|
Post by HF on Mar 22, 2008 15:39:55 GMT 1
Så du menar att vi inte behövde höja vår backsida inför denna säsongen? Vi försökte ju till och med sätta ner Herr Jönsson på back bara för att få det stabilt (vilket var ett misstag). Självklart visste Tobbe vad han fick när han värvade Petterson. Efter att ha sett det defensiva spelet som vi hade förra året så förstår jag varför man värvar backar. Det defensiva spelet var obefintligt i vissa matcher. Och ledartyper på isen är bra att ha när det är kvaltider eller om det går tungt i matcherna. Men samspelet mellan backar måste fungera och det tycker jag att det gör mellan Eriksson och Petterson. De kompletterar varandra bra och spelar lugnt i egen zon. Det känns ganska tryggt när de är inne. Men det är bara min åsikt... Jo det är precis det jag menar, att vi borde höjt den mera innan säsongen började. Jag trodde vi skulle skaffa bättre backar och fler än 1 st...Därför hade jag svårt att se att Anders skulle vara en frälsare som lyfte hela försvarsspelet...och jag trodde heller inte att Jönsson skulle vara back en längre tid. Och Callahan du var väl inte direkt helt nöjd med Anders som ensam backvärvning innan säsongen började...?
|
|