|
Post by gretz on Nov 6, 2011 9:28:19 GMT 1
Kan inte låta bli att förundras över hur VÅR ordförande går ut i pressen och kritiserar en av klubbens huvudsponsorer. Mikael Fahlander har egentligen ingen som helst skyldighet att uppföra sig på ett eller annat sätt gentemot KHK. Klubbens ordförande däremot ska ALDRIG uttala sig negativt i press rörande klubbens samarbetspartners Detta främjar på intet sätt KHK som förening....OERHÖRT DÅLIGT SKÖTT, MATS JOHANSSON!!! Handlar ju om att StarkeMan Johansson visar sin lojalitet mot Herr Karlsson. Också Mats sitter i knät på marknaden, sin politiska övertygelse till trots! Rickard drar in betydligt fler miljoner än vad MF puttar in i KHK. Lojalitet in absurdum, rätt och fel? Det är inte hockey, det är makt.
|
|
|
Post by Back to Front on Nov 6, 2011 9:51:36 GMT 1
Tråkigt,tråkigt oavsett.Fahlander har gjort otroligt mycket för oss..Sen att det ska ta slut på detta viset är inte rätt för någon part.Kan bara hoppas att Herrarna ta sitt förnufft till fånga och reder ut begreppen, så att alla blir nöjda och glada,även om man få ta ner tuppkammen en bit.För till sist så är det hockeyn vi i Khk älskar och lever för och vill skapa de bästa förutsättningarna för att ta nästa steg.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Nov 6, 2011 11:15:32 GMT 1
Trist historia. Värvningen av BB är spektakulär och ger säkert frukt i form av ytterligare ökat intresse för KHK (och hela serien). Någon viskade om att han kostar lite mindre än hela Kallinges spelarbudget, kan det vara möjligt..? Eftersom vi ändå går off-topic kan jag ju ställa denna frågan. När kommer KRIF's version utav klockan slår? Ni har ju redan börjat med "alltid oavsett"
|
|
|
Post by krickan on Nov 6, 2011 11:42:48 GMT 1
Tråkigt,tråkigt oavsett.Fahlander har gjort otroligt mycket för oss..Sen att det ska ta slut på detta viset är inte rätt för någon part.Kan bara hoppas att Herrarna ta sitt förnufft till fånga och reder ut begreppen, så att alla blir nöjda och glada,även om man få ta ner tuppkammen en bit.För till sist så är det hockeyn vi i Khk älskar och lever för och vill skapa de bästa förutsättningarna för att ta nästa steg. Word på detta!
|
|
|
Post by fahlander on Nov 6, 2011 12:42:38 GMT 1
Om Starke Man varit en bra ledare så hade han skött detta på ett annat sätt redan första gången Karlsson fick ett ryck med pennan, och definitivt bättre andra gången också. Men, som sagt inte mitt problem längre. Resonemanget haltar lite, det är varumärket KHK som säljer och drar in miljoner, inte Karlsson. Jag har träffat många marknadschefer genom åren och skulle säga att Karlsson är någonstans i mitten, inte kass men inte heller super. Så att tro att han drar in mer pengar pga sin person har jag svårt att köpa. Höök däremot tror jag kan få en bra framtid, hoppas han tar över en dag. Kan inte låta bli att förundras över hur VÅR ordförande går ut i pressen och kritiserar en av klubbens huvudsponsorer. Mikael Fahlander har egentligen ingen som helst skyldighet att uppföra sig på ett eller annat sätt gentemot KHK. Klubbens ordförande däremot ska ALDRIG uttala sig negativt i press rörande klubbens samarbetspartners Detta främjar på intet sätt KHK som förening....OERHÖRT DÅLIGT SKÖTT, MATS JOHANSSON!!! Handlar ju om att StarkeMan Johansson visar sin lojalitet mot Herr Karlsson. Också Mats sitter i knät på marknaden, sin politiska övertygelse till trots! Rickard drar in betydligt fler miljoner än vad MF puttar in i KHK. Lojalitet in absurdum, rätt och fel? Det är inte hockey, det är makt.
|
|
frodo
Nybörjare
|
Post by frodo on Nov 6, 2011 16:22:50 GMT 1
Trist historia. Värvningen av BB är spektakulär och ger säkert frukt i form av ytterligare ökat intresse för KHK (och hela serien). Någon viskade om att han kostar lite mindre än hela Kallinges spelarbudget, kan det vara möjligt..? Eftersom vi ändå går off-topic kan jag ju ställa denna frågan. När kommer KRIF's version utav klockan slår? Ni har ju redan börjat med "alltid oavsett" ungefär som "de e vi som e Hammarby"
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Nov 6, 2011 16:36:08 GMT 1
Eftersom vi ändå går off-topic kan jag ju ställa denna frågan. När kommer KRIF's version utav klockan slår? Ni har ju redan börjat med "alltid oavsett" ungefär som "de e vi som e Hammarby" touché!
|
|
|
Post by aloviak on Nov 6, 2011 16:43:15 GMT 1
Trist historia. Värvningen av BB är spektakulär och ger säkert frukt i form av ytterligare ökat intresse för KHK (och hela serien). Någon viskade om att han kostar lite mindre än hela Kallinges spelarbudget, kan det vara möjligt..? Har ni bara 2 mille i spelarbudget? ;D Då måste ju BB vara bättre än hela erat lag
|
|
|
Post by husnasarn on Nov 6, 2011 17:21:35 GMT 1
Jag vet inte vilket som är lägst, Mats J:s uttalande i BLT eller Fahlanders försök att få folket på sin sida genom att skriva på detta forum. Ni är två personer som jag har haft stort fortroende för men nu är de ordentligt naggat i kanten. Skäms på er bägge två Ni säger er älska KHK bägge två då tycker jag att ni ska sluta med pajkastningen för just nu skadar ni varumärket KHK mer än någonting annat.
|
|
|
Post by matse on Nov 6, 2011 17:24:41 GMT 1
Känns ju sådär, att det inte fanns pengar till löner i våras. Så illa kan det väl ändå inte vara?
|
|
|
Post by husnasarn on Nov 6, 2011 17:30:49 GMT 1
Känns ju sådär, att det inte fanns pengar till löner i våras. Så illa kan det väl ändå inte vara? Kan vara så att de pengar man hade inte var disponibla men jag håller med känns inget vidare att det inte fanns pengar. Nu kommer uttalandet från Fahlander och han vill skada KHK så mycket det bara går . Att då säga att KHK har dålig ekonomi skadar oss mycket hårt.
|
|
|
Post by scarpino on Nov 6, 2011 17:43:48 GMT 1
Jag vet inte vilket som är lägst, Mats J:s uttalande i BLT eller Fahlanders försök att få folket på sin sida genom att skriva på detta forum. Ni är två personer som jag har haft stort fortroende för men nu är de ordentligt naggat i kanten. Skäms på er bägge två Ni säger er älska KHK bägge två då tycker jag att ni ska sluta med pajkastningen för just nu skadar ni varumärket KHK mer än någonting annat. Inte bara KHK utan sina egna namn med...
|
|
|
Post by chriande on Nov 6, 2011 18:49:00 GMT 1
Känns ju sådär, att det inte fanns pengar till löner i våras. Så illa kan det väl ändå inte vara? Kan vara så att de pengar man hade inte var disponibla men jag håller med känns inget vidare att det inte fanns pengar. Nu kommer uttalandet från Fahlander och han vill skada KHK så mycket det bara går . Att då säga att KHK har dålig ekonomi skadar oss mycket hårt. Känns märkligt att höra att likviditeten var så dålig i våras, på årsmötet fick vi redovisat ett eget kapital på över 2 mille/kr. Detta kapital måste vara tillgängligt om nöden så kräver.
|
|
|
Post by dragkrok on Nov 6, 2011 19:04:49 GMT 1
Kan vara så att de pengar man hade inte var disponibla men jag håller med känns inget vidare att det inte fanns pengar. Nu kommer uttalandet från Fahlander och han vill skada KHK så mycket det bara går . Att då säga att KHK har dålig ekonomi skadar oss mycket hårt. Känns märkligt att höra att likviditeten var så dålig i våras, på årsmötet fick vi redovisat ett eget kapital på över 2 mille/kr. Detta kapital måste vara tillgängligt om nöden så kräver. Beror väl på när i våras det handlar om?!. På årsmötet fick vi nämligen även veta hur illa det var på väg att sluta, om vi inte tagit oss vidare från Allettan
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Nov 6, 2011 19:14:49 GMT 1
"– Han pratar om att han satsat sjusiffriga belopp. Om du får tag i honom kan du ju fråga på vilket konto han satt in de pengarna. Pengarna har i alla fall inte kommit in på något konto som tillhör Karlskrona HK."
|
|