|
Post by fahlander on Nov 9, 2011 14:09:25 GMT 1
Bygger gärna ny arena åt KRIF, och dialogen pågår. Kommunen som bestämmer om de har råd att öka den årliga kostnaden, jag tror iofs att det inte blir någon högre kostnad eftersom nuvarande arena 1) har stora underhållsbehov och 2) höga driftskostnader Och du, tror inte mer än 5% av sponsorerna ens träffat mig. Om du ska hitta på så måste du i alla fall vara trovärdig. Ja..för vem fan vill att khk ska bli ett nytt Örebro??stabil förstaplats i divisionen över..nej usch fy o tvi!!klart vi ska ge kalla handen till personen som var med och byggde upp den framgångsrika organisationen för vi här nere i världens bästa stad vet alltid bäst!!allra helst en avdankad gråsosse för nytt blod och nya idéer och en o annan tusenlapp,fan ska vi med det till??!! Det är Mats och Charlie som är khk!!wie! Nu är du ju bara korkad är det Fahlander som är KHK då, då istället? Låter ju så på dig! Nej hellre många sponsorer än enstorsponsor annars går hela rasket åt helvete en vacker dag. Finns många storsponsorer som kommer tillbaka nu när Fahlander packat sin väska. Ska bli intressant att se om Fahlander tänker stå för det han sagt med att bygga Krif en arena..... eller om det ska bli som det brukar att han tänker vända situationen till sin fördel och lyckas komma undan Inget illa mot Fahlander han är go. Men eftersom alla sponsorer mest snackar negativt om han så anser jag som supporter att det är dags att dra upp ankaret och segla vidare
|
|
|
Post by fahlander on Nov 9, 2011 14:11:54 GMT 1
Skickar inga mail till media. Och kommer fortsätta svara om Johansson inte håller sig till sanningen. Pajkastning? Vad kallar du mailen du skickar till media? MF om du vill ha ngn heder i behåll (kan iofs bli svårt), är mitt råd att du slutar skriva här.
|
|
|
Post by fahlander on Nov 9, 2011 14:16:32 GMT 1
Kommer aldrig hända. japp,om det verkligen är fahlander irl,ibland börja man undra vem som döljer sig bakom "nicket"...han går väl till kallinge nu med sin säck med pengar och försöker få khk på fall istället...tills han får lite mothugg,då går han till mörrum osv osv...
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Nov 9, 2011 14:20:32 GMT 1
Hur vet vi att det inte är fahlander som far med osanning? Mannen som har sagt att han både det ena och det andra att berätta om TAIF, men när det sedan har blivit dags att lägga alla korten på bordet så har han försvunnit eller låtsats som ingenting "det kommer, det kommer".
|
|
|
Post by khkkrille on Nov 9, 2011 14:36:40 GMT 1
Det ena utesluter väl inte det andra?för att en sponsrar med miljonbelopp så behöver väl inte andra ge fan i de? Personligen ser jag hellre fahlander i en ledande position i khk än Mats och Rickard Jaha men antar att du sluppit göra affärer med en kappvändare då? Grattis. De var ett underligt svar på mina fråga?vad rör det andra sponsorer om fahlander sponsrar?vilka är det han skrämt bort?vad gör det omöjligt för dynapac att gå in med en miljon bara för att add gjort det?(ett exempel)man kan ju och bör ha mer än en storsponsor..har någon sedan bra kontakter i hockeyvärlden så är det väl ett jävla plus?då är det värt att vårda den sponsorn lite extra tycker jag istället för att böla i tidningar mm mm..tycker att Rickard borde skött det här mycket snyggare och "strukit på foten"..dels för pengarna och dels för kompetensen. Vidhåller att vi hade lirat allsvenskt idag om fahlander fått sin vilja igenom lite oftare..Connyaffären är ju en stor plump i khks historia
|
|
|
Post by Sverker on Nov 9, 2011 15:15:34 GMT 1
Skickar inga mail till media. Och kommer fortsätta svara om Johansson inte håller sig till sanningen. Pajkastning? Vad kallar du mailen du skickar till media? MF om du vill ha ngn heder i behåll (kan iofs bli svårt), är mitt råd att du slutar skriva här. Då ljuger alltså Connie Nilsson också, för han hänvisade till mail som du skickat redaktionen. Ljuger alla utom du? ;D
|
|
|
Post by Sverker on Nov 9, 2011 15:24:01 GMT 1
Jag tror inte att någon som är så korkad som ni vill framställa Fahlander kan driva bolag som genererar miljonvinster. Är man korkad kan man göra sig en förmögenhet genom at vinna på lotto (inget fel i det). Men att vara framgångsrik företagare är något helt annat. Sedan kan man med all rätt ifrågasätta många av hans utspel. Men plockar man bort skygglapparna så borde man sopa lite framför egen dörr också. Silvio Berlusconi ser jag både som korkad och förmögen, så den kombinationen kan gå ihop. OBS Jag säger nu inte att MF är korkad.
|
|
|
Post by khkkrille on Nov 9, 2011 15:33:46 GMT 1
Tycker det tyder på intelligens att kunna styra ett land av Italiens storlek i så många år..
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Nov 9, 2011 15:48:04 GMT 1
Tycker det tyder på intelligens att kunna styra ett land av Italiens storlek i så många år..
|
|
|
Post by khkkrille on Nov 9, 2011 15:56:23 GMT 1
nu handlar inte tråden om politik..men frågan är oundviklig,anser du att man kan styra ett så stort land som Italien,eurozonens tredje största ekonomi,om man är dum i huvudet?!
|
|
|
Post by korpen on Nov 9, 2011 16:04:18 GMT 1
nu handlar inte tråden om politik..men frågan är oundviklig,anser du att man kan styra ett så stort land som Italien,eurozonens tredje största ekonomi,om man är dum i huvudet?! Nu är det ju så att han inte kan styra Italien så ja det tror jag!!!
|
|
|
Post by Sverker on Nov 9, 2011 17:42:38 GMT 1
nu handlar inte tråden om politik..men frågan är oundviklig,anser du att man kan styra ett så stort land som Italien,eurozonens tredje största ekonomi,om man är dum i huvudet?! Absolut, exempelvis kunde Bush styra USA, så det finns många sådana exempel. ;D
|
|
|
Post by pekka on Nov 9, 2011 18:23:33 GMT 1
Tycker det tyder på intelligens att kunna styra ett land av Italiens storlek i så många år.. Tycker inte jag. Jag tycker det tyder på korruption och maktmissbruk
|
|
|
Post by pekka on Nov 9, 2011 18:30:14 GMT 1
Jaha men antar att du sluppit göra affärer med en kappvändare då? Grattis. De var ett underligt svar på mina fråga?vad rör det andra sponsorer om fahlander sponsrar?vilka är det han skrämt bort?vad gör det omöjligt för dynapac att gå in med en miljon bara för att add gjort det?(ett exempel)man kan ju och bör ha mer än en storsponsor..har någon sedan bra kontakter i hockeyvärlden så är det väl ett jävla plus?då är det värt att vårda den sponsorn lite extra tycker jag istället för att böla i tidningar mm mm..tycker att Rickard borde skött det här mycket snyggare och "strukit på foten"..dels för pengarna och dels för kompetensen. Vidhåller att vi hade lirat allsvenskt idag om fahlander fått sin vilja igenom lite oftare..Connyaffären är ju en stor plump i khks historia Connyaffären är ingen plump, det är rakryggat och tacka nej till det. Man löser inte killens problem genom att skicka iväg honom. Nu spelade han 2 matcher för Asplöven sedan var han tillbaka i Örebro. Skulle vi ha honom för 2 matcher, till vilken nytta då?
|
|
|
Post by khkkrille on Nov 9, 2011 20:40:45 GMT 1
Pekka//nu är det väl så att Fahlander sagt att det hade blivit säsongen ut om han fått komma till khk?
Tyckte dock den lilla resan till Haparanda verkade lösa hans problem?åtminstone har jag inte läst om något i tidningarna om nåt fylleslag efter det?rätta mig gärna om jag har fel!
Det var Tobbes största misstag enligt mej o det kan vi få sota för framöver..
|
|