|
Post by dragskott on May 23, 2007 7:13:54 GMT 1
|
|
|
Post by kraftwerk on May 23, 2007 7:25:06 GMT 1
Absolut. Rent spontant utan att ha fördjupat mig i det så tycker jag detta upplägg verkar bättre. Precis som KRIF påpekade kan det nuvarande systemet innebära att serien dör i ett tidigt skede för de flesta lag
|
|
|
Post by crosschecking on May 23, 2007 9:14:34 GMT 1
Gör väl inget om "vi" är på rätt ställe när det sker? känns som om "kris" förslag är mer lotteribetonat! Full fart mot framtiden!!
|
|
|
Post by kraftwerk on May 23, 2007 9:32:11 GMT 1
Gör väl inget om "vi" är på rätt ställe när det sker? känns som om "kris" förslag är mer lotteribetonat! Full fart mot framtiden!! Jag ser mer till helheten. Låt säga att 2 lag rycker ifrån i ett tidigt skede. Det intressanta blir då kampen om första platsen mellan dessa två lag som ska möta ett antal lag som inte har nåpgot att spela för. Kul matcher ? Nej man borde dra lärdom av misstagen man gjort i Div1-serierna tidigare.
|
|
|
Post by dragskott on May 23, 2007 11:32:21 GMT 1
Gör väl inget om "vi" är på rätt ställe när det sker? känns som om "kris" förslag är mer lotteribetonat! Full fart mot framtiden!! Jag ser mer till helheten. Låt säga att 2 lag rycker ifrån i ett tidigt skede. Det intressanta blir då kampen om första platsen mellan dessa två lag som ska möta ett antal lag som inte har nåpgot att spela för. Kul matcher ? Nej man borde dra lärdom av misstagen man gjort i Div1-serierna tidigare. Jag håller med hts. Det finns risk att det kan bli en väldigt avslagen serie.
|
|
|
Post by dragskott on May 23, 2007 11:37:19 GMT 1
|
|
|
Post by muppen on May 23, 2007 12:06:57 GMT 1
Även om jag tror att KHK och KRIF tar de två förstaplatserna i serien och på så sätt ändå går till kval så tycker jag att detta nya förslaget gynnar hockeyn betydligt mera. Det finns ju risk, som flera nämnt, att serien efter jul är helt död för vissa lag, hur kul är det att möta dessa lag, risken för skador på egna spelare lär dessutom öka på grund av slarvigare spel osv
|
|
no99
Ungdomslirare
|
Post by no99 on May 23, 2007 16:48:35 GMT 1
TÄNK HUR INTRESSANT DE SKULLE VARA ATT MÖTA ETT LAG PÅ NEDRE HALVAN OM TEX KRIF Å KHK LEDER SERIEN EFTER HALVTID. HUR MÅNGA KOMMER Å TITTAR PÅ EN MATCH NÄR INTE SPÄNNINGEN FINNS DÄR? HUR KÄNNS DET FÖR SPELARNA ATT SPELA EN SÅN MATCH? LITE INTRESSANTA SAKER ATT FUNDERA PÅ. SEDAN BER JAG OM URSÄKT ATT CAPS LOCK VAR INTRYCKT MEN ORKA INTE SKRIVA OM, SYNS TE HÖSTEN.
|
|
|
Post by dicanio on May 23, 2007 17:57:12 GMT 1
Även om jag tror att KHK och KRIF tar de två förstaplatserna i serien och på så sätt ändå går till kval så tycker jag att detta nya förslaget gynnar hockeyn betydligt mera. Det finns ju risk, som flera nämnt, att serien efter jul är helt död för vissa lag, hur kul är det att möta dessa lag, risken för skador på egna spelare lär dessutom öka på grund av slarvigare spel osv Inte en chans att krif tar en av dom två platserna nästa år . Tror det är KHK , Halmstad , Tyringe och Lund som krigar om dom 2 platserna .
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on May 23, 2007 20:15:30 GMT 1
TÄNK HUR INTRESSANT DE SKULLE VARA ATT MÖTA ETT LAG PÅ NEDRE HALVAN OM TEX KRIF Å KHK LEDER SERIEN EFTER HALVTID. HUR MÅNGA KOMMER Å TITTAR PÅ EN MATCH NÄR INTE SPÄNNINGEN FINNS DÄR? HUR KÄNNS DET FÖR SPELARNA ATT SPELA EN SÅN MATCH? LITE INTRESSANTA SAKER ATT FUNDERA PÅ. SEDAN BER JAG OM URSÄKT ATT CAPS LOCK VAR INTRYCKT MEN ORKA INTE SKRIVA OM, SYNS TE HÖSTEN. KHK va väl klara för PO redan i början på januari och ändå kom folk!
|
|
|
Post by crosschecking on May 23, 2007 22:14:52 GMT 1
Tror nog att Styrman Karlsson är av en annan åsikt i detta fall!
|
|
|
Post by muppen on May 23, 2007 22:34:42 GMT 1
Nyhetens behag för division 2 och för Telenor Arena är kanske inte lika stort denna säsongen och hockeymatcher som tippas vara jämna på förhand brukar i allmänhet locka mera folk än de som är tippade att vinnas med 10-0. Jag tror inte att KHK kommer att ha några som helst problem att nå sista omgången av playoff oavsett vilket av seriesystemen det blir men för hockeyns skull i det stora hela så borde det nya förslaget gå igenom
|
|
|
Post by dragskott on May 23, 2007 22:38:33 GMT 1
Nyhetens behag för division 2 och för Telenor Arena är kanske inte lika stort denna säsongen och hockeymatcher som tippas vara jämna på förhand brukar i allmänhet locka mera folk än de som är tippade att vinnas med 10-0. Jag tror inte att KHK kommer att ha några som helst problem att nå sista omgången av playoff oavsett vilket av seriesystemen det blir så för hockeyns skull i det stora hela så borde det nya förslaget gå igenom Jag håller med dig där.
|
|
no99
Ungdomslirare
|
Post by no99 on May 24, 2007 14:30:55 GMT 1
hur roligt och inspererande tror du det är för spelarna då? tror du de brinner lika mycke inför en match om ni redan är klara så tidigt? tror du det lockar lika mycke folk som förra säsongen när allt var nytt? det är ju bara att hoppas men tänk efter lite så tror jag du fattar att det inte e lika inspererande för tex era sk stjärnor att spela en sån match. TÄNK HUR INTRESSANT DE SKULLE VARA ATT MÖTA ETT LAG PÅ NEDRE HALVAN OM TEX KRIF Å KHK LEDER SERIEN EFTER HALVTID. HUR MÅNGA KOMMER Å TITTAR PÅ EN MATCH NÄR INTE SPÄNNINGEN FINNS DÄR? HUR KÄNNS DET FÖR SPELARNA ATT SPELA EN SÅN MATCH? LITE INTRESSANTA SAKER ATT FUNDERA PÅ. SEDAN BER JAG OM URSÄKT ATT CAPS LOCK VAR INTRYCKT MEN ORKA INTE SKRIVA OM, SYNS TE HÖSTEN. KHK va väl klara för PO redan i början på januari och ändå kom folk!
|
|
|
Post by unbreakable on May 24, 2007 16:15:19 GMT 1
Inspirationen kommer nog att finnas där. Om man inte ger gärnet i en match så kommer det finnas 3-4 spelare som är riktigt bra och som inte vill annat än spela. För första gången på mycket länge så gäller det att prestera annars så lirar man inte. hur roligt och inspererande tror du det är för spelarna då? tror du de brinner lika mycke inför en match om ni redan är klara så tidigt? tror du det lockar lika mycke folk som förra säsongen när allt var nytt? det är ju bara att hoppas men tänk efter lite så tror jag du fattar att det inte e lika inspererande för tex era sk stjärnor att spela en sån match. KHK va väl klara för PO redan i början på januari och ändå kom folk!
|
|