|
Post by Kingston on Nov 5, 2011 22:13:24 GMT 1
Kanske du bör erbjuda Karlsson en andra chans i detta fallet. Konsensus på detta forum och över lag är att Karlsson är en mycket prominent marknadsansvarig och framförallt en bra matchreferator. Jag har svårt att se hur uttalanden om spelare på hemsidan ska försämra dina affärer i Karlskrona. En dålig hantverkare klagar på sina verktyg!
|
|
|
Post by Teddybear on Nov 5, 2011 22:45:14 GMT 1
Sjusiffrigt stämmer, om du läser ovan så ser du; 1. Stort grundbelopp 2. "Räddningsaktion" med 250.000 kr i våras 3. Löner till spelare utöver vad de fick från klubben Mats Johansson i BLT angåeende sjusiffriga belopp från Fahlander. " Mats Johansson har efter tidigare utspel från Fahlander pratat med honom. – Inte den här gången, men när vi pratade då meddelade Fahlander att han säger upp avtalet när det går ut om ett år. Johansson kan dock inte låta bli att kommentera Fahlanders uttalande från en radiointervju. – Han pratar om att han satsat sjusiffriga belopp. Om du får tag i honom kan du ju fråga på vilket konto han satt in de pengarna. Pengarna har i alla fall inte kommit in på något konto som tillhör Karlskrona HK. " Och nu skrämmer KHK iväg den största sponsorn man någonsin haft! Tror nog man skulle skrämma iväg andra personer inom organisationen först... Fy fan vad dåligt skött!
|
|
|
Post by offe1988 on Nov 5, 2011 22:51:08 GMT 1
Fahlander vilka löften har KHK inte hållt ? Sen de här om det sportsliga ifjol men man måste ju endå säga att KHK klarade sig ganska bra även om de inte värvade --cek och Strömberg och vilka mer du tipsade om, Du vet ju också att värva spelare är inte alltid helt rätt du har ju värvat ett antal profiler på div 1 nivå utan att lyckas gå för än senare, tänker på Kidd Niskala och Peltola, Är du helt säker på att din väg var den rätta vägen ?
Sen undrar jag om de är helt slut nu med sponsringen från och med om ett år ¨så man vet så man slipper detta tjat i media o forum o allt om dig och sponsringen har inget emot dig men vill hellre att media och vi kan lägga all energi på hockeyn på isen än rävspelen som verkar på gå utan för den =) men som sagt inget illa menat i de !
|
|
|
Post by fahlander on Nov 5, 2011 22:52:51 GMT 1
Jag hade redan berättat för Mats att det var slut på sponsringen om det inte blev stor skillnad i bemötande och att jag skulle få vad som utlovats, det var innan Karlssons senaste fadäs. Jag ser kraven som fullt rimliga, och det tyckte de också när vi kom överens. Men så fort pengarna kommit in så var det tydligen inte intressant från en persons sida att göra det som överenskommits. Men nog om det nu, det är historia och inget som behöver ältas mer. "Fighten" med Karlsson är slut från min sida, jag har inte talat med eller skrivit något med honom på länge. fahlander: Du skriver "Att jag slutar sponsra beror på två saker: Rickard Karlsson gick över gränsen när han sågade mig här i forumet, det var bara för mycket, men det värsta i den frågan var nog att Mats inte tyckte det var fel att såga sin största sponsor på det sättet." Jag vet att du redan då var förbannad, men var det inte efter sågningen av laget som du sa att nu får det vara slut med sponsringen, OM inte KHK bättrar sig? Du skriver också: "Det andra och mycket viktigare skälet är att jag inte fått det jag blivit lovad av klubben. När jag satsar stora pengar vill jag ha vissa saker tillbaka, det har jag fått i alla andra klubbar och så ska det också vara. Sponsring är något man gör med både hjärta och hjärna, det är i alla fall så jag tänker. Jag förklarade tidigt för Johansson att det ideella arbetet gör jag för att jag brinner, men sponsringen är också business. Jag ställde vissa krav, men det har inte uppfyllts." Då är ju frågan, är det rimliga "krav" som KHK kan tillgodose och man hade svart på vitt när avtalen skrevs? Eller är det så att din fight med Rickard gör att det skär sig pga. att ni mest verkar snacka här på forumet?
|
|
|
Post by oneandonly on Nov 5, 2011 22:53:44 GMT 1
Sjusiffrigt stämmer, om du läser ovan så ser du; 1. Stort grundbelopp 2. "Räddningsaktion" med 250.000 kr i våras 3. Löner till spelare utöver vad de fick från klubben Och nu skrämmer KHK iväg den största sponsorn man någonsin haft! Tror nog man skulle skrämma iväg andra personer inom organisationen först... Fy fan vad dåligt skött! Som i alla affärer och konfliktsituationer måste man höra båda sidorna. Så vitt jag vet är det bara Fahlander som nu gett oss sin syn på saken. Nu hoppas jag inte att någon styrande i klubben går in här på forumet och svarar. Varför ? För det är helt fel forum att föra den dialogen i. I ett stängt rum och eye to eye. Då kan en diskussion leda till något. Annars tenderar det bara till att bli ren pajkastning. Något som varken gagnar KHK eller Fahlander. Det är Vi som är KHK !
|
|
|
Post by fahlander on Nov 5, 2011 22:55:20 GMT 1
För sent, och Johansson var ju klar och tydlig med att det inte var så viktigt att behålla mig. Det är ok från min sida, men jag kommer inte sitta still och ta att han ljuger om vad som gjorts. Karlsson är säkert en duktig marknadschef på många sätt, men att såga sin största sponsor offentligt och efter det pissa på sina egna spelare drar ner betyget en del tycker jag. Karlssons uttalanden påverkar inte mina affärer i Blekinge - som för övrigt går mycket bra, Bävern gör ett kanonjobb. Vet inte vad du får det ifrån? Kanske du bör erbjuda Karlsson en andra chans i detta fallet. Konsensus på detta forum och över lag är att Karlsson är en mycket prominent marknadsansvarig och framförallt en bra matchreferator. Jag har svårt att se hur uttalanden om spelare på hemsidan ska försämra dina affärer i Karlskrona. En dålig hantverkare klagar på sina verktyg!
|
|
|
Post by fahlander on Nov 5, 2011 23:01:01 GMT 1
Jag är helt övertygad att man tagit steget upp om man tagit in Strömberg, han hade totaldominerat, inte minst i powerplay, och avgjort matcher. Däremot var värvningen av Brooks riktigt bra med facit i hand, han var väl egentligen den som var skillnaden mellan att gå så bra och att inte göra det. I år får vi se hur det går, Battaglia har ju en riktigt fin meritlista även om det var ett antal år sen han var på topp. Hoppas han gör ett kanonjobb, det kan vara en monstervärvning, låt oss hoppas det! Jag springer inte till media, ibland ringer de mig och då svarar jag artigt på frågor, dock säger jag inte ordagrant som de skriver, media har en förmåga att vrida till saker för att få en bra story. Jag har ex. inte bara fått dåligt bemötande av KHK, om man bortser från vissa personer och händelser så har det varit bra, Krister Issal är en klippa, Bävern och jag har blivit goda vänner och Tobbe och jag kommer väldigt bra överens även om vi inte hörs så ofta nu för tiden. Men det viktigaste har tyvärr skötts dåligt och uteblivit. Som läget är idag så är sponsringen slut efter avtalet, men konstigare saker har hänt än att vi skulle vara på igen. Den som lever får se. Fahlander vilka löften har KHK inte hållt ? Sen de här om det sportsliga ifjol men man måste ju endå säga att KHK klarade sig ganska bra även om de inte värvade --cek och Strömberg och vilka mer du tipsade om, Du vet ju också att värva spelare är inte alltid helt rätt du har ju värvat ett antal profiler på div 1 nivå utan att lyckas gå för än senare, tänker på Kidd Niskala och Peltola, Är du helt säker på att din väg var den rätta vägen ? Sen undrar jag om de är helt slut nu med sponsringen från och med om ett år ¨så man vet så man slipper detta tjat i media o forum o allt om dig och sponsringen har inget emot dig men vill hellre att media och vi kan lägga all energi på hockeyn på isen än rävspelen som verkar på gå utan för den =) men som sagt inget illa menat i de !
|
|
|
Post by fahlander on Nov 5, 2011 23:02:04 GMT 1
De styrande har ju redan sagt sitt, i tidningen och i radio. Jag ville bara ge den rätta versionen här eftersom jag vet att många KHKare läser här. Och nu skrämmer KHK iväg den största sponsorn man någonsin haft! Tror nog man skulle skrämma iväg andra personer inom organisationen först... Fy fan vad dåligt skött! Som i alla affärer och konfliktsituationer måste man höra båda sidorna. Så vitt jag vet är det bara Fahlander som nu gett oss sin syn på saken. Nu hoppas jag inte att någon styrande i klubben går in här på forumet och svarar. Varför ? För det är helt fel forum att föra den dialogen i. I ett stängt rum och eye to eye. Då kan en diskussion leda till något. Annars tenderar det bara till att bli ren pajkastning. Något som varken gagnar KHK eller Fahlander. Det är Vi som är KHK !
|
|
|
Post by dragkrok on Nov 5, 2011 23:21:06 GMT 1
Kan inte låta bli att förundras över hur VÅR ordförande går ut i pressen och kritiserar en av klubbens huvudsponsorer.
Mikael Fahlander har egentligen ingen som helst skyldighet att uppföra sig på ett eller annat sätt gentemot KHK. Klubbens ordförande däremot ska ALDRIG uttala sig negativt i press rörande klubbens samarbetspartners
Detta främjar på intet sätt KHK som förening....OERHÖRT DÅLIGT SKÖTT, MATS JOHANSSON!!!
|
|
|
Post by Mr Magic on Nov 5, 2011 23:42:17 GMT 1
Hur dum får man bli när man som KHK nu gör, ger sig ut i media och raljerar och pratar strunt om en av våra största sponsorer. Katastrofdåligt av KHK är det minsta man kan säga!
Alla vet att skapa framgång i hockey år 2011 handlar om framförallt tre saker: 1. Pengar 2. Förmåga att hitta rätt spelare 3. Få laget att spela och kämpa tillsammans
Fahlander kunde bidra inte bara med en sak, utan med BÅDE punkt 1 och 2 här ovan. Detta borde vi värnat om och inte genom en marknadschef och nu till och med herr ORDFÖRANDE?? gå ut och raljera i olika media... Lågt!!
Det finns många (även inom KHK och på detta forum) som fortfarande tror att framgång bygger på stolthet, hjärta och tradition, ja ni vet hela det dravvlet... Det tillhör hockeyn i en annan tid än 2011.
Hur många spelare i KHK tror ni spelar för "klubbmärket" som herr marknadschef skrev om i sin sågning av laget för en tid sedan? Inte många säger jag, samtidigt som ingen heller "pissar på klubbmärket".
Killarna är i KHK för att de gillar att spela hockey, förhoppningsvis trivs i sin gemenskap, för att KHK vill uppåt i seriesystemet och för att de får sina PENGAR. Vissa kan till och med leva på att spela hockey i KHK. Om det är en skalbagge, en lax eller en grön tiger på bröstet spelar nog inte speciellt stor roll om man skall hårddra det hela.
Sammanfattningsvis. KHK med framförallt MATS JOHANSSON i spetsen har gjort bort sig rejält när man officiellt går ut och totalt dissar en storsponsor. Mats Johansson borde i stället gett herr marknadschef en rejäl uppsträckning efter den första kraschen på detta forum. Mats Johansson borde också bjudit ner Fahlander för att reda ut begreppen på plats för att få allt detta ur värden, och för att värna om en storsponsor = värna om klubbens intäkter.
Frågan är om Mats johansson ens är intresserad av att veta vad Mikael Fahlander inte är nöjd med från det avtal man hade?
KHK > SKÄMMES TA MIG FAN i denna fråga..... Detta hade ni kunnat gjort betydligt snyggare enligt min mening med de ingångsvärden som finns just nu.
|
|
|
Post by Teddybear on Nov 6, 2011 0:36:00 GMT 1
Hur dum får man bli när man som KHK nu gör, ger sig ut i media och raljerar och pratar strunt om en av våra största sponsorer. Katastrofdåligt av KHK är det minsta man kan säga! Alla vet att skapa framgång i hockey år 2011 handlar om framförallt tre saker: 1. Pengar 2. Förmåga att hitta rätt spelare 3. Få laget att spela och kämpa tillsammans Fahlander kunde bidra inte bara med en sak, utan med BÅDE punkt 1 och 2 här ovan. Detta borde vi värnat om och inte genom en marknadschef och nu till och med herr ORDFÖRANDE?? gå ut och raljera i olika media... Lågt!! Det finns många (även inom KHK och på detta forum) som fortfarande tror att framgång bygger på stolthet, hjärta och tradition, ja ni vet hela det dravvlet... Det tillhör hockeyn i en annan tid än 2011. Hur många spelare i KHK tror ni spelar för "klubbmärket" som herr marknadschef skrev om i sin sågning av laget för en tid sedan? Inte många säger jag, samtidigt som ingen heller "pissar på klubbmärket". Killarna är i KHK för att de gillar att spela hockey, förhoppningsvis trivs i sin gemenskap, för att KHK vill uppåt i seriesystemet och för att de får sina PENGAR. Vissa kan till och med leva på att spela hockey i KHK. Om det är en skalbagge, en lax eller en grön tiger på bröstet spelar nog inte speciellt stor roll om man skall hårddra det hela. Sammanfattningsvis. KHK med framförallt MATS JOHANSSON i spetsen har gjort bort sig rejält när man officiellt går ut och totalt dissar en storsponsor. Mats Johansson borde i stället gett herr marknadschef en rejäl uppsträckning efter den första kraschen på detta forum. Mats Johansson borde också bjudit ner Fahlander för att reda ut begreppen på plats för att få allt detta ur värden, och för att värna om en storsponsor = värna om klubbens intäkter. Frågan är om Mats johansson ens är intresserad av att veta vad Mikael Fahlander inte är nöjd med från det avtal man hade? KHK > SKÄMMES TA MIG FAN i denna fråga..... Detta hade ni kunnat gjort betydligt snyggare enligt min mening med de ingångsvärden som finns just nu. Klockrent! Kloka ord!
|
|
|
Post by player67 on Nov 6, 2011 1:31:59 GMT 1
WORD på detta! Teddybear, Dragkrok och Mr Magic!
|
|
krif
Björnligan
|
Post by krif on Nov 6, 2011 8:07:19 GMT 1
Trist historia. Värvningen av BB är spektakulär och ger säkert frukt i form av ytterligare ökat intresse för KHK (och hela serien). Någon viskade om att han kostar lite mindre än hela Kallinges spelarbudget, kan det vara möjligt..?
|
|
|
Post by offe1988 on Nov 6, 2011 8:28:51 GMT 1
frågan är ju då vad krif har i budget ? =)
|
|
|
Post by happygilmore on Nov 6, 2011 8:55:04 GMT 1
Trist historia. Värvningen av BB är spektakulär och ger säkert frukt i form av ytterligare ökat intresse för KHK (och hela serien). Någon viskade om att han kostar lite mindre än hela Kallinges spelarbudget, kan det vara möjligt..? Svårt att förstå varför det är så viktigt för folk att veta vad våra spelare tjänar?! I krif spelar man gratis? Därför ni gick back 700 000 förra året?
|
|