|
Post by Sir Ironpants on Apr 4, 2013 20:13:31 GMT 1
Har du koll på vad Jensen får i lön?
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Apr 4, 2013 20:14:29 GMT 1
Är väl bara att fråga någon KRIF:are eller TAIF:are, de har alltid koll på vad våra spelare har i lön.
|
|
|
Post by Sverker on Apr 4, 2013 20:30:15 GMT 1
Du har poänger helt klart, Sverker. Tror dock det är en majoritet bland HA klubbarna som dels har bättre förstacentrar (Jensens roll i år) och även billigare..det är hockey per krona jag täbker på. Som förstacenter duger han inte i ha och som andra eller tredjecenter så blir det enormt slöseri med kapital! Det är kanske vi som har ett högt löneläge? Visst kan vi få billigare cf, men jag tror inte de är lika bra som Jensen. Vi har ju redan några i laget och enligt mej är de inte i närheten av honom. Tycker du annorlunda?
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 4, 2013 20:36:09 GMT 1
Nope, Jensen är möjligtvis den bästa centern i laget även om jag är svag för Söder. Men bästa centern i ett lag som kom dyngsist säger inte så mycket. Tycker du annorlunda?
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Apr 4, 2013 20:50:10 GMT 1
Jensen har dock spelat mycket bra på slutet och visat vad han kan. Att han inte är världens bästa i närkamperna stör mig inte.
Givet för mig att han ska få nytt kontrakt, men är, liksom flera andra, rädd att han går till ett annat lag. Precis som Kevin (våran bästa back) som du inte heller ville ha kvar.
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 4, 2013 21:32:59 GMT 1
På slutet ja..ska vi basera nya kontrakt på vad spelarna presterat de fem senaste matcherna?? Se det över hela säsongen, hur ledande som förstacenter (som han var värvad som) tycker du han varit? Att han är bra just nu säger jag inget om..men någon förstacenter i HA är han inte och har nog för dyra löneanspråk..ge de pebgarna till något bättre, som är dominant även på allsvensk nivå och inte på nån mellannivå mellan HA och ettan endast. Kevin (indianhövdingen) får gärna vara kvar men inte som back..
|
|
|
Post by Sverker on Apr 4, 2013 21:35:30 GMT 1
Nope, Jensen är möjligtvis den bästa centern i laget även om jag är svag för Söder. Men bästa centern i ett lag som kom dyngsist säger inte så mycket. Tycker du annorlunda? Hur man kan jämföra Jensen med Söder är en gåta för mej. Kan man vara mer än bäst oavsett vilken placering laget får i serien?
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 4, 2013 21:44:48 GMT 1
Så du tycker vi ska ha kvar honom som förstacenter? Att han varit bäst i ett uselt KHK säger mej absolut noll och det är inte ens en titel jag vill dela ut egentligen då det mesta varit uselt.Ska vi ha honom kvar som tredjecenter (ja det är där han hamnar om vi ska bli ett mittenlag och slåss om PO)? Är det ekonomiskt försvarbart att ge en förstecenterlön till en tredjecenter eller kan pengarna användas annorlunda?
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Apr 4, 2013 21:44:48 GMT 1
Har "nog" för dyra löneanspråk? Ska vi basera spelares vara eller icke vara i KHK på vad vi tror de har i lön?
Fakta är att kedjan med Kent, Jensen och Pölle varit våran bästa kedja sedan vi vände emot.
Jag ser mycket gärna att man försöker behålla Jensen och även Kent om den sistnämnda är villig att gå ner något i lön. Varför? Jensen och Kenta hittar varandra som om de spelat väldigt länge tillsammans. Jag är säker på att dessa två herrar skulle vara en mycket farlig kombination för motståndaren i HA.
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 4, 2013 21:48:54 GMT 1
Medgångarn//Så vi ska basera kontrakten då på hur de presterar i skiktet mellan allsvenskan och ettan då och inte hur de presterat i den serie vi faktiskt vill tillhöra? Intressant!
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Apr 4, 2013 21:53:14 GMT 1
Tycker nog att det känns rimligare än som du, basera det på vad du tror han har i lön. Med ditt tänk borde vi kicka hela laget eller är det bara de som du tror har hög lön som ska bort?
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 4, 2013 21:57:53 GMT 1
Han har lön som en förstecenter i HA och även bättre i vissa fall..hur mycket det är får du fundera på själv men jag har turen att ha ett väldigt bra hum om hur mycket det är.. Du ville ju själv att Kent skulle gå ner i lön om han skulle stanna kvar..varför? Spelar väl ingen roll??
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 4, 2013 22:00:09 GMT 1
Vill även påskina att det finns delar i laget jag vill ha kvar..men ser ni inte att spetsen varit trubbig? En trubbig spets kan vi väl inte ha kvar?
|
|
|
Post by time on Apr 4, 2013 22:10:02 GMT 1
Han har lön som en förstecenter i HA och även bättre i vissa fall..hur mycket det är får du fundera på själv men jag har turen att ha ett väldigt bra hum om hur mycket det är.. Du ville ju själv att Kent skulle gå ner i lön om han skulle stanna kvar..varför? Spelar väl ingen roll?? du kan ju presentera en lönelista för första centrar i HA ... då du tydligen har koll på dessa .... Lite trist när när någon med noll koll argumenterar
|
|
|
Post by nissebult on Apr 4, 2013 22:13:43 GMT 1
En "stor" bidragande orsak till att 40 & 12 har lyft sig anser jag 91 vara. Skulle gärna se hela formationen kvar nästa ses.
|
|