|
Post by Sverker on Oct 16, 2012 19:25:50 GMT 1
Har du hittat flaskorna ikväll Sverker? Jag fattar precis vad han menar, och det är väldigt relevant i detta sammanhanget! Jag dricker mjölk på vardagkvällar, finns väl bara i Tetra Pack. Tolkade väl det han skrev fel.
|
|
|
Post by Joewson on Oct 16, 2012 19:38:45 GMT 1
Sverker:
Jag anser, och detta är min personliga åsikt då jag har spelat lagidrott på halvelit-nivå tidigare, är att trupp behöver få inflytande för att känna sig delaktiga i vad som händer och förbättringar som behöver göras. Med det sagt så ska inte spelarna få för mycket makt heller, men jag tror att kommunikation mellan spelare och huvudtränare i KHKs fall har varit bristande vilket även har påverkat spelare negativt. Känner man inte att man har förtroende för att spela "sitt spel" och bidra med det som man själv är duktig på så hamnar man lätt i stå vilket även sker i arbetslivet om man får nya arbetsuppgifter som är två steg tillbaka mot de man hade tidigare. En tydlighet mellan offensiva spelare, defensiva spelare samt målvakter är viktigt. Att låta varje spelare få utnyttja det som de själva är bra på utan att helheten blir drabbad. Får man med sig laget, att spelarna känner att de bidrar i det vardagliga ger ofta en positiv effekt. Det gjorde det åtminstone när jag spelade och vi fick in en ny röst. Vi hade sex raka torsk och vände till åtta raka vinster, och det var inga stora grejer som vi ändrade på utan det var mycket att låta varje spelare hitta en roll som de själva känner sig bekväma med.
Samtidigt så skeppar man bort den enda riktigt duktiga PP-backen man hade i Johan Pettersson, på grund av en personlig konflikt så har man tagit det ett steg för långt. Bänka Niklas Johansson, som är en av få spelare som vet vad som krävs för att göra mål även med Kempe, är också en bidragande orsak till missnöje. Att en chef/tränare (för att dra en parallell till arbetslivet igen) jobbar helt utan fingertoppkänsla gör att man alltid får kämpa så mycket mer för att uppnå samma resultat. I hockeyn så innebär detta att man överarbetar många situationer vilket gör att fler misstag begås samt resulterar i fler utvisningar, vilket har varit KHKs fall i många av de jämna matcherna.
|
|
|
Post by Sverker on Oct 16, 2012 19:53:08 GMT 1
Sverker: Jag anser, och detta är min personliga åsikt då jag har spelat lagidrott på halvelit-nivå tidigare, är att trupp behöver få inflytande för att känna sig delaktiga i vad som händer och förbättringar som behöver göras. Med det sagt så ska inte spelarna få för mycket makt heller, men jag tror att kommunikation mellan spelare och huvudtränare i KHKs fall har varit bristande vilket även har påverkat spelare negativt. Känner man inte att man har förtroende för att spela "sitt spel" och bidra med det som man själv är duktig på så hamnar man lätt i stå vilket även sker i arbetslivet om man får nya arbetsuppgifter som är två steg tillbaka mot de man hade tidigare. En tydlighet mellan offensiva spelare, defensiva spelare samt målvakter är viktigt. Att låta varje spelare få utnyttja det som de själva är bra på utan att helheten blir drabbad. Får man med sig laget, att spelarna känner att de bidrar i det vardagliga ger ofta en positiv effekt. Det gjorde det åtminstone när jag spelade och vi fick in en ny röst. Vi hade sex raka torsk och vände till åtta raka vinster, och det var inga stora grejer som vi ändrade på utan det var mycket att låta varje spelare hitta en roll som de själva känner sig bekväma med. Samtidigt så skeppar man bort den enda riktigt duktiga PP-backen man hade i Johan Pettersson, på grund av en personlig konflikt så har man tagit det ett steg för långt. Bänka Niklas Johansson, som är en av få spelare som vet vad som krävs för att göra mål även med Kempe, är också en bidragande orsak till missnöje. Att en chef/tränare (för att dra en parallell till arbetslivet igen) jobbar helt utan fingertoppkänsla gör att man alltid får kämpa så mycket mer för att uppnå samma resultat. I hockeyn så innebär detta att man överarbetar många situationer vilket gör att fler misstag begås samt resulterar i fler utvisningar, vilket har varit KHKs fall i många av de jämna matcherna. Ser att vi är överens om det mesta.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 16, 2012 21:06:01 GMT 1
så är det....
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 16, 2012 21:44:18 GMT 1
Väldigt bra skrivet,joewsson!skriver under på varenda ord!
|
|
|
Post by khkmarcus on Oct 17, 2012 6:54:48 GMT 1
Välkommen Hem igen JP!
|
|
|
Post by steel on Oct 17, 2012 6:56:29 GMT 1
Mer än välkommen. Det är oerhört kul att få se Johan i laget igen.
|
|
|
Post by krysset on Oct 17, 2012 13:29:33 GMT 1
Riktigt roligt att JP är tillbaks! JP makes PP!
|
|
|
Post by 31an on Jan 28, 2013 13:08:24 GMT 1
Grattis JP! Har turen vänt nu?
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 28, 2013 13:15:12 GMT 1
Grattis JP! Har turen vänt nu? ??
|
|
|
Post by 31an on Jan 28, 2013 13:17:01 GMT 1
Grattis JP! Har turen vänt nu? ?? Blev matchens lirare igår i Goiset. För det fick han två lotter som han vann 10.000 spänn på.
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 28, 2013 16:06:09 GMT 1
Haha vilket flax!Säger med grattis då
|
|
|
Post by Zäta on Jul 28, 2014 15:28:21 GMT 1
Johan ska tydligen träna med Asplöven. Kanske får vi se honom i arenan till hösten.
|
|