|
Post by qALLAHAN on Jan 8, 2011 12:16:08 GMT 1
Ja men det är ju precis det Tobbe säger! Det får inte gå i Falles tempo! Dvs vi får inte gå upp i år!? Kan du tolka det på annat sätt? Skulle de orden sägas officiellt, då är det SKANDAL ! Då lär man tappa mycket publik. Nu är det ju spelarna som lirar matcherna.... Citat Tobbe: – Vi och Mikael Fahlander ser saker och ting olika. Vi vill gärna skynda långsamt och se till så att organisationen håller. Kan du läsa detta på annat sätt än att vi inte kan gå upp med hjälp av satsning, då organisationen inte håller?
|
|
|
Post by oneandonly on Jan 8, 2011 12:16:37 GMT 1
Spelarna kommer vilja vinna varje match, den saken är klar. Tur är väl det... Time: Där förstod jag Dig inte riktigt. Den dagen man inte vill gå upp i Allsvenskan, då blir ALLA matcher som träningsmatcher. Då lär det bli kraftigt publiktapp också... Det gaur inte mentaliteten måste bort ! Går Vi upp håller jag helt med fleuryandme. Då ökar man per automatik sponsorintäkterna. Att smurfarna värvat fel spelare är en annan sak... Annars är deras trupp enligt "experter" i topp 6 i kostnad. Då misstolkade du mig. Självklart vill jag att vi vinner alla matcher. Sen måste man väl kunna ha en åsikt vad som kanske är bäst för klubben på sikt. Självklart kan man ha en sådan åsikt. Min är att klubben "har inte råd" att vänta till 2014. Inte om man vill behålla greppet om publiken. Redan denna säsongen är kvalserien ett måste ! Annars kommer det märkas till hösten... Tro Mig !
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Jan 8, 2011 12:19:26 GMT 1
Skulle de orden sägas officiellt, då är det SKANDAL ! Då lär man tappa mycket publik. Nu är det ju spelarna som lirar matcherna.... Citat Tobbe: – Vi och Mikael Fahlander ser saker och ting olika. Vi vill gärna skynda långsamt och se till så att organisationen håller. Kan du läsa detta på annat sätt än att vi inte kan gå upp med hjälp av satsning, då organisationen inte håller? Hur i helvete kan du få det till att man inte kommer ta chansen att gå upp i AS om chansen finns?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 8, 2011 12:20:46 GMT 1
Han säger ju för helvete att organisationen inte håller för allsvenskan ännu! Är du inte läskunnig? Som Fahlander säger, så är ju chansen stor just nu!
|
|
|
Post by krickan on Jan 8, 2011 12:21:38 GMT 1
Citat Tobbe: – Vi och Mikael Fahlander ser saker och ting olika. Vi vill gärna skynda långsamt och se till så att organisationen håller. Kan du läsa detta på annat sätt än att vi inte kan gå upp med hjälp av satsning, då organisationen inte håller? Hur i helvete kan du få det till att man inte kommer ta chansen att gå upp i AS om chansen finns? Håller med Qallahan, hur kan man se det på något annat sätt? Som Fahlander säger: I år är ett "lättare" år troligtvis.
|
|
|
Post by oneandonly on Jan 8, 2011 12:22:09 GMT 1
Skulle de orden sägas officiellt, då är det SKANDAL ! Då lär man tappa mycket publik. Nu är det ju spelarna som lirar matcherna.... Citat Tobbe: – Vi och Mikael Fahlander ser saker och ting olika. Vi vill gärna skynda långsamt och se till så att organisationen håller. Kan du läsa detta på annat sätt än att vi inte kan gå upp med hjälp av satsning, då organisationen inte håller? Jag tror mer att Tobbe är rädd för att en satsning som inte lyckas ger röda siffror. Allt en balansgång, men man får inte bli för försiktig. Likväl som man inte får kasta bort pengar.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Jan 8, 2011 12:22:49 GMT 1
Han säger ju för helvete att organisationen inte håller för allsvenskan ännu! Är du inte läskunnig? Som Fahlander säger, så är ju chansen stor just nu! Och då tror du direkt att man kommer lägga sig när det är dags för sista matchen?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 8, 2011 12:23:40 GMT 1
Han säger ORGANISATIONEN, inte pengarna...men att det brukar komma grodor från honom är ingen nyhet å andra sidan...
|
|
|
Post by time on Jan 8, 2011 12:24:36 GMT 1
Han säger ORGANISATIONEN, inte pengarna...men att det brukar komma grodor från honom är ingen nyhet å andra sidan... Marknads organisationen kanske? Att arrangera allsvenska matcher tror jag inte skulle vara några problem.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 8, 2011 12:25:10 GMT 1
Nej..får kolla skidor nu. Kul i alla fall att Micke är här. Vi får försöka hålla i honom!
|
|
|
Post by krickan on Jan 8, 2011 12:25:55 GMT 1
Säger det igen, hade inte kioskhistorien kommit i år hade man inte varit så försiktiga. De är rädda att få illröda istället för småröda siffror.
|
|
|
Post by brodeurandme on Jan 8, 2011 12:26:58 GMT 1
Det är klart att det vore kul om vi gick upp i allsv. Men hur skulle vi bete oss då? Nästan hela laget sitter på fleråriga kontrakt. Ska KHK lösa ut halva laget? För tokvärva är ju ett måste, eftersom bara en handfull spelare håller den nivån. Det finns något som heter utveckling också och att växa med uppgiften. USA var "dumma" nog att ställa upp med collegegrabbar i OS, men besegrade ändå tehe big red machine... Humlor ska inte kunna flyga, men gör det likt förbannat... Håller med dig fullständigt. Men somliga, ja dom tänker inte till riktigt. Kolla på Alsenfelt i lakers tex. Bland måååånga, måååånga andra spelare som också vuxit med uppgiften och utvecklats i hockeyhistorien. Loob i KIK. Ja menar med det synsättet så inte sjutton skulle väl han ha tagit sig till NHL. Väldigt smalt tänkande från somliga när dom tycks tro att spelar vi i allsvenskan, då jäklar måste hela laget bort. Men men. Dom tänker nog om.
|
|
|
Post by matse on Jan 8, 2011 12:37:04 GMT 1
Nu har vi ju ett riktigt bra lag, som kan gå hela vägen. Det är absolut ingen omöjlighet! Och KHK har satsat rejält inför denna sässong, ingen kan väl säga ngt annat. Låt oss vara stolta över det lag vi har, som har startat allettan på så fint sätt!
|
|
|
Post by brodeurandme on Jan 8, 2011 12:41:25 GMT 1
Nu har vi ju ett riktigt bra lag, som kan gå hela vägen. Det är absolut ingen omöjlighet! Och KHK har satsat rejält inför denna sässong, ingen kan väl säga ngt annat. Låt oss vara stolta över det lag vi har, som har startat allettan på så fint sätt! Laget är bra, ingen säger något annat heller. Det är inte det diskussionen handlar om. Utan vi diskuterar för att vi gärna hade sett 1-2 riktigt bra förstärkningar till. Då skulle vi kännas rejält rustade.
|
|
|
Post by chriande on Jan 8, 2011 12:45:38 GMT 1
Finns ingenting i Dokumentet "VISION 2014" att man ska vänta med att gå upp i Allsvenskan tills 2014, där står så här; - År 2014 spelar KHK i Allsvenskan! - Fram till dess ska hela klubben och hela vår organisation ”tänka” allsvenskan för att vi ska nå dessa sportsliga höjder med vårt a-lag. Så skulle det ske tidigare, så det ren bonus. Däremot tror jag man medvetet tonar ner förväntningarna lite och det med all rätt med tanke på hur det "hausades" upp redan första året i Div 1, till en förväntad All-ettan plats, som inte kunde infrias. Läs gärna hela dokumentet som berör Hela KHK inte bara A-laget. www.khk.se/index.php?option=com_content&view=article&id=357:vision2014&catid=71:informationssidor-ungdomslagen&Itemid=190Ps till Adm KHK.se. Svårt att hitta eftersom det ligger under Ungdomsfliken
|
|