|
Post by brodeurandme on Jan 7, 2011 22:39:51 GMT 1
I hockey är det så att man får vad man betalar för. Smakar det så kostar det. KHK letar för mycket bland mellandagsrean. Du kanske aspirerar på jobbet som sportchef. Mad kunnandet Du besitter så borde Du vara sportchef eller agent... Jag tycker ej man ska blanda in politik i detta. Strömbergaffären har inte att göra med om man är höger eller vänster på den politiska skalan. Helt andra saker... Jag bevittnade KHK's träning idag och man såg vilket sammansvetsat gäng det är. En --gen grupp som trivs med varandra. Ska man ha in ny/nya pjäser nu, då måste det till fingertoppskänsla. Rubbas gruppen för mycket nu, då sätts mycket på spel. Det behöver man inte vara psykolog för att förstå. Med det sagt vill jag påstå att det säkerligen är Kempe som till största delen tackat nej till Strömberg. Tror inte den profilen passar in i gruppen. För Ni har väl inte missat att Kempe är fullvärdig medlem i sportgruppen ? Min fråga blir då: Ska Kempe också sparkas då, till förmån för Conny ? Just det ja, vi har ju inte bara en sosse, utan en pastor också, det hade jag glömt ;D DJAH, sportchef ska jag bli. Det får bli målet.
|
|
|
Post by dragkrok on Jan 7, 2011 22:46:25 GMT 1
I KHL räcker det med att han är släkt med någon höjdare för att få chansen. Tycker du verkligen att det lag vi idag besitter är så värdelöst. Min tro är att de spelare vi har idag kan komma rätt långt. Sen tycker jag att det är tråkigt att Fahlander slog en kil bland supportrarna. Helt otroligt att vi har dessa diskussioner efter gårdagens match. Fahlander verkar vara en stolt figur. Svårt att ta ett nej för många gånger. Jag tror han blev kinkig när han inte fick som han ville. Jag tycker INTE att laget är SÅ dåligt. Utan det är nog 1-2 riktigt bra spelare till som man vill se denna säsongen. Gärna någon försvarsklippa, och så en Ruiz till som sätter fart och producerar framåt. Sen får man vara mer än nöjd. ....sen kanske man inte ska vara agent åt de spelare som man försöker sälja in till en klubb som man sitter med i sportgruppen....
|
|
|
Post by brodeurandme on Jan 7, 2011 22:52:47 GMT 1
Fahlander verkar vara en stolt figur. Svårt att ta ett nej för många gånger. Jag tror han blev kinkig när han inte fick som han ville. Jag tycker INTE att laget är SÅ dåligt. Utan det är nog 1-2 riktigt bra spelare till som man vill se denna säsongen. Gärna någon försvarsklippa, och så en Ruiz till som sätter fart och producerar framåt. Sen får man vara mer än nöjd. ....sen kanske man inte ska vara agent åt de spelare som man försöker sälja in till en klubb som man sitter med i sportgruppen.... ser inga problem med det, så länge det är spelare som tillför något...
|
|
|
Post by chriande on Jan 7, 2011 22:55:05 GMT 1
Måste ändå ha något som tagit sig till KHL. Kan ju inte bara vara tur hela vägen. Säsongen ut. Sen kunde han gärna haft sin 21:a och 22:a föreningen på listan med. I KHL räcker det med att han är släkt med någon höjdare för att få chansen. Tycker du verkligen att det lag vi idag besitter är så värdelöst. Min tro är att de spelare vi har idag kan komma rätt långt. Sen tycker jag att det är tråkigt att Fahlander slog en kil bland supportrarna. Helt otroligt att vi har dessa diskussioner efter gårdagens match. Jag skrev det tidigare idag någonstans på forumet att det är dags för våra lokala företagare, små som stora att ta KHK på allvar och förstå vilken medial kraft KHK börjar få, att synas beröra är nutidens mest framgångsrika sätt att ta sig fram till den stora massan och samtidigt tjäna STORA pengar både för KHK och Sponsorerna. Det går inte heller i dagens sportvärld att köpa långsiktig framgång, det finns hur många exempel helst. Framför allt får man inte som klubb hänga upp sig på ett fåtal huvudaktörer som till och med försöker sig på att köra över både tränare och styrelse i olika beslut. Den insamling som gjorts nu på det lokala planet är beundransvärd, det visar på ett stort engagemang bland företagen även om det nu inte har gett något faktiskt resultat än.
|
|
|
Post by brodeurandme on Jan 7, 2011 23:06:41 GMT 1
I KHL räcker det med att han är släkt med någon höjdare för att få chansen. Tycker du verkligen att det lag vi idag besitter är så värdelöst. Min tro är att de spelare vi har idag kan komma rätt långt. Sen tycker jag att det är tråkigt att Fahlander slog en kil bland supportrarna. Helt otroligt att vi har dessa diskussioner efter gårdagens match. Jag skrev det tidigare idag någonstans på forumet att det är dags för våra lokala företagare, små som stora att ta KHK på allvar och förstå vilken medial kraft KHK börjar få, att synas beröra är nutidens mest framgångsrika sätt att ta sig fram till den stora massan och samtidigt tjäna STORA pengar både för KHK och Sponsorerna. Det går inte heller i dagens sportvärld att köpa långsiktig framgång, det finns hur många exempel helst. Framför allt får man inte som klubb hänga upp sig på ett fåtal huvudaktörer som till och med försöker sig på att köra över både tränare och styrelse i olika beslut. Den insamling som gjorts nu på det lokala planet är beundransvärd, det visar på ett stort engagemang bland företagen även om det nu inte har gett något faktiskt resultat än. Hela KHK är ju ihopköpt, med undantag för några få. Så om man inte kan köpa sig till framgång, vad är det då vi sysslar med? Framgång är ett livstidsprojekt. Den upphör när arbetet upphör. Vill man uppåt i seriesystemet så är det en spiral av pengar, pengar, pengar och pengar som allt i slutändan kommer handla om. Men visst är det kul att se när det skjuts till pengar från olika håll.
|
|
|
Post by Sverker on Jan 8, 2011 0:09:18 GMT 1
Till fleuryandme: Dina inlägg tidigare har tilltalat mig, men i diskussionen om Strömberg är du helt ute och cyklar tyvärr.
|
|
|
Post by brodeurandme on Jan 8, 2011 10:09:44 GMT 1
Till fleuryandme: Dina inlägg tidigare har tilltalat mig, men i diskussionen om Strömberg är du helt ute och cyklar tyvärr. Jag har bara lite svårt att se att alkohol, något vi dricker som vatten i det här landet, skulle vara ett så ofantligt problem för att det gäller en spelare. Om det går ut över hans idrottsliga prestationer så är det ett problem. Men jag tar ganska lätt på vad tidningar skriver, så det dom skrivit om Conny ger jag inte fem öre för. Han är i Asplöven nu så det spelar mindre roll. Tycker fortfarande inte att vi ska döma spelare för vad dom gjort tidigare i livet om dom aspirerar på att komma hit. Alla kan väl förändras? Säsongen ut hade man allt kunnat testa honom.
|
|
|
Post by ristoloob on Jan 8, 2011 10:24:11 GMT 1
Strömberg hade tillfört helt nya dimensioner i vårat spel. En topp 3 forward från allsvenskan och vi sa nej och blev av med både honom och i princip Fahlanders hjärta. Strömberg-Fahla-Ruiz och Circelli-Larsson-McGrane ruskigt bra med två starka formationer med 6 stycken spelare som var och en har spetskunskaper att avgöra en tät match.
Hade det inte varit så att Hjalmarsson hade varit ute och kört onykter så tror iaf jag att Strömberg hade mottagits med öppna armar från styrelsen m.fl. Kostnaden kan vi bara sia om men det hade varit värt en hel del ifall vi kunde ta oss vidare till slutgiltiga kvalserien.
Tjeck backen däremot som varit ute i 20 klubbar ..nä tack,.
|
|
|
Post by korpen on Jan 8, 2011 11:03:59 GMT 1
Strömberg hade tillfört helt nya dimensioner i vårat spel. En topp 3 forward från allsvenskan och vi sa nej och blev av med både honom och i princip Fahlanders hjärta. Strömberg-Fahla-Ruiz och Circelli-Larsson-McGrane ruskigt bra med två starka formationer med 6 stycken spelare som var och en har spetskunskaper att avgöra en tät match. Hade det inte varit så att Hjalmarsson hade varit ute och kört onykter så tror iaf jag att Strömberg hade mottagits med öppna armar från styrelsen m.fl. Kostnaden kan vi bara sia om men det hade varit värt en hel del ifall vi kunde ta oss vidare till slutgiltiga kvalserien. Tjeck backen däremot som varit ute i 20 klubbar ..nä tack,. Och vem ska betala honom? Du? Isåfall kan du kanske ta min hyra också är du gullig.
|
|
|
Post by brodeurandme on Jan 8, 2011 11:07:29 GMT 1
Strömberg hade tillfört helt nya dimensioner i vårat spel. En topp 3 forward från allsvenskan och vi sa nej och blev av med både honom och i princip Fahlanders hjärta. Strömberg-Fahla-Ruiz och Circelli-Larsson-McGrane ruskigt bra med två starka formationer med 6 stycken spelare som var och en har spetskunskaper att avgöra en tät match. Hade det inte varit så att Hjalmarsson hade varit ute och kört onykter så tror iaf jag att Strömberg hade mottagits med öppna armar från styrelsen m.fl. Kostnaden kan vi bara sia om men det hade varit värt en hel del ifall vi kunde ta oss vidare till slutgiltiga kvalserien. Tjeck backen däremot som varit ute i 20 klubbar ..nä tack,. Och vem ska betala honom? Du? Isåfall kan du kanske ta min hyra också är du gullig. Nej men Fahlander kanske? ?
|
|
|
Post by korpen on Jan 8, 2011 11:10:41 GMT 1
Måste ändå ha något som tagit sig till KHL. Kan ju inte bara vara tur hela vägen. Säsongen ut. Sen kunde han gärna haft sin 21:a och 22:a föreningen på listan med. I KHL räcker det med att han är släkt med någon höjdare för att få chansen. Tycker du verkligen att det lag vi idag besitter är så värdelöst. Min tro är att de spelare vi har idag kan komma rätt långt. Sen tycker jag att det är tråkigt att Fahlander slog en kil bland supportrarna. Helt otroligt att vi har dessa diskussioner efter gårdagens match. Word på det. Vissa ser bara dollar tecken när Fahlander kommer på tal. Jag har iallafall mer hjärta än så, jag är väldigt stolt över laget vi har och sitter inte och gnäller över småsaker. En back till kan vi klämma in inte mer annars får KHK "soppatorsk" på resan. Och till skillnad från vad folk tror så är Tobbe inte helt värdelös på att hitta spelare utan Fahlander. Jag har fortfarande stort förtroende för vår sportchef.
|
|
|
Post by grovsnus on Jan 8, 2011 11:10:49 GMT 1
Fahlander vet vad som krävs och han gör det möjligt. Alla vet att khk inte betalar toppspelarna mer än andra men vi betalar nedre halvan fyrdubbelt och där är vårt stora problem när det gäller kostnader i truppen. Fahlander fick slåss för Timo och gode gud om vi inte haft honom. Synd att man inte ta vara på möjligheterna som finns/fanns.
|
|
|
Post by brodeurandme on Jan 8, 2011 11:13:12 GMT 1
Strömberg hade tillfört helt nya dimensioner i vårat spel. En topp 3 forward från allsvenskan och vi sa nej och blev av med både honom och i princip Fahlanders hjärta. Strömberg-Fahla-Ruiz och Circelli-Larsson-McGrane ruskigt bra med två starka formationer med 6 stycken spelare som var och en har spetskunskaper att avgöra en tät match. Hade det inte varit så att Hjalmarsson hade varit ute och kört onykter så tror iaf jag att Strömberg hade mottagits med öppna armar från styrelsen m.fl. Kostnaden kan vi bara sia om men det hade varit värt en hel del ifall vi kunde ta oss vidare till slutgiltiga kvalserien. Tjeck backen däremot som varit ute i 20 klubbar ..nä tack,. Schh Schhh inte så högt. Du kan genom inlägg med ett sådant innehåll provocera den svenska dubbelheten. Idrottsmän dricker inte alkohol. Det är bara vi andra dödliga som sysslar med sånt. Idrottsmän lägger sig prick kl 8 varje varje kväll och stiger upp 07.00 och äter en stor, nyttig frukost. Särskilt hockeyspelare, dom är dom största renlevarna du kan tänka dig. Nu tar vi alla på oss varsin röd tröja och knäpper våra händer och ber en bön, så pastor och socialdemokrat blir nöjda. Och så glömmer vi det här med Strömberg. Alkohol är satans dryck. En satans god dryck om jag får säga mitt
|
|
|
Post by HF on Jan 8, 2011 11:27:58 GMT 1
När Fahlander gick med i KHK borde han varit väl medveten om hur klubben jobbar och vision 2014. När man läser dagens tidning undrar man om han hade någon susning alls.
Jag tycker om Fahlander och hans drivenhet men jag tycker om KHK mer och vill inte falla ner som en dagslända.
|
|
|
Post by husnasarn on Jan 8, 2011 11:29:16 GMT 1
Fahlanders sett och resonera är häftigt och vinnande ute i bland folk. Satsa nu allt vad ni kan så kanske ni går upp nu. Då ställer jag mig frågan på vad gör vi om vi inte går upp idag. Ska vi börja om som Björklöven fick göra? Att göra affärer med andras pengar är alltid lätt. Ni som funderarpå om Fahlander har rätt ska ställa er frågan. Skulle ni ska ta hela ert sparkapital inkl pensionspengar och göra en investering som det i bästa fall är 30 % chans och vinna på. Jag skulle det inte. Själv har jag fått massor av chanser att göra den ena affären efter den andra men har alltid avböjt de där affärerna som låter för bra. Extra försiktig blir jag när någon säger att nu är det sista chansen men och andra sidan fega pojkar får aldrig kyssa de vackra flickorna. Jag hoppas att Fahlander är kvar som gas i föreningen. ( Bromsar har vi uppenbarligen redan ) för han har många härliga idéer och kan tillföra en hel den kunskap i föreningen.
|
|