|
Post by gretz on Nov 7, 2011 19:26:58 GMT 1
Säga vad man vill om Mikael Fahlander men visst bryr han sig fortfarande om KHK! #21. Julius Bergman Högsta bud: 5000:- Datum: 2011-11-07, 13:51 Budgivare: Mikael Fahlander SÅLD!!! ;D Och vem hade budet innan MF?
|
|
|
Post by dragkrok on Nov 7, 2011 19:41:19 GMT 1
Säga vad man vill om Mikael Fahlander men visst bryr han sig fortfarande om KHK! #21. Julius Bergman Högsta bud: 5000:- Datum: 2011-11-07, 13:51 Budgivare: Mikael Fahlander SÅLD!!! ;D Och vem hade budet innan MF? Inte en aning....men du kanske skulle vilja sprida kunskap i detta viktiga ärende....
|
|
|
Post by Prez on Nov 7, 2011 19:42:35 GMT 1
Haha..var det Richard som hade budet innan? Hur som helst så finns nog förhoppningar om att just denna tröja kommer att öka i värde..
|
|
|
Post by gretz on Nov 7, 2011 19:44:19 GMT 1
Och vem hade budet innan MF? Inte en aning....men du kanske skulle vilja sprida kunskap i detta viktiga ärende.... Var inte min avsikt att vara retfull. Budet innan hade Charlie, kriget fortsätter!
|
|
|
Post by dragkrok on Nov 7, 2011 19:46:03 GMT 1
Inte en aning....men du kanske skulle vilja sprida kunskap i detta viktiga ärende.... Var inte min avsikt att vara retfull. Budet innan hade Charlie, kriget fortsätter! Om det sk. "kriget" innebär att vi får ut maxpris för varje tröja så bara kör på!
|
|
|
Post by Les Paul on Nov 7, 2011 20:31:27 GMT 1
Jag tror inte att någon som är så korkad som ni vill framställa Fahlander kan driva bolag som genererar miljonvinster. Är man korkad kan man göra sig en förmögenhet genom at vinna på lotto (inget fel i det). Men att vara framgångsrik företagare är något helt annat. Sedan kan man med all rätt ifrågasätta många av hans utspel. Men plockar man bort skygglapparna så borde man sopa lite framför egen dörr också. Det gäller bara att ha rätt folk under sig som gör jobbet. Jag kan äga ett framgångsrikt hockeylag utan att kunna spela hockey. Bara man har duktiga spelare och varit så korkad att man prickat in högvinsten på Lotto.
|
|
|
Post by pekka on Nov 7, 2011 20:34:45 GMT 1
.....men att en sittande ordförande i en förening går ut och kritiserar samt anklagar en av föreningens huvudsponsorer för lögn är helt ok då Den ENDA av MF och MJ som i dagsläget har en skyldighet att uppföra sig är VÅR ORDFÖRANDE! Vill Fahlander kasta skit(?) omkring sig, låt han göra det........men i min bok har Mats Johansson, i egenskap av ordförande i KHK, ingen som helst rätt att göra detsamma....vad sänder det för signaler till våra övriga sponsorer Det kanske är en lögn? Jag vet inte, vet du?
|
|
|
Post by Les Paul on Nov 7, 2011 20:35:46 GMT 1
Nej fy 17, lite humor kan man ju inte få jobba med Saxat ur Expressen. Mikael Fahlander twittrade inte bara om Örebros lagkapten - han skickade också en passning till Bofors mitt under matchen. "Ser kostymer i Boforsbåset, förstår ingenting?? Det är ungefär lika rätt som att ha svart sopsäck på Stureplan ", skriver han och passar dessutom på att håna Bofors-målvakten Daniel Bellissimo: "Bellissiwho", twittrar han. Ja, en sån sponsor vill man ju ha.. Han framstår ju bara som korkad! Visst får du det. Jag ser dig som en gubbe med röd näsa och som gärna vill visa upp sig i manegen.
|
|
|
Post by dragkrok on Nov 7, 2011 21:05:20 GMT 1
.....men att en sittande ordförande i en förening går ut och kritiserar samt anklagar en av föreningens huvudsponsorer för lögn är helt ok då Den ENDA av MF och MJ som i dagsläget har en skyldighet att uppföra sig är VÅR ORDFÖRANDE! Vill Fahlander kasta skit(?) omkring sig, låt han göra det........men i min bok har Mats Johansson, i egenskap av ordförande i KHK, ingen som helst rätt att göra detsamma....vad sänder det för signaler till våra övriga sponsorer Det kanske är en lögn? Jag vet inte, vet du? Spelar ingen roll om det är en lögn eller inte..... Budskapet som herr Johansson trummar ut är att Fahlander ljuger när han säger att han sponsrat klubben med ett sjusiffrigt belopp, och i min värld är det ALDRIG okej för en ordförande att gå ut och, offentligt, kritisera och/eller anklaga en huvudsponsor (eller vilken sponsor som helst för den delen) på detta viset......och ja, MF är fortfarande sponsor till KHK i ytterligare 1,5 år. Vill nu klubben så gärna bli av med Fahlander och hans pengar så kan dom ju säga upp avtalet med omedelbar verkan (om det är möjligt), men så länge man har ett gällande avtal så SKA vår ordförande uppföra sig i dessa relationerna (i alla fall offentligt), om inte annat så för att sända rätt signaler till våra övriga nutida och framtida sponsorer. Allt detta negativa drabbar bara KHK som varumärke och som förening, om Fahlander som person får några törner av alla turer skiter jag egentligen högaktninsfullt i.....och troligtvis han också.
|
|
|
Post by matse on Nov 7, 2011 21:35:05 GMT 1
Nu är ju ordförandet helt grön, när det gäller privatfinansierad verksamhet. I den värld han levt i, pröjas allt med skattemedel. Och då behöver man inte vara så smidig, för pengarna rullar in ändå.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Nov 7, 2011 21:49:33 GMT 1
Det kanske är en lögn? Jag vet inte, vet du? Spelar ingen roll om det är en lögn eller inte..... Budskapet som herr Johansson trummar ut är att Fahlander ljuger när han säger att han sponsrat klubben med ett sjusiffrigt belopp, och i min värld är det ALDRIG okej för en ordförande att gå ut och, offentligt, kritisera och/eller anklaga en huvudsponsor (eller vilken sponsor som helst för den delen) på detta viset......och ja, MF är fortfarande sponsor till KHK i ytterligare 1,5 år. Vill nu klubben så gärna bli av med Fahlander och hans pengar så kan dom ju säga upp avtalet med omedelbar verkan (om det är möjligt), men så länge man har ett gällande avtal så SKA vår ordförande uppföra sig i dessa relationerna (i alla fall offentligt), om inte annat så för att sända rätt signaler till våra övriga nutida och framtida sponsorer. Allt detta negativa drabbar bara KHK som varumärke och som förening, om Fahlander som person får några törner av alla turer skiter jag egentligen högaktninsfullt i.....och troligtvis han också. å andra sidan så borde väl inte Fahlander kunna kasta ur sig vilken skit som helst utan att någon i klubben reagerar. Tror nog att många andra av KHK´s STORA sponsorer undrar vad fan Fahlander hålller på med och förstår Johansson något syrliga svar till Fahlander. Fahlander har syntes och hörts så många gånger i media så jag undrar vem som har mest trovärdighet Johansson en halvkänd politiker eller Fahlander en affärsman som bråkar med skadade spelare på läktarna? Och hur var det med det STORA avslöjandet runt TAIF´s svarta löner?
|
|
|
Post by trojanen on Nov 8, 2011 1:10:31 GMT 1
Hej på er !
Det är inte så att Fahlander börjat kasta in handuken lite i samband med Tingsryds uppryckning? Dock endast en konspirationsteori från min sida, kanske modell långskott men men. De flesta vet att Tingsryd förmodligen ej kommer drabbas av negativt kval denna säsongen, man har nog trots allt fått ihop en tillräckligt stark grupp för det nu.
Nog borde Fahlander och ledningen ge det ett seriöst försök till lösa de ev dispyter som nu uppstått. Bryr sig båda parter innerligt för att säkerställa KHKs fortsatta framgångar så måste man (kanske?) vara så pass vuxen att man stålsätter sig och tar konflikten med en gnutta sans - underkasta sig vad som i stort sett behövs för en så pass fantastisk förening som KHK faktiskt ändå är. Intresset är inget annat än respekt, inte minst med tanke på att det är division1 vi snackar om, i HockeyAllsvenskan hör ni hemma, med råge. Inget snack om den saken! Sportsliga resultat såväl som arbetet utanför är en färskvara, se till att håll framgångskutan på kraftig framarsch och för all del i världen, börja scouta Sundsvall på allvar redan nu (om det ej är gjort). Dom är lite trisst nog med sina Es-lån ett ganska bra hockeylag trots allt, tonvis med hjärta per millimeter och slår ur ett inspirerande underläge - att pissa på hela hockeysverige med dess mer och mer elitistiska mentalitet, så inget är ju knappast avgjort, inte på långa vägar. Att Troja hamnar i kvalserien till HA till våren igen, ja det är åtmindstonde i skrivande stund mindre troligt, man kan iofs aldrig vara 100, det är ändå hockey med 3-poängssystem vi snackar om. Men Troja har målvakter av ganska hög allsvensk kvalitet denna sässen och därför agerar också försvaret mer tryggt, inte som rädda och skottskadade höns. Tack och lov.
För hockeysveriges skull i allmänhet och HAs i synnerhet spelar Karlskrona HK allsvenskt, med start nästa höst.
Nåväl.
Stort lycka till på resan uppåt !
|
|
|
Post by #72 Foppa on Nov 8, 2011 8:03:41 GMT 1
Hej på er ! Det är inte så att Fahlander börjat kasta in handuken lite i samband med Tingsryds uppryckning? Dock endast en konspirationsteori från min sida, kanske modell långskott men men. De flesta vet att Tingsryd förmodligen ej kommer drabbas av negativt kval denna säsongen, man har nog trots allt fått ihop en tillräckligt stark grupp för det nu. Nog borde Fahlander och ledningen ge det ett seriöst försök till lösa de ev dispyter som nu uppstått. Bryr sig båda parter innerligt för att säkerställa KHKs fortsatta framgångar så måste man (kanske?) vara så pass vuxen att man stålsätter sig och tar konflikten med en gnutta sans - underkasta sig vad som i stort sett behövs för en så pass fantastisk förening som KHK faktiskt ändå är. Intresset är inget annat än respekt, inte minst med tanke på att det är division1 vi snackar om, i HockeyAllsvenskan hör ni hemma, med råge. Inget snack om den saken! Sportsliga resultat såväl som arbetet utanför är en färskvara, se till att håll framgångskutan på kraftig framarsch och för all del i världen, börja scouta Sundsvall på allvar redan nu (om det ej är gjort). Dom är lite trisst nog med sina Es-lån ett ganska bra hockeylag trots allt, tonvis med hjärta per millimeter och slår ur ett inspirerande underläge - att pissa på hela hockeysverige med dess mer och mer elitistiska mentalitet, så inget är ju knappast avgjort, inte på långa vägar. Att Troja hamnar i kvalserien till HA till våren igen, ja det är åtmindstonde i skrivande stund mindre troligt, man kan iofs aldrig vara 100, det är ändå hockey med 3-poängssystem vi snackar om. Men Troja har målvakter av ganska hög allsvensk kvalitet denna sässen och därför agerar också försvaret mer tryggt, inte som rädda och skottskadade höns. Tack och lov. För hockeysveriges skull i allmänhet och HAs i synnerhet spelar Karlskrona HK allsvenskt, med start nästa höst. Nåväl. Stort lycka till på resan uppåt ! Tack för ett sunt och synnerligen trevligt inlägg!
|
|
|
Post by fahlander on Nov 8, 2011 19:49:35 GMT 1
Fråga Mats Johansson, han vet. Jag kommer inte bidra med någon mer pajkastning. Fortfarande så har vi inte fått reda på vad det är som KHK skulle ha lovat och inte levererat, dvs anledningen till varför Fahlander säger upp sponsringen. Jag frågade med fick inget svar känns som de är just den frågan man behöver få reda på.
|
|
|
Post by fahlander on Nov 8, 2011 19:51:03 GMT 1
Jag ser dig som... luft. Nej fy 17, lite humor kan man ju inte få jobba med Visst får du det. Jag ser dig som en gubbe med röd näsa och som gärna vill visa upp sig i manegen.
|
|