|
Post by charlie on Jul 4, 2007 0:00:34 GMT 1
Men hallå? Det är väl för tusen bövlar inte arbetande privatpersoner som ska finansera en ishockeyklubb? Däremot är det var och ens rättighet att tycka till om saker och ting! Arbetande privatpersoner? Finns det några andra typer av arbetande personer? Dessa arbetande sk privatpersoner finansierar väl - om jag inte missförstått det här med ekonomi rejält - Manchester United, Juventus, New Jersey Devils, AIK och varenda annan klubb i världen. Självklart då genom inträden och souvenirer men ännu mer genom - om det nu inte är så att pengar börjat växa på träd - sponsorerna och staten. Varenda spänn i statliga bidrag kommer väl från oss? Och varje gång du smakar en Åbro så kan du ana nyansen av Solna AIK. Eller är jag helt ute och cyklar?
|
|
|
Post by charlie on Jul 4, 2007 0:03:05 GMT 1
Tror för övrigt att KRIF blir årets flopp och Halmstad kan skrälla otäckt mycket.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Jul 4, 2007 7:01:55 GMT 1
Ja, det finns en viss risk att KRIF´s nyförvärv definitivt inte är lika bra som man har tänkt sig.
|
|
|
Post by kraftwerk on Jul 4, 2007 7:21:10 GMT 1
Ja, det finns en viss risk att KRIF´s nyförvärv definitivt inte är lika bra som man har tänkt sig. Inte första gången i så fall ...
|
|
|
Post by Teddybear on Jul 5, 2007 23:59:03 GMT 1
Fan, björnen du skall ju alltid hålla med mig det vet du väl. Håller med om att Halmstad kan hamna högre upp i tabellen. KRIF har värvat spelare som båda kan överraska positivt och negativt. Tänker mest på Trellebogs spelarna kan floppa rejält, även Jake the Break tillhör den katerogin. Däremot så är nog backen från Vita Hästen ett bra nyförvärv tillsammans med Timmy Jackobsson från Sudret HC. Jo, jag vet men när du har fel måste jag ju rätta dig!
|
|
slurp
Nybörjare
Jag kan vissssla....
|
Post by slurp on Jul 10, 2007 7:35:49 GMT 1
|
|
|
Post by oneandonly on Aug 7, 2007 10:41:40 GMT 1
Alvestas tränare verkar inte alltför "impad" av egna spelarnas inställning till sommarträning........
Saxat från hans senaste blogginlägg:
"Försäsongen mjukstartar som sagt i kväll igen. En del är fortsatt på semester, men många behöver verkligen komma igång. individuell träning sköts sådär på vissa händer och fötter. Milt uttryckt...
Vi får väl se vad testerna säger nästa vecka.
Håller för tillfället på att deala till mig en veckas tidigare is i Ljungby i utbyte mot en match mot Troja J-20. Lite får man offra..."
|
|
slurp
Nybörjare
Jag kan vissssla....
|
Post by slurp on Aug 7, 2007 20:52:29 GMT 1
Lund drar sig enligt uppgift ur tvåan Skall se om jag hittar en länk
|
|
|
Post by Compa on Aug 9, 2007 17:19:33 GMT 1
Lund drar sig enligt uppgift ur tvåan Skall se om jag hittar en länk *gäsp* mmm...precis hittat tillbaka...börjar jobba på måndag...med en riktig bonnabränna!!! *S* Ska Lund dra sig ur? ?? Vardan detta? Kom ju precis upp!! Måste vara ett försenat aprilskämt!
|
|
|
Post by unbreakable on Aug 9, 2007 17:40:31 GMT 1
I Mjölby har vi nog en riktigt värdig motståndare till div 1 platsen. Det är ett kanonlag de har fått ihop. Skall bli skoj att se i ett kval. Lund drar sig enligt uppgift ur tvåan Skall se om jag hittar en länk *gäsp* mmm...precis hittat tillbaka...börjar jobba på måndag...med en riktig bonnabränna!!! *S* Ska Lund dra sig ur? ?? Vardan detta? Kom ju precis upp!! Måste vara ett försenat aprilskämt!
|
|
|
Post by grizzlys on Aug 9, 2007 20:22:07 GMT 1
Lund drar sig enligt uppgift ur tvåan Skall se om jag hittar en länk Hmm Jag tror inte detta stämmer... Hade varit intressant att höra var den informationen kommer ifrån!
|
|