|
Post by Joewson on Nov 30, 2012 20:56:44 GMT 1
Jag vet varför Julle stannade i KHK istället för de anbud han hade för ett par år sedan. Jag vet också att den ök som Julle hade då inte längre är aktuell på grund av omständigheter som varken KHK eller Julle hade kunnat förutspå. Jag förstår både KHK och Julle men samtidigt vill jag inte se Julle spela mer i KHK efter hans utspel i media. Att gå till media och gråta ut och framstå som "jag är bättre än alla andra" får mig personligen att tappa allt förtroende för spelaren i fråga. Jag älskar KHK men jag röstade inte på Bergman i omröstningen om bästa junior för jag anser att lill-burra har varit bättre. Julle har bevisat att han inte är på en allsvensk nivå.. än. Om jag jämför Bergman och Mingotti så är det som natt och dag, det handlar om allt från positionsspel till mognad i de olika spelmomenten. Bergman kan säkert bli en bra spelare men just nu så tycker jag inte att han räcker till. Jag är väldigt besviken på Julles agerande.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Nov 30, 2012 22:09:51 GMT 1
Får lite Sirbäck vibbar över Julle just nu, en spelare som inte kan ta en bänkning. Eller är det så att han har fått ett bättre anbud någon annanstans och det är därför han "talar ut"? Du är otrolig! Du har inte en aning om vad som hänt i ärendet Julle. Bävern som verkligen känner honom, vet vad som sagts och gjorts. Hade han fått ett annat anbud, hade han väl inte varit besviken, eller vad tror du? Samma när det gäller Sibbe, du har inte en aning om varför han lämnade eller fick nytt kontrakt. Du har skaffat dej en egen uppfattning och skriver den, för "du har hört" eller tror. Helt ok att han inte gillade att bänkas, men det var inte orsaken till att kontraktet bröts. Inte heller att han inte tränade, som också spridits. Jag vet, men du tror! Hur kan jag säga så? Jo jag känner Henrik och jag känner en hel del spelare. Din idol som du har som Avatar exempelvis. Har du ngn gång hört talas om mobbing? Om ej läs vad det innebär! Visst spelar han i KIKs fjärde kedja idag, men det finns anledningar till det också. Anledningar som jag vet, men som du gissar dej till, troligtvis att han är för dålig, eller? Där är skillnaden! Du tror!!!! OBS! KHK hade inte haft fler poäng nu i HA om Sibbe varit kvar, det är inte det jag säger. Samtidigt säger de spelare jag känner (trots förlusterna) att: Nu är det ROLIGT att gå till träningar och matcher, det tyckte dom inte när Kempe var tränare! Du är bra på att lägga ut filmer på forumet, fortsätt med det. Förtala inte spelare! Det är ju just det jag skriver, att jag tror att det ligger till så. Så du insinuerar att Ottinger har mobbat Sirbäck(och/eller andra spelare)? Man kan tro det när du utan anledning drar upp honom när du talar om just Sirbäck. Då är det du som är ute på väldigt tunn is. Tack för skrattet föresten, det värmde gott i höstmörkret, fortsätt med det.
|
|
|
Post by khkkrille on Nov 30, 2012 22:30:11 GMT 1
Här håller jag med dig, medgångaren! Klart som fan man ska skriva vad man tror och det enda man kan göra i det här fallet är att spekulera! Konstigt om de som "vet" inte vill skriva ut sanningen, istället skriker de bara fel fel feeeeeel!
För att återgå till Julle så håller jag med Joewson (givetvis en spekulation) men har man inte rätta attityden och ödmjukheten så vill jag inte se han mer i KHK tröjan förrän han mognat. Janne verkar vara sån att det som betyder något är prestation och inte vad som står på tröjan..dvs han daltar inte och favoriserar ingen!
|
|
|
Post by darthvader on Dec 1, 2012 3:42:06 GMT 1
Så jävla omoget av Julius att gå ut i media, för _EN_ bänkning. Hoppas att du läser det här, JA du är duktig men du håller inte just nu i Allsvenskan. Säger som andra, om du inte kan ta _EN_ bänkning för laget så ser jag gärna att du lämnar. Det är så jävla omoget och oprofessionellt så jag spyr, fyfan vad dåligt säger jag bara. Tappat den respekten jag hade.
|
|
|
Post by HF on Dec 1, 2012 8:26:39 GMT 1
Grabben har precis fyllt 17, vi kanske inte ska hänga honom för omognad. Han är inte direkt van när en oseriös journalist (i detta fallet, oseriös med att kolla med källor i klubben, calle, mats, åkesson) kastar sig över bytet och bara vill ha ut "skandalen" på nätet så snabbt som möjligt innan matchen mot DIF.
Hade journalisten bara frågat ledningen hade han vetat att inget kontrakt var uppsagt och ingen var kickad.
|
|
|
Post by time on Dec 1, 2012 8:39:23 GMT 1
Grabben har precis fyllt 17, vi kanske inte ska hänga honom för omognad. Han är inte direkt van när en oseriös journalist (i detta fallet, oseriös med att kolla med källor i klubben, calle, mats, åkesson) kastar sig över bytet och bara vill ha ut "skandalen" på nätet så snabbt som möjligt innan matchen mot DIF. Hade journalisten bara frågat ledningen hade han vetat att inget kontrakt var uppsagt och ingen var kickad. Vilket får till följd att andra hakar på "drevet" och plötsligt är det som stod i BLT sant i hockeysverige. Dementin får förstås (som vanligt) inte samma spridning av dem som basunerade ut "skandalen"
|
|
|
Post by time on Dec 1, 2012 10:10:22 GMT 1
Får lite Sirbäck vibbar över Julle just nu, en spelare som inte kan ta en bänkning. Eller är det så att han har fått ett bättre anbud någon annanstans och det är därför han "talar ut"? Du är otrolig! Du har inte en aning om vad som hänt i ärendet Julle. Bävern som verkligen känner honom, vet vad som sagts och gjorts. Hade han fått ett annat anbud, hade han väl inte varit besviken, eller vad tror du? Samma när det gäller Sibbe, du har inte en aning om varför han lämnade eller fick nytt kontrakt. Du har skaffat dej en egen uppfattning och skriver den, för "du har hört" eller tror. Helt ok att han inte gillade att bänkas, men det var inte orsaken till att kontraktet bröts. Inte heller att han inte tränade, som också spridits. Jag vet, men du tror! Hur kan jag säga så? Jo jag känner Henrik och jag känner en hel del spelare. Din idol som du har som Avatar exempelvis. Har du ngn gång hört talas om mobbing? Om ej läs vad det innebär! Visst spelar han i KIKs fjärde kedja idag, men det finns anledningar till det också. Anledningar som jag vet, men som du gissar dej till, troligtvis att han är för dålig, eller? Där är skillnaden! Du tror!!!! OBS! KHK hade inte haft fler poäng nu i HA om Sibbe varit kvar, det är inte det jag säger. Samtidigt säger de spelare jag känner (trots förlusterna) att: Nu är det ROLIGT att gå till träningar och matcher, det tyckte dom inte när Kempe var tränare! Du är bra på att lägga ut filmer på forumet, fortsätt med det. Förtala inte spelare! De enda som vet vad som sas är väl Janne och Julle (såvida inte någon mer var närvarande) ? Om inte så tredjehandsuppgifter. OBS! jag skriver inte detta för att vara spydig utan enbart för att jag tycker ordet VET används lite lättvindigt ibland (har säkert själv syndat nån gång). Men det är ju lätt att skriva att man VET något när man inte vill berätta vad man VET utan istället bara använda detta för att avfärda andra. Ta nu inte illa upp Sverker. Det finns fler än du som skriver så ibland. Men det är oftast mindre seriösa som i alla fall jag inte tar på allvar och därför bryr jag mig inte.
|
|
|
Post by Sverker on Dec 1, 2012 10:22:57 GMT 1
Du är otrolig! Du har inte en aning om vad som hänt i ärendet Julle. Bävern som verkligen känner honom, vet vad som sagts och gjorts. Hade han fått ett annat anbud, hade han väl inte varit besviken, eller vad tror du? Samma när det gäller Sibbe, du har inte en aning om varför han lämnade eller fick nytt kontrakt. Du har skaffat dej en egen uppfattning och skriver den, för "du har hört" eller tror. Helt ok att han inte gillade att bänkas, men det var inte orsaken till att kontraktet bröts. Inte heller att han inte tränade, som också spridits. Jag vet, men du tror! Hur kan jag säga så? Jo jag känner Henrik och jag känner en hel del spelare. Din idol som du har som Avatar exempelvis. Har du ngn gång hört talas om mobbing? Om ej läs vad det innebär! Visst spelar han i KIKs fjärde kedja idag, men det finns anledningar till det också. Anledningar som jag vet, men som du gissar dej till, troligtvis att han är för dålig, eller? Där är skillnaden! Du tror!!!! OBS! KHK hade inte haft fler poäng nu i HA om Sibbe varit kvar, det är inte det jag säger. Samtidigt säger de spelare jag känner (trots förlusterna) att: Nu är det ROLIGT att gå till träningar och matcher, det tyckte dom inte när Kempe var tränare! Du är bra på att lägga ut filmer på forumet, fortsätt med det. Förtala inte spelare! Så du insinuerar att Ottinger har mobbat Sirbäck(och/eller andra spelare)? Man kan tro det när du utan anledning drar upp honom när du talar om just Sirbäck. Då är det du som är ute på väldigt tunn is. Tack för skrattet föresten, det värmde gott i höstmörkret, fortsätt med det. Var har jag skrivit att Ottinger, och /eller andra spelare mobbat honom honom? Läs om läs rätt. Förresten stavas förresten med två r. Hos mej är hösten över, nu är det vinter.
|
|
|
Post by Sverker on Dec 1, 2012 10:25:12 GMT 1
Du är otrolig! Du har inte en aning om vad som hänt i ärendet Julle. Bävern som verkligen känner honom, vet vad som sagts och gjorts. Hade han fått ett annat anbud, hade han väl inte varit besviken, eller vad tror du? Samma när det gäller Sibbe, du har inte en aning om varför han lämnade eller fick nytt kontrakt. Du har skaffat dej en egen uppfattning och skriver den, för "du har hört" eller tror. Helt ok att han inte gillade att bänkas, men det var inte orsaken till att kontraktet bröts. Inte heller att han inte tränade, som också spridits. Jag vet, men du tror! Hur kan jag säga så? Jo jag känner Henrik och jag känner en hel del spelare. Din idol som du har som Avatar exempelvis. Har du ngn gång hört talas om mobbing? Om ej läs vad det innebär! Visst spelar han i KIKs fjärde kedja idag, men det finns anledningar till det också. Anledningar som jag vet, men som du gissar dej till, troligtvis att han är för dålig, eller? Där är skillnaden! Du tror!!!! OBS! KHK hade inte haft fler poäng nu i HA om Sibbe varit kvar, det är inte det jag säger. Samtidigt säger de spelare jag känner (trots förlusterna) att: Nu är det ROLIGT att gå till träningar och matcher, det tyckte dom inte när Kempe var tränare! Du är bra på att lägga ut filmer på forumet, fortsätt med det. Förtala inte spelare! De enda som vet vad som sas är väl Janne och Julle (såvida inte någon mer var närvarande) ? Jag tror Bävern vet vad som sades, men han kommer inte att skriva det här.
|
|
|
Post by affetwin on Dec 1, 2012 10:49:08 GMT 1
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Dec 1, 2012 11:32:05 GMT 1
Så du insinuerar att Ottinger har mobbat Sirbäck(och/eller andra spelare)? Man kan tro det när du utan anledning drar upp honom när du talar om just Sirbäck. Då är det du som är ute på väldigt tunn is. Tack för skrattet föresten, det värmde gott i höstmörkret, fortsätt med det. Var har jag skrivit att Ottinger, och /eller andra spelare mobbat honom honom? Läs om läs rätt. Förresten stavas förresten med två r. Hos mej är hösten över, nu är det vinter. Jaha, det såg dock ut som om du ville få Ottinger att se ut som en mobbare. Det räcker med att skriva honom en gång. Hos mig var det fortfarande höst, nu är det vinter.
|
|
|
Post by dragkrok on Dec 1, 2012 12:17:41 GMT 1
De enda som vet vad som sas �r v�l Janne och Julle (s�vida inte n�gon mer var n�rvarande) ? Jag tror B�vern vet vad som sades, men han kommer inte att skriva det h�r. Självklart VET Bävern!?.....eftersom ALLA vet att barn ALLTID är ärliga och uppriktiga mot sina föräldrar/styvföräldrar...........eller??? ....oavsett så måste Julle få speltid för att fortsätta utvecklas och för att kunna bibehålla sin landslagsplats........för tillfället håller han inte för spel i HA (i khk), då är det bättre att han får söka sig någon annan stans. Ser hellre att vi har JP, Aaro, Grönis sittandes på bänken/läktaren än att Julle sitter där och stagnerar i sin utveckling.
|
|
|
Post by Sverker on Dec 1, 2012 13:53:36 GMT 1
Du är otrolig! Du har inte en aning om vad som hänt i ärendet Julle. Bävern som verkligen känner honom, vet vad som sagts och gjorts. Hade han fått ett annat anbud, hade han väl inte varit besviken, eller vad tror du? Samma när det gäller Sibbe, du har inte en aning om varför han lämnade eller fick nytt kontrakt. Du har skaffat dej en egen uppfattning och skriver den, för "du har hört" eller tror. Helt ok att han inte gillade att bänkas, men det var inte orsaken till att kontraktet bröts. Inte heller att han inte tränade, som också spridits. Jag vet, men du tror! Hur kan jag säga så? Jo jag känner Henrik och jag känner en hel del spelare. Din idol som du har som Avatar exempelvis. Har du ngn gång hört talas om mobbing? Om ej läs vad det innebär! Visst spelar han i KIKs fjärde kedja idag, men det finns anledningar till det också. Anledningar som jag vet, men som du gissar dej till, troligtvis att han är för dålig, eller? Där är skillnaden! Du tror!!!! OBS! KHK hade inte haft fler poäng nu i HA om Sibbe varit kvar, det är inte det jag säger. Samtidigt säger de spelare jag känner (trots förlusterna) att: Nu är det ROLIGT att gå till träningar och matcher, det tyckte dom inte när Kempe var tränare! Du är bra på att lägga ut filmer på forumet, fortsätt med det. Förtala inte spelare! Ta nu inte illa upp Sverker. Det finns fler än du som skriver så ibland. Men det är oftast mindre seriösa som i alla fall jag inte tar på allvar och därför bryr jag mig inte. Jag tar inte illa upp. Däremot kommer jag ff att skriva när jag vet saker. Det innebär inte att jag basunerar ut det jag vet här, vilket jag inte tror Bävern heller kommer att gör i fallet Julle. Om Julle inte accepterar att vara reserv, ska han såklart inte vara kvar i KHK. Om han accepterar det, ska han självklart vara kvar. Ser ju hellre honom som sjunde alt åttonde back än fler av de andra alt låna ut honom till ett bra div 1 lag. Risken är att KHK "kastar" bort en av de största talanger som kommit fram i KHK. Det tycker jag vore synd.
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 1, 2012 18:15:38 GMT 1
Visst vore det synd,rentav för jävligt. Men risken är väl den att han mister sin landslagsplats om han inte får lira och då gör han ju rätt som kollar efter något annat. Vet inte hur sugen han är på att bli utlånad till div1?Måste väl isåfall vara något av de 3-5 bästa så kanske KRIF,Hästen eller OIK?
|
|
|
Post by HF on Dec 1, 2012 22:54:42 GMT 1
Du är otrolig! Du har inte en aning om vad som hänt i ärendet Julle. Bävern som verkligen känner honom, vet vad som sagts och gjorts. Hade han fått ett annat anbud, hade han väl inte varit besviken, eller vad tror du? Samma när det gäller Sibbe, du har inte en aning om varför han lämnade eller fick nytt kontrakt. Du har skaffat dej en egen uppfattning och skriver den, för "du har hört" eller tror. Helt ok att han inte gillade att bänkas, men det var inte orsaken till att kontraktet bröts. Inte heller att han inte tränade, som också spridits. Jag vet, men du tror! Hur kan jag säga så? Jo jag känner Henrik och jag känner en hel del spelare. Din idol som du har som Avatar exempelvis. Har du ngn gång hört talas om mobbing? Om ej läs vad det innebär! Visst spelar han i KIKs fjärde kedja idag, men det finns anledningar till det också. Anledningar som jag vet, men som du gissar dej till, troligtvis att han är för dålig, eller? Där är skillnaden! Du tror!!!! OBS! KHK hade inte haft fler poäng nu i HA om Sibbe varit kvar, det är inte det jag säger. Samtidigt säger de spelare jag känner (trots förlusterna) att: Nu är det ROLIGT att gå till träningar och matcher, det tyckte dom inte när Kempe var tränare! Du är bra på att lägga ut filmer på forumet, fortsätt med det. Förtala inte spelare! De enda som vet vad som sas är väl Janne och Julle (såvida inte någon mer var närvarande) ? Om inte så tredjehandsuppgifter. OBS! jag skriver inte detta för att vara spydig utan enbart för att jag tycker ordet VET används lite lättvindigt ibland (har säkert själv syndat nån gång). Men det är ju lätt att skriva att man VET något när man inte vill berätta vad man VET utan istället bara använda detta för att avfärda andra. Ta nu inte illa upp Sverker. Det finns fler än du som skriver så ibland. Men det är oftast mindre seriösa som i alla fall jag inte tar på allvar och därför bryr jag mig inte. Tobbe var visst också med på samtalet.
|
|