|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Sept 3, 2007 11:14:09 GMT 1
Enkelt räknat 700*60:- = 42 000:- 1000*40:- = 40 000:- Rent ekonomiskt så hade det varit sämre med 300 personer till med 40:- i inträde om man bara ser till inträdet. Räknar man att det handlas för 14:-/person i kioskerna så hade det gett 2200:- kronor mer totalt med 1000 personer och 40:- i inträde. tror någon att det kommit 300 till med 40:- i inträde?
|
|
|
Post by HF on Sept 3, 2007 11:20:26 GMT 1
Jag vet inte om det kommer mer folk för att man sänker priset på träningsmatcher men däremot så är det betydelselösa matcher och då betala 60:- för det är kanske lite mycket. Vet inte nån teater som tar fullt pris på genrepen.....
Men varför inte ta 120:- istället. För det kanske kommer 360 personer och administrationen runt matchen blir mindre och man behöver mindre folk men det kommer in samma pengar i entrekassan.
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Sept 3, 2007 11:24:12 GMT 1
Jag vet inte om det kommer mer folk för att man sänker priset på träningsmatcher men däremot så är det betydelselösa matcher och då betala 60:- för det är kanske lite mycket. Vet inte nån teater som tar fullt pris på genrepen..... Men varför inte ta 120:- istället. För det kanske kommer 360 personer och administrationen runt matchen blir mindre och man behöver mindre folk men det kommer in samma pengar i entrekassan. För att tar de 120:- så blir publiktappet för stort. Nu pratar vi om en ökning med 10/20:- kronor! Inte 60/80:- lite skillnad tycker du inte det HF? Sen är KHK idag istortsett ett affärsdrivande företag och agerar därefter! Tycker dock att KHK kan ta fram ett familjepris för 2vuxna och 2barn.
|
|
|
Post by Daniel "mongoape" Wallin on Sept 3, 2007 11:26:19 GMT 1
Jag vet inte om det kommer mer folk för att man sänker priset på träningsmatcher men däremot så är det betydelselösa matcher och då betala 60:- för det är kanske lite mycket. Vet inte nån teater som tar fullt pris på genrepen..... Men varför inte ta 120:- istället. För det kanske kommer 360 personer och administrationen runt matchen blir mindre och man behöver mindre folk men det kommer in samma pengar i entrekassan. För att tar de 120:- så blir publiktappet för stort. Nu pratar vi om en ökning med 10/20:- kronor! Inte 60/80:- lite skillnad tycker du inte det HF? Sen är KHK idag istortsett ett affärsdrivande företag och agerar därefter! Tycker dock att KHK kan ta fram ett familjepris för 2vuxna och 2barn. YB hade nog gillat om det fanns ett familjepris för en vuxen och 711 ungar ;D
|
|
|
Post by anticonnie on Sept 3, 2007 11:29:34 GMT 1
För att tar de 120:- så blir publiktappet för stort. Nu pratar vi om en ökning med 10/20:- kronor! Inte 60/80:- lite skillnad tycker du inte det HF? Sen är KHK idag istortsett ett affärsdrivande företag och agerar därefter! Tycker dock att KHK kan ta fram ett familjepris för 2vuxna och 2barn. YB hade nog gillat om det fanns ett familjepris för en vuxen och 711 ungar ;D
|
|
|
Post by oneandonly on Sept 3, 2007 11:40:06 GMT 1
Möjligt att JAG, hts och Callahan är helt "insnöade", men det trr jag INTE.
Innebandymatchen hoppas jag Du tog upp med ironi. Om inte..... Den kan väl kanske vara skoj att titta på om man känner någon i BB. Annars är det en aktivitet för de som är med i matchen. Eller hur ? Annars hade det varit fullt med folk på innebandy, fotboll, handboll, rinkbandy med mera i korpen......
Vem av oss VILL inte att KHK ska lyckas och ha god ekonomi ? Det vill alla, men för det får man "inte börja vandra över lik", eller om man så vill utnyttja ppuläriteten till att "välja publik" från klasstillhörighet.
Den som "sucktar" efter mycket, mister ofta hela stycket........
"Nissse Nilsson" som blev arbetslös för ett halvår sedan är gift med "Lisa! som tyvärr fått en krnisk ryggskada. Hon är oförmögen att jobba och har blivit sjukpensionär. De har tre kids på 13, 14 och 16 år. I slutet av månaden "går det knappt ihop" hur gärna de än vill. Med planerade och ekonomiska matinköp finns det mat på bordet.
De gillar också hockey. "Nisse" och hans fru gick alltid tidigare när situationen inte var som den är idag. Deras "kids" älskar också att se på ishockey.
Vad ska de "priotera" bort för att se två träningsmatcher i september där notan för dessa båda hamnar runt 1000-lappen ? Det med "allt runt omkring". De ska kanske strunta i att äta sista 10 dagarna i månaden ? Det är ju också en priotering !
"Anna" och "Lars" har två barn. De har länge funderat på att åka ut och se en match i Arena Rosenholm. De har ju läst så mycket om stadens hockeylag. De ser i annonsen vad entré kostar. De är inte dumma ch vet förstås att barnen vill ha korv, godis, dricka och de själva ckså någon förtäring. De är inte säkra på om de kommer att gilla underhållningen. Att då "lägga ut" 500 kr och kanske bli besviken är inte värt pengarna. De hittar på något annat istället.
JAG, Callahan och Hts vill förstås också att det ska gå bra för KHK i framtiden, men den BYGGER man NU.
Båda familjernas barn hade kanske blivit hängivna hockeyfans. "Nisse" hade fått ett jobb så småningom ch då med glädje börjat gå på KHK igen. Någon av "Anna" och "Lars" hade kanske också blivit "fast". Vem vet ?
"Nisse" och "Lisa" hade berättat för sina vänner att de gick på KHK ooch att det var en billig familjebiljett. Ungarna fick korv och vi fick kaffe. Det var en härlig match och ni måste följa med nästa gång !
"Anna" och "Lars" tyckte också det var roligt och prisvärt. Båda talar om sin upplevelse för vänner och arbetskompisar.
Båda familjernas barn snackar om det i skolan. Deras vänner berättar vidare till sina föräldrar osv..... Bollen är i "rullning"......
Man skaffar "kapital" för framtiden samtidigt som man visar goodwill med alla som inte har stora börser.
Där är poängen med exempelvis en Familjebiljett upp till 5 personer för 150 kr för sittplats och 110 för ståplats.
I entè priset får "kidsen" också en smal korv och de vuxna en kaffe.
Då får KHK ett ännu bättre rykte bland gemene man och det har man nytta av i FRAMTIDEN.
För att jag har råd att gå oavsett 60 kr eller 200 kr i entrè i dagsläget, är det inte säkert att det alltid blir så. Ingen vet vad som finns i framtiden för någon.
Att vara lite solidarisk med de som för tillfället har det lite sämra, det är något som KHK skulle tjäna mycket på och något jag tycker BB ska jobba för.
Då jobbar man "för" klubben genom att tänka framåt och inte bara leva i "nuet".
Min åsikt !
KHK mot 1:an !
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 3, 2007 11:51:24 GMT 1
Man blir tårögd....
Du tar upp alla aspekter och utmärkt saklig... Vissa verkar inte tänka en centimeter längre än till sig själv..och egna möjligheter! Känner igen dessa diskussioner från kriget här inför valet... Vissa tänker på sig själva...andra på helheten och de svaga...
Polle säger att det ska vara billigt för ungdomar....visst, men har arbetslösa och förtidspensionärer så mycket mer att röra sig med..?? Behövs fler inträdesalternativ... Och jag ser hellre 1000 pers a 40 kr, än 700 a 60....
|
|
|
Post by HF on Sept 3, 2007 11:52:18 GMT 1
Jag vet inte om det kommer mer folk för att man sänker priset på träningsmatcher men däremot så är det betydelselösa matcher och då betala 60:- för det är kanske lite mycket. Vet inte nån teater som tar fullt pris på genrepen..... Men varför inte ta 120:- istället. För det kanske kommer 360 personer och administrationen runt matchen blir mindre och man behöver mindre folk men det kommer in samma pengar i entrekassan. För att tar de 120:- så blir publiktappet för stort. Nu pratar vi om en ökning med 10/20:- kronor! Inte 60/80:- lite skillnad tycker du inte det HF? Sen är KHK idag istortsett ett affärsdrivande företag och agerar därefter! Tycker dock att KHK kan ta fram ett familjepris för 2vuxna och 2barn. Det var inte helt på allvar det inlägget.
|
|
|
Post by anticonnie on Sept 3, 2007 11:54:52 GMT 1
Jadå är väl i stort sätt alla åsikter vädrade om detta! Vad har vi lärt oss?? Inte ett skit! Tycker att det inlägg som nu OAO skrev är väldigt bra MEN som jag har sagt förr!! Dra detta inför de som det berör alltså styrelsen för här på forumet läser de inte!
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Sept 3, 2007 11:55:54 GMT 1
Om man ska måla upp olika senarion så tycker jag att det är bättre att KHK tar betalt efter vad folk har för inkomst! Man får ta med den deklarerade inkomstuppgiften till kassan och där räknas priset ut!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 3, 2007 12:00:28 GMT 1
Jadå är väl i stort sätt alla åsikter vädrade om detta! Vad har vi lärt oss?? Inte ett skit! Tycker att det inlägg som nu OAO skrev är väldigt bra MEN som jag har sagt förr!! Dra detta inför de som det berör alltså styrelsen för här på forumet läser de inte! Bra förslag...skicka det till dom... F ö så vädrar vi väl ständigt åsikter här...vad är skillnaden i om det rör priser eller laguttagning?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 3, 2007 12:03:03 GMT 1
Om man ska måla upp olika senarion så tycker jag att det är bättre att KHK tar betalt efter vad folk har för inkomst! Man får ta med den deklarerade inkomstuppgiften till kassan och där räknas priset ut! Jag behöver reseavdrag....för mig kostar det p g a resor dubbelt så mycket jämfört med en "stabo"...
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Sept 3, 2007 12:03:05 GMT 1
Man blir tårögd.... Du tar upp alla aspekter och utmärkt saklig... Vissa verkar inte tänka en centimeter längre än till sig själv..och egna möjligheter! Känner igen dessa diskussioner från kriget här inför valet... Vissa tänker på sig själva...andra på helheten och de svaga... Polle säger att det ska vara billigt för ungdomar....visst, men har arbetslösa och förtidspensionärer så mycket mer att röra sig med..?? Behövs fler inträdesalternativ... Och jag ser hellre 1000 pers a 40 kr, än 700 a 60.... När ska du lära dig att livet inte är rättvist, visst vore det fint om det var så men det kommer aldrig hända!
|
|
|
Post by oneandonly on Sept 3, 2007 12:06:42 GMT 1
Jadå är väl i stort sätt alla åsikter vädrade om detta! Vad har vi lärt oss?? Inte ett skit! Tycker att det inlägg som nu OAO skrev är väldigt bra MEN som jag har sagt förr!! Dra detta inför de som det berör alltså styrelsen för här på forumet läser de inte! Här läser i alla fall BB's styrelse ! Kan jag få dem att tro på min linje, då kan BB jobba aktivt för min tanke. KHK mot 1:an !
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 3, 2007 12:14:21 GMT 1
Man blir tårögd.... Du tar upp alla aspekter och utmärkt saklig... Vissa verkar inte tänka en centimeter längre än till sig själv..och egna möjligheter! Känner igen dessa diskussioner från kriget här inför valet... Vissa tänker på sig själva...andra på helheten och de svaga... Polle säger att det ska vara billigt för ungdomar....visst, men har arbetslösa och förtidspensionärer så mycket mer att röra sig med..?? Behövs fler inträdesalternativ... Och jag ser hellre 1000 pers a 40 kr, än 700 a 60.... När ska du lära dig att livet inte är rättvist, visst vore det fint om det var så men det kommer aldrig hända! För mig är det en självklarhet att sträva mot detta...säger som Martin Luther King: "I have a dream"... Resonerar man som du nu gör, så ligger världen risigt till...
|
|