|
Post by matse on Jan 8, 2011 13:02:09 GMT 1
Det lär ju vara ett tungt nyförvärv på g. Vi får se hur det blir. En back är vad vi behöver. Det är nog de flesta överens om. Sedan får vi hoppas att vi klarar oss från tunga skador. Ang vår spelartrupp och allsv, så vet jag inte om jag tänker så jäkla smalt. Snarare realistiskt! Givetvis går det att hitta div1 spelare som klarar klivet till allsv, vore märkligt annars. Flera av våra spelare har testat allsv, men studsat tillbaka. Några spelare är inte mogna än, men kan säkert bli om ngt år, vem vet. En handfull skulle kunna spela i AS i morgon, om så vore. Den trupp vi har kan gå hela vägen och det blir spännande att följa. Men att vi inte behöver förstärka rejält om vi går upp, köper jag inte!
|
|
|
Post by husnasarn on Jan 8, 2011 13:10:48 GMT 1
KHK tar verkligen "inte emot" alla spelare som jag har koll på och rekommenderar, och detta var inte första gången. Jag slutar inte för att Tobbe säger nej till två spelare om du tror det. Menar ni på fullt allvar att KHK ska ta emot alla spelare som Fahlander kommer dragandes med. Nu fick han inte som han ville och då slutade han. Backen han ville pracka på oss skulle vi tagit emot honom också eller? Som jag frågade innan vem skulle betala detta kalaset. Jag skiter fullständigt om spelare super skallen i tusen bitar men åker han dit är det rökt. Conny visste om spelreglerna och lyckades lika förbannat med konststycket att åka i fyllecell. Jag hoppas verkligen att du är kvar i bakgrunden och fortsätter med tips och idéer. Du är kung i Karlskrona med detta följer ett stort ansvar. Så väg dina ord noga innan du skriver eller säger något i staun fel saker kan ställa till det ordentligt. Samma sak gäller spelare i denna stan. Det finns inget div 1 lag i Sverige där spelarna behandlas och får samma uppmärksamhet som i Karlskrona. Keep up the good work Fahlander ;D
|
|
|
Post by Les Paul on Jan 8, 2011 13:38:42 GMT 1
Något som kanske äcklar mig allra mest är den svenska dubbelheten i huvudtaget. Få länder finns det där det sups så förbannat, från tidig ålder och livet ut, som i Sverige. Men jävlar när en idrottsman super till att en gång, då ska han straffas dubbelt så hårt för något som svenssonsvensson gör var och varannan dag. Jag har varit inne på det förut - VARFÖR ska idrottsmän vara bättre människor än andra människor? Idrottsmän förändrar varken samhället eller världen. Snälla, inte skitsnacket om att barnen ser ju upp till... barnen lär sig av dom vuxna hemma. När jag var barn så var Ed Belfour min idol. Hitendags har jag inte haft sprit i dricksflaskan när jag står i mål. Det är bara sånt tunt skitsnack och moraliserande i idrott. Levererar man på isen så gör man vad man ska. Håll käften och fundera över ditt egna leverne istället för att moralisera över andras. Man kunde skrivit kontrakt med Strömberg under allettan och eventuell fortsättning säsongen ut. Jag tror inte han hade ställt till med något på den korta tiden. Det handlar om en människa som har hockeyn som yrke. Sponsorer, supportrar betalar hans lön. Hans jobb är att hålla kroppen i trim och vara förberedd och fit for fight när det är match och träning. Att vara aspackad på stan är inte bra, men att ta ett par glas vin i goda vänners lag när det inte inkräktar på match och träning är väl okej. Supa på stan sticker bara i ögonen på supportrar och sponsorer. PS. Tänk om du kunde vara lika "talför" i omklädningsrummet. DS.
|
|
|
Post by Les Paul on Jan 8, 2011 13:42:52 GMT 1
Fahlander vet vad som krävs och han gör det möjligt. Alla vet att khk inte betalar toppspelarna mer än andra men vi betalar nedre halvan fyrdubbelt och där är vårt stora problem när det gäller kostnader i truppen. Fahlander fick slåss för Timo och gode gud om vi inte haft honom. Synd att man inte ta vara på möjligheterna som finns/fanns. Utan Timo hade vi lyckats missa allettan igen. Så illa var det i många matcher... Fick depression när jag läste Sydöstran...vi kan skita i att gå på fler matcher. Fahlander vill ösa på, men inte Tobbe, då organisationen inte hänger med. Alltså vill inte Tobbe upp nu p g a detta, d v s han vill att vi ska torska i de avgörande matcherna. Fahlander vet precis vad som krävs och han vet att det nu är ett bra läge, med tanke på de allsvenska bottenlagens standard. Vad vet Tobbe? Med sin rutin? Han säger att han vill till kvalserien. Är det bara för lite extra kulor? Se bara till att inte vinna alla matcherna!? Svår balansgång med en back...vi får inte bli för bra... Vilket år var det du läste Sydöstran? Depression har du haft ett bra tag.
|
|
|
Post by Sverker on Jan 8, 2011 13:52:26 GMT 1
Det är en jävla tur för KHK att det finns folk i KHK som är sansade. Jag tror det skulle vara katrastrof om KHK skulle nå Allsvenskan denna säsongen. Idagsläget är kanske 1/3 om ens det av laget av Allsvensk kaliber.
|
|
|
Post by HF on Jan 8, 2011 14:20:51 GMT 1
Fahlander vet vad som krävs och han gör det möjligt. Alla vet att khk inte betalar toppspelarna mer än andra men vi betalar nedre halvan fyrdubbelt och där är vårt stora problem när det gäller kostnader i truppen. Fahlander fick slåss för Timo och gode gud om vi inte haft honom. Synd att man inte ta vara på möjligheterna som finns/fanns. Utan Timo hade vi lyckats missa allettan igen. Så illa var det i många matcher... Fick depression när jag läste Sydöstran...vi kan skita i att gå på fler matcher. Fahlander vill ösa på, men inte Tobbe, då organisationen inte hänger med. Alltså vill inte Tobbe upp nu p g a detta, d v s han vill att vi ska torska i de avgörande matcherna. Fahlander vet precis vad som krävs och han vet att det nu är ett bra läge, med tanke på de allsvenska bottenlagens standard. Vad vet Tobbe? Med sin rutin? Han säger att han vill till kvalserien. Är det bara för lite extra kulor? Se bara till att inte vinna alla matcherna!? Svår balansgång med en back...vi får inte bli för bra... Tobbe har ju i alla fall spelar hockey och vet hur det funkar i ett omklädningsrum när spelare inte passar in eller får lov att gå utanför de ramar laget har satt!!! Tobbe har nog en jävla massa kontakter genom alla hans år som spelare och ledare!! Sedan Tobbe kom till klubben har vi gått från botten av trean till toppen av ettan!! Sen du började skriva på detta forum för sju år sedan har du i stort sätt bara gnällt hela tiden och varit domedagsprofessor. Du har haft fel i nästan allt, facit har vi ju i handen. Vi har överlevt och det har gått bra för klubben, precis tvärt om mot vad du har sagt i alla år. Du har ett konstig kärlek till klubben där allt går ut på att hitta fel istället för saker som folk gör bra. Frågan är hur du orkar med dig själv för precis som du gnäller på allt khk gör så måste du ju gnälla på allt du själv gör. Eller är du en perfekt människa? Till skillnad från vissa här tror jag också Tobbe kan utvecklas som sportchef. Han har gått från div tre till toppen av ettan och utvecklas fortfarande. Han har värvat en tränare som har väldigt bra kontakter ute i hockeysverige som också ingår i sportgruppen. Du hyllar Fahlander för att han tagit hit en spelare(timo) men alla bra spelare vi fått se genom åren som kommit hit genom Tobbes förtjänst glömmer du. Ja jag vet att du inte är den enda som gnäller men det finns ingen som är så genomgående negativ som du är. Många andra har en positiv sida också men du är ett praktexemplar på en ensidig människa.
|
|
|
Post by HF on Jan 8, 2011 14:22:28 GMT 1
Kommer skriva lite synpunkter och svar idag, och börjar här; Jag vet om Vision 2014, men jag är av uppfattningen att man ska försöka ta bra chanser när de finns. I år finns ett fönster mot AS som är öppet, bottenlagen är svaga. Kommande år så kanske det inte ser ut på samma sätt, och då blir det svårare att ta steget. Men det betyder inte att jag inte respekterar klubbens beslut och syn på saker och ting. Vi har bara olika syn helt enkelt. Dagslända blir man inte för att man försöker lite extra, har du hört talas om serieledande Örebro Du ska dock veta Fahlander att vi är flera som delar din åsikt. Och gärna hade sett att du fått din vilja igenom i det fallet. Kul att någon från KHK-toppen kan ta sig ett besök i forumet och prata med oss här och förklara sina tankar. Det är inte ofta det händer. Jaså? Märkligt för jag är helt säker på att jag brukar läsa inlägg från både Rickard Karlsson och Niklas Sjösvärd här.
|
|
|
Post by Sverker on Jan 8, 2011 14:39:54 GMT 1
Utan Timo hade vi lyckats missa allettan igen. Så illa var det i många matcher... Fick depression när jag läste Sydöstran...vi kan skita i att gå på fler matcher. Fahlander vill ösa på, men inte Tobbe, då organisationen inte hänger med. Alltså vill inte Tobbe upp nu p g a detta, d v s han vill att vi ska torska i de avgörande matcherna. Fahlander vet precis vad som krävs och han vet att det nu är ett bra läge, med tanke på de allsvenska bottenlagens standard. Vad vet Tobbe? Med sin rutin? Han säger att han vill till kvalserien. Är det bara för lite extra kulor? Se bara till att inte vinna alla matcherna!? Svår balansgång med en back...vi får inte bli för bra... Tobbe har ju i alla fall spelar hockey och vet hur det funkar i ett omklädningsrum när spelare inte passar in eller får lov att gå utanför de ramar laget har satt!!! Tobbe har nog en jävla massa kontakter genom alla hans år som spelare och ledare!! Sedan Tobbe kom till klubben har vi gått från botten av trean till toppen av ettan!! Sen du började skriva på detta forum för sju år sedan har du i stort sätt bara gnällt hela tiden och varit domedagsprofessor. Du har haft fel i nästan allt, facit har vi ju i handen. Vi har överlevt och det har gått bra för klubben, precis tvärt om mot vad du har sagt i alla år. Du har ett konstig kärlek till klubben där allt går ut på att hitta fel istället för saker som folk gör bra. Frågan är hur du orkar med dig själv för precis som du gnäller på allt khk gör så måste du ju gnälla på allt du själv gör. Eller är du en perfekt människa? Till skillnad från vissa här tror jag också Tobbe kan utvecklas som sportchef. Han har gått från div tre till toppen av ettan och utvecklas fortfarande. Han har värvat en tränare som har väldigt bra kontakter ute i hockeysverige som också ingår i sportgruppen. Du hyllar Fahlander för att han tagit hit en spelare(timo) men alla bra spelare vi fått se genom åren som kommit hit genom Tobbes förtjänst glömmer du. Ja jag vet att du inte är den enda som gnäller men det finns ingen som är så genomgående negativ som du är. Många andra har en positiv sida också men du är ett praktexemplar på en ensidig människa. Mycket bra skrivet! Det jag tycker är bra i detta är att Kempe inte ville ha hit Strömberg. Hade varit lätt för en tränare att ta hit en sån bra spelare, för att få snabbare resultat. Troligtvis kortsiktigt däremot. Tobbe är en klippa för KHK, den som säger ngt annat vet inte vad han pratar om. Tillsammans med Kempe går KHK en ljus framtid tillmötes.
|
|
|
Post by brodeurandme on Jan 8, 2011 14:43:13 GMT 1
Något som kanske äcklar mig allra mest är den svenska dubbelheten i huvudtaget. Få länder finns det där det sups så förbannat, från tidig ålder och livet ut, som i Sverige. Men jävlar när en idrottsman super till att en gång, då ska han straffas dubbelt så hårt för något som svenssonsvensson gör var och varannan dag. Jag har varit inne på det förut - VARFÖR ska idrottsmän vara bättre människor än andra människor? Idrottsmän förändrar varken samhället eller världen. Snälla, inte skitsnacket om att barnen ser ju upp till... barnen lär sig av dom vuxna hemma. När jag var barn så var Ed Belfour min idol. Hitendags har jag inte haft sprit i dricksflaskan när jag står i mål. Det är bara sånt tunt skitsnack och moraliserande i idrott. Levererar man på isen så gör man vad man ska. Håll käften och fundera över ditt egna leverne istället för att moralisera över andras. Man kunde skrivit kontrakt med Strömberg under allettan och eventuell fortsättning säsongen ut. Jag tror inte han hade ställt till med något på den korta tiden. Det handlar om en människa som har hockeyn som yrke. Sponsorer, supportrar betalar hans lön. Hans jobb är att hålla kroppen i trim och vara förberedd och fit for fight när det är match och träning. Att vara aspackad på stan är inte bra, men att ta ett par glas vin i goda vänners lag när det inte inkräktar på match och träning är väl okej. Supa på stan sticker bara i ögonen på supportrar och sponsorer. PS. Tänk om du kunde vara lika "talför" i omklädningsrummet. DS. Hans jobb är också att hålla knoppen i trim, för det är knoppen som bär kroppen. Men för det finns det inga träningsprogram. Kropp och knopp är i symbios med varandra. En spelare som tyglas allt för hårt med regler och reprimander kommer säkerligen inte trivas och därmed prestera sämre. Även om han är i fysisk topptrim. Du vet likväl som jag att jag inte vill ha dagisnivå på spelarna, jag tycker bara att det får finnas gränser. Jag ville egentligen inte ta diskussionen hur vida spelare ska få dricka eller inte, utan jag reagerade bara på att man vägrar ta hit en jävligt duktig kille pga en fjantig fylleincident när han kunde tillfört en massa kvalite. Jag föredrar att spela hockey, inte prata hockey. Därav mitt svala intresse för heta diskussioner i omklädningsrummet. Men vill du tala hockey så var inte sen att slå dig ner bredvid mig.
|
|
|
Post by brodeurandme on Jan 8, 2011 14:45:23 GMT 1
Du ska dock veta Fahlander att vi är flera som delar din åsikt. Och gärna hade sett att du fått din vilja igenom i det fallet. Kul att någon från KHK-toppen kan ta sig ett besök i forumet och prata med oss här och förklara sina tankar. Det är inte ofta det händer. Jaså? Märkligt för jag är helt säker på att jag brukar läsa inlägg från både Rickard Karlsson och Niklas Sjösvärd här. Jag vet tyvärr inte vilka alla människor är här på forumet. Tyckte bara det var kul att Fahlander deltog i ett samtal lite. Har inte sagt att någon annan person från styrelsen aldrig varit här.
|
|
|
Post by Sverker on Jan 8, 2011 14:49:38 GMT 1
Det handlar om en människa som har hockeyn som yrke. Sponsorer, supportrar betalar hans lön. Hans jobb är att hålla kroppen i trim och vara förberedd och fit for fight när det är match och träning. Att vara aspackad på stan är inte bra, men att ta ett par glas vin i goda vänners lag när det inte inkräktar på match och träning är väl okej. Supa på stan sticker bara i ögonen på supportrar och sponsorer. PS. Tänk om du kunde vara lika "talför" i omklädningsrummet. DS. Jag reagerade bara på att man vägrar ta hit en jävligt duktig kille pga en fjantig fylleincident när han kunde tillfört en massa kvalite. En? Vad jag förstår så har det hänt mer än en gång. Vilket iaf får mej och lyckligtvis övriga i KHKs sportgrupp (ej MF) att bestämt tacka nej till det erbjudandet.
|
|
|
Post by dragkrok on Jan 8, 2011 14:55:09 GMT 1
Hur tänker alla ni som tycker att man ska satsa på nya dyra förstärkningar, utanför budget, redan i år. Argumentet att intäkterna från kvalserien täcker de ökade kostnaderna är ju jättebra OM vi var GARANTERADE en plats i den samma bara för vi värvade. Nu är det ju tyvärr så att oavsett hur många dyra klassvärvningar vi kastar in under januari så måste vi ändå spela och vinna hockeymatcher för att ta oss till kvalserien. Alltså vi höjer GARANTERAT våra utgifter via ny värvningar (gäller ej en ev. sponsorback), samtidigt som intäktsökningen INTE är garanterad.
Tänk om klubben gått med på er önskade satsning och vi ändå missat kvalserien........j*vla vilka röda siffror det blivit då.....för att inte tala om livet på forumet.
Tycker det tyder på stort ansvarstagande från klubben att inte ryckas med i värvningskarusellen, framför allt ett år som detta då man redan varnat för att resultatet kommer bli sämre än budgeterat.
|
|
|
Post by brodeurandme on Jan 8, 2011 14:57:06 GMT 1
Jag reagerade bara på att man vägrar ta hit en jävligt duktig kille pga en fjantig fylleincident när han kunde tillfört en massa kvalite. En? Vad jag förstår så har det hänt mer än en gång. Vilket iaf får mej och lyckligtvis övriga i KHKs sportgrupp (ej MF) att bestämt tacka nej till det erbjudandet. Det känns inte som nån jättegrej för mig att han inte fick komma hit. Men lite tråkigt. Det hade smakat med lite kvalite till även om truppen redan i dagsläget är fin. Vad jag förstått så har det hänt en gång tidigare. Nu senast var visst på juldagen, en lite speciell dag då man kan tänka sig att spelare ges ledigt och träffar gamla vänner som alla andra. Kanske blev det en lite blöt kväll. För mig lät det inte som någon jättegrej. Alla har vi olika värderingar.
|
|
|
Post by happygilmore on Jan 8, 2011 14:59:53 GMT 1
Det är en jävla tur för KHK att det finns folk i KHK som är sansade. Jag tror det skulle vara katrastrof om KHK skulle nå Allsvenskan denna säsongen. Idagsläget är kanske 1/3 om ens det av laget av Allsvensk kaliber. Det tro inte jag. Att vara allt för försiktig tro jag kan vara en katastrof. Jag tro att de problem vi har idag skulle lösa sig med tiden.
|
|
|
Post by sollet on Jan 8, 2011 15:29:52 GMT 1
Citat Tobbe: – Vi och Mikael Fahlander ser saker och ting olika. Vi vill gärna skynda långsamt och se till så att organisationen håller. Kan du läsa detta på annat sätt än att vi inte kan gå upp med hjälp av satsning, då organisationen inte håller? Hur i helvete kan du få det till att man inte kommer ta chansen att gå upp i AS om chansen finns? En match har spelats, ganska lång väg kvar. Tror nog inte att vi kommer att nå hela vägen i år. Vi får fortsätta hata TAIF trots att vi ligger en division under dom ;D
|
|