|
Post by ksoze on Nov 7, 2011 0:29:30 GMT 1
Saxat ur Expressen. Mikael Fahlander twittrade inte bara om Örebros lagkapten - han skickade också en passning till Bofors mitt under matchen. "Ser kostymer i Boforsbåset, förstår ingenting?? Det är ungefär lika rätt som att ha svart sopsäck på Stureplan ", skriver han och passar dessutom på att håna Bofors-målvakten Daniel Bellissimo: "Bellissiwho", twittrar han. Ja, en sån sponsor vill man ju ha.. Han framstår ju bara som korkad!
|
|
|
Post by fahlander on Nov 7, 2011 1:03:43 GMT 1
Vill inte skada Erik, men jag tolererar inte lögner från Johansson för att han ska rädda sitt eget skinn. Känns ju sådär, att det inte fanns pengar till löner i våras. Så illa kan det väl ändå inte vara? Kan vara så att de pengar man hade inte var disponibla men jag håller med känns inget vidare att det inte fanns pengar. Nu kommer uttalandet från Fahlander och han vill skada KHK så mycket det bara går . Att då säga att KHK har dålig ekonomi skadar oss mycket hårt.
|
|
|
Post by fahlander on Nov 7, 2011 1:06:57 GMT 1
Nej fy 17, lite humor kan man ju inte få jobba med Saxat ur Expressen. Mikael Fahlander twittrade inte bara om Örebros lagkapten - han skickade också en passning till Bofors mitt under matchen. "Ser kostymer i Boforsbåset, förstår ingenting?? Det är ungefär lika rätt som att ha svart sopsäck på Stureplan ", skriver han och passar dessutom på att håna Bofors-målvakten Daniel Bellissimo: "Bellissiwho", twittrar han. Ja, en sån sponsor vill man ju ha.. Han framstår ju bara som korkad!
|
|
|
Post by krickan on Nov 7, 2011 9:02:01 GMT 1
Jo, och genom att inte prata så bygger man ju bra affärer. Som sagt, känns som någon borde svälja stoltheten. Jag hade redan berättat för Mats att det var slut på sponsringen om det inte blev stor skillnad i bemötande och att jag skulle få vad som utlovats, det var innan Karlssons senaste fadäs. Jag ser kraven som fullt rimliga, och det tyckte de också när vi kom överens. Men så fort pengarna kommit in så var det tydligen inte intressant från en persons sida att göra det som överenskommits. Men nog om det nu, det är historia och inget som behöver ältas mer. "Fighten" med Karlsson är slut från min sida, jag har inte talat med eller skrivit något med honom på länge. fahlander: Du skriver "Att jag slutar sponsra beror på två saker: Rickard Karlsson gick över gränsen när han sågade mig här i forumet, det var bara för mycket, men det värsta i den frågan var nog att Mats inte tyckte det var fel att såga sin största sponsor på det sättet." Jag vet att du redan då var förbannad, men var det inte efter sågningen av laget som du sa att nu får det vara slut med sponsringen, OM inte KHK bättrar sig? Du skriver också: "Det andra och mycket viktigare skälet är att jag inte fått det jag blivit lovad av klubben. När jag satsar stora pengar vill jag ha vissa saker tillbaka, det har jag fått i alla andra klubbar och så ska det också vara. Sponsring är något man gör med både hjärta och hjärna, det är i alla fall så jag tänker. Jag förklarade tidigt för Johansson att det ideella arbetet gör jag för att jag brinner, men sponsringen är också business. Jag ställde vissa krav, men det har inte uppfyllts." Då är ju frågan, är det rimliga "krav" som KHK kan tillgodose och man hade svart på vitt när avtalen skrevs? Eller är det så att din fight med Rickard gör att det skär sig pga. att ni mest verkar snacka här på forumet?
|
|
|
Post by lkhockey on Nov 7, 2011 9:35:29 GMT 1
Jag tror inte att någon som är så korkad som ni vill framställa Fahlander kan driva bolag som genererar miljonvinster. Är man korkad kan man göra sig en förmögenhet genom at vinna på lotto (inget fel i det). Men att vara framgångsrik företagare är något helt annat. Sedan kan man med all rätt ifrågasätta många av hans utspel. Men plockar man bort skygglapparna så borde man sopa lite framför egen dörr också.
|
|
|
Post by ksoze on Nov 7, 2011 10:26:43 GMT 1
Självklart är Fahlander inte korkad.. Men för att driva ett bolag som generarar miljonvinster behöver man knappast varar smartare än genomsnittet.. trust me, I know!
Självklart ska man ha kul när man jobbar, men jag tycker ändå det är lite konstigt att en "storsponsor" som till stor del är förknippad med klubben twittrar om tramsigheter.. Det är vad JAG tycker!!
|
|
|
Post by fahlander on Nov 7, 2011 13:02:56 GMT 1
Om man byggt två miljardbolag från noll då Självklart är Fahlander inte korkad.. Men för att driva ett bolag som generarar miljonvinster behöver man knappast varar smartare än genomsnittet.. trust me, I know! Självklart ska man ha kul när man jobbar, men jag tycker ändå det är lite konstigt att en "storsponsor" som till stor del är förknippad med klubben twittrar om tramsigheter.. Det är vad JAG tycker!!
|
|
gusto
Björnligan
|
Post by gusto on Nov 7, 2011 13:21:42 GMT 1
Om man byggt två miljardbolag från noll då Det är helt klart imponerande och för stor respekt med sig En fråga bara som jag hoppas du vill svara på Var det inte redan klart och ett faktum för ett par veckor sedan att du bestämt dig för att hoppa av som sponsor redan efter Rickard skrev matchreferatet mot Mörrum? Har för mig det stod så i media redan då... Men... Hur kom det sig att detta kom på tapeten igen nu i lördags? Var Blt/Sydöstran i kontakt med dig igen? Eller handlar det bara om, som vanligt, att media i Blekinge alltid ska smaska på med nåt riktigt negativt efter att KHK presenterat en riktigt bra nyhet... som i det här fallet Batagglia i fredags... Personligen tycker jag det är riktigt tråkigt att det har blivit så här även om jag inte känner att jag kan ta någons sida i ärendet då jag inte har tillräckligt med fakta. Hoppas dock att det hela löser sig med tiden och att du åter en dag står sida med sida med oss supportrar i vår strävan i att få ett allsvenskt lag i Karlskrona.
|
|
|
Post by scarpino on Nov 7, 2011 13:23:06 GMT 1
Om allt detta finns det lika många olika åsikter som det finns kakburkar i tiken, tror tyvärr inte att detta kommer att lösas, inte inne på detta forumet iaf.
Själv är jag ganska kluven i denna frågan då jag tycker om båda parter och hur det än ligger till hoppas jag ni/dom löser det! För det borde väl inte vara omöjligt!?
|
|
|
Post by aslog on Nov 7, 2011 13:23:15 GMT 1
Jag ska försöka undvika att nämna att en del av er som inte gillar Fahlander längre ville ha mig bannad när jag skrev samma saker förra säsongen. Uppenbarligen misslyckas jag. Fint att ni ändrat er ändå.
Själv anser jag fortfarande att det är helt sjukt att en del av er andra tycker det är helt okej att vår största sponsor ständigt kommer med utspel om hur dåligt han tycker klubben och marknadsgruppen och sportgruppen och tränarna sköter sitt arbete och gång på gång försöker få makt över hur klubben ska skötas genom att hota med minskande engagemang och indragna pengar. Om vi ska använda oss av era politikjämförelser så är ju det Fahlander gör själva definitionen av korruption. Jag tycker inte man ska begrava nån krigsyxa och bli vänner igen, jag tycker klubben för längesen skulle visat att man inte böjer sig för hot och sagt upp allt samarbete med Fahlander. Det finns fler mångmiljonärer i Sverige.
Puss.
|
|
|
Post by casadoc on Nov 7, 2011 13:44:00 GMT 1
Fortfarande så har vi inte fått reda på vad det är som KHK skulle ha lovat och inte levererat, dvs anledningen till varför Fahlander säger upp sponsringen.
|
|
|
Post by fahlander on Nov 7, 2011 14:06:24 GMT 1
Men är du dum på riktigt? Jag vill inte ha någon makt, jag har lämnat, och svarar bara mot när det kommer felaktiga uppgifter. Jag ska försöka undvika att nämna att en del av er som inte gillar Fahlander längre ville ha mig bannad när jag skrev samma saker förra säsongen. Uppenbarligen misslyckas jag. Fint att ni ändrat er ändå. Själv anser jag fortfarande att det är helt sjukt att en del av er andra tycker det är helt okej att vår största sponsor ständigt kommer med utspel om hur dåligt han tycker klubben och marknadsgruppen och sportgruppen och tränarna sköter sitt arbete och gång på gång försöker få makt över hur klubben ska skötas genom att hota med minskande engagemang och indragna pengar. Om vi ska använda oss av era politikjämförelser så är ju det Fahlander gör själva definitionen av korruption. Jag tycker inte man ska begrava nån krigsyxa och bli vänner igen, jag tycker klubben för längesen skulle visat att man inte böjer sig för hot och sagt upp allt samarbete med Fahlander. Det finns fler mångmiljonärer i Sverige. Puss.
|
|
|
Post by fahlander on Nov 7, 2011 14:11:12 GMT 1
Jo det är old news, vet inte varför de skriver om detta nu. Om man byggt två miljardbolag från noll då Det är helt klart imponerande och för stor respekt med sig En fråga bara som jag hoppas du vill svara på Var det inte redan klart och ett faktum för ett par veckor sedan att du bestämt dig för att hoppa av som sponsor redan efter Rickard skrev matchreferatet mot Mörrum? Har för mig det stod så i media redan då... Men... Hur kom det sig att detta kom på tapeten igen nu i lördags? Var Blt/Sydöstran i kontakt med dig igen? Eller handlar det bara om, som vanligt, att media i Blekinge alltid ska smaska på med nåt riktigt negativt efter att KHK presenterat en riktigt bra nyhet... som i det här fallet Batagglia i fredags... Personligen tycker jag det är riktigt tråkigt att det har blivit så här även om jag inte känner att jag kan ta någons sida i ärendet då jag inte har tillräckligt med fakta. Hoppas dock att det hela löser sig med tiden och att du åter en dag står sida med sida med oss supportrar i vår strävan i att få ett allsvenskt lag i Karlskrona.
|
|
|
Post by offe1988 on Nov 7, 2011 17:52:02 GMT 1
Fortfarande så har vi inte fått reda på vad det är som KHK skulle ha lovat och inte levererat, dvs anledningen till varför Fahlander säger upp sponsringen. Jag frågade med fick inget svar känns som de är just den frågan man behöver få reda på.
|
|
|
Post by dragkrok on Nov 7, 2011 19:14:40 GMT 1
Säga vad man vill om Mikael Fahlander men visst bryr han sig fortfarande om KHK!
#21. Julius Bergman Högsta bud: 5000:- Datum: 2011-11-07, 13:51 Budgivare: Mikael Fahlander SÅLD!!!
;D
|
|