|
Post by tof on Jan 7, 2011 18:38:38 GMT 1
Hoppas han blir kvar som en riktigt stor sponsor för vi har honom att tacka för att Timo står i mål.
|
|
|
Post by wolger on Jan 7, 2011 20:52:47 GMT 1
KHK har inte som mål att gå upp i AS året 2014 utan inom tidsperioden 2011-2014. Resan mot allsvenskan har ett långsiktigt mål och har börjat. Skillnaden i denna historien är att KHK vill skynda långsamt...
|
|
|
Post by brodeurandme on Jan 7, 2011 22:11:01 GMT 1
Något som kanske äcklar mig allra mest är den svenska dubbelheten i huvudtaget. Få länder finns det där det sups så förbannat, från tidig ålder och livet ut, som i Sverige. Men jävlar när en idrottsman super till att en gång, då ska han straffas dubbelt så hårt för något som svenssonsvensson gör var och varannan dag.
Jag har varit inne på det förut - VARFÖR ska idrottsmän vara bättre människor än andra människor? Idrottsmän förändrar varken samhället eller världen. Snälla, inte skitsnacket om att barnen ser ju upp till... barnen lär sig av dom vuxna hemma. När jag var barn så var Ed Belfour min idol. Hitendags har jag inte haft sprit i dricksflaskan när jag står i mål. Det är bara sånt tunt skitsnack och moraliserande i idrott.
Levererar man på isen så gör man vad man ska. Håll käften och fundera över ditt egna leverne istället för att moralisera över andras. Man kunde skrivit kontrakt med Strömberg under allettan och eventuell fortsättning säsongen ut. Jag tror inte han hade ställt till med något på den korta tiden.
|
|
|
Post by brodeurandme on Jan 7, 2011 22:20:32 GMT 1
Jag känner lite spelare från andra lag i 1:an. Vilka håller jag för mig själv. Vi brukar ibland tala om festande, hur man i deras lag ser på festande. Dom tycker vi är tokiga här och gapskrattar när jag berättar om hur BLT skrivit när spelare varit ute och festat. I deras lag ser man inte alls på saken som här. Låt spelarna göra vad dom vill, så länge dom levererar på isen. Du måste få vara människa också. OBS - Våldtäkt, doping, misshandel annan grov krim givetvis inte acceptabelt. Om alla ska resonera som KHK så skulle ju Strömbergs karriär vara över. Någon måste ge honom en andra chans. Varför ska vi sätta oss på höga hästar och leva efter större ideal än andra föreningar?
|
|
|
Post by husnasarn on Jan 7, 2011 22:23:49 GMT 1
Menar ni på fullt allvar att KHK ska ta emot alla spelare som Fahlander kommer dragandes med. Nu fick han inte som han ville och då slutade han. Backen han ville pracka på oss skulle vi tagit emot honom också eller? Som jag frågade innan vem skulle betala detta kalaset. Jag skiter fullständigt om spelare super skallen i tusen bitar men åker han dit är det rökt. Conny visste om spelreglerna och lyckades lika förbannat med konststycket att åka i fyllecell.
|
|
|
Post by brodeurandme on Jan 7, 2011 22:24:36 GMT 1
Svar på föregående gåta: För vi har en sosse som ordförande.
|
|
|
Post by brodeurandme on Jan 7, 2011 22:26:34 GMT 1
Menar ni på fullt allvar att KHK ska ta emot alla spelare som Fahlander kommer dragandes med. Nu fick han inte som han ville och då slutade han. Backen han ville pracka på oss skulle vi tagit emot honom också eller? Som jag frågade innan vem skulle betala detta kalaset. Jag skiter fullständigt om spelare super skallen i tusen bitar men åker han dit är det rökt. Conny visste om spelreglerna och lyckades lika förbannat med konststycket att åka i fyllecell. Backen som spelat i KHL och AHL. Ja vi borde nog tagit emot honom kanske.
|
|
|
Post by husnasarn on Jan 7, 2011 22:27:37 GMT 1
Menar ni på fullt allvar att KHK ska ta emot alla spelare som Fahlander kommer dragandes med. Nu fick han inte som han ville och då slutade han. Backen han ville pracka på oss skulle vi tagit emot honom också eller? Som jag frågade innan vem skulle betala detta kalaset. Jag skiter fullständigt om spelare super skallen i tusen bitar men åker han dit är det rökt. Conny visste om spelreglerna och lyckades lika förbannat med konststycket att åka i fyllecell. Backen som spelat i KHL och AHL. Ja vi borde nog tagit emot honom kanske. 20 olika föreningar aldrig samma två år i rad.
|
|
|
Post by brodeurandme on Jan 7, 2011 22:28:28 GMT 1
I hockey är det så att man får vad man betalar för. Smakar det så kostar det. KHK letar för mycket bland mellandagsrean.
|
|
|
Post by brodeurandme on Jan 7, 2011 22:29:50 GMT 1
Backen som spelat i KHL och AHL. Ja vi borde nog tagit emot honom kanske. 20 olika föreningar aldrig samma två år i rad. Måste ändå ha något som tagit sig till KHL. Kan ju inte bara vara tur hela vägen. Säsongen ut. Sen kunde han gärna haft sin 21:a och 22:a föreningen på listan med.
|
|
|
Post by dragkrok on Jan 7, 2011 22:31:05 GMT 1
I hockey är det så att man får vad man betalar för. Smakar det så kostar det. KHK letar för mycket bland mellandagsrean. kanske för att man INTE har obegränsat med pengar.....eller ska vi göra en K(I)K-resa en gång till?
|
|
|
Post by brodeurandme on Jan 7, 2011 22:32:41 GMT 1
I hockey är det så att man får vad man betalar för. Smakar det så kostar det. KHK letar för mycket bland mellandagsrean. kanske för att man INTE har obegränsat med pengar.....eller ska vi göra en KIK-resa en gång till? Nej det vill jag inte bevittna. Men vi behöver ju förstärka. En stor förstärkning kommer kosta en stor peng. Eller så turar vi lite och får hit några bra på ett bananskal, som med Ruiz. Det kan hända.
|
|
|
Post by husnasarn on Jan 7, 2011 22:35:28 GMT 1
20 olika föreningar aldrig samma två år i rad. Måste ändå ha något som tagit sig till KHL. Kan ju inte bara vara tur hela vägen. Säsongen ut. Sen kunde han gärna haft sin 21:a och 22:a föreningen på listan med. I KHL räcker det med att han är släkt med någon höjdare för att få chansen. Tycker du verkligen att det lag vi idag besitter är så värdelöst. Min tro är att de spelare vi har idag kan komma rätt långt. Sen tycker jag att det är tråkigt att Fahlander slog en kil bland supportrarna. Helt otroligt att vi har dessa diskussioner efter gårdagens match.
|
|
|
Post by oneandonly on Jan 7, 2011 22:37:42 GMT 1
I hockey är det så att man får vad man betalar för. Smakar det så kostar det. KHK letar för mycket bland mellandagsrean. Du kanske aspirerar på jobbet som sportchef. Mad kunnandet Du besitter så borde Du vara sportchef eller agent... Jag tycker ej man ska blanda in politik i detta. Strömbergaffären har inte att göra med om man är höger eller vänster på den politiska skalan. Helt andra saker... Jag bevittnade KHK's träning idag och man såg vilket sammansvetsat gäng det är. En --gen grupp som trivs med varandra. Ska man ha in ny/nya pjäser nu, då måste det till fingertoppskänsla. Rubbas gruppen för mycket nu, då sätts mycket på spel. Det behöver man inte vara psykolog för att förstå. Med det sagt vill jag påstå att det säkerligen är Kempe som till största delen tackat nej till Strömberg. Tror inte den profilen passar in i gruppen. För Ni har väl inte missat att Kempe är fullvärdig medlem i sportgruppen ? Min fråga blir då: Ska Kempe också sparkas då, till förmån för Conny ?
|
|
|
Post by brodeurandme on Jan 7, 2011 22:38:11 GMT 1
Måste ändå ha något som tagit sig till KHL. Kan ju inte bara vara tur hela vägen. Säsongen ut. Sen kunde han gärna haft sin 21:a och 22:a föreningen på listan med. I KHL räcker det med att han är släkt med någon höjdare för att få chansen. Tycker du verkligen att det lag vi idag besitter är så värdelöst. Min tro är att de spelare vi har idag kan komma rätt långt. Sen tycker jag att det är tråkigt att Fahlander slog en kil bland supportrarna. Helt otroligt att vi har dessa diskussioner efter gårdagens match. Fahlander verkar vara en stolt figur. Svårt att ta ett nej för många gånger. Jag tror han blev kinkig när han inte fick som han ville. Jag tycker INTE att laget är SÅ dåligt. Utan det är nog 1-2 riktigt bra spelare till som man vill se denna säsongen. Gärna någon försvarsklippa, och så en Ruiz till som sätter fart och producerar framåt. Sen får man vara mer än nöjd.
|
|