largo
Ungdomslirare
|
Post by largo on Feb 13, 2011 22:28:20 GMT 1
Wälitalos syster bor i Karlskrona.
|
|
|
Post by Rocket on Feb 13, 2011 23:24:33 GMT 1
Inte säkert att Saviano får fortsätta i Lakers( www.eliteprospects.com/player.php?player=8467 ) . Han hade varit riktigt bra tillskott till nästa säsong. Jag har sett 7 matcher med Lakers och han skulle vara grym i division 1 trots sin längd och vikt. Ett kanske tom två snäpp bättre än Ruiz på skridskorna och ett spelsinne som Fahla och intensitet och vilja som nr. 77 i KHK Behåll Circelli och se till att han får Italiensk pass, hugg Saviano och komplettera med en eller två transatlanter till. Francis Lemieux ska tydligen enligt olika forum vara en grym skridskoåkare. 26 år gammal och har spelat 251 matcher i AHL. Har spelat i Vienna Capitals ( Altmanns fd. klubb ) och gör riktigt bra ifrån sig i ECHL just nu. www.eliteprospects.com/player.php?player=11724 Wes Goldie ryktades det tydligen om inför förra säsongen till KHK. Notorisk målgörare. Hugg honom också vet jag www.eliteprospects.com/player.php?player=20530Vi kommer förvisso ha en forward för mycket om vi förutsätter att två stycken forwards lämnar, men vilken första och andra kedja vi skulle ha. Kostar tyvärr en slant
|
|
|
Post by stolpeout on Feb 14, 2011 1:51:17 GMT 1
Inte säkert att Saviano får fortsätta i Lakers( www.eliteprospects.com/player.php?player=8467 ) . Han hade varit riktigt bra tillskott till nästa säsong. Jag har sett 7 matcher med Lakers och han skulle vara grym i division 1 trots sin längd och vikt. Ett kanske tom två snäpp bättre än Ruiz på skridskorna och ett spelsinne som Fahla och intensitet och vilja som nr. 77 i KHK Behåll Circelli och se till att han får Italiensk pass, hugg Saviano och komplettera med en eller två transatlanter till. Francis Lemieux ska tydligen enligt olika forum vara en grym skridskoåkare. 26 år gammal och har spelat 251 matcher i AHL. Har spelat i Vienna Capitals ( Altmanns fd. klubb ) och gör riktigt bra ifrån sig i ECHL just nu. www.eliteprospects.com/player.php?player=11724 Wes Goldie ryktades det tydligen om inför förra säsongen till KHK. Notorisk målgörare. Hugg honom också vet jag www.eliteprospects.com/player.php?player=20530Vi kommer förvisso ha en forward för mycket om vi förutsätter att två stycken forwards lämnar, men vilken första och andra kedja vi skulle ha. Kostar tyvärr en slant Går inte Lakers upp i år så spelar Saviano i ett elitserielag nästa säsong.......
|
|
|
Post by Rocket on Feb 14, 2011 8:05:10 GMT 1
Inte säkert att Saviano får fortsätta i Lakers( www.eliteprospects.com/player.php?player=8467 ) . Han hade varit riktigt bra tillskott till nästa säsong. Jag har sett 7 matcher med Lakers och han skulle vara grym i division 1 trots sin längd och vikt. Ett kanske tom två snäpp bättre än Ruiz på skridskorna och ett spelsinne som Fahla och intensitet och vilja som nr. 77 i KHK Behåll Circelli och se till att han får Italiensk pass, hugg Saviano och komplettera med en eller två transatlanter till. Francis Lemieux ska tydligen enligt olika forum vara en grym skridskoåkare. 26 år gammal och har spelat 251 matcher i AHL. Har spelat i Vienna Capitals ( Altmanns fd. klubb ) och gör riktigt bra ifrån sig i ECHL just nu. www.eliteprospects.com/player.php?player=11724 Wes Goldie ryktades det tydligen om inför förra säsongen till KHK. Notorisk målgörare. Hugg honom också vet jag www.eliteprospects.com/player.php?player=20530Vi kommer förvisso ha en forward för mycket om vi förutsätter att två stycken forwards lämnar, men vilken första och andra kedja vi skulle ha. Kostar tyvärr en slant Går inte Lakers upp i år så spelar Saviano i ett elitserielag nästa säsong....... Tror faktiskt inte det. Han blitr väldigt anonym och försvinner mot de lite större och tyngre lagen i den övre halvan av AS. Södertälje och AIK rykte i honom inför denna säsong men backade pga av hans storlek. Antingen stannar han i allsvenskan, sticker utomlands eller varför inte KHK Problemet är väl att sådan spelare som han har väl en ganska hyfsad lön på en bra bit över 50 000 i månaden.
|
|
|
Post by time on Feb 14, 2011 9:14:49 GMT 1
Inte säkert att Saviano får fortsätta i Lakers( www.eliteprospects.com/player.php?player=8467 ) . Han hade varit riktigt bra tillskott till nästa säsong. Jag har sett 7 matcher med Lakers och han skulle vara grym i division 1 trots sin längd och vikt. Ett kanske tom två snäpp bättre än Ruiz på skridskorna och ett spelsinne som Fahla och intensitet och vilja som nr. 77 i KHK Behåll Circelli och se till att han får Italiensk pass, hugg Saviano och komplettera med en eller två transatlanter till. Francis Lemieux ska tydligen enligt olika forum vara en grym skridskoåkare. 26 år gammal och har spelat 251 matcher i AHL. Har spelat i Vienna Capitals ( Altmanns fd. klubb ) och gör riktigt bra ifrån sig i ECHL just nu. www.eliteprospects.com/player.php?player=11724 Wes Goldie ryktades det tydligen om inför förra säsongen till KHK. Notorisk målgörare. Hugg honom också vet jag www.eliteprospects.com/player.php?player=20530Vi kommer förvisso ha en forward för mycket om vi förutsätter att två stycken forwards lämnar, men vilken första och andra kedja vi skulle ha. Kostar tyvärr en slant Varför skulle inte Saviano få fortsätta i Lakers?
|
|
|
Post by Rocket on Feb 14, 2011 9:58:44 GMT 1
Inte säkert att Saviano får fortsätta i Lakers( www.eliteprospects.com/player.php?player=8467 ) . Han hade varit riktigt bra tillskott till nästa säsong. Jag har sett 7 matcher med Lakers och han skulle vara grym i division 1 trots sin längd och vikt. Ett kanske tom två snäpp bättre än Ruiz på skridskorna och ett spelsinne som Fahla och intensitet och vilja som nr. 77 i KHK Behåll Circelli och se till att han får Italiensk pass, hugg Saviano och komplettera med en eller två transatlanter till. Francis Lemieux ska tydligen enligt olika forum vara en grym skridskoåkare. 26 år gammal och har spelat 251 matcher i AHL. Har spelat i Vienna Capitals ( Altmanns fd. klubb ) och gör riktigt bra ifrån sig i ECHL just nu. www.eliteprospects.com/player.php?player=11724 Wes Goldie ryktades det tydligen om inför förra säsongen till KHK. Notorisk målgörare. Hugg honom också vet jag www.eliteprospects.com/player.php?player=20530Vi kommer förvisso ha en forward för mycket om vi förutsätter att två stycken forwards lämnar, men vilken första och andra kedja vi skulle ha. Kostar tyvärr en slant Varför skulle inte Saviano få fortsätta i Lakers? Enligt en polare som har källor inom Lakers organisation i A-laget så tycker de trots poängskörden att han är för liten.
|
|
|
Post by stolpeout on Feb 14, 2011 13:16:09 GMT 1
Varför skulle inte Saviano få fortsätta i Lakers? Enligt en polare som har källor inom Lakers organisation i A-laget så tycker de trots poängskörden att han är för liten. Dessa källor och källors källor
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 16, 2011 1:59:27 GMT 1
på tal om målvakter...behåll Baston och gör honom till andramålis..wälitalo vore korkat att värva och det vore korkat av honom att komma hit.han är förstamålis i björklöven och därför van vid att stå många matcher,här kommer han att rosta ihop på bänken för timo lär inte släppa många matcher. skulle timo bli sjuk eller få en lättare skada så visade baston att han kan lira några matcher och göra det riktigt stabil. skulle timo bli långtidsskadad så får vi ta in en korttidslösning.
|
|
|
Post by happygilmore on Feb 16, 2011 7:35:10 GMT 1
på tal om målvakter...behåll Baston och gör honom till andramålis..wälitalo vore korkat att värva och det vore korkat av honom att komma hit.han är förstamålis i björklöven och därför van vid att stå många matcher,här kommer han att rosta ihop på bänken för timo lär inte släppa många matcher. skulle timo bli sjuk eller få en lättare skada så visade baston att han kan lira några matcher och göra det riktigt stabil. skulle timo bli långtidsskadad så får vi ta in en korttidslösning. Baston har inte impat på mig när jag tittat j20.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Feb 16, 2011 10:02:27 GMT 1
på tal om målvakter...behåll Baston och gör honom till andramålis..wälitalo vore korkat att värva och det vore korkat av honom att komma hit.han är förstamålis i björklöven och därför van vid att stå många matcher,här kommer han att rosta ihop på bänken för timo lär inte släppa många matcher. skulle timo bli sjuk eller få en lättare skada så visade baston att han kan lira några matcher och göra det riktigt stabil. skulle timo bli långtidsskadad så får vi ta in en korttidslösning. Baston har inte impat på mig när jag tittat j20. Med lite rutin kommer han bli jätte bra.
|
|
|
Post by Roger on Feb 16, 2011 13:07:58 GMT 1
Baston har inte impat på mig när jag tittat j20. Med lite rutin kommer han bli jätte bra. Allsvensk toppmålvakt? För det är väl ditt vi siktar..
|
|
|
Post by matse on Feb 16, 2011 13:28:13 GMT 1
Det har snackats mkt om backsidan. Jag håller med till viss del. Men frågan är, om det inte är på fwsidan svagheten finns. För så länge vi bara gör 2-3 mål per match, är det inte lätt att vinna oavsett hur bra defensiv vi har.
|
|
|
Post by matse on Feb 16, 2011 13:35:59 GMT 1
Värva Wälitalo som båsöppnare i div1! Tror allvarligt talat, att han inte skulle vara så intresserad av det. Kan vi behålla den uppsättning vi har, är vi väl rustade.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Feb 16, 2011 13:54:43 GMT 1
Med lite rutin kommer han bli jätte bra. Allsvensk toppmålvakt? För det är väl ditt vi siktar.. Mitt vadå? Det är för tidigt att säga, han är bara 16 år men ser lovande ut. Kan Timo lära honom lite precis som Brooks gör med Bergman så tror jag att han kan vara våran kommande första målis, så vidare han inte stannar av helt i utvecklingen.
|
|
|
Post by Zäta on Feb 16, 2011 22:11:14 GMT 1
Det har snackats mkt om backsidan. Jag håller med till viss del. Men frågan är, om det inte är på fwsidan svagheten finns. För så länge vi bara gör 2-3 mål per match, är det inte lätt att vinna oavsett hur bra defensiv vi har. Det finns backar som vågar skjuta och faktiskt gör en del mål. Naturligtvis är det först och främst där vi behöver stärka upp.
|
|