|
Post by Professorn on Feb 12, 2011 20:40:21 GMT 1
Dags att sjösätta nästa säsongs "Sillytråd"!
Jag har en känsla att årets Silly Season blir den bästa vi upplevt!
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 13, 2011 8:48:04 GMT 1
2 backar behövs och 2-3forwards med spetskompetens utöver det vi har idag.lundkvist o karlsson (alm) ut och bergman + en till in..kanske mingotti om han lägger på sig nåt kilo muskler under sommaren..ozolins,fahla,dahlgren + kanadensarna ut och in med nytt blod..
|
|
|
Post by oneandonly on Feb 13, 2011 9:40:28 GMT 1
Jag säger som jag sagt innan när detta kom upp för ett tag sedan: Vi hinner med silly tids nog.
Låt nu Laget Vi har få fullfölja denna säsongen och gå riktigt långt.
Att sitta här och diskutera och hänga ut vilka man inte vill ha kvar, det främjar ingen och höjer inte någon heller.
Det är NU Vi ska vara sammansvetsade och visa att Det är Vi som är KHK !
|
|
|
Post by oneandonly on Feb 13, 2011 9:42:47 GMT 1
P.s Vi stängde väl eller lade dylik tråd åt sidan så länge för bara ett par veckor sedan ?
Vi hinner silly tids nog pojkar och flickor !
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 13, 2011 9:59:54 GMT 1
vad får man diskutera enligt dig?
|
|
|
Post by oneandonly on Feb 13, 2011 10:13:19 GMT 1
vad får man diskutera enligt dig? Man får diskutera allt. Men är man KHK supporter så börjar man väl inte skriva/såga/avfärda spelare mitt under brinnande säsong ? Det blir silly tids nog och då lär sillytråden koka. Det fanns ju en anledning till att den andra stoppades/lades ner. Det var inte jag som gjorde det. I övrigt får man diskutera vad man vill för Mig. Men man behöver inte smutskasta eller hitta på "egna sanningar" för det. Nuladdar Vi för HÄRLIG säsongsavslutning ! Eller hur ?
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 13, 2011 10:28:08 GMT 1
förlåt för att man har en åsikt om hur man vill att ens lag ska se ut. att avfärda någons känslor för ens klubb för att personen vill se förbättringar som han tycker behövs,att kalla det smutskastning,det är faktiskt ganska låg nivå på det
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 13, 2011 10:28:56 GMT 1
det sista skriver jag dock under på
|
|
|
Post by oneandonly on Feb 13, 2011 10:52:27 GMT 1
Då kan Vi låta denna tråden vila och låta killarna i Laget ge oss en HÄRLIG säsongsavslutning !
Det är Vi som är KHK !
|
|
|
Post by oneandonly on Feb 13, 2011 10:56:46 GMT 1
P.s Med smutskastning menar jag tex alla personangrepp som var på Micke N om Du minns ? Det var inte diskussion om hans yrke, utan påhopp om honom som människa. Så det var riktat till Alla !
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 13, 2011 11:35:26 GMT 1
ok..nä sånt håller jag inte på med.kritik ska riktas mot vad de gör på isen och inget annat.om de inte gör nåt väldigt korkat som att köra fulla eller nåt för då ska de ha massiv kritik
|
|
|
Post by chl on Feb 13, 2011 12:35:48 GMT 1
Har tittat lite på målsprutor, de tilltänkta målgörare vi har i KHK har inte riktigt lyckats. Men om man tittar på statistiken i hela div 1 så hittar vi bara 3 stycken spelare på de 50 första platserna i poängligan som nu spelar i Allettan södra. En av dessa är Ruiz, som gjorde sina poäng i Tranås. Alltså bara 2 spelare från Vita Hästen finns inom de 50 första platserna, om man tittar på spelare som nu lirar i Allettan södra . Är alla tilltänkta målsprutor som nu spelar i Allettan södra misslyckade , eller är det så att det är djävligt svårt att göra mål i Allettan södra, är alla lagens försvar så pass bra att det är tufft för alla att göra mål? Det är inte bara våra tilltänkta stjärnor som har svårt för att sätta dit den...alla tycks ha detta problem i allettan södra.
|
|
|
Post by oneandonly on Feb 13, 2011 13:20:27 GMT 1
Jag tror Du slog huvudet på spiken, när Du kom in på det med att Allettan södra är så pass mycket bättre.
Vi har snart facit när Play Off kommer. Jag tror lagen från de andra två Allettorns inte kommer göra många mål och få svårt att hävda sig överlag.
|
|
|
Post by cykeltjuven on Feb 13, 2011 13:24:17 GMT 1
Har tittat lite på målsprutor, de tilltänkta målgörare vi har i KHK har inte riktigt lyckats. Men om man tittar på statistiken i hela div 1 så hittar vi bara 3 stycken spelare på de 50 första platserna i poängligan som nu spelar i Allettan södra. En av dessa är Ruiz, som gjorde sina poäng i Tranås. Alltså bara 2 spelare från Vita Hästen finns inom de 50 första platserna, om man tittar på spelare som nu lirar i Allettan södra . Är alla tilltänkta målsprutor som nu spelar i Allettan södra misslyckade , eller är det så att det är djävligt svårt att göra mål i Allettan södra, är alla lagens försvar så pass bra att det är tufft för alla att göra mål? Det är inte bara våra tilltänkta stjärnor som har svårt för att sätta dit den...alla tycks ha detta problem i allettan södra. Tyder kanske på att det är bättre att satsa på bredd än spets? En sylvass 1a femma kan plockas bort av ett sämre lag men har man 2-3 kanske 4 bra femmor får de problem. Sen har de flesta lag som nu spelar i fortsättningsserien ofta en spetsspelare som alltid plockar många poäng, tex Loukkonen och Danserau, men laget räcker inte till. Tycker OAO har rätt, tycker vi ska låta laget avsluta denna säsong innan vi möblerar om och sparkar spelare. Vi kan vänta med silly, vad ska vi annars syssla med i sommar!
|
|
|
Post by offe1988 on Feb 13, 2011 20:42:37 GMT 1
Collin och Ossy kvar. Ossy har höjt sig enormt mycket, Ed och Patrik väck tycker dem trampar och trampar men de händer inget speciellt. Ellerstad www.eliteprospects.com/player.php?player=1706 Jonathan Persson www.eliteprospects.com/player.php?player=2076 in mycket rutin och mycket poäng i div 1 och en del i AS Backar ut: Jonas Karlsson , Håkan Alm , Höök tror jag slutar , Brooks slutar och åker hem, Sirokovs Klara/vill ha kvar : Wahlqvist, Skoog , Lundqvist, Bergman , Mingotti , Sirokovs har jag satt på ute listan för Kempe har sagt att Phillip och Julius ska spela mycket och med dem får vi 5 backar och jag tycker att vi behöver 3 nya offensiva backar för att bli bättre. Wahlqvist är större och starkare därför går han före Sirre enligt mig. In? Vet ej än Målvakt: Timo Klar Oskar Ut In: www.eliteprospects.com/player.php?player=3704 Daniel Wälitalo ung och lovade målvakt som säkert vill lära sig av timo för att bli bättre.
|
|