|
Post by 31an on Dec 2, 2012 0:25:13 GMT 1
Julle tar inte en plats i dagens KHK. Trist, men så är det. För hans egen skull SKA han dra vidare för att få speltid, i ett A-lag i 1an eller J20 superelit spelar nog inte så stor roll (även om han själv sagt att A-lagsspel kommer före). Om Julle drar hoppas jag att KHK gör allt för att underlätta en flytt (dock med klausul att han inte får möta KHK denna säsongen), allt för att hjälpa Julle i hans karriär. Är vad jag tycker...
|
|
|
Post by Zäta on Dec 3, 2012 18:07:01 GMT 1
Någon som hört något? MrMadhawk skrev att Växjö ville ha honom till sitt J-lag.
|
|
|
Post by Rocket on Dec 3, 2012 19:18:30 GMT 1
Julle tar inte en plats i dagens KHK. Trist, men så är det. För hans egen skull SKA han dra vidare för att få speltid, i ett A-lag i 1an eller J20 superelit spelar nog inte så stor roll (även om han själv sagt att A-lagsspel kommer före). Om Julle drar hoppas jag att KHK gör allt för att underlätta en flytt (dock med klausul att han inte får möta KHK denna säsongen), allt för att hjälpa Julle i hans karriär. Är vad jag tycker... Kan inte tänka mig att Julles kontrakt är skrivet så att han får lämna till förmån till en anna klubb i hockeyallsvenskan. Kan tänka mig att han får flytta uppåt till en elitserieklubb.
|
|
|
Post by 31an on Dec 3, 2012 19:22:24 GMT 1
Julle tar inte en plats i dagens KHK. Trist, men så är det. För hans egen skull SKA han dra vidare för att få speltid, i ett A-lag i 1an eller J20 superelit spelar nog inte så stor roll (även om han själv sagt att A-lagsspel kommer före). Om Julle drar hoppas jag att KHK gör allt för att underlätta en flytt (dock med klausul att han inte får möta KHK denna säsongen), allt för att hjälpa Julle i hans karriär. Är vad jag tycker... Kan inte tänka mig att Julles kontrakt är skrivet så att han får lämna till förmån till en anna klubb i hockeyallsvenskan. Kan tänka mig att han får flytta uppåt till en elitserieklubb. Uppåt? Till J-hockey då menar du väl? Tänkte mer att han flyttar till div 1 och att vi kanske får möta det laget i KS...
|
|
|
Post by 31an on Nov 29, 2013 16:40:25 GMT 1
|
|
|
Post by eddietheeagle on Dec 2, 2013 22:08:40 GMT 1
Känns som det riskerar faljera att redan nu tala om honom som någon framtida NHL-spelare. Dit är det långt. Väldigt, väldigt långt. Att vara en prospect är egentligen ingenting. NHL-lag lägger alltid ut krokar för att kunna knyta ann talanger OM dom blir något. Han behöver först etablera sig på seniornivå i högre division. SEN, om han fortsätter utvecklas, och hur snabbt den eventuella utvecklingen sker, lär avslöja ganska fort om NHL är möjligt. Karriären är ju inte ett misslyckande bara för att man inte tar sig till NHL. Att bara spela i SHL tycker jag är bevis nog för att man är en duktig spelare.
Att spela i NHL och klara den pressen det innebär mentalt, där tror jag det är andra saker än talangen för ishockey som styr. Det är därför stora talanger ibland inte blir något. För mentalitet och talang för idrottsutövande är två helt skilda saker. Och för att bli något på elitnivå måste man ha båda delarna.
|
|
|
Post by eddietheeagle on Dec 2, 2013 22:20:53 GMT 1
Människor som följt NHL noggrant senaste 10-20åren kanske mins målvakten Jim Carey i Washington? Det är en råtalang utan dess like, som kammade hem Vezina Trophy redan vid 21bast. Det är en fascinerande historia. Och den säger mycket om vad som kan hända när man har talangen, men saknar den andra biten. mscapsfan.tripod.com/carey0700.htmlVad jag vill ha sagt är - att folk kanske borde ta det lite lugnt med Julius Bergman. Istället för att bygga alla dessa förväntningar på honom.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Dec 3, 2013 9:28:39 GMT 1
Det förstår nog de flesta att Julius Bergman inte kommer bli en stjärna i NHL bara för att det har skrivits ett stycke om honom på NHL's hemsida.
|
|
|
Post by eddietheeagle on Dec 3, 2013 16:57:37 GMT 1
Nej det kanske inte blir NHL i huvudtaget. Och att bli en stjärna i NHL är nog ännu mer avlägset. Därför borde människor sänka förväntningarna på honom alltjämt överlag och lägga ner allt sånt prat. Allt har sin tid, men i dagsläget platsar han inte på seniornivå i Allsvenskan. Mingotti, tex, nämns ju inte alls i lika pompösa ordalag. Men han är ju faktiskt med och spelar titt som tätt.
|
|
|
Post by nns on Dec 18, 2013 7:49:31 GMT 1
|
|
|
Post by vsn on Dec 18, 2013 9:37:36 GMT 1
Ah, kul för Julle! Hoppas det går bra för honom så att han också får spela några SHL-matcher efter nyår.
|
|
|
Post by 31an on Mar 7, 2014 21:17:55 GMT 1
Kommer att spela med Frölunda Alag imorgon. Kommer även att erbjudas Alags kontrakt till nästa säsong enligt Rylander på GP.
Starkt jobbat Julle! Stort grattis!!
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 7, 2014 21:23:38 GMT 1
Läge för utlåning till KHK kanske?
|
|
|
Post by khkregerar on Mar 7, 2014 21:32:30 GMT 1
Läge för utlåning till KHK kanske? Jag trodde Julius fortfarande bara var utlånad härifrån, men så är inte fallet alltså? Mycket trist ju!
|
|
|
Post by beaverblogg16 on Mar 7, 2014 22:21:58 GMT 1
[Julle är utlånad från KHK men kontraktet går ut nu i mars, quote author=" khkregerar" source="/post/217973/thread" timestamp="1394224350"] Läge för utlåning till KHK kanske? Jag trodde Julius fortfarande bara var utlånad härifrån, men så är inte fallet alltså? Mycket trist ju! [/quote]
|
|