|
Post by time on Dec 16, 2012 21:55:21 GMT 1
Om man jämför (eller mitt tycke då) Jespers meriter mot Kents meriter innan säsongen så borde Kent ha mer lön vilket han också har. Kent gjorde ett bra slutspel,visst,men vad presterade han innan det?han kan ju göra en "pölle" och veva in poäng i kvalserien och de flesta är nöjda och glada dock inte jag,jag kräver saker av honom NU! Jesper basunerades ju ut som en spjutspets och som våran "stjärna" och jag tror inte att han tjänar endast runt 50 000,den summan är väl på ett ungefär vad Aaro drog in ifjol?stod det inte 420 000 på honom eller något liknande? Och jag tror att Jensen har betydligt bättre betalt än honom,eller vad tror du?Så nä,80 000 låter inte alls orimligt i mina öron..skulle va intressant att veta hur mycket han fick av sin tyska klubb! Hur som så tycker jag att han ska skickas,det är en av de spelarna som underpresterat allra mest!Visst blir det en cirkus av det hela men det skulle definitivt lösgöra pengar till en nyttigare spelare som faktiskt gör skäl för sina pengar och hjälper laget! Det låter som en mer rimlig lönebudget..brukar du räkna allt innan moms med eller?en 75a kostar 120 kr..ups efter avgifter blir det visst 200..missvisande eller hur? Tror ändå du får upp en mille eller två för att komma nära sanningen OK då får du leva i tron att han är så högt betald... När det gäller McDonells prestation i KHK behöver du inte övertyga mig. Har ingen annan uppfattning än dig. Bara konstaterar att lönebudgeten redovisades på årsmötet till 8 milj plus sociala avgifter. Såvida man inte redovisade felaktiga siffror så är detta sanningen eller hur?
|
|
|
Post by Zäta on Dec 16, 2012 23:18:10 GMT 1
Håller helt med dig,Chriande!ligger säkert på 12 I så fall är det en skandal i sig. Malmö har 12,2 inkl soc. Dessutom betalar dom fortfarande vissa kontrakt från förra säsongen. Malmö har ju skrapat ihop 34 poäng mer än oss på 29 matcher. Det vore väldigt tråkigt om vi har lika stor spelarbudget. Då borde man verkligen se över samtliga kontrakt.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 17, 2012 0:24:52 GMT 1
De som ska ses över först, är de som år efter år, tycks batala överlöner! Pratas alltid om, men förändras aldrig. En sak lär vara säker...vi måste ha sveriges mest betalda "div 1-spelare", för det är ju där halva truppen hör hemma!
|
|
|
Post by gretzky on Jan 2, 2013 14:46:00 GMT 1
Jag vet att Jensen inte tjänar 80 000 för jag är Gretzky, end of discussion....
|
|
|
Post by gretzky on Jan 2, 2013 14:46:32 GMT 1
Jag vet att Jensen inte tjänar 80 000 för jag är Gretzky, end of discussion....
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Apr 4, 2013 18:27:39 GMT 1
Tror nog att Jensen har spelat till sig nytt kontrakt med KHK.
|
|
|
Post by Sverker on Apr 4, 2013 18:36:01 GMT 1
Tror nog att Jensen har spelat till sig nytt kontrakt med KHK. Allt annat vore märkligt. Risken är att ngt "bättre" lag vill ha honom.
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 4, 2013 18:38:40 GMT 1
Tveksamt, visst går de bra med Kent vid sidan om nu..men nästa säsong är Kent inte kvar. För klen för min smak men sätter ett njaaeeeaa på om jag vill se han här nästa säsong
|
|
|
Post by Sverker on Apr 4, 2013 18:54:28 GMT 1
Tveksamt, visst går de bra med Kent vid sidan om nu..men nästa säsong är Kent inte kvar. För klen för min smak men sätter ett njaaeeeaa på om jag vill se han här nästa säsong Hur tänker du nu? De flesta mål Kent gör nu är väl tack vare Jensen, eller?
|
|
|
Post by ksoze on Apr 4, 2013 18:57:14 GMT 1
Jesper är exakt en sådan vi behöver behålla, men givetvis ska han inte vara den ledande centern.. men i en andra eller tredje kedja är han perfekt!
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 4, 2013 19:11:07 GMT 1
Sverker//Man kan ju vända på det, utan Kent hade inte Jesper lyckats..jag tycker han är för klen och sitter ganska troligt på ett alldeles för guldkantat kontrakt.Går han med på att sänka lönen så visst.. Har Höök lärt läxan tror jag det går att få väldigt mycket bättre spelare för samma eller tom lägre pengar.
|
|
|
Post by Sverker on Apr 4, 2013 19:16:32 GMT 1
Sverker//Man kan ju vända på det, utan Kent hade inte Jesper lyckats..jag tycker han är för klen och sitter ganska troligt på ett alldeles för guldkantat kontrakt.Går han med på att sänka lönen så visst.. Har Höök lärt läxan tror jag det går att få väldigt mycket bättre spelare för samma eller tom lägre pengar. Vet inte vad han tjänar, men skillnaden på honom och Kent är att han kan göra ngt på egen hand. Vi kan behålla honom och nr 19 som centrar, resten kan vi byta ut. Om han har 60000 per/mån, så ser jag hellre honom än de andra även om de kostar 20000 kr/mån.
|
|
|
Post by Zäta on Apr 4, 2013 19:17:22 GMT 1
Får Jesper tid att bygga på överkroppen kommer han bli riktigt bra. Fin åkning och bra spelsinne, men lite för vek i närkamperna.
|
|
|
Post by Sverker on Apr 4, 2013 19:23:55 GMT 1
Hur bra är Linus Klasen i närkampsspelet? Han är ju bland de bästa fw i hela slutspelet. Alla behöver inte och ska inte vara närkampsspelare. Vår bästa back nr 8 är inte heller ngn sådan. Nr 34 ska vara det, hur bra är han?
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 4, 2013 20:02:00 GMT 1
Du har poänger helt klart, Sverker. Tror dock det är en majoritet bland HA klubbarna som dels har bättre förstacentrar (Jensens roll i år) och även billigare..det är hockey per krona jag täbker på. Som förstacenter duger han inte i ha och som andra eller tredjecenter så blir det enormt slöseri med kapital!
|
|