|
Post by yngwie on Apr 19, 2011 13:50:31 GMT 1
Välkommen Johan!
|
|
|
Post by Sverker on Apr 19, 2011 15:24:10 GMT 1
Mycket bra värvning! Välkommen!
|
|
|
Post by player67 on Apr 19, 2011 16:05:21 GMT 1
Välkommen till staun Johan!
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 19, 2011 16:47:43 GMT 1
Hoppas han lyckas bättre än tidigare hästenvärvningar. Jag tycker det känns rätt iaf. Sedan kan man ju undra varför han valde oss. Båda klubbarna har samma målsättning. Kung Sune vs Kempe, tja. Men vi har väl det lilla extra! Välkommen Johan! det lilla extra stavas P-E-N-G-A-R skulle jag gissa. ett riktigt bra nyförvärv som jag ser fram emot att se
|
|
|
Post by aslog on Apr 19, 2011 17:28:42 GMT 1
Välkommen!
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Apr 19, 2011 21:28:04 GMT 1
Välkommen, ska bli spännande att se hur du axlar förväntningarna från din nya hemmapublik
|
|
|
Post by Teddybear on Apr 19, 2011 21:32:55 GMT 1
Mycket bra värvning!
Välkommen Johan.
|
|
|
Post by oneandonly on May 6, 2011 13:51:49 GMT 1
Lite röster om Johan som jag hoppas ska vara roligt att läsa...
LuleåBloggen: Johan Pettersson och Jimmy Andersson
Började kugga in på Vita Hästen när jag läste att den forne LHF J20-backen Johan Pettersson som tränar med LHF under juluppehållet spelar där.
Johan Pettersson som redan under sin J20 tid var en intressant offensivt skicklig back, fick enligt uppgift till bloggen inte förtroende att representera A-laget, mycket beroende på att defensiven inte var tillräckligt stark.
Nu har Johan gått via ett år i Allsvenska Oskarshamn, till Vita Hästen i Division 1 E.
Där är han seriens poängbäste back med 10 mål och 14 ass på 27 matcher, och +16 i plus/minus.
Div 1 E är sannolikt en hårdare serie än den som spelas häruppe i Norr och Västerbotten, vilket betyder att det ingalunda är ett dåligt facit, känslan är att Johan tagit ett kliv till på utvecklingskurvan i år.
En lagkamrat till Johan, forwarden Jimmy Andersson imponerar kanske än mer. 21-åringen med ett förflutet i HV71:s J20 satsning gör sin andra säsong i Vita Hästen, och har efter 27 omgångar gjort smått fantastiska 43 poäng, (och ligger +28 (!?) i plus/minus, bäst i serien förstås), vilket är två poäng under fjolårsnoteringen 45 poäng på 41 matcher, och ger honom just nu andraplatsen i poängligan i Div 1 E.
Min känsla är att båda spelarna skulle göra sig mycket bra i Rönkens spelsystem. Låg tyngdpunkt, inte jättestora (även om Jimmy uppges väga in på dryga 90 pannor), men rappa och skridskoskickliga, och begåvade med härligt spelsinne båda två.
Vi har ju också sett att klivet för en stjärnspelare i Div 1 till Elitserien inte är speciellt stort, och dessa båda unga herrar har ju fortfarande stor utvecklingspotential.
Vad tror ni?
Är något för Osten och LHF att tryouta inför nästa säsong, innan något annat ES-lag kommer på samma ide?
Nye Johan Pettersson visar även han på bra spel och är väldigt nyttig i power play och gör även väldigt fina uppåkningar mellan varven.
Johan Pettersson: Faktiskt lika bra framåt som bakåt trots att han ännu saknar lite fysik. De allsvenska klubbarna lär stå på kö att signa Johan men jag hoppas han blir kvar. Han var ett riktigt fynd!
KHK: - "En bra värvning" Publicerad 2011-04-20 10:07:26 av Andreas Höglund
Karlskrona ser ut att även nästa säsong få ställa upp med ett starkt lag på banan, i alla fall på pappret. Senast blev det klart att Johan Pettersson skriver på för klubben. Johan Pettersson heter Karlskronas senaste nyförvärv, närmast kommer han från division 1 konkurrenten Vita Hästen. – Det är en bra värvning, vi är väldigt nöjda med att fått honom till klubben. Det är en målinriktad kille med goda offensiva kvaliteter. Det är dessutom en högerskytt och han är väldigt bra i power play. Jag har sett honom i matcherna mellan oss och Vita Hästen och han har sett väldigt bra ut, säger sportchefen, Torbjörn Karlsson till sydostran.se.
Säsongen i Vita Hästen slutade med totalt 40 matcher, på dom blev det totalt 29 poäng, tolv mål och 17 assist. – Han kommer bidra i det offensiva spelet . Förra säsongen hade vi en stark defensiv. Det gäller att ha en mix av spelartyper, där tror vi att Johan kommer passa in.
Kontraktet med Karlskrona sträcker sig över två säsonger.
Bäst för dagen i Hästen var Grizzly och Johan Pettersson som alltid spelar med ett stort lugn och sällan slår bort en passning, duktig både offensivt och defensivt.
Luleås J20 vände och vann sin andra match i J20 SuperElit Top8, när man tog emot Frölunda. Gästerna ledde med 2-3, men under matchens sista minuter lyckades laget vända till seger med 5-3. Stor matchvinnare blev den puckskicklige backen Johan Pettersson som svarade för tre mål.
Efter 12 missade straffar var det Johan Petterssons tur att lägga sin andra straff. Han drog som högerskytt pucken över på sin backhandsida och fick in den på klubbsidan hos målvakten. Djurgården missade sedan sin sjunde straff i rad och extrapoängen gick till Luleå Hockey. Målskyttar för Luleå Hockey var Johan Pettersson 2, Paul-Allan Bamberg, Joakim Högberg.
Segersviten fortsätter för Luleå J20 LULEÅ. Tomas "Bulan" Berglunds hockeyfilosofi har tillsammans med hårt arbetande hockeytalanger bidragit till att Luleå Hockeys J20 lag fortfarande är obesegrade. Laget vann i helgen över Timrå med 5-3 och mot Brynäs med 2-1.
- Det känns som om vi är oslagbara, sa Berglund - Inför Brynäsmatchen visste vi att motståndarna har många skickliga spelare som vill ha mycket tid med pucken. Vi i laget kom överens om att inte ge dom någon tid. Luleå fick bästa möjliga start på matchen och tog ledningen genom Johannes Tornberg i första bytet. Sedan kvitterade hemmalaget och det var det en ganska jämn match trots att Brynäs sköt hela 34 skott mot Luleås 16. Andreas Nilsson i målet gjorde en stabil insats och gav Luleå en möjlighet att vinna matchen. Johan Pettersson som återigen gjorde en bra match visade fina offensiva egenskaper och satte segermålet i andra perioden. Luleå behärskade sista perioden och trots att Brynäs tog ut målvakten med två minuter kvar av matchen blev det inga fler mål. - Jag tycker att det var en riktig lagseger men att Johan Pettersson, Johannes Tornberg och Oscar Jolérus förtjänar extra beröm.
|
|
|
Post by oneandonly on May 6, 2011 13:53:03 GMT 1
P.s Efter att Wallgren, Grönlund och Pettersson nu är avverkade återkommer jag med övriga om intresse finns.
|
|
|
Post by Back to Front on May 6, 2011 17:16:23 GMT 1
Kör Sune!
|
|
|
Post by tof on May 6, 2011 20:50:48 GMT 1
alltid kul att läsa om de nya OAO
|
|
|
Post by oneandonly on Nov 12, 2011 16:40:42 GMT 1
|
|
jimpavh
Ungdomslirare
10%
|
Post by jimpavh on Nov 20, 2011 12:52:48 GMT 1
Hur har jp skött sig i khk?
|
|
|
Post by lkhockey on Nov 21, 2011 9:32:06 GMT 1
Hur har jp skött sig i khk? Mycket bra.
|
|
|
Post by gretz on Nov 21, 2011 13:53:21 GMT 1
Hur har jp skött sig i khk? Oustanding +/- bara en sån sak!
|
|