|
Post by Jason on May 29, 2007 6:58:05 GMT 1
Hänger inte med i denna diskussionen...
Först pratar man om att man måste satsa och värva spelare hit och dit för att komma någonstans. Men som alla vet kostar det. När man då höjer priserna för att kunna bygga för framtiden blir det ett jävla gnäll... hur f*n ska ni ha det???
|
|
|
Post by kraftwerk on May 29, 2007 7:04:51 GMT 1
Amatörmässigt? Jag tycker det är jävligt illa att behöva betala 80:- kr för att se amatörhockey. Nu har jag råd och inga problem med ekonomin, men just principen att betala lika mycket pengar för division2-hockey som jag betalar på en Allsvensk fotbollsarena känns orimligt. Speciellt eftersom vi inte gick upp iår och att produkten knappast blivit 20kr högre än ifjol. Okej om de där 80 kr hade gett en bra plats i mitten av arenan, men nu är det i princip bara årskorten/sponsorerna som har platser där. Det amatörmässiga var att du var säker på att KHK tappar publik på sina höjda priser..inte om du har bra ekonomi eller inte. 310 sålda säsongskort (övervägande nya) efter 3 dagar tyder inte på att man tappar men den som lever får se... , Tack för det som jag skrev så tror jag också att KHK säljer fler säsongskort än förra året. Vad jag sa var att KHK [glow=red,2,300]skulle sålt ännu fler säsongskort och lösa biljetter till matcherna om priset ej höjts[/glow]
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 29, 2007 11:58:34 GMT 1
Hänger inte med i denna diskussionen... Först pratar man om att man måste satsa och värva spelare hit och dit för att komma någonstans. Men som alla vet kostar det. När man då höjer priserna för att kunna bygga för framtiden blir det ett jävla gnäll... hur f*n ska ni ha det??? Man säger ju att man ligger 850000 plus från förra säsongen! Ändå verkar fixeringen enorm att få kapitalet att växa!? Vi har väl bara ett nyförvärv som kan vara relativt dyrt...Telenor kommer dessutom in... Vi har väl ingen trupp som kostar som t ex OIKs antar jag? När vi är i div 1, så kan vi börja ta priser som dom...
|
|
|
Post by Jason on May 29, 2007 14:52:46 GMT 1
Är det fel att bygga upp ett kapital som man kan luta sig emot innan man verkligen behöver det då?
|
|
|
Post by kraftwerk on May 29, 2007 15:00:37 GMT 1
Är det fel att bygga upp ett kapital som man kan luta sig emot innan man verkligen behöver det då? Självklart inte
|
|
|
Post by charlie on May 29, 2007 15:22:51 GMT 1
Men med ditt resonemang som så förtsår jag inte varför man inte höjde mer än till 80 ? Är det en sådan svag produkt KHK ska visa upp i vintera tt den inte är värd åtminstone 100:- Som jag skrev tidigare: Man är lite för orolig för de gamla fansen. Karlskrona har 25 år av förlorarkultur att bära. Det tar tid att förändra, tänka, fungera och skapa en vinnarkultur. Men jag håller med, biljettpriset för vuxna borde varit 100 - varan är tillräckligt bra!
|
|
|
Post by charlie on May 29, 2007 15:28:02 GMT 1
Hänger inte med i denna diskussionen... Först pratar man om att man måste satsa och värva spelare hit och dit för att komma någonstans. Men som alla vet kostar det. När man då höjer priserna för att kunna bygga för framtiden blir det ett jävla gnäll... hur f*n ska ni ha det??? WWWWÖÖÖÖRRRRDDDD
|
|
|
Post by charlie on May 30, 2007 8:41:55 GMT 1
Hänger inte med i denna diskussionen... Först pratar man om att man måste satsa och värva spelare hit och dit för att komma någonstans. Men som alla vet kostar det. När man då höjer priserna för att kunna bygga för framtiden blir det ett jävla gnäll... hur f*n ska ni ha det??? Man säger ju att man ligger 850000 plus från förra säsongen! Ändå verkar fixeringen enorm att få kapitalet att växa!? Vi har väl bara ett nyförvärv som kan vara relativt dyrt...Telenor kommer dessutom in... Vi har väl ingen trupp som kostar som t ex OIKs antar jag? När vi är i div 1, så kan vi börja ta priser som dom... Menar du att KHK ska ha OIK som ekonomisk/sportslig förebild?
|
|
|
Post by crosschecking on May 30, 2007 12:07:46 GMT 1
Why not? Där verka finnas obergränst med sponsorpengar........ för några kulor från entrelösade publik kan ju knappast täcka kostnaderna för isso tejp till klubborna.
|
|
|
Post by Jojkrider on May 30, 2007 15:04:15 GMT 1
Kommer att kosta minst 110-120 kronor i ettan om ett år för sittplats så jag tycker inte att vi ska gnälla för 80 kronor. Även säsongskortspriserna är helt OK dvs marknadsmässigt pris. Ifall vi går upp i ettan så kan vi räkna med att säsongskorten kommer kosta cirka 2000 kronor. Känns som denna debatt lär komma upp även nästa vår/sommar när prishöjningarna blir offentliga!!! Så KHK ska hålla högre pris än övriga div1-lag ? Jag tror priset stannar på 100, 60 för 13-17år, pensionärer och stud. TAIF tar 100:- , 60:- för 13-17år, pensionärer och stud. (sittplats) Säsongskorten kommer säkert att höjas avsevärt dels beroende på högre div men ocksa att det gäller för fler matcher. Det intressanta är vad det kostar per match Glöm inte heller bort att KHK har en nyare hall som de INTE äger själv. OM Karlskrona kommun gör som de flesta andra kommuner då höjer de hyran ju mer laget klättrar i serierna. Blir de riktigt snikna blir de som ägarna av Globen Arena eller Luleå kommun som kräver marknads pris av Luleå för att sälja hallen till dem... KHK måste köpa loss hallen fortast möjligt för att själ kontrollera intäckter och utgifter etc Räkna inte med att kommunen alltid kommer stödja laget de kan likväl börja se det som sin kassa ko att ro in pengar från.
|
|
|
Post by kraftwerk on May 30, 2007 15:08:39 GMT 1
Så KHK ska hålla högre pris än övriga div1-lag ? Jag tror priset stannar på 100, 60 för 13-17år, pensionärer och stud. TAIF tar 100:- , 60:- för 13-17år, pensionärer och stud. (sittplats) Säsongskorten kommer säkert att höjas avsevärt dels beroende på högre div men ocksa att det gäller för fler matcher. Det intressanta är vad det kostar per match Glöm inte heller bort att KHK har en nyare hall som de INTE äger själv. OM Karlskrona kommun gör som de flesta andra kommuner då höjer de hyran ju mer laget klättrar i serierna. Blir de riktigt snikna blir de som ägarna av Globen Arena eller Luleå kommun som kräver marknads pris av Luleå för att sälja hallen till dem... KHK måste köpa loss hallen fortast möjligt för att själ kontrollera intäckter och utgifter etc Räkna inte med att kommunen alltid kommer stödja laget de kan likväl börja se det som sin kassa ko att ro in pengar från. Kanske dags att samla ändå mer Lär väl gå loss på några 100 millar
|
|
|
Post by charlie on May 30, 2007 16:59:48 GMT 1
Why not? Där verka finnas obergränst med sponsorpengar........ för några kulor från entrelösade publik kan ju knappast täcka kostnaderna för isso tejp till klubborna. Because: I samma ögonblick som en lite större sponsor svackar så går det förmodligen åt pepparn med musik. De har redan varit där och trampat för inte så länge sedan. Någon som lagt märke till att ruskigt många sponsorskyltar på väggen i Stålhallen kommer från orter långt upp i Småland? Någon som undrat varför?
|
|
|
Post by charlie on May 30, 2007 17:02:30 GMT 1
Kanske dags att samla ändå mer Lär väl gå loss på några 100 millar Inte om Gregers barn; Lisa och Per ska köpa den. För Lisa & Per är ju under 13 år. Då måste de kunna köpa den gratis. ;D
|
|
|
Post by Sickboy on May 30, 2007 18:02:46 GMT 1
Hänger inte med i denna diskussionen... Först pratar man om att man måste satsa och värva spelare hit och dit för att komma någonstans. Men som alla vet kostar det. När man då höjer priserna för att kunna bygga för framtiden blir det ett jävla gnäll... hur f*n ska ni ha det??? Man säger ju att man ligger 850000 plus från förra säsongen! Ändå verkar fixeringen enorm att få kapitalet att växa!? Vi har väl bara ett nyförvärv som kan vara relativt dyrt...Telenor kommer dessutom in... Vi har väl ingen trupp som kostar som t ex OIKs antar jag? När vi är i div 1, så kan vi börja ta priser som dom... Är det inte jävligt praktiskt att reda ha ett kapital när/om vi går upp en div? Dom summor jag har hört som behövs till förstärkningar, längre och fler resor fler matcher och högre löner i div 1 kan jag säga är mycket högre än 850 000... Hela klubben satsar uppåt, därför förbereder man redan nu för spel i div 1 nästa år. Jag tycker det är MYCKET smart att ligga ett år före med ekonomin hela tiden. När det börjar bli dax för div 1 spel så ska man kunna tänka på annat än att panikragga pengar...
|
|
|
Post by Jojkrider on May 30, 2007 21:23:07 GMT 1
Man säger ju att man ligger 850000 plus från förra säsongen! Ändå verkar fixeringen enorm att få kapitalet att växa!? Vi har väl bara ett nyförvärv som kan vara relativt dyrt...Telenor kommer dessutom in... Vi har väl ingen trupp som kostar som t ex OIKs antar jag? När vi är i div 1, så kan vi börja ta priser som dom... Är det inte jävligt praktiskt att reda ha ett kapital när/om vi går upp en div? Dom summor jag har hört som behövs till förstärkningar, längre och fler resor fler matcher och högre löner i div 1 kan jag säga är mycket högre än 850 000... Hela klubben satsar uppåt, därför förbereder man redan nu för spel i div 1 nästa år. Jag tycker det är MYCKET smart att ligga ett år före med ekonomin hela tiden. När det börjar bli dax för div 1 spel så ska man kunna tänka på annat än att panikragga pengar... En bra fördel med att ha pengar är som du säger man behöver inte panikragga och bara ta det som erbjuds man kan ha lite mer is i magen och vänta ut sponsorer etc framför allt till annons platser mm då det kan bli lite mer budgivning iom att KHK kan ha "råd" att vänta lite med att tillsätta dem
|
|