|
Post by eddietheeagle on Sept 22, 2012 19:16:03 GMT 1
Har försökt att få fram sidan igen fast utan något resultat.. Men det han gjorde var att slänga in lite politiksnack i det hela, att Kockums inte skulle kicka en arbetare om denne skulle ramla ner från en ställning och bryta benet.. KHK skulle, eftersom man nu sparkar Shay, också sparka Timo och andra spelare som inte kan spela pga skada. Mjällby var ett föredöme för att man väntat på Craig som inte ens hade hunnit spela en tävlingsmatch innan han bröt benet. Det är det lilla jag kom ihåg iallafall, var mest en massa trams. Tycker det låter som vår Eddietheeagle som härjar här på forumet...förmodligen samma person.... Nej jag är inte politiker. Och härjar på forumet gör jag inte heller. Däremot kanske du, och vissa andra, får acceptera oliktänkande. Jag bryr mig dock föga utan tar det som en komplimang. Jag vet inte om jag tyckte sossens text var så tramsig? Det fanns en poäng i det. Att vi ser hockeyspelare som förbrukningsvaror som bara är något värda så länge dom kan bidra annars är det bye bye på en gång. Ena sekunde våran älskling, nästa sekund tack och adjö. Vi ser bara spelaren när vi betraktar en situation, aldrig människan. Även Shay är ju en människa, som offrar något för att komma hit och det som hänt påverkar hans liv. Det var väl det som var hans andemening med vad han skrev även om han kanske inte träffade helt mitt i prick, men det fanns ändå en poäng i det hela. För några dagar sedan i BLT fanns en sportjournalists artikel att läsa. Den handlade om ungefär samma sak. Vi ser bara spelare som en pjäs, men vi ser inte människan. Vi tänker inte på allt man offrar i sitt liv för att underhålla oss varje kväll när vi besöker arenan för att se en match, vi bara tar det för givet, skänker det inte en sekunds tanke.
|
|
|
Post by slavko on Sept 22, 2012 20:05:34 GMT 1
Tycker det låter som vår Eddietheeagle som härjar här på forumet...förmodligen samma person.... Nej jag är inte politiker. Och härjar på forumet gör jag inte heller. Däremot kanske du, och vissa andra, får acceptera oliktänkande. Jag bryr mig dock föga utan tar det som en komplimang. Jag vet inte om jag tyckte sossens text var så tramsig? Det fanns en poäng i det. Att vi ser hockeyspelare som förbrukningsvaror som bara är något värda så länge dom kan bidra annars är det bye bye på en gång. Ena sekunde våran älskling, nästa sekund tack och adjö. Vi ser bara spelaren när vi betraktar en situation, aldrig människan. Även Shay är ju en människa, som offrar något för att komma hit och det som hänt påverkar hans liv. Det var väl det som var hans andemening med vad han skrev även om han kanske inte träffade helt mitt i prick, men det fanns ändå en poäng i det hela. För några dagar sedan i BLT fanns en sportjournalists artikel att läsa. Den handlade om ungefär samma sak. Vi ser bara spelare som en pjäs, men vi ser inte människan. Vi tänker inte på allt man offrar i sitt liv för att underhålla oss varje kväll när vi besöker arenan för att se en match, vi bara tar det för givet, skänker det inte en sekunds tanke. det är väl ingen social verksamhet som bedrivs???spelarna tjänar pengar och e proffs!lägg ner
|
|
|
Post by eddietheeagle on Sept 22, 2012 20:48:16 GMT 1
Nej jag är inte politiker. Och härjar på forumet gör jag inte heller. Däremot kanske du, och vissa andra, får acceptera oliktänkande. Jag bryr mig dock föga utan tar det som en komplimang. Jag vet inte om jag tyckte sossens text var så tramsig? Det fanns en poäng i det. Att vi ser hockeyspelare som förbrukningsvaror som bara är något värda så länge dom kan bidra annars är det bye bye på en gång. Ena sekunde våran älskling, nästa sekund tack och adjö. Vi ser bara spelaren när vi betraktar en situation, aldrig människan. Även Shay är ju en människa, som offrar något för att komma hit och det som hänt påverkar hans liv. Det var väl det som var hans andemening med vad han skrev även om han kanske inte träffade helt mitt i prick, men det fanns ändå en poäng i det hela. För några dagar sedan i BLT fanns en sportjournalists artikel att läsa. Den handlade om ungefär samma sak. Vi ser bara spelare som en pjäs, men vi ser inte människan. Vi tänker inte på allt man offrar i sitt liv för att underhålla oss varje kväll när vi besöker arenan för att se en match, vi bara tar det för givet, skänker det inte en sekunds tanke. det är väl ingen social verksamhet som bedrivs???spelarna tjänar pengar och e proffs!lägg ner Det är din åsikt. Inte min. Jag skulle dock inte be dig lägga ner pga att du ser det annorlunda. Alla ser vi olika på saker o ting. Jag tänker inte ta fler diskussioner om Shay. Min åsikt är bara att man kunde gjort det annorlunda. I slutändan är det ändå människor i första hand vi pratar om. Jag har själv två bekanta som spelat på elitnivå. Jag vet vad dessa killar offrat av sitt liv för att kunna spela hockey, och jag kan lova dig att dom lever inte så fett. Man kanske ser saker annorlunda när man också sett medaljens baksida. Nog om detta. Ha en fin kväll.
|
|
|
Post by dragkrok on Oct 4, 2012 16:17:40 GMT 1
Tack Logan för din idiotiska spearing efter slutsignalen.....den genererade 12,5 fina poäng i hockeycoachen.
|
|
|
Post by benderman on Oct 7, 2012 17:46:13 GMT 1
Tycker faktiskt att Logan var våran bästa back idag, överhuvudtaget har backarna sköt sig ......mer eller mindre. Det är framåt vi saknar en förstacenter.
|
|
|
Post by matse on Oct 7, 2012 17:56:06 GMT 1
Hoppas du har rätt benderman. Han ska höja laget, inte vara en i mängden. Det skulle vara en helt meningslös värvning i så fall.
|
|
|
Post by dragkrok on Oct 7, 2012 19:44:19 GMT 1
Idag gör Logan det han är har för....en riktigt stabil insats över hela banan....Gott så!
|
|
|
Post by time on Nov 7, 2012 19:12:18 GMT 1
Någon som hört hur det är med Shay?
|
|
|
Post by Sverker on Nov 7, 2012 19:13:20 GMT 1
Någon som hört hur det är med Shay? Ja.
|
|
|
Post by time on Nov 7, 2012 19:18:04 GMT 1
Någon som hört hur det är med Shay? Ja. Ingen vettig person i forumet som kan svara när man kommer med en vänlig fråga?
|
|
|
Post by Sverker on Nov 7, 2012 19:21:45 GMT 1
Ingen vettig person i forumet som kan svara när man kommer med en vänlig fråga? Du fick ju ett vänligt svar på en rak fråga. Skulle jag svarat nej då jag vet?
|
|
|
Post by Sverker on Nov 7, 2012 19:48:31 GMT 1
Ingen vettig person i forumet som kan svara när man kommer med en vänlig fråga? Vad är en "vettig person" enligt dej?
|
|
|
Post by Ragulin on Nov 7, 2012 20:04:53 GMT 1
Någon som hört hur det är med Shay? Har inte hört nåt men det hade varit intressant att höra om skadan fortfarande hämmar honom eller om den läkt. Man undrar lite hur Shay har funkat i de matcher som varit, skadefri då alltså.
|
|
|
Post by time on Nov 7, 2012 20:10:46 GMT 1
Någon som hört hur det är med Shay? Har inte hört nåt men det hade varit intressant att höra om skadan fortfarande hämmar honom eller om den läkt. Man undrar lite hur Shay har funkat i de matcher som varit, skadefri då alltså. Man får väl se var han hamnar. Bara hoppas han kommer tillbaka i spel. Vore trist om hans karrär skulle spolieras.
|
|
|
Post by kungtimo on Nov 7, 2012 21:16:48 GMT 1
Hur är det med Logan?
|
|