Är det inte jävligt praktiskt att reda ha ett kapital när/om vi går upp en div? Dom summor jag har hört som behövs till förstärkningar, längre och fler resor fler matcher och högre löner i div 1 kan jag säga är mycket högre än 850 000... Hela klubben satsar uppåt, därför förbereder man redan nu för spel i div 1 nästa år. Jag tycker det är MYCKET smart att ligga ett år före med ekonomin hela tiden. När det börjar bli dax för div 1 spel så ska man kunna tänka på annat än att panikragga pengar...
Precis min tanke också... Men det är tydligen bättre att gulla med alla och hoppas allt löser sig enligt vissa...
Mikael Johansson - Sektion G Webbadministratör/ redaktör för www.khk.se
Viljan att vinna måste vara större än rädslan att förlora.
Kommer att kosta minst 110-120 kronor i ettan om ett år för sittplats så jag tycker inte att vi ska gnälla för 80 kronor. Även säsongskortspriserna är helt OK dvs marknadsmässigt pris. Ifall vi går upp i ettan så kan vi räkna med att säsongskorten kommer kosta cirka 2000 kronor.
Känns som denna debatt lär komma upp även nästa vår/sommar när prishöjningarna blir offentliga!!!
Så KHK ska hålla högre pris än övriga div1-lag ? Jag tror priset stannar på 100, 60 för 13-17år, pensionärer och stud.
TAIF tar 100:- , 60:- för 13-17år, pensionärer och stud. (sittplats)
Säsongskorten kommer säkert att höjas avsevärt dels beroende på högre div men ocksa att det gäller för fler matcher.
Det intressanta är vad det kostar per match
de gångerna jag va i dackehallen kostade ståplats 100 och för sittplats kostade det 20 kr extra om jag inte minns helt fel
Kvalitetsmässigt är det nog samma vara man får betala för. Du kan ju inte säga att fotbollen är mer underhållande för att det är den högsta serien i detta land. Med tanke på att Allsvenskan är 25-30:e bästa ligan bara i Europa så kan du inte påstå att det är idrott på hög nivå man får se där.
Svenska div.2 i ishockey där KHK just nu befinner sig, håller nog också måttet för att vara 25-30:e bästa ligan i hela världen.
Skämtar du? Nu är ju den rankingen helt och helvete, men visst håller inte Allsvenskan högsta klass. Men att ens jämföra den med KHK finns ju inte. Allsvenskan kryllar av junior/u21-landslagsspelare och en hel del A-landslagsspelare. Jämför det med hockeyspelare i division som har hockey som en sorts hobby.
Att sedan "högriskmatcherna" i Sverige har ett underhållningsvärde långt över flertalet Serie A/Premier League-matcher behöver vi inte ta med i beräkningarna. Det är en smaksak.
KHK är underhållande, men att betala 80 kr för att se ett lag ifrån Sveriges näst sämsta division är egentligen åt skogen. Dock är det nödvändigt och något man kan acceptera. Hoppas bara att resterande publik gör detsamma.
Eurosport rankade Allvenskan som 27:e bästa ligan i Europa för ett par år sedan. Nu för tiden kommer ju inget svenskt lag i närheten av europacupspel t.ex. Man förlorar ju t.o.m. mot irländska och slovakiska blåbärslag i kvalen.
Fotboll är en större sport, så det är inte så konstigt att det är mer betalt. Ute i Europa får spelare i andra och tredje-divisionerna också hyffsat betalt och kan leva på det. Så jag skulle inte kunna påstå att det är mindre underhållande att kolla på ett gäng hockeyspelare bara för att de inte har det som leverbröd.
Du pratar om högriskmatcher. Antar att du menar storstadsderbyna? Där är det ju publiken som står för det mesta av underhållningen...inte spelarna. Jag tycker inte det är speciellt kul att gå på elitseriematcher eller landskamper i hockey där det är knäpptyst.
Last Edit: May 31, 2007 21:34:46 GMT 1 by Sardaukar
Stolt medlem av 1:a Hallordern "Stolthet, hjärta, tradition" since 2001
Skämtar du? Nu är ju den rankingen helt och helvete, men visst håller inte Allsvenskan högsta klass. Men att ens jämföra den med KHK finns ju inte. Allsvenskan kryllar av junior/u21-landslagsspelare och en hel del A-landslagsspelare. Jämför det med hockeyspelare i division som har hockey som en sorts hobby.
Att sedan "högriskmatcherna" i Sverige har ett underhållningsvärde långt över flertalet Serie A/Premier League-matcher behöver vi inte ta med i beräkningarna. Det är en smaksak.
KHK är underhållande, men att betala 80 kr för att se ett lag ifrån Sveriges näst sämsta division är egentligen åt skogen. Dock är det nödvändigt och något man kan acceptera. Hoppas bara att resterande publik gör detsamma.
Eurosport rankade Allvenskan som 27:e bästa ligan i Europa för ett par år sedan. Nu för tiden kommer ju inget svenskt lag i närheten av europacupspel t.ex. Man förlorar ju t.o.m. mot irländska och slovakiska blåbärslag i kvalen.
Fotboll är en större sport, så det är inte så konstigt att det är mer betalt. Ute i Europa får spelare i andra och tredje-divisionerna också hyffsat betalt och kan leva på det. Så jag skulle inte kunna påstå att det är mindre underhållande att kolla på ett gäng hockeyspelare bara för att de inte har det som leverbröd.
Du pratar om högriskmatcher. Antar att du menar storstadsderbyna? Där är det ju publiken som står för det mesta av underhållningen...inte spelarna. Jag tycker inte det är speciellt kul att gå på elitseriematcher eller landskamper i hockey där det är knäpptyst.
Nu finns det ju ingen vettig människa som tar "rankingar" som dessa seriöst. Bara att kolla FIFAs landslagsranking där både Tjeckien och USA låg topp5 för bara något år sedan. När det gäller löner så kan jag garantera dig att spelare under Elitserien tjänar långt över många mindre lag i fotbollsallsvenskan, så att påstå att de är fler som försörjer sig på fotoll än hockey är också felaktigt. Daniel Rydmark pungade väl ut 200 000 i månaden i Borås t ex. Det är en riktigt hög lön i Allsvenskan.
Storstadsderbyna håller mycket rikigt hög europaklass om man tar publiken som underhållningsvärde, och är ljusår längre fram en SM-final i Ishockey.
AIK: Förstår inte varför ni envisas med att skriva att alla våra mål kommit i PP. AIK har gjort fyra stycken hittills, varav två av dessa kommit i numerärt överläge, ett fler än ni. Så.
Mar 23, 2016 1:30:11 GMT 1
chriande: Skulle tro att man behöver ta in minst 2 spelare till om man har för avsikt att tävla om en plats i SHL. Matchandet om man skulle gå hela vägen till ett Direktkval är närmast mördande intensivt.
Jan 21, 2015 16:26:06 GMT 1
*
conny: Ändå ! Som man bäddar får man ligga !
Oct 15, 2014 17:23:18 GMT 1
Ragulin: Kan inte påstå att jag tillhör den skaran som gillar att den tänkta förstacentern inte gör några poäng alls men jag antar samtidigt att Walters själv vet vad som har förväntats av honom och då är det grymt av honom att fortsätta kämpa så som han gör.
Oct 3, 2014 9:12:34 GMT 1