|
Post by Jojkrider on May 28, 2007 11:10:37 GMT 1
WÖRD! Vänta bara tills KHK börjar klättra då kommer det kosta än mer om man inte har sponsorer som backar upp en så man kan göra mindre vinst på biljetterna. I Globen är de bästa platserna (långsida, mitten, mitten) 260-230kr/Match och kort sida strax under 200. Djurgården har ju dessutom ingen egen arena och inte en kommun som Karlstad som säljer den till laget för 1 kr Det kommer kosta mer och mer att gå upp för elitserien har inget lönetak detta gör att lönerna kommer stiga. Se bara på Sorouvy vad han får i LHC nu samt vad Hrdina kostar HV71. Ska vi se dem så är det bara att laxa upp med stålarna. Om jag inte är felinformerad så ska KHK spela kommande säsong i div2 Det var detta denna tråd handlade om När KHK spelar i ettan o på sikt ännu högre så tror jag alla inser att biljettpriserna kommer att höjas, Ja det har du rätt i men ett lag som satsar oavset division måste ta in pengar någonstans ifrån. Sedan i den omfattning KHK bygger sitt lag och framför allt organisation så slukar det pengar. Det som betalas i biljetter hjälper till att anställa fler och utvecklar fler delar av organisationen. Jag gillar det för det visar att de vill något med föreningen samtidigt så sätter de upp pressen på sig själva (Positivt menat). För kritiken kommer inte vara nådig om föreningen drar in stora summor pengar men inte ger folket valut för det.
|
|
|
Post by HF on May 28, 2007 11:44:32 GMT 1
Jag förstår inte varför ni hakar upp er på biljettpriserna? Vill man gå på hockey så gör man det oavsett kostnad, anser man att det är för dyrt får man väl prioritera, man behöver inte läla pizza varje kväll, det finns billigare alternativ som nudlar och makaroner. Vad gör ni om KHK går upp i ettan och det blir ännu dyrare att gå på hockey? WÖRD! Vänta bara tills KHK börjar klättra då kommer det kosta än mer om man inte har sponsorer som backar upp en så man kan göra mindre vinst på biljetterna. I Globen är de bästa platserna (långsida, mitten, mitten) 260-230kr/Match och kort sida strax under 200. Djurgården har ju dessutom ingen egen arena och inte en kommun som Karlstad som säljer den till laget för 1 kr Det kommer kosta mer och mer att gå upp för elitserien har inget lönetak detta gör att lönerna kommer stiga. Se bara på Sorouvy vad han får i LHC nu samt vad Hrdina kostar HV71. Ska vi se dem så är det bara att laxa upp med stålarna. Och DIF har bra med publik?
|
|
|
Post by kraftwerk on May 28, 2007 12:41:44 GMT 1
WÖRD! Vänta bara tills KHK börjar klättra då kommer det kosta än mer om man inte har sponsorer som backar upp en så man kan göra mindre vinst på biljetterna. I Globen är de bästa platserna (långsida, mitten, mitten) 260-230kr/Match och kort sida strax under 200. Djurgården har ju dessutom ingen egen arena och inte en kommun som Karlstad som säljer den till laget för 1 kr Det kommer kosta mer och mer att gå upp för elitserien har inget lönetak detta gör att lönerna kommer stiga. Se bara på Sorouvy vad han får i LHC nu samt vad Hrdina kostar HV71. Ska vi se dem så är det bara att laxa upp med stålarna. Och DIF har bra med publik? ;D Problemet är tydligen att de är för billiga. Höj till 350 så fyller DIF globen ....
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on May 28, 2007 13:33:00 GMT 1
Dålig produkt- Lite folk Bra produkt - Mycket folk Oavsett om det skiljer några tior i pris!
|
|
|
Post by Supertramp on May 28, 2007 13:58:50 GMT 1
Jag har jobbat med marknadsfrågor och försäljning i hela mitt liv. Hade ett lägre pris betytt mer publik? Du påstår det och du påstår dessutom att det är det enda vi kan vara säkra på. Jag är rätt säker på att du har fel. Det finns massor av undersökningar som pekar åt andra håll. Med ditt resonemang så skulle ett företag som ICA Maxi inte ha en chans mot Lidl, ÖB, Netto och Willys. Ett lågt pris kan - och detta har bl.a. Harvard University påvisat - få kunden att välja bort produkten då han blir tveksam till innehållets kvalité. Så just marginalpubliken vinner du troligtvis INTE med sänkta priser. Tappar KHK publik i vinter så beror det på att varan - det som händer en söndag i TAK mellan 16.30 och 19.30 - är bristfälligt. IFK försökte locka den s.k. "marginalpubliken" med gratis entré. Skillnaden i antal åskådare kunde troligen uppnåtts genom att på samma sätt som man nu marknardsförde "GRATIS", marknadsföra matchen med ett högre pris. Gratis signalerar brister och ett höjt pris vill du ha en förklaring på. Kanske hade faktiskt fler gått dit av ren nyfikenhet. 80 % av alla beslut vi fattar baserar vi på känslor. Den dagen det känns ointressant att åka ut till Telenor Arena för att kolla på hockey är det kört. Då hjälper naturligtvis inte heller ett sänkt pris. Sur mjölk smakar inte bättre för att den är gratis. Så klubbens stora utmaning är självklart att investera framgången i ny framgång- att hålla bollarna i luften - och fortsätta göra det intressant för oss att gå på hockey. Med ett sänkt pris kan inte sådana investeringar göras. Fy fa.. vad bra skrivet, håller helt med. Att KHK skulle tappa publik pga av höjda priser är naturligtvis en mycket amatörmässig bedömning. Amatörmässigt? Jag tycker det är jävligt illa att behöva betala 80:- kr för att se amatörhockey. Nu har jag råd och inga problem med ekonomin, men just principen att betala lika mycket pengar för division2-hockey som jag betalar på en Allsvensk fotbollsarena känns orimligt. Speciellt eftersom vi inte gick upp iår och att produkten knappast blivit 20kr högre än ifjol. Okej om de där 80 kr hade gett en bra plats i mitten av arenan, men nu är det i princip bara årskorten/sponsorerna som har platser där.
|
|
|
Post by Professorn on May 28, 2007 15:23:55 GMT 1
Kommer att kosta minst 110-120 kronor i ettan om ett år för sittplats så jag tycker inte att vi ska gnälla för 80 kronor. Även säsongskortspriserna är helt OK dvs marknadsmässigt pris. Ifall vi går upp i ettan så kan vi räkna med att säsongskorten kommer kosta cirka 2000 kronor. Känns som denna debatt lär komma upp även nästa vår/sommar när prishöjningarna blir offentliga!!!
|
|
|
Post by kraftwerk on May 28, 2007 15:35:27 GMT 1
Kommer att kosta minst 110-120 kronor i ettan om ett år för sittplats så jag tycker inte att vi ska gnälla för 80 kronor. Även säsongskortspriserna är helt OK dvs marknadsmässigt pris. Ifall vi går upp i ettan så kan vi räkna med att säsongskorten kommer kosta cirka 2000 kronor. Känns som denna debatt lär komma upp även nästa vår/sommar när prishöjningarna blir offentliga!!! Så KHK ska hålla högre pris än övriga div1-lag ? Jag tror priset stannar på 100, 60 för 13-17år, pensionärer och stud. TAIF tar 100:- , 60:- för 13-17år, pensionärer och stud. (sittplats) Säsongskorten kommer säkert att höjas avsevärt dels beroende på högre div men ocksa att det gäller för fler matcher. Det intressanta är vad det kostar per match
|
|
|
Post by Sardaukar on May 28, 2007 16:48:51 GMT 1
Fy fa.. vad bra skrivet, håller helt med. Att KHK skulle tappa publik pga av höjda priser är naturligtvis en mycket amatörmässig bedömning. Amatörmässigt? Jag tycker det är jävligt illa att behöva betala 80:- kr för att se amatörhockey. Nu har jag råd och inga problem med ekonomin, men just principen att betala lika mycket pengar för division2-hockey som jag betalar på en Allsvensk fotbollsarena känns orimligt. Speciellt eftersom vi inte gick upp iår och att produkten knappast blivit 20kr högre än ifjol. Okej om de där 80 kr hade gett en bra plats i mitten av arenan, men nu är det i princip bara årskorten/sponsorerna som har platser där. Kvalitetsmässigt är det nog samma vara man får betala för. Du kan ju inte säga att fotbollen är mer underhållande för att det är den högsta serien i detta land. Med tanke på att Allsvenskan är 25-30:e bästa ligan bara i Europa så kan du inte påstå att det är idrott på hög nivå man får se där. Svenska div.2 i ishockey där KHK just nu befinner sig, håller nog också måttet för att vara 25-30:e bästa ligan i hela världen.
|
|
|
Post by kik1970 on May 28, 2007 21:20:35 GMT 1
Fy fa.. vad bra skrivet, håller helt med. Att KHK skulle tappa publik pga av höjda priser är naturligtvis en mycket amatörmässig bedömning. Amatörmässigt? Jag tycker det är jävligt illa att behöva betala 80:- kr för att se amatörhockey. Nu har jag råd och inga problem med ekonomin, men just principen att betala lika mycket pengar för division2-hockey som jag betalar på en Allsvensk fotbollsarena känns orimligt. Speciellt eftersom vi inte gick upp iår och att produkten knappast blivit 20kr högre än ifjol. Okej om de där 80 kr hade gett en bra plats i mitten av arenan, men nu är det i princip bara årskorten/sponsorerna som har platser där. Det amatörmässiga var att du var säker på att KHK tappar publik på sina höjda priser..inte om du har bra ekonomi eller inte. 310 sålda säsongskort (övervägande nya) efter 3 dagar tyder inte på att man tappar men den som lever får se... , Tack för det
|
|
|
Post by kik1970 on May 28, 2007 21:22:16 GMT 1
Dålig produkt- Lite folk Bra produkt - Mycket folk Oavsett om det skiljer några tior i pris! Helt rätt
|
|
|
Post by anticonnie on May 28, 2007 21:31:22 GMT 1
Fy fa.. vad bra skrivet, håller helt med. Att KHK skulle tappa publik pga av höjda priser är naturligtvis en mycket amatörmässig bedömning. Amatörmässigt? Jag tycker det är jävligt illa att behöva betala 80:- kr för att se amatörhockey. Nu har jag råd och inga problem med ekonomin, men just principen att betala lika mycket pengar för division2-hockey som jag betalar på en Allsvensk fotbollsarena känns orimligt. Speciellt eftersom vi inte gick upp iår och att produkten knappast blivit 20kr högre än ifjol. Okej om de där 80 kr hade gett en bra plats i mitten av arenan, men nu är det i princip bara årskorten/sponsorerna som har platser där. Fotboll? What a fu...... detta är ett hockey forum... fotbollsfjollar håller till på WM.............
|
|
|
Post by Supertramp on May 28, 2007 23:21:57 GMT 1
Amatörmässigt? Jag tycker det är jävligt illa att behöva betala 80:- kr för att se amatörhockey. Nu har jag råd och inga problem med ekonomin, men just principen att betala lika mycket pengar för division2-hockey som jag betalar på en Allsvensk fotbollsarena känns orimligt. Speciellt eftersom vi inte gick upp iår och att produkten knappast blivit 20kr högre än ifjol. Okej om de där 80 kr hade gett en bra plats i mitten av arenan, men nu är det i princip bara årskorten/sponsorerna som har platser där. Kvalitetsmässigt är det nog samma vara man får betala för. Du kan ju inte säga att fotbollen är mer underhållande för att det är den högsta serien i detta land. Med tanke på att Allsvenskan är 25-30:e bästa ligan bara i Europa så kan du inte påstå att det är idrott på hög nivå man får se där. Svenska div.2 i ishockey där KHK just nu befinner sig, håller nog också måttet för att vara 25-30:e bästa ligan i hela världen. Skämtar du? Nu är ju den rankingen helt och helvete, men visst håller inte Allsvenskan högsta klass. Men att ens jämföra den med KHK finns ju inte. Allsvenskan kryllar av junior/u21-landslagsspelare och en hel del A-landslagsspelare. Jämför det med hockeyspelare i division som har hockey som en sorts hobby. Att sedan "högriskmatcherna" i Sverige har ett underhållningsvärde långt över flertalet Serie A/Premier League-matcher behöver vi inte ta med i beräkningarna. Det är en smaksak. KHK är underhållande, men att betala 80 kr för att se ett lag ifrån Sveriges näst sämsta division är egentligen åt skogen. Dock är det nödvändigt och något man kan acceptera. Hoppas bara att resterande publik gör detsamma.
|
|
|
Post by Supertramp on May 28, 2007 23:23:05 GMT 1
Amatörmässigt? Jag tycker det är jävligt illa att behöva betala 80:- kr för att se amatörhockey. Nu har jag råd och inga problem med ekonomin, men just principen att betala lika mycket pengar för division2-hockey som jag betalar på en Allsvensk fotbollsarena känns orimligt. Speciellt eftersom vi inte gick upp iår och att produkten knappast blivit 20kr högre än ifjol. Okej om de där 80 kr hade gett en bra plats i mitten av arenan, men nu är det i princip bara årskorten/sponsorerna som har platser där. Fotboll? What a fu...... detta är ett hockey forum... fotbollsfjollar håller till på WM............. Nej, detta är ett hockeyforum och sedan får du gärna berätta vad "WM" är för något. ;D
|
|
|
Post by Supertramp on May 28, 2007 23:25:35 GMT 1
Amatörmässigt? Jag tycker det är jävligt illa att behöva betala 80:- kr för att se amatörhockey. Nu har jag råd och inga problem med ekonomin, men just principen att betala lika mycket pengar för division2-hockey som jag betalar på en Allsvensk fotbollsarena känns orimligt. Speciellt eftersom vi inte gick upp iår och att produkten knappast blivit 20kr högre än ifjol. Okej om de där 80 kr hade gett en bra plats i mitten av arenan, men nu är det i princip bara årskorten/sponsorerna som har platser där. Det amatörmässiga var att du var säker på att KHK tappar publik på sina höjda priser..inte om du har bra ekonomi eller inte. 310 sålda säsongskort (övervägande nya) efter 3 dagar tyder inte på att man tappar men den som lever får se... , Tack för det Vart har jag uttryckt att jag var säker på att KHK tappar publik? Vart har jag ens nämt något om årskorten? Jag pratar om de 80 kr du betalar för att se 1 division2-match. Appropå amatörmässig
|
|
|
Post by anticonnie on May 29, 2007 6:31:34 GMT 1
Fotboll? What a fu...... detta är ett hockey forum... fotbollsfjollar håller till på WM............. Nej, detta är ett hockeyforum och sedan får du gärna berätta vad "WM" är för något. ;D Hmmm VM skulle det vara!! det händer ju inte sååå ofta att man är där
|
|