Först av allt: Sorry att jag postar samma inlägg här, men jag tycker det pasar på båda ställerna.
Har också lagt till lite som jag glömde säga.
Måste bara få säga min mening.........
Tror att KHK fortfarande har lite att lära på publikfronten.
Mig personligen kvittar det om priset är 60, 80 eller 100 spänn på en träningsmatch.
Jag går ändå.
Om jag varit i en annan situation, hade det också varit annorlunda.
Exempelvis om jag inte varit så "frälst" och/eller varit arbetslös med en hel familj som vill gå.
Två vuxna och två kids över 12 som alla vill sitta. Då kostar "bara" inträdet mig 200 kr.
Till detta kommer parkeringsavgift, program, Hamburgare/korv, kaffe, läsk och kanske godis.
Notan hamnar runt 500 kr.
Mycket om man tex är arbetslös, eller på annat sätt har ansträngd ekonomi.
Sorry YB och Charlie, men jag tror Ni är lite ute på "hal is" i Ert resonemang här.
Det går inte heller att jämföra med Cirkus eller bio. Hockey är väl något som man ska kunna göra återkommande tillsammans och inte någon gång då och då ?
Cirkus är man knappast på 4-5 ggr i månaden.
Visst är det många som köper halvfabrikat, chips mm, men inte ALLA. Det finns de som måste planera varje inköp.
Det finns de där varje hundring och tjuga är viktig i slutet av månaden.
Sådan är verkligheten !
De ska väl också ha chansen på hockey ?.........
Varför inte vara lite generös och erbjuda Hockeyshow, Familjebiljett för upp till 5 personer för 150 kr för sittplats och 110 för ståplats.
I entè priset får "kidsen" också en smal korv och de vuxna en kaffe.
Då har säkert KHK chansen att få ut folk till hallen som annars ALDRIG skulle maka sig ut + att man får ut de som vill, men inte anser sig ha råd med stor utgift för träningsmatcher.
Det går INTE bara att tänka Kronor och ören här och nu.
Ny publik = Nya intäkter i framtiden.
Lite generösitet och det goda ryktet sprids. (Eller PR om Ni så vill.)
Också en investering !
KHK mot 1:an !