|
Post by korpen on Nov 15, 2010 13:01:19 GMT 1
Du varenda gång jag ser dina kommentarer så ska du snacka skit om ozzie även de gånger han gjort mål eller grov jobbat så att andra kan göra mål. Är ju andra som borde försvinna innan Arturs kommer på tal den saken är jävligt säker Du verkar ha en förkärlek till Arturs? Alla har väl sin favorit... Tycker verkligen inte att Arturs imponerat, håller Belin före! Det är väl ganska bevisat att skillnaden mellan serierna hur stor som helst! Med detta menar jag inte han ska lämna föreningen omgående men tycker man kan begära från honom. Nej min personliga favorit är Jimmie Svensson men det betyder inte att man är blind för hur andra spelare kämpar på.
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Nov 15, 2010 13:31:08 GMT 1
Du verkar ha en förkärlek till Arturs? Alla har väl sin favorit... Tycker verkligen inte att Arturs imponerat, håller Belin före! Det är väl ganska bevisat att skillnaden mellan serierna hur stor som helst! Med detta menar jag inte han ska lämna föreningen omgående men tycker man kan begära från honom. Nej min personliga favorit är Jimmie Svensson men det betyder inte att man är blind för hur andra spelare kämpar på. Tycker Arturs försöker, men lyckas inte...
|
|
|
Post by korpen on Nov 15, 2010 13:37:59 GMT 1
Nej min personliga favorit är Jimmie Svensson men det betyder inte att man är blind för hur andra spelare kämpar på. Tycker Arturs försöker, men lyckas inte... Han har mest haft otur med spelet. Igår var han dock ovanligt blek men det var han knappast ensam om. Men som vanligt kommer folk som khkkrille som ska hoppa på just honom medans det är andra mer avgörande personer som ej tar sina spelare.
|
|
|
Post by cykeltjuven on Nov 15, 2010 15:15:58 GMT 1
Nä Ekis, domaren var lika kass som mot Mörrum! Hur i helvete kan han ta en knätackling på Maxims. En av de renaste höfttacklingar jag sett. Och sen kom 2-3 (eller var det 1-2?). Tack för den domarn! Tycker annars vi gjorde en bra match och föll med flaggan i topp. Oflytet fortsätter att grina mot oss. Vi förlorar för mycket tekningar och närkamper i sarghörnen. Nybro spelar som vanligt på gränsen hela tiden, hakningar, slashingar, interference osv hela tiden. Mycket rolig match, högt tempo och intensivt. Tycker vi förtjänade minst en pinne till! håller med om höftaren. kändes som ren kompensation från domarens sida vilket är så sjukt trist att se. Samtidigt så gör ni 3-3 i PP när nybro borde fått med sig ett PP en minut innan när näslund kom helt ren och blev kapad bakifrån. solklar tripping. men men. diskutera domarbeslut kan man göra i all evighet och det leder sällan nån vart alls. tyvärr håller domarna för låg standard i ettan. så illa är det. annars kändes det som att 3-3 var ett rättvist resultat. Jag är självklart nöjd med 2 pinnar men hade nog vara rätt nöjd med 1 pinne åxå.. lycka till i fortsättningen! Visst är det så. Kan inte vara lätt att spela hockey när domaren ena sekunden lägger ribban på 2,40 för att sedan helt plötsligt lägga ner den på en halvmeter. Men domarn avgjorde inte matchen, han var bara kass! Vill stämma in i hyllningskören till Nybroklacken! Och även jag tycker att BB är en spillra...säger jag som själv sitter på häcken....
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Nov 15, 2010 15:22:17 GMT 1
Tycker Arturs försöker, men lyckas inte... Han har mest haft otur med spelet. Igår var han dock ovanligt blek men det var han knappast ensam om. Men som vanligt kommer folk som khkkrille som ska hoppa på just honom medans det är andra mer avgörande personer som ej tar sina spelare. man ser att har det, men får inte ut ett skit, enligt min åsikt. #48 är också en som kommer fel hela tiden, självförtroende= Noll? I övrigt tycker jag resten gör sitt. #15 har överraskat positivt senaste tiden!
|
|
|
Post by xeal on Nov 15, 2010 15:39:25 GMT 1
någon som vet vad ozolins har för roll i sin kedja?målskytt är han inte,fastän han väger 100 kg+ så suger han stenhårt i närkampsspelet så powerforward är han inte,framspelare verkar han inte heller vara och nån speedkula som rör om är han absolut inte..någon som har svaret?tack o lov har han bara ettårigt kontrakt Jadu han kan ju för f*n inte ens ta emot passningarna .. Nej ta efter OIK . Bryt kontraktet snarast ......
|
|
|
Post by korpen on Nov 15, 2010 17:32:24 GMT 1
någon som vet vad ozolins har för roll i sin kedja?målskytt är han inte,fastän han väger 100 kg+ så suger han stenhårt i närkampsspelet så powerforward är han inte,framspelare verkar han inte heller vara och nån speedkula som rör om är han absolut inte..någon som har svaret?tack o lov har han bara ettårigt kontrakt Jadu han kan ju för f*n inte ens ta emot passningarna .. Nej ta efter OIK . Bryt kontraktet snarast ...... Tusan heller. Till skillnad mot OIK har vi hjärta och ska inte göra en sådan sak så länge han inte åker på en långvarig skada. Vi ska inte till HA utan till Allettan och dit kommer vi med detta laget. Så taggalido nu!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 15, 2010 17:55:51 GMT 1
Jävla jämförelse! Jämföra ett dyrt proffs som är värvad att avgöra matcher med en ung kille som är värvad som "utvecklingsbar"...
|
|
|
Post by khkkrille on Nov 15, 2010 18:18:26 GMT 1
Jävla jämförelse! Jämföra ett dyrt proffs som är värvad att avgöra matcher med en ung kille som är värvad som "utvecklingsbar"... jag ställde samma fråga i nån match för lite sen som vi vann..det är inte att hoppa på han som är meningen alls..frågar bara vad föreningen eller då kempe har haft i åtanke att han ska ha för roll?utvecklingsbar kanske han är men själv ser jag inte talangen i honom,väger man 100 kg borde man kunna tackla och vinna närkamper men så är inte fallet i den utsträckning det borde vara..och visst det är bra att ledningen har hjärta för klubb och spelare men vart går gränsen?ska vi ta hit spelare i tron att de är bra och passar in,sen när det visar sig att de inte var så lyckat så ska de ändå lira kvar???det lär vi inte komma långt på iaf..en sak till me det här med utvecklingsbar..borde inte kontraktet vara på mer än ett år då?
|
|
|
Post by matse on Nov 15, 2010 18:56:17 GMT 1
Både Arturs och Belin är under isen för tillfället, men vi får utvärdera efter sässongen. Jag tycker vi ska köra med det lag vi har, det bör räcka en bit. En liten fråga bara: Hur mkt bättre tycker ni att KHK är iår, jämfört med föregående år?
|
|
|
Post by khkkrille on Nov 15, 2010 19:02:40 GMT 1
Både Arturs och Belin är under isen för tillfället, men vi får utvärdera efter sässongen. Jag tycker vi ska köra med det lag vi har, det bör räcka en bit. En liten fråga bara: Hur mkt bättre tycker ni att KHK är iår, jämfört med föregående år? det känns stabilare i år,mkt pga leinonen i mål.man ehöver inte bli nervös så fort motståndarlaget kommer över blå.sen tycker jag vi har en spelide i år och att det går snabbare från egen zon
|
|
|
Post by chriande on Nov 15, 2010 19:13:11 GMT 1
Både Arturs och Belin är under isen för tillfället, men vi får utvärdera efter sässongen. Jag tycker vi ska köra med det lag vi har, det bör räcka en bit. En liten fråga bara: Hur mkt bättre tycker ni att KHK är iår, jämfört med föregående år? det känns stabilare i år,mkt pga leinonen i mål.man ehöver inte bli nervös så fort motståndarlaget kommer över blå.sen tycker jag vi har en spelide i år och att det går snabbare från egen zon Spelet ser lite mer strukturerat, alla försöker följa en given spelmodell, tex. man mot man spelet i egen zon och man jobbar betydligt hårdare i hemjobbet i år. Men i slutändan är det bara poängen som räknas, efter 2/3 i fjol tog vi 33p och slutade på 47 väl framme vid jul.
|
|
|
Post by time on Nov 15, 2010 19:17:28 GMT 1
det känns stabilare i år,mkt pga leinonen i mål.man ehöver inte bli nervös så fort motståndarlaget kommer över blå.sen tycker jag vi har en spelide i år och att det går snabbare från egen zon Spelet ser lite mer strukturerat, alla försöker följa en given spelmodell, tex. man mot man spelet i egen zon och man jobbar betydligt hårdare i hemjobbet i år. Men i slutändan är det bara poängen som räknas, efter 2/3 i fjol tog vi 33p och slutade på 47 väl framme vid jul. Vi borde förstås ta fler poäng denna säsong
|
|
|
Post by aloviak on Nov 15, 2010 20:00:41 GMT 1
Spelet ser lite mer strukturerat, alla försöker följa en given spelmodell, tex. man mot man spelet i egen zon och man jobbar betydligt hårdare i hemjobbet i år. Men i slutändan är det bara poängen som räknas, efter 2/3 i fjol tog vi 33p och slutade på 47 väl framme vid jul. Vi borde förstås ta fler poäng denna säsong Vi MÅSTE förstås ta fler poäng denna säsong
|
|
|
Post by aloviak on Nov 15, 2010 20:18:02 GMT 1
Både Arturs och Belin är under isen för tillfället, men vi får utvärdera efter sässongen. Jag tycker vi ska köra med det lag vi har, det bör räcka en bit. En liten fråga bara: Hur mkt bättre tycker ni att KHK är iår, jämfört med föregående år? Tror inte KHK är mycket bättre i år än förra året, däremot har vi en bättre topp, har "omformulerat" våra styrkor. backsidan är inte så offensiv som förra året så där e vi svagare, Altmann e inte ersatt! Försvarsmässigt är vi dock bättre (Kempe:s spelide) mer försvarsspel och snabbare tillbaka kanon i boxplay
|
|