|
Post by gretz on Dec 1, 2011 11:44:00 GMT 1
alla ser samma match. alla tycker inte lika. typ en av grundstenarna i självaste lilla livet att alla tycker olika om tingens ordning. 4-6 tycker du. inte jag. end of discussion.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Dec 1, 2011 11:51:57 GMT 1
Hans +14 tyder dock på att han gör något rätt på isen, eller? Bra stats helt klart, men han måste vara en utav de sömnigaste spelarna i KHK's historia. Tunga ben. Får hoppas han får liv i sina ben i tid till A1.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Dec 1, 2011 11:55:25 GMT 1
Hold your horses en aning. "du ser väl det alla andra ser". Nu tycker jag vi står för egna åsikter och inte binder upp alla andra som säkerhet för något man själv tycker. Ok? Aaro tycker Jag inte är 4-6 back. Mig veterligen är han värvad som en spelande och poängproducerande back. Inte som brunkardefensivenallannulyfterjagbortalltsomfinnsiminnärhet! Utifrån det perspektivet tycker jag att Aaro gjort det bra och helt ok och jag är säker på att det finns mer att plocka ur honom. Särskilt som han nu får sällskap av Kenny Källström som han verkade trivas med ypperligt med! Men men vad vet jag, jag "Kanjuintehockey" Tycker han spelar med för små marginaler. Håller med, särskilt i PP och det är väl det enda "negativa" jag kan hitta hos honom.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Dec 1, 2011 11:56:45 GMT 1
Hans +14 tyder dock på att han gör något rätt på isen, eller? Bra stats helt klart, men han måste vara en utav de sömnigaste spelarna i KHK's historia. Tunga ben. Har du redan glömt Fahla & Lundqvist? Elller har du förträngt minnet av dem? ;D
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Dec 1, 2011 11:58:38 GMT 1
Bra stats helt klart, men han måste vara en utav de sömnigaste spelarna i KHK's historia. Tunga ben. Har du redan glömt Fahla & Lundqvist? Elller har du förträngt minnet av dem? ;D De där två har jag aldrig hört talas om... ;D
|
|
|
Post by wolger on Dec 1, 2011 12:06:49 GMT 1
Sir Ironpants du ser väl det som alla andra ser, hans + 14 är mycket bra inget snack om det men tycker du verkligen att Aaaro är en stabil back som skapar ute på isen? Jag ser en ganska så orörlig back som inte har fysiken och som slänger bort ganska så många pass. Han är inte kass men är man värvad som förstaback och har betalt som en så tycker jag att han inte ens är nära, 4-6 back i laget just nu enligt mig. Statistiken ljuger inte i det här fallet. I och med Källstöms entré kanske Aaro puttas ner till 4:e back (just nu) men inte mer. Men du verkar veta att Aaro har betalt som "första back" och för att få en rättvis uppfattning av vad vi bör förvänta oss av honom så krävs vetskap om hur stor den påstådda löneskillnaden är. Jag kan tänka mig att Wallgren, (kanske går på sjukförsäkring nu visserligen) och Grönlund oxå tjänar hyggligt. Läste oxå någonstans i djungeltelegrafen att Pettersson får tredubbelt i lön i KHK jämfört med i Hästen. I själva verket tror jag inte löneskillnaderna är så väldigt stora i KHK. (Lika lön för lika arbete, sånt gillar sossarna ) Men det finns såklart några toppar: Fimpen och Pöllänen klarar sig nog rätt hyfsat kan jag tänka mig. Och Bates såklart och Timo.
|
|
|
Post by kanlitehockey on Dec 1, 2011 12:37:53 GMT 1
Sant att alla inte tycker lika, hade varit skoj o se din 1-3 lista bland backarna. alla ser samma match. alla tycker inte lika. typ en av grundstenarna i självaste lilla livet att alla tycker olika om tingens ordning. 4-6 tycker du. inte jag. end of discussion.
|
|
|
Post by lkhockey on Dec 1, 2011 12:45:49 GMT 1
Sant att alla inte tycker lika, hade varit skoj o se din 1-3 lista bland backarna. alla ser samma match. alla tycker inte lika. typ en av grundstenarna i självaste lilla livet att alla tycker olika om tingens ordning. 4-6 tycker du. inte jag. end of discussion. ännu mer intressant att se din ranking av backarna
|
|
|
Post by gretz on Dec 1, 2011 13:03:37 GMT 1
Sant att alla inte tycker lika, hade varit skoj o se din 1-3 lista bland backarna. alla ser samma match. alla tycker inte lika. typ en av grundstenarna i självaste lilla livet att alla tycker olika om tingens ordning. 4-6 tycker du. inte jag. end of discussion. Tyckte det var "extremkul" att göra listor när jag gick i plugget: mina topp 10 favvisar i NHL, eller mina topp 10 favvisar i KIK anno 78-79. Lite med ålderns rätt, och faktiskt lite synd, inser jag att för att göra en sådan lista rättvisa behöver jag närmre veta vilka uppgifter de fått av tränare, vilka löner de har, hur de agerar i omklädningsrum, vad som sägs i enskilda samtal and-so-on Riktigt så bra insyn har jag inte. Nöjer med att grovt generalisera och säga att nej Aaro är inte 4-6
|
|
|
Post by kanlitehockey on Dec 1, 2011 13:14:07 GMT 1
Om den är mer intressant vet jag inte men enligt mig har vi utan inbördes ranking denna topp just nu:
Grönlund, Källström, Karlsson (Wallgren skulle varit där istället för Karlsson men han är ju som bekant skadad men när han gjort 2-3 matcher är han där och Pettersson är en bubblare)
Tycker våra backar är jämna och håller en bra div 1 nivå, skulle dock vilja ha en klar försteback att ta in i PP och i kritiska avgörande matchskeende.
|
|
|
Post by kanlitehockey on Dec 1, 2011 13:18:49 GMT 1
Lite input är att Aaro värvats som förste back och har bäst betalt Sant att alla inte tycker lika, hade varit skoj o se din 1-3 lista bland backarna. Tyckte det var "extremkul" att göra listor när jag gick i plugget: mina topp 10 favvisar i NHL, eller mina topp 10 favvisar i KIK anno 78-79. Lite med ålderns rätt, och faktiskt lite synd, inser jag att för att göra en sådan lista rättvisa behöver jag närmre veta vilka uppgifter de fått av tränare, vilka löner de har, hur de agerar i omklädningsrum, vad som sägs i enskilda samtal and-so-on Riktigt så bra insyn har jag inte. Nöjer med att grovt generalisera och säga att nej Aaro är inte 4-6
|
|
|
Post by Mr Hockey on Dec 1, 2011 16:58:44 GMT 1
Stämmer det här, ställer det naturligtvis saken i ett annat perspektiv. Då är det långt ifrång godkänt i mina ögon. Lite input är att Aaro värvats som förste back och har bäst betalt Tyckte det var "extremkul" att göra listor när jag gick i plugget: mina topp 10 favvisar i NHL, eller mina topp 10 favvisar i KIK anno 78-79. Lite med ålderns rätt, och faktiskt lite synd, inser jag att för att göra en sådan lista rättvisa behöver jag närmre veta vilka uppgifter de fått av tränare, vilka löner de har, hur de agerar i omklädningsrum, vad som sägs i enskilda samtal and-so-on Riktigt så bra insyn har jag inte. Nöjer med att grovt generalisera och säga att nej Aaro är inte 4-6
|
|
|
Post by scarpino on Dec 4, 2011 1:08:43 GMT 1
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Dec 4, 2011 20:54:25 GMT 1
Man får dock inga + om man är inne på mål pp. Inte heller - i bp. Däremot eget mål i bp genererar 1 + i statsen. Så baserat på det håller nog min reflektion. Bäst i KHK i det här avseendet är J Pettersson och jag skulle gärna höra hur Kempe motiverar honom som 7:e back. Kan det vara så enkelt att Pettersson stått åt sidan till förmån för Bergman skall få de bästa förutsättningarna för Elitcamp för U17? För faktum är att Petterson är väl den bästa backen i laget (för tillfället) och kanske inte behöver så mycket istid för att var i form till A1 när kanske andra backar i laget behöver spela "lite extra". www.khk.se/index.php?option=com_content&view=article&id=1674&catid=36&Itemid=71
|
|
|
Post by oneandonly on Dec 5, 2011 21:01:29 GMT 1
Hos KHKaren just nu: - In på livet med Mikael AaroJust nu finns också In på livet med Timo Leinonen och Tjuvtitt på vår VIPwww.iblug.com/p/khkarenMissa inte att rösta fram December Månads Räv. Hur Du röstar kan Du läsa på www.khkaren.blogg.se
|
|