|
Post by Jacob Lokatt on Nov 29, 2011 17:58:39 GMT 1
Kan nån väcka Aaaro snart? Berätta för han att han måste vakna och att det är igång! Eller bara plocka ifrån honom sitt valium...
|
|
|
Post by Ragulin on Nov 29, 2011 19:47:27 GMT 1
Kan nån väcka Aaaro snart? Berätta för han att han måste vakna och att det är igång! Eller bara plocka ifrån honom sitt valium... Ja, annars kan han lika gärna vila på bänken, det är nog lika svettigt där.
|
|
|
Post by Zäta on Nov 29, 2011 22:17:50 GMT 1
Om nu Kenny infriar allt jag hört om honom från Leksandfans och andra som sett honom så bör väl det bli Aaro som får nöta?
|
|
|
Post by wolger on Nov 30, 2011 11:47:57 GMT 1
Kempes idé är ju att rulla på backarna i 5 mot 5 hela tiden. På det viset får alla "uttagna" backar speltid med de bästa kedjorna och vice versa. Och då blir statistiken ganska rättvis anser jag. Jag hade nog hellre sett att Källström får speltid i förmån för Wahlqvist. I alla fall om vi vill släppa in färre mål.
Mikael Aaro, 3 mål, 7 ass, +14. Roger Wahlqvist, 1 mål, 3 ass, -1.
|
|
|
Post by onetimer on Nov 30, 2011 21:47:16 GMT 1
Kempes idé är ju att rulla på backarna i 5 mot 5 hela tiden. På det viset får alla "uttagna" backar speltid med de bästa kedjorna och vice versa. Och då blir statistiken ganska rättvis anser jag. Jag hade nog hellre sett att Källström får speltid i förmån för Wahlqvist. I alla fall om vi vill släppa in färre mål. Mikael Aaro, 3 mål, 7 ass, +14. Roger Wahlqvist, 1 mål, 3 ass, -1. Glöm inte att Aaro lirar väldigt mycket PP.
|
|
|
Post by wolger on Nov 30, 2011 21:58:31 GMT 1
Man får dock inga + om man är inne på mål pp. Inte heller - i bp. Däremot eget mål i bp genererar 1 + i statsen. Så baserat på det håller nog min reflektion. Bäst i KHK i det här avseendet är J Pettersson och jag skulle gärna höra hur Kempe motiverar honom som 7:e back.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Nov 30, 2011 22:13:52 GMT 1
Så ja bara lugn nu. Bara för att Pettersson var 7:e back ikväll så har jag väldigt svårt att tro att det är något permanent.
|
|
|
Post by khkregerar on Nov 30, 2011 23:59:20 GMT 1
Fattar inte hur han kan få spela istället för Johan. Finns det någon slöare skridskoåkare?
|
|
|
Post by kanlitehockey on Dec 1, 2011 9:58:30 GMT 1
Jag är mycket tveksam till Aaro, han är inte i närheten av att vara den härföraren som jag trodde han skulle va. Varken offensivt eller defensivt visar han de egenskaper som han är värvad för. Känns som att ingen sett han innan han var på plats och det är tyvärr ett återkommande fenomen. Men än håller vi inte Leksandsklass när det gäller att misslyckas med värvningar och det känns väl bra . Om den nye backen säger jag, han är en bra div 1 back och jag hoppas att det är efter det som han har lön och inte som en etablerad Allsvensk back för där är han inte, ännu .
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Dec 1, 2011 10:19:57 GMT 1
ZzzzZzzZZzZZ Men än håller vi inte Leksandsklass när det gäller att misslyckas med värvningar och det känns väl bra . ;D ;D ;D
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Dec 1, 2011 10:23:15 GMT 1
Hans +14 tyder dock på att han gör något rätt på isen, eller?
|
|
|
Post by kanlitehockey on Dec 1, 2011 10:32:06 GMT 1
Sir Ironpants du ser väl det som alla andra ser, hans + 14 är mycket bra inget snack om det men tycker du verkligen att Aaaro är en stabil back som skapar ute på isen? Jag ser en ganska så orörlig back som inte har fysiken och som slänger bort ganska så många pass. Han är inte kass men är man värvad som förstaback och har betalt som en så tycker jag att han inte ens är nära, 4-6 back i laget just nu enligt mig.
|
|
|
Post by gretz on Dec 1, 2011 10:42:18 GMT 1
Sir Ironpants du ser väl det som alla andra ser, hans + 14 är mycket bra inget snack om det men tycker du verkligen att Aaaro är en stabil back som skapar ute på isen? Jag ser en ganska så orörlig back som inte har fysiken och som slänger bort ganska så många pass. Han är inte kass men är man värvad som förstaback och har betalt som en så tycker jag att han inte ens är nära, 4-6 back i laget just nu enligt mig. Hold your horses en aning. "du ser väl det alla andra ser". Nu tycker jag vi står för egna åsikter och inte binder upp alla andra som säkerhet för något man själv tycker. Ok? Aaro tycker Jag inte är 4-6 back. Mig veterligen är han värvad som en spelande och poängproducerande back. Inte som brunkardefensivenallannulyfterjagbortalltsomfinnsiminnärhet! Utifrån det perspektivet tycker jag att Aaro gjort det bra och helt ok och jag är säker på att det finns mer att plocka ur honom. Särskilt som han nu får sällskap av Kenny Källström som han verkade trivas med ypperligt med! Men men vad vet jag, jag "Kanjuintehockey"
|
|
|
Post by lkhockey on Dec 1, 2011 10:46:32 GMT 1
Sir Ironpants du ser väl det som alla andra ser, hans + 14 är mycket bra inget snack om det men tycker du verkligen att Aaaro är en stabil back som skapar ute på isen? Jag ser en ganska så orörlig back som inte har fysiken och som slänger bort ganska så många pass. Han är inte kass men är man värvad som förstaback och har betalt som en så tycker jag att han inte ens är nära, 4-6 back i laget just nu enligt mig. Hold your horses en aning. "du ser väl det alla andra ser". Nu tycker jag vi står för egna åsikter och inte binder upp alla andra som säkerhet för något man själv tycker. Ok? Aaro tycker Jag inte är 4-6 back. Mig veterligen är han värvad som en spelande och poängproducerande back. Inte som brunkardefensivenallannulyfterjagbortalltsomfinnsiminnärhet! Utifrån det perspektivet tycker jag att Aaro gjort det bra och helt ok och jag är säker på att det finns mer att plocka ur honom. Särskilt som han nu får sällskap av Kenny Källström som han verkade trivas med ypperligt med! Men men vad vet jag, jag "Kanjuintehockey" Instämmer. Bara för att man heter kanhockey eller hockeyprofessorn så behöver man inte alltid veta allt bäst. Tycker själv att Aaro såg tveksam ut i träningsmatcherna. Växte i serien. Sedan lite upp och ner. Tycker han spelar med för små marginaler.
|
|
|
Post by kanlitehockey on Dec 1, 2011 11:30:35 GMT 1
Gretz, jag hoppas att vi ser samma match och att alla ser samma sak, Aaro har aldrig varit en bra allsvensk back och kommer inte bli så heller. Aaro är värvad som förstaback och har lön utefter detta, jag säger inte att han är kass men att han inte är i närheten av att vara bäste back, 4-6 back där är han. Sir Ironpants du ser väl det som alla andra ser, hans + 14 är mycket bra inget snack om det men tycker du verkligen att Aaaro är en stabil back som skapar ute på isen? Jag ser en ganska så orörlig back som inte har fysiken och som slänger bort ganska så många pass. Han är inte kass men är man värvad som förstaback och har betalt som en så tycker jag att han inte ens är nära, 4-6 back i laget just nu enligt mig. Hold your horses en aning. "du ser väl det alla andra ser". Nu tycker jag vi står för egna åsikter och inte binder upp alla andra som säkerhet för något man själv tycker. Ok? Aaro tycker Jag inte är 4-6 back. Mig veterligen är han värvad som en spelande och poängproducerande back. Inte som brunkardefensivenallannulyfterjagbortalltsomfinnsiminnärhet! Utifrån det perspektivet tycker jag att Aaro gjort det bra och helt ok och jag är säker på att det finns mer att plocka ur honom. Särskilt som han nu får sällskap av Kenny Källström som han verkade trivas med ypperligt med! Men men vad vet jag, jag "Kanjuintehockey"
|
|