|
Post by khkregerar on Jan 5, 2012 17:04:56 GMT 1
Om nu inte Johan var sjuk igår tycker jag det är skandal att han inte fick åka med igår istället för Mingotti. Jag tycker Johan är given. Bättre att spela han än Roger och sen kanske låte Roger lira boxplay.
|
|
|
Post by Roger on Jan 5, 2012 17:39:51 GMT 1
Skulle vara kul om Sune intervjuare tex sådant här! Som många frågar om och många vill veta.. en simpel fråga till Johan om han var sjuk eller petad! Hoppas vi får se Johan imorgon! Istället för Mingotti.. eller varför inte högre upp i back rangordningen!
|
|
hanky
Björnligan
|
Post by hanky on Jan 5, 2012 17:41:04 GMT 1
Johan var med på träningen idag iallafall
|
|
|
Post by wolger on Jan 5, 2012 17:58:08 GMT 1
Ofattbart att JP inte får spela! Anledningen måste vara en "off-ice-grej" för om Kempe tycker det känns säkrare att ha Karlsson, Mingotti eller Wahlqvist (Ingen skugga över dom) inne på bekostnad av JP, så tvivlar jag för första gången på Kempes omdöme att spela med bästa laget, som han ju förespråkar.
|
|
|
Post by dragkrok on Jan 5, 2012 18:51:25 GMT 1
Ofattbart att JP inte får spela! Anledningen måste vara en "off-ice-grej" för om Kempe tycker det känns säkrare att ha Karlsson, Mingotti eller Wahlqvist (Ingen skugga över dom) inne på bekostnad av JP, så tvivlar jag för första gången på Kempes omdöme att spela med bästa laget, som han ju förespråkar. I så fall får du nog tvivla.....
|
|
|
Post by ristoloob on Jan 5, 2012 19:17:46 GMT 1
Säger som jag sa i gårdagens matchtråd. JP före Mingotti 8 dagar i veckan. Sedan är det hårt om de 6 platserna varje match, skador kommer m.m.
|
|
|
Post by Teddybear on Jan 5, 2012 20:15:09 GMT 1
Johan Pettersson är given i laget, helt ofattbart om Kempe bänkar honom. Var väl Vita Hästens bästa back förra säsongen.
|
|
|
Post by happygilmore on Jan 5, 2012 20:22:35 GMT 1
Kom ihåg att Jonas k satt på bänken innan jul förra året. I allettan och kvalserien var han en av våra bästa backar. Jag tro Johan snart är med i truppen igen.
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Jan 6, 2012 21:39:37 GMT 1
Kanske har hänt en skandal...
|
|
skugg
Björnligan
|
Post by skugg on Jan 7, 2012 1:25:22 GMT 1
Vore smaskigt om en viss videobloggare kunde fråga Kempe varför Pettersson inte spelar. xD
|
|
|
Post by gretz on Jan 7, 2012 11:01:26 GMT 1
och ännu intresantare nu när Julius kommer tillbaka.
|
|
|
Post by stolpeout on Jan 7, 2012 11:16:33 GMT 1
JP o Julle i samma backpar.......
|
|
|
Post by aloviak on Jan 7, 2012 11:19:56 GMT 1
Om ni inte har märkt det så spelar vi med 3 backpar nu precis som förra året i AE 7-8 backar är bara med för att täcka upp för skador. Ibland kan 4 paret ha uppgifter som boxplay mm med måste då vara mer inriktade defensiva backar typ Alm förra året.
JP är en helt OK back men en offensiv sådan, och skall därmed konkurera mot Aaro- Grönlund och paret som jag tycker börjar bli det ledande backparet Kenny-Wallgren så frågan är vem skall JP peta av dessa 4.
JP är också Högerfattad och skall därmed konkurera med Roger som def back, en omöjlighet som jag ser det.
Därför är JP inte med för tillfället.
|
|
|
Post by slavko on Jan 7, 2012 12:28:32 GMT 1
Om ni inte har märkt det så spelar vi med 3 backpar nu precis som förra året i AE 7-8 backar är bara med för att täcka upp för skador. Ibland kan 4 paret ha uppgifter som boxplay mm med måste då vara mer inriktade defensiva backar typ Alm förra året. JP är en helt OK back men en offensiv sådan, och skall därmed konkurera mot Aaro- Grönlund och paret som jag tycker börjar bli det ledande backparet Kenny-Wallgren så frågan är vem skall JP peta av dessa 4. JP är också Högerfattad och skall därmed konkurera med Roger som def back, en omöjlighet som jag ser det. Därför är JP inte med för tillfället. bra analyserat aloviak!jag satt med och grubblade över detta,men det du säger verka vara en vettig förklaring.
|
|
|
Post by gretz on Jan 7, 2012 13:51:05 GMT 1
Om ni inte har märkt det så spelar vi med 3 backpar nu precis som förra året i AE 7-8 backar är bara med för att täcka upp för skador. Ibland kan 4 paret ha uppgifter som boxplay mm med måste då vara mer inriktade defensiva backar typ Alm förra året. JP är en helt OK back men en offensiv sådan, och skall därmed konkurera mot Aaro- Grönlund och paret som jag tycker börjar bli det ledande backparet Kenny-Wallgren så frågan är vem skall JP peta av dessa 4. JP är också Högerfattad och skall därmed konkurera med Roger som def back, en omöjlighet som jag ser det. Därför är JP inte med för tillfället. Bra och självklar analys Aloviak. Men det jag avsåg var inte med JP i fokus utan hur man framgent kommer hantera Julius. Att vi spelar med 3 backpar står klart. Att de delas upp i offensiva och defensiva egenskaper också men som jag ser det skulle Julius konkurera med Roger, hur går det? Eller kommer Kempe att välja att spela med 4 raka femmor, inklusiva backpar och istället moderera med speltiden?! Här får man tänka till extra då man har att göra med en som jag ser det extrem talang, landslagsman som hur lätt som helst utan speltid helt enkelt är förlorad för gott. Jag skulle kunna tänka mig att man fortsätter med 3 backpar och att Julius kommer vara ombytt och att JP, Filip och Jocke är de som för tillfället får vara på läktaren och försöka att på träningar bevisa att man ska ha en plats. Kommentarer?
|
|