|
Post by casadoc on Jan 8, 2011 11:29:45 GMT 1
fleuryandme
Du började med spriten tidigt idag eller har du inte slutat?
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Jan 8, 2011 11:30:48 GMT 1
fleuryandme Du började med spriten tidigt idag eller har du inte slutat?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 8, 2011 11:35:59 GMT 1
Fahlander vet vad som krävs och han gör det möjligt. Alla vet att khk inte betalar toppspelarna mer än andra men vi betalar nedre halvan fyrdubbelt och där är vårt stora problem när det gäller kostnader i truppen. Fahlander fick slåss för Timo och gode gud om vi inte haft honom. Synd att man inte ta vara på möjligheterna som finns/fanns. Utan Timo hade vi lyckats missa allettan igen. Så illa var det i många matcher... Fick depression när jag läste Sydöstran...vi kan skita i att gå på fler matcher. Fahlander vill ösa på, men inte Tobbe, då organisationen inte hänger med. Alltså vill inte Tobbe upp nu p g a detta, d v s han vill att vi ska torska i de avgörande matcherna. Fahlander vet precis vad som krävs och han vet att det nu är ett bra läge, med tanke på de allsvenska bottenlagens standard. Vad vet Tobbe? Med sin rutin? Han säger att han vill till kvalserien. Är det bara för lite extra kulor? Se bara till att inte vinna alla matcherna!? Svår balansgång med en back...vi får inte bli för bra...
|
|
|
Post by brodeurandme on Jan 8, 2011 11:42:11 GMT 1
Fahlanders sett och resonera är häftigt och vinnande ute i bland folk. Satsa nu allt vad ni kan så kanske ni går upp nu. Då ställer jag mig frågan på vad gör vi om vi inte går upp idag. Ska vi börja om som Björklöven fick göra? Att göra affärer med andras pengar är alltid lätt. Ni som funderarpå om Fahlander har rätt ska ställa er frågan. Skulle ni ska ta hela ert sparkapital inkl pensionspengar och göra en investering som det i bästa fall är 30 % chans och vinna på. Jag skulle det inte. Själv har jag fått massor av chanser att göra den ena affären efter den andra men har alltid avböjt de där affärerna som låter för bra. Extra försiktig blir jag när någon säger att nu är det sista chansen men och andra sidan fega pojkar får aldrig kyssa de vackra flickorna. Jag hoppas att Fahlander är kvar som gas i föreningen. ( Bromsar har vi uppenbarligen redan ) för han har många härliga idéer och kan tillföra en hel den kunskap i föreningen. Ang det här med när man ska upp till allsvenskan. Här representerar Fahlander mod och tobbe feghet för mig. Så här är det. Om man har som mål att gå upp till allsvenskan varje ny säsong, eller om man sätter 2014 som mål, det spelar mindre roll. Det är samma jävla jobb som ska göras, varje ny säsong, med förstärkningar och nya planer. Skillnaden är bara att den som säger 2014 behöver inte stå till svars för något misslyckande när säsongen är över om man inte går upp. Man försöker göra sig till underdog medvetet men sedan jobbar man i det tysta och vill innerst inne gå upp varje säsong. Jag tror att man måste satsa fullt ut varje säsong och försöka ta klivet upp, sedan ta med sig erfarenheterna inför nästa säsong om man inte lyckas med saken. Som det är nu så verkar vi spela i nåt slags vakum. Vi ska vara här och jamsa lite till 2014, men då, då ska vi ta steget upp.
|
|
|
Post by brodeurandme on Jan 8, 2011 11:44:58 GMT 1
fleuryandme Du började med spriten tidigt idag eller har du inte slutat? I såna fall så kan jag ju fortfarande trösta mig med att jag är mer klarsynt i alkoholiserat tillstånd än vad vissa är här när dom är nyktra. Sug på den.
|
|
|
Post by brodeurandme on Jan 8, 2011 11:45:53 GMT 1
Fahlander vet vad som krävs och han gör det möjligt. Alla vet att khk inte betalar toppspelarna mer än andra men vi betalar nedre halvan fyrdubbelt och där är vårt stora problem när det gäller kostnader i truppen. Fahlander fick slåss för Timo och gode gud om vi inte haft honom. Synd att man inte ta vara på möjligheterna som finns/fanns. Utan Timo hade vi lyckats missa allettan igen. Så illa var det i många matcher... Fick depression när jag läste Sydöstran...vi kan skita i att gå på fler matcher. Fahlander vill ösa på, men inte Tobbe, då organisationen inte hänger med. Alltså vill inte Tobbe upp nu p g a detta, d v s han vill att vi ska torska i de avgörande matcherna. Fahlander vet precis vad som krävs och han vet att det nu är ett bra läge, med tanke på de allsvenska bottenlagens standard. Vad vet Tobbe? Med sin rutin? Han säger att han vill till kvalserien. Är det bara för lite extra kulor? Se bara till att inte vinna alla matcherna!? Svår balansgång med en back...vi får inte bli för bra... Alldeles riktigt! Tummen upp för det inlägget.
|
|
|
Post by time on Jan 8, 2011 11:47:55 GMT 1
Fahlander vet vad som krävs och han gör det möjligt. Alla vet att khk inte betalar toppspelarna mer än andra men vi betalar nedre halvan fyrdubbelt och där är vårt stora problem när det gäller kostnader i truppen. Fahlander fick slåss för Timo och gode gud om vi inte haft honom. Synd att man inte ta vara på möjligheterna som finns/fanns. Utan Timo hade vi lyckats missa allettan igen. Så illa var det i många matcher... Fick depression när jag läste Sydöstran...vi kan skita i att gå på fler matcher. Fahlander vill ösa på, men inte Tobbe, då organisationen inte hänger med. Alltså vill inte Tobbe upp nu p g a detta, d v s han vill att vi ska torska i de avgörande matcherna. Fahlander vet precis vad som krävs och han vet att det nu är ett bra läge, med tanke på de allsvenska bottenlagens standard. Vad vet Tobbe? Med sin rutin? Han säger att han vill till kvalserien. Är det bara för lite extra kulor? Se bara till att inte vinna alla matcherna!? Svår balansgång med en back...vi får inte bli för bra... Ur ekonomisk synvinkel vore drömmen att spela PO1, PO2, PO3 ock kvalserien. Behövs sponsorintäkter på en helt annan nivå för att ha något i allsvenskan att göra. TAIF hade väl närmare tredubbla mot KHK och ändå är man lindansare i allsvenskan.
|
|
|
Post by brodeurandme on Jan 8, 2011 11:51:01 GMT 1
Utan Timo hade vi lyckats missa allettan igen. Så illa var det i många matcher... Fick depression när jag läste Sydöstran...vi kan skita i att gå på fler matcher. Fahlander vill ösa på, men inte Tobbe, då organisationen inte hänger med. Alltså vill inte Tobbe upp nu p g a detta, d v s han vill att vi ska torska i de avgörande matcherna. Fahlander vet precis vad som krävs och han vet att det nu är ett bra läge, med tanke på de allsvenska bottenlagens standard. Vad vet Tobbe? Med sin rutin? Han säger att han vill till kvalserien. Är det bara för lite extra kulor? Se bara till att inte vinna alla matcherna!? Svår balansgång med en back...vi får inte bli för bra... Ur ekonomisk synvinkel vore drömmen att spela PO1, PO2, PO3 ock kvalserien. Behövs sponsorintäkter på en helt annan nivå för att ha något i allsvenskan att göra. TAIF hade väl närmare tredubbla mot KHK och ändå är man lindansare i allsvenskan. Jo men se nu nyktert på saken. OM vi går upp, så kommer det ju också finnas mer personer som skjuter till pengar. Så att TAIF har det tredubbla mot oss kan man ju ta med en nypa salt.
|
|
|
Post by oneandonly on Jan 8, 2011 11:52:06 GMT 1
"Inget för oss" sa Kempe om Strömberg. Som jag sa igår, Kempe är med i sportgruppen med och dessutom tränare.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 8, 2011 11:52:07 GMT 1
Jag tror att man måste satsa fullt ut varje säsong och försöka ta klivet upp, sedan ta med sig erfarenheterna inför nästa säsong om man inte lyckas med saken. Som det är nu så verkar vi spela i nåt slags vakum. Vi ska vara här och jamsa lite till 2014, men då, då ska vi ta steget upp. Det är precis detta jag menar! Man måste ju försöka hela tiden och jag har x antal ggr undrat om det bara är att trycka på en knapp "när det är dags"!!? Alla andra misslyckas ju flera ggr...se på TAIF. Hur det tänks är en sak, men att SÄGA att organisationen inte hänger med (=vill inte gå upp), är katastrof...
|
|
|
Post by fahlander on Jan 8, 2011 11:53:40 GMT 1
Kommer skriva lite synpunkter och svar idag, och börjar här; Jag vet om Vision 2014, men jag är av uppfattningen att man ska försöka ta bra chanser när de finns. I år finns ett fönster mot AS som är öppet, bottenlagen är svaga. Kommande år så kanske det inte ser ut på samma sätt, och då blir det svårare att ta steget. Men det betyder inte att jag inte respekterar klubbens beslut och syn på saker och ting. Vi har bara olika syn helt enkelt. Dagslända blir man inte för att man försöker lite extra, har du hört talas om serieledande Örebro När Fahlander gick med i KHK borde han varit väl medveten om hur klubben jobbar och vision 2014. När man läser dagens tidning undrar man om han hade någon susning alls. Jag tycker om Fahlander och hans drivenhet men jag tycker om KHK mer och vill inte falla ner som en dagslända.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 8, 2011 11:54:08 GMT 1
Utan Timo hade vi lyckats missa allettan igen. Så illa var det i många matcher... Fick depression när jag läste Sydöstran...vi kan skita i att gå på fler matcher. Fahlander vill ösa på, men inte Tobbe, då organisationen inte hänger med. Alltså vill inte Tobbe upp nu p g a detta, d v s han vill att vi ska torska i de avgörande matcherna. Fahlander vet precis vad som krävs och han vet att det nu är ett bra läge, med tanke på de allsvenska bottenlagens standard. Vad vet Tobbe? Med sin rutin? Han säger att han vill till kvalserien. Är det bara för lite extra kulor? Se bara till att inte vinna alla matcherna!? Svår balansgång med en back...vi får inte bli för bra... Ur ekonomisk synvinkel vore drömmen att spela PO1, PO2, PO3 ock kvalserien. Behövs sponsorintäkter på en helt annan nivå för att ha något i allsvenskan att göra. TAIF hade väl närmare tredubbla mot KHK och ändå är man lindansare i allsvenskan. Tror du intäkterna varit större med Falle? Känns det bra att veta att vi vill vinna alla matcher, UTOM den sista? Så sägs det rent ut!
|
|
|
Post by brodeurandme on Jan 8, 2011 11:57:53 GMT 1
Jag tror att man måste satsa fullt ut varje säsong och försöka ta klivet upp, sedan ta med sig erfarenheterna inför nästa säsong om man inte lyckas med saken. Som det är nu så verkar vi spela i nåt slags vakum. Vi ska vara här och jamsa lite till 2014, men då, då ska vi ta steget upp. Det är precis detta jag menar! Man måste ju försöka hela tiden och jag har x antal ggr undrat om det bara är att trycka på en knapp "när det är dags"!!? Alla andra misslyckas ju flera ggr...se på TAIF. Hur det tänks är en sak, men att SÄGA att organisationen inte hänger med (=vill inte gå upp), är katastrof... Att mina besök i arenan blivit färre i år än tidigare år är det där en av dom större orsakerna till. Det känns som att jag går och betalar pengar och tittar på ett lag som ändå inte har som ambition att nå dit där jag vill se dom. Och hur kul känns det att gå och titta då? Jag skiter i om dom förlorar och inte lyckas med saken, det har jag inga problem med alls. Men att man inte ens vill, det är fan det som retar gallfeber.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 8, 2011 11:58:29 GMT 1
Kommer skriva lite synpunkter och svar idag, och börjar här; Jag vet om Vision 2014, men jag är av uppfattningen att man ska försöka ta bra chanser när de finns. I år finns ett fönster mot AS som är öppet, bottenlagen är svaga. Kommande år så kanske det inte ser ut på samma sätt, och då blir det svårare att ta steget. Men det betyder inte att jag inte respekterar klubbens beslut och syn på saker och ting. Vi har bara olika syn helt enkelt. Dagslända blir man inte för att man försöker lite extra, har du hört talas om serieledande Örebro När Fahlander gick med i KHK borde han varit väl medveten om hur klubben jobbar och vision 2014. När man läser dagens tidning undrar man om han hade någon susning alls. Jag tycker om Fahlander och hans drivenhet men jag tycker om KHK mer och vill inte falla ner som en dagslända. Hm...vi är nog många som ger dig fullt stöd. Kanske inte angående just Strömberg, då det kan vara känsligt med tanke på Valli, Fransson och OIK. Får väl bara be att du stannar i krokarna tills det kommer annat folk i styret. Tobbe skulle i mina ögon aldrig blivit sportchef. Skulle stannat i båset, för där gjorde han nytta...
|
|
|
Post by brodeurandme on Jan 8, 2011 11:59:16 GMT 1
Kommer skriva lite synpunkter och svar idag, och börjar här; Jag vet om Vision 2014, men jag är av uppfattningen att man ska försöka ta bra chanser när de finns. I år finns ett fönster mot AS som är öppet, bottenlagen är svaga. Kommande år så kanske det inte ser ut på samma sätt, och då blir det svårare att ta steget. Men det betyder inte att jag inte respekterar klubbens beslut och syn på saker och ting. Vi har bara olika syn helt enkelt. Dagslända blir man inte för att man försöker lite extra, har du hört talas om serieledande Örebro När Fahlander gick med i KHK borde han varit väl medveten om hur klubben jobbar och vision 2014. När man läser dagens tidning undrar man om han hade någon susning alls. Jag tycker om Fahlander och hans drivenhet men jag tycker om KHK mer och vill inte falla ner som en dagslända. Du ska dock veta Fahlander att vi är flera som delar din åsikt. Och gärna hade sett att du fått din vilja igenom i det fallet. Kul att någon från KHK-toppen kan ta sig ett besök i forumet och prata med oss här och förklara sina tankar. Det är inte ofta det händer.
|
|