|
Post by korpen on Nov 14, 2010 19:55:17 GMT 1
Nej den var tyvärr inte inne. Ok... Då hade inte målvakten pucken under plocken då. För den drog han ut innifrån målburen. Jo han hade pucken där men bara ett pekfinger på handen var över linjen inte hela handen och därmed inte heller pucken. Jag sitter på sekt. D så såg det rätt bra. Nybro vinner tack vare att de får spela hakningsspel hela jävla tiden utan att knappt bli straffade. KHK förlorar tack vare att de vaknar för sent.
|
|
|
Post by tof on Nov 14, 2010 19:59:31 GMT 1
jag är helt säker på att puken var inne såg tydligt att målisen drog ut den och tittade sen på domaren.
|
|
|
Post by Jason on Nov 14, 2010 20:01:12 GMT 1
Är av samma uppfattning... tydligen spelarna också.
|
|
|
Post by Ekis on Nov 14, 2010 20:02:35 GMT 1
Längtar till allettan när flera matcher är som idag. Det behöver inte vara välspelat men det är en helt annan intensitet i matcherna mot dessa lagen. Håller med fullt ut! Det är såna här matcher man går igång lite på. Fart, intensitet, bra målvaktsspel, ralativt tuffa närkamper etc. Det ska bli riktigt kul att se KHK mäta krafterna med Vita Hästen, Skövde mfl i Allettan (det ska till en genomklappning för att KHK ska missa den). Dagens match kunde ha slutat hur som helst, den gamla klyschan "små marginaler avgjorde" kom än en gång till användning... Nybros #19 Qvist (stavning?) och #20 Matushkin ser jag gärna som KHK-spelare nästa sässe! #11 måste väl ha gjort en av sina sämre matcher denna afton?! Småloj och slarvig, kom igen Ed! Kul att #8 börjat hitta målet, hoppas att han fortsätter att använda sin fina bössa framöver! För er som var med och lirade på 1:a måskytt, så kan jag informera er om att Anders Wester var ensam om att ha Fredrik Näslund, 430 spänn till herr Wester! Grattis Anders! Nya tag mot Krstd, poäng med hem tack!
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Nov 14, 2010 20:03:31 GMT 1
Nybro spelar tyngre och går obönhörligt hårt på kropp, både puckhållare och alla passningsalternativ känns det som, därmed en del interferenceutvisningar. Han kunde gott också ha tagit den när Ed blev bort-och nedbrottad från sin helt rena "bortre stolpe" dit pucken förväntades komma.
Om Kristianstad bestämmer sig för att nyttja sin tyngd på samma sätt så blir den matchen också svårvunnen...
|
|
|
Post by stolpeut on Nov 14, 2010 20:06:22 GMT 1
Längtar till allettan när flera matcher är som idag. Det behöver inte vara välspelat men det är en helt annan intensitet i matcherna mot dessa lagen. Håller med fullt ut! Det är såna här matcher man går igång lite på. Fart, intensitet, bra målvaktsspel, ralativt tuffa närkamper etc. Det ska bli riktigt kul att se KHK mäta krafterna med Vita Hästen, Skövde mfl i Allettan (det ska till en genomklappning för att KHK ska missa den). Dagens match kunde ha slutat hur som helst, den gamla klyschan "små marginaler avgjorde" kom än en gång till användning... Nybros #19 Qvist (stavning?) och #20 Matushkin ser jag gärna som KHK-spelare nästa sässe! #11 måste väl ha gjort en av sina sämre matcher denna afton?! Småloj och slarvig, kom igen Ed! Kul att #8 börjat hitta målet, hoppas att han fortsätter att använda sin fina bössa framöver! För er som var med och lirade på 1:a måskytt, så kan jag informera er om att Anders Wester var ensam om att ha Fredrik Näslund, 430 spänn till herr Wester! Grattis Anders! Nya tag mot Krstd, poäng med hem tack! 3 pinnar mot KIK, det är väl dax för puckarna o trilla in...lite medflyt o det är väl dax för KIK att klappa ihop o Jens.S får ett matchstraff ;D
|
|
|
Post by Ekis on Nov 14, 2010 20:06:36 GMT 1
jag är helt säker på att puken var inne såg tydligt att målisen drog ut den och tittade sen på domaren. Dottern stod precis bakom målet, hon hävdar bestämt att ungefär halva pucken var inne, mao ett korrekt domslut. För övrigt en riktigt bra domarinsats, de ska ha beröm när de är bra, inte bara skit när de är mindre bra.
|
|
|
Post by Sir Wankalot on Nov 14, 2010 20:21:13 GMT 1
Nej den var tyvärr inte inne. Ok... Då hade inte målvakten pucken under plocken då. För den drog han ut innifrån målburen. Den var inte inne. Sitter precis längs med mållinjen på E rad 1 plats 7.....
|
|
|
Post by cykeltjuven on Nov 14, 2010 20:22:01 GMT 1
Nä Ekis, domaren var lika kass som mot Mörrum! Hur i helvete kan han ta en knätackling på Maxims. En av de renaste höfttacklingar jag sett. Och sen kom 2-3 (eller var det 1-2?). Tack för den domarn!
Tycker annars vi gjorde en bra match och föll med flaggan i topp. Oflytet fortsätter att grina mot oss. Vi förlorar för mycket tekningar och närkamper i sarghörnen. Nybro spelar som vanligt på gränsen hela tiden, hakningar, slashingar, interference osv hela tiden.
Mycket rolig match, högt tempo och intensivt. Tycker vi förtjänade minst en pinne till!
|
|
|
Post by matse on Nov 14, 2010 20:27:07 GMT 1
Lika dramatiskt som jag trodde. Det kunde gå hur som helst. Givetvist känns det bittert, men den vunna poängen blir ack så viktig. Jäkligt tungt att få jaga hela matchen, men lika starkt att lyckas kvittera tre gånger. Det jag reagerar på, är att Fahla tvingas spela med Ozolins och Jocke nästan hela matchen. Givetvis borde han spela med Hasse och Jimmie, för att utnyttja honom bäst. Vi borde bänkat de som inte hänger med tidigare och gått ner på tre femmor. Stor eloge till nybros klack, som är den i särklass bästa jag sett i arenan. Bra och trallvänliga ramsor, utan en massa skit, som brukar vara standard hos de andra.
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Nov 14, 2010 20:30:34 GMT 1
Lika dramatiskt som jag trodde. Det kunde gå hur som helst. Givetvist känns det bittert, men den vunna poängen blir ack så viktig. Jäkligt tungt att få jaga hela matchen, men lika starkt att lyckas kvittera tre gånger. Det jag reagerar på, är att Fahla tvingas spela med Ozolins och Jocke nästan hela matchen. Givetvis borde han spela med Hasse och Jimmie, för att utnyttja honom bäst. Vi borde bänkat de som inte hänger med tidigare och gått ner på tre femmor. Stor eloge till nybros klack, som är den i särklass bästa jag sett i arenan. Bra och trallvänliga ramsor, utan en massa skit, som brukar vara standard hos de andra. Håller med om Nybros klack. Kanon! Dessutom, efter konfettiregnet och tillsägelsen sjöng de "Vi ber om ursäkt" Stor tumme upp!
|
|
|
Post by time on Nov 14, 2010 20:34:26 GMT 1
|
|
|
Post by Sverker on Nov 14, 2010 20:39:50 GMT 1
Rolig match. Nybro vann rättvist. Domaren bra. Hur kan Fahla få spela BP? och hur i helvete kan Kempe ha honom inne på 3 mot 4?
|
|
|
Post by koffus on Nov 14, 2010 20:42:51 GMT 1
Nä Ekis, domaren var lika kass som mot Mörrum! Hur i helvete kan han ta en knätackling på Maxims. En av de renaste höfttacklingar jag sett. Och sen kom 2-3 (eller var det 1-2?). Tack för den domarn! Tycker annars vi gjorde en bra match och föll med flaggan i topp. Oflytet fortsätter att grina mot oss. Vi förlorar för mycket tekningar och närkamper i sarghörnen. Nybro spelar som vanligt på gränsen hela tiden, hakningar, slashingar, interference osv hela tiden. Mycket rolig match, högt tempo och intensivt. Tycker vi förtjänade minst en pinne till! håller med om höftaren. kändes som ren kompensation från domarens sida vilket är så sjukt trist att se. Samtidigt så gör ni 3-3 i PP när nybro borde fått med sig ett PP en minut innan när näslund kom helt ren och blev kapad bakifrån. solklar tripping. men men. diskutera domarbeslut kan man göra i all evighet och det leder sällan nån vart alls. tyvärr håller domarna för låg standard i ettan. så illa är det. annars kändes det som att 3-3 var ett rättvist resultat. Jag är självklart nöjd med 2 pinnar men hade nog vara rätt nöjd med 1 pinne åxå.. lycka till i fortsättningen!
|
|
|
Post by chriande on Nov 14, 2010 21:03:26 GMT 1
Mycket trevlig match, högt tempo, hårda tag, starkt av KHK att komma igen från underläge 3 gr. Kommer vi till All-Ettan så blir det denna typ av kraftfull hockey i varje match, det blir stentufft.
Några noteringar; 1. Belin bänkad redan från start ?? 2. Ett backpar, Skoog o Sirokovs kvar på isen i nästan 2 hela PP mot slutet, inga fler som kan spela PP?? 3. Det räcker inte med bara en formation som kan leverera mål i sådan matcher som den här mot tunga starka lag. 4. Vart har Black bugs tagit vägen?
|
|