|
Post by oneandonly on Jan 8, 2011 11:59:34 GMT 1
Spelarna kommer vilja vinna varje match, den saken är klar.
Tur är väl det...
Time: Där förstod jag Dig inte riktigt. Den dagen man inte vill gå upp i Allsvenskan, då blir ALLA matcher som träningsmatcher. Då lär det bli kraftigt publiktapp också...
Det gaur inte mentaliteten måste bort ! Går Vi upp håller jag helt med fleuryandme. Då ökar man per automatik sponsorintäkterna.
Att smurfarna värvat fel spelare är en annan sak... Annars är deras trupp enligt "experter" i topp 6 i kostnad.
|
|
|
Post by fahlander on Jan 8, 2011 12:00:40 GMT 1
Allt är inte svart eller vitt. Björklöven ex. gick back med många miljoner och kunde inte resa sig, detta är något helt annat. När ett fönster är öppet tror jag att man ska försöka, tänk på att det tog sju år för Tengsry, sex år för Borås, fem år för Örebro att gå upp i AS - det går inte att trycka på en knapp ett år och tänka att "nu tar vi steget, nu satsar vi för att gå upp". Man måste vara ihärdig, och det blir inte lättare att gå upp kommande år. Jag tycker inte KHK ska "ta hela sitt sparkapital inkl. pensionspengar" och satsa, det jag tycker att man ska göra kostar inte så mycket mer. Dessutom är det mycket intäkter om man spelar kvalserie, glöm inte det. Det kanske går bra ändå, att KHK går upp. Jag hoppas det! Fahlanders sett och resonera är häftigt och vinnande ute i bland folk. Satsa nu allt vad ni kan så kanske ni går upp nu. Då ställer jag mig frågan på vad gör vi om vi inte går upp idag. Ska vi börja om som Björklöven fick göra? Att göra affärer med andras pengar är alltid lätt. Ni som funderarpå om Fahlander har rätt ska ställa er frågan. Skulle ni ska ta hela ert sparkapital inkl pensionspengar och göra en investering som det i bästa fall är 30 % chans och vinna på. Jag skulle det inte. Själv har jag fått massor av chanser att göra den ena affären efter den andra men har alltid avböjt de där affärerna som låter för bra. Extra försiktig blir jag när någon säger att nu är det sista chansen men och andra sidan fega pojkar får aldrig kyssa de vackra flickorna. Jag hoppas att Fahlander är kvar som gas i föreningen. ( Bromsar har vi uppenbarligen redan ) för han har många härliga idéer och kan tillföra en hel den kunskap i föreningen.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 8, 2011 12:02:20 GMT 1
Den dagen man inte vill gå upp i Allsvenskan, då blir ALLA matcher som träningsmatcher. Då lär det bli kraftigt publiktapp också... Ja men det är ju precis det Tobbe säger! Det får inte gå i Falles tempo! Dvs vi får inte gå upp i år!? Kan du tolka det på annat sätt?
|
|
|
Post by oneandonly on Jan 8, 2011 12:05:22 GMT 1
Kommer skriva lite synpunkter och svar idag, och börjar här; Jag vet om Vision 2014, men jag är av uppfattningen att man ska försöka ta bra chanser när de finns. I år finns ett fönster mot AS som är öppet, bottenlagen är svaga. Kommande år så kanske det inte ser ut på samma sätt, och då blir det svårare att ta steget. Men det betyder inte att jag inte respekterar klubbens beslut och syn på saker och ting. Vi har bara olika syn helt enkelt. Dagslända blir man inte för att man försöker lite extra, har du hört talas om serieledande Örebro När Fahlander gick med i KHK borde han varit väl medveten om hur klubben jobbar och vision 2014. När man läser dagens tidning undrar man om han hade någon susning alls. Jag tycker om Fahlander och hans drivenhet men jag tycker om KHK mer och vill inte falla ner som en dagslända. Håller med Dig helt på den punkten Micke ! Självklart måste man ta alla chanser att gå upp. Publiken kommer INTE ha tålamod till 2014. Det har jag varnat för innan. Tappar man greppet om den, då har man bitit sig i svansen... Det gaur inte mentaliteten måste bort !
|
|
|
Post by fahlander on Jan 8, 2011 12:07:06 GMT 1
Jag är inte agent åt vare sig Strömberg eller --cek. Strömberg försöker jag som vän att hjälpa till en bra klubb, --cek har jag fått bra vitsord från många håll, och han är hos en agent som jag har stor respekt för och som aldrig haft fel tidigare. Asplövens Stanislav Kall har spelat med honom och har bara gott att säga, och är VÄLDIGT glad att han kommer förstärka dem. En agent tar dessutom bra betalt, jag hjälper till gratis ....sen kanske man inte ska vara agent åt de spelare som man försöker sälja in till en klubb som man sitter med i sportgruppen....
|
|
|
Post by oneandonly on Jan 8, 2011 12:08:45 GMT 1
Den dagen man inte vill gå upp i Allsvenskan, då blir ALLA matcher som träningsmatcher. Då lär det bli kraftigt publiktapp också... Ja men det är ju precis det Tobbe säger! Det får inte gå i Falles tempo! Dvs vi får inte gå upp i år!? Kan du tolka det på annat sätt? Skulle de orden sägas officiellt, då är det SKANDAL ! Då lär man tappa mycket publik. Nu är det ju spelarna som lirar matcherna....
|
|
|
Post by fahlander on Jan 8, 2011 12:09:56 GMT 1
Stolt, ja kanske. Men det har inget med detta att göra. Jag säger bara att det inte är första gången, och när man tänker för olika så är det svårt att jobba i samma grupp. Jag tycker inte heller laget är dåligt, men det har svagheter som jag tror man skulle må bra av att rätta till innan transferfönstret stänger. Jag vill heller inte "värva sönder" laget, det skulle vara vansinne. Fahlander verkar vara en stolt figur. Svårt att ta ett nej för många gånger. Jag tror han blev kinkig när han inte fick som han ville. Jag tycker INTE att laget är SÅ dåligt. Utan det är nog 1-2 riktigt bra spelare till som man vill se denna säsongen. Gärna någon försvarsklippa, och så en Ruiz till som sätter fart och producerar framåt. Sen får man vara mer än nöjd.
|
|
|
Post by matse on Jan 8, 2011 12:10:05 GMT 1
Det är klart att det vore kul om vi gick upp i allsv. Men hur skulle vi bete oss då? Nästan hela laget sitter på fleråriga kontrakt. Ska KHK lösa ut halva laget? För tokvärva är ju ett måste, eftersom bara en handfull spelare håller den nivån.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Jan 8, 2011 12:11:14 GMT 1
Är säker på att Tobbe innerst inne vill gå upp, men tänker ur en ekonomisk synvinkel och vill inte sticka ut hakan för mycket. Visst, det genererar mycket flis i och på vägen till AS, men det är inte gratis heller. Är bara att ta en titt på Tejf, de har åter igen tagit fram den legendariska kakburken.
|
|
|
Post by fahlander on Jan 8, 2011 12:11:59 GMT 1
KHL kommer du inte till för att du är släkt med någon, det kan jag lova dig. Att spela där och i ryska elitserien i två år får du inte göra om du inte är bra, det är ganska självklart Måste ändå ha något som tagit sig till KHL. Kan ju inte bara vara tur hela vägen. Säsongen ut. Sen kunde han gärna haft sin 21:a och 22:a föreningen på listan med. I KHL räcker det med att han är släkt med någon höjdare för att få chansen. Tycker du verkligen att det lag vi idag besitter är så värdelöst. Min tro är att de spelare vi har idag kan komma rätt långt. Sen tycker jag att det är tråkigt att Fahlander slog en kil bland supportrarna. Helt otroligt att vi har dessa diskussioner efter gårdagens match.
|
|
|
Post by time on Jan 8, 2011 12:13:09 GMT 1
Spelarna kommer vilja vinna varje match, den saken är klar. Tur är väl det... Time: Där förstod jag Dig inte riktigt. Den dagen man inte vill gå upp i Allsvenskan, då blir ALLA matcher som träningsmatcher. Då lär det bli kraftigt publiktapp också... Det gaur inte mentaliteten måste bort ! Går Vi upp håller jag helt med fleuryandme. Då ökar man per automatik sponsorintäkterna. Att smurfarna värvat fel spelare är en annan sak... Annars är deras trupp enligt "experter" i topp 6 i kostnad. Då misstolkade du mig. Självklart vill jag att vi vinner alla matcher. Sen måste man väl kunna ha en åsikt vad som kanske är bäst för klubben på sikt.
|
|
|
Post by krickan on Jan 8, 2011 12:13:32 GMT 1
Jag tror Tobbe o co. även är rädda att ev. få ännu rödare siffror i år. Kioskaffären är ju en post som gör att vi har röda siffror, och jag tror de är rädda för att värva och ändå inte gå till kvalserien, dvs. ännu rödare siffror. Däremot tror jag de hoppas gå till kvalserien ändå, för att få svarta siffror i bokslutet.
|
|
|
Post by oneandonly on Jan 8, 2011 12:13:46 GMT 1
Det är klart att det vore kul om vi gick upp i allsv. Men hur skulle vi bete oss då? Nästan hela laget sitter på fleråriga kontrakt. Ska KHK lösa ut halva laget? För tokvärva är ju ett måste, eftersom bara en handfull spelare håller den nivån. Det finns något som heter utveckling också och att växa med uppgiften. USA var "dumma" nog att ställa upp med collegegrabbar i OS, men besegrade ändå tehe big red machine... Humlor ska inte kunna flyga, men gör det likt förbannat...
|
|
|
Post by fahlander on Jan 8, 2011 12:13:59 GMT 1
KHK tar verkligen "inte emot" alla spelare som jag har koll på och rekommenderar, och detta var inte första gången. Jag slutar inte för att Tobbe säger nej till två spelare om du tror det. Menar ni på fullt allvar att KHK ska ta emot alla spelare som Fahlander kommer dragandes med. Nu fick han inte som han ville och då slutade han. Backen han ville pracka på oss skulle vi tagit emot honom också eller? Som jag frågade innan vem skulle betala detta kalaset. Jag skiter fullständigt om spelare super skallen i tusen bitar men åker han dit är det rökt. Conny visste om spelreglerna och lyckades lika förbannat med konststycket att åka i fyllecell.
|
|
|
Post by fahlander on Jan 8, 2011 12:15:03 GMT 1
Något som kanske äcklar mig allra mest är den svenska dubbelheten i huvudtaget. Få länder finns det där det sups så förbannat, från tidig ålder och livet ut, som i Sverige. Men jävlar när en idrottsman super till att en gång, då ska han straffas dubbelt så hårt för något som svenssonsvensson gör var och varannan dag. Jag har varit inne på det förut - VARFÖR ska idrottsmän vara bättre människor än andra människor? Idrottsmän förändrar varken samhället eller världen. Snälla, inte skitsnacket om att barnen ser ju upp till... barnen lär sig av dom vuxna hemma. När jag var barn så var Ed Belfour min idol. Hitendags har jag inte haft sprit i dricksflaskan när jag står i mål. Det är bara sånt tunt skitsnack och moraliserande i idrott. Levererar man på isen så gör man vad man ska. Håll käften och fundera över ditt egna leverne istället för att moralisera över andras. Man kunde skrivit kontrakt med Strömberg under allettan och eventuell fortsättning säsongen ut. Jag tror inte han hade ställt till med något på den korta tiden. Mycket bra skrivet. Idrottsmän är inte gudar, de är människor precis som oss.
|
|