|
Post by kaptensvart on Mar 20, 2013 21:58:54 GMT 1
Ett under måste ske om man inte skall se honom sitta i stolen hos arbetsförmedligen efter kvalserien... För inte kan han väl sitta kvar om det blir Div 1 !!?? Vet inte om man ska lägga så mycket skuld på Mats J, han har ju skapat enorma förutsättningar för KHK på en ganska kort tid, 4-5år sådär. Har svårt att se vem som skulle kunna ta över skutan och bära den framåt. Har han däremot lagt sig i vilka eller vilken typ av spelare eller vilket spelsystem som laget ska spela, då får han gå. Den största boven i det här är de som är ansvarig för den sportsliga delen, värvningar, spelsystem, laguttagningar osv..det är endast dessa som kan påverka det sportsliga, Styrelsen och Sportchefen ska bara skapa förutsättningar och det har man gjort med råge. Menar att någon klubbchefsposition är väl inte aktuellt i klubben om vi åker ner! Bättre att lägga dom pengarna på nya spelare som kan ta oss upp i så fall...
|
|
|
Post by Sverker on Mar 20, 2013 22:01:12 GMT 1
Ett under måste ske om man inte skall se honom sitta i stolen hos arbetsförmedligen efter kvalserien... För inte kan han väl sitta kvar om det blir Div 1 !!?? Vet inte om man ska lägga så mycket skuld på Mats J, han har ju skapat enorma förutsättningar för KHK på en ganska kort tid, 4-5år sådär. Har svårt att se vem som skulle kunna ta över skutan och bära den framåt. Har han däremot lagt sig i vilka eller vilken typ av spelare eller vilket spelsystem som laget ska spela, då får han gå. Den största boven i det här är de som är ansvarig för den sportsliga delen, värvningar, spelsystem, laguttagningar osv..det är endast dessa som kan påverka det sportsliga, Styrelsen och Sportchefen ska bara skapa förutsättningar och det har man gjort med råge. Han såg ju till att Kempe blev kvar, det är skäl nog att han inte ska vara kvar. En person som bara vill ha ja sägare runt sej ska inte vara i denna positionen överhuvudtaget. Varför överhuvudtaget anställa en klubbchef första säs i HA? Dessa pengar hade kunnat användas till nya spelare istället. Är du kompis/släkt med Mats?
|
|
|
Post by ksoze on Mar 20, 2013 22:02:08 GMT 1
Ett under måste ske om man inte skall se honom sitta i stolen hos arbetsförmedligen efter kvalserien... För inte kan han väl sitta kvar om det blir Div 1 !!?? Vet inte om man ska lägga så mycket skuld på Mats J, han har ju skapat enorma förutsättningar för KHK på en ganska kort tid, 4-5år sådär. Har svårt att se vem som skulle kunna ta över skutan och bära den framåt. Har han däremot lagt sig i vilka eller vilken typ av spelare eller vilket spelsystem som laget ska spela, då får han gå. Den största boven i det här är de som är ansvarig för den sportsliga delen, värvningar, spelsystem, laguttagningar osv..det är endast dessa som kan påverka det sportsliga, Styrelsen och Sportchefen ska bara skapa förutsättningar och det har man gjort med råge. Har inte full koll på Mats arbetsbeskrivning.. men är det inte hans jobb att se till så att det finns en sportslig del? Ingen var ju ansvarig för den delen, det fanns ju ingen sportchef? Det fanns en sportgrupp som bestod av Tobbe, Kempe och Mats.. Så, rätta mig om jag har fel, men han är väl i allra högsta grad ansvarig.
|
|
|
Post by chriande on Mar 20, 2013 22:17:34 GMT 1
Vet inte om man ska lägga så mycket skuld på Mats J, han har ju skapat enorma förutsättningar för KHK på en ganska kort tid, 4-5år sådär. Har svårt att se vem som skulle kunna ta över skutan och bära den framåt. Har han däremot lagt sig i vilka eller vilken typ av spelare eller vilket spelsystem som laget ska spela, då får han gå. Den största boven i det här är de som är ansvarig för den sportsliga delen, värvningar, spelsystem, laguttagningar osv..det är endast dessa som kan påverka det sportsliga, Styrelsen och Sportchefen ska bara skapa förutsättningar och det har man gjort med råge. Han såg ju till att Kempe blev kvar, det är skäl nog att han inte ska vara kvar. En person som bara vill ha ja sägare runt sej ska inte vara i denna positionen överhuvudtaget. Varför överhuvudtaget anställa en klubbchef första säs i HA? Dessa pengar hade kunnat användas till nya spelare istället. Är du kompis/släkt med Mats? Nej jag är varken släkt eller kompis med Mats J, men jag har sett hur KHK under några år gått från en borttynande tillvaro på hockeyns bakgård till en omsättning på över 30 miljoner och där tror jag han är en stor del av den framgången, jag kan ha fel, men skriv gärna vem som ska premieras för detta i så fall. Hur klubben ska vara organiserad har jag svårt att avgöra, men jag tror inte att en klubb av KHKs kaliber kan skötas på ideel basis. Om den situationen skulle ändras och vi trillar ner en Div så kommer saken i helt annan dager. Det sportsliga misslyckandet måste de ta som har hand om laget ta ansvar för.
|
|
|
Post by chriande on Mar 20, 2013 22:22:37 GMT 1
Vet inte om man ska lägga så mycket skuld på Mats J, han har ju skapat enorma förutsättningar för KHK på en ganska kort tid, 4-5år sådär. Har svårt att se vem som skulle kunna ta över skutan och bära den framåt. Har han däremot lagt sig i vilka eller vilken typ av spelare eller vilket spelsystem som laget ska spela, då får han gå. Den största boven i det här är de som är ansvarig för den sportsliga delen, värvningar, spelsystem, laguttagningar osv..det är endast dessa som kan påverka det sportsliga, Styrelsen och Sportchefen ska bara skapa förutsättningar och det har man gjort med råge. Har inte full koll på Mats arbetsbeskrivning.. men är det inte hans jobb att se till så att det finns en sportslig del? Ingen var ju ansvarig för den delen, det fanns ju ingen sportchef? Det fanns en sportgrupp som bestod av Tobbe, Kempe och Mats.. Så, rätta mig om jag har fel, men han är väl i allra högsta grad ansvarig. Höök blev sportchef redan i April så han har stor del i lagbyget. Kempe hade vad jag förstår en klausul att hans kontrakt skulle omförhandlas i Jan 2012. Om vi bytt tränare då tror jag inte vi gått upp i Allsv. Vi hade inte nog bra lag då heller utan en hel del tur gjorde att vi gick upp.
|
|
|
Post by Sverker on Mar 20, 2013 22:27:56 GMT 1
Han såg ju till att Kempe blev kvar, det är skäl nog att han inte ska vara kvar. En person som bara vill ha ja sägare runt sej ska inte vara i denna positionen överhuvudtaget. Varför överhuvudtaget anställa en klubbchef första säs i HA? Dessa pengar hade kunnat användas till nya spelare istället. Är du kompis/släkt med Mats? Nej jag är varken släkt eller kompis med Mats J, men jag har sett hur KHK under några år gått från en borttynande tillvaro på hockeyns bakgård till en omsättning på över 30 miljoner och där tror jag han är en stor del av den framgången, jag kan ha fel, men skriv gärna vem som ska premieras för detta i så fall. Hur klubben ska vara organiserad har jag svårt att avgöra, men jag tror inte att en klubb av KHKs kaliber kan skötas på ideel basis. Om den situationen skulle ändras och vi trillar ner en Div så kommer saken i helt annan dager. Det sportsliga misslyckandet måste de ta som har hand om laget ta ansvar för. KHK är/har varit ett självspelande piano i fler år. Det har då räckt med en "ordf", varför så bråttom med en klubbchef? Hade hellre sett att dessa pengar satsats på en sportchef utifrån första säs i HA. Visst behövs en klubbchef i KHK om/när man etablerar sej i HA, men var det viktigt första året? Enligt mej nej!
|
|
|
Post by sheriff on Mar 20, 2013 22:35:31 GMT 1
År två kan jag tänka mig var vikt åt en heltidsanställd marknadschef.
|
|
|
Post by ksoze on Mar 20, 2013 22:42:24 GMT 1
Nej jag är varken släkt eller kompis med Mats J, men jag har sett hur KHK under några år gått från en borttynande tillvaro på hockeyns bakgård till en omsättning på över 30 miljoner och där tror jag han är en stor del av den framgången, jag kan ha fel, men skriv gärna vem som ska premieras för detta i så fall. Hur klubben ska vara organiserad har jag svårt att avgöra, men jag tror inte att en klubb av KHKs kaliber kan skötas på ideel basis. Om den situationen skulle ändras och vi trillar ner en Div så kommer saken i helt annan dager. Det sportsliga misslyckandet måste de ta som har hand om laget ta ansvar för. KHK är/har varit ett skälvspelande piano i fler år. Det har då räckt med en "ordf", varför så bråttom med en klubbchef? Hade hellre sett att dessa pengar satsats på en sportchef utifrån första säs i HA. Visst behövs en klubbchef i KHK om/när man etablerar sej i HA, men var det viktigt första året? Enligt mej nej! Det känns som KHK har glömt det viktigaste.. den sportsliga biten! Styrelsen har slagit sig för bröstet i flera år att vi har en allsvensk organisation och vi har gått på det allihopa.. Denna säsongen har väl visat att vi har allt annat än en allsvensk SPORTSLIG organisation.. Vi har säkert en gidigen organisation som vet hur man bygger en klubb, men de glömde att det måste finnas ett lag kopplat till klubben..
|
|
|
Post by time on Mar 21, 2013 9:00:53 GMT 1
Nej jag är varken släkt eller kompis med Mats J, men jag har sett hur KHK under några år gått från en borttynande tillvaro på hockeyns bakgård till en omsättning på över 30 miljoner och där tror jag han är en stor del av den framgången, jag kan ha fel, men skriv gärna vem som ska premieras för detta i så fall. Hur klubben ska vara organiserad har jag svårt att avgöra, men jag tror inte att en klubb av KHKs kaliber kan skötas på ideel basis. Om den situationen skulle ändras och vi trillar ner en Div så kommer saken i helt annan dager. Det sportsliga misslyckandet måste de ta som har hand om laget ta ansvar för. KHK är/har varit ett skälvspelande piano i fler år. Det har då räckt med en "ordf", varför så bråttom med en klubbchef? Hade hellre sett att dessa pengar satsats på en sportchef utifrån första säs i HA. Visst behövs en klubbchef i KHK om/när man etablerar sej i HA, men var det viktigt första året? Enligt mej nej! Håller med. Men när man fick nej från tillfrågade så bytte man spår och kollade vad som fanns internt. Tycker dock man skulle gått all-in att hitta en rutinerad sportchef. Mem säkert inte helt lätt. Tror att sportchefer generellt sett inte är lika rörliga som tränare där det är naturligt att byta klubb med jämna mellanrum.
|
|
|
Post by time on Mar 21, 2013 9:02:27 GMT 1
Har inte full koll på Mats arbetsbeskrivning.. men är det inte hans jobb att se till så att det finns en sportslig del? Ingen var ju ansvarig för den delen, det fanns ju ingen sportchef? Det fanns en sportgrupp som bestod av Tobbe, Kempe och Mats.. Så, rätta mig om jag har fel, men han är väl i allra högsta grad ansvarig. Höök blev sportchef redan i April så han har stor del i lagbyget. Kempe hade vad jag förstår en klausul att hans kontrakt skulle omförhandlas i Jan 2012. Om vi bytt tränare då tror jag inte vi gått upp i Allsv. Vi hade inte nog bra lag då heller utan en hel del tur gjorde att vi gick upp. Hade Kempe fått gå vid jul 2011 och vi inte gått upp så hade "alla" sagt. "Vi hade inte gått upp med Kempe ändå"
|
|
|
Post by Sverker on Mar 21, 2013 9:17:34 GMT 1
KHK är/har varit ett skälvspelande piano i fler år. Det har då räckt med en "ordf", varför så bråttom med en klubbchef? Hade hellre sett att dessa pengar satsats på en sportchef utifrån första säs i HA. Visst behövs en klubbchef i KHK om/när man etablerar sej i HA, men var det viktigt första året? Enligt mej nej! Håller med. Men när man fick nej från tillfrågade så bytte man spår och kollade vad som fanns internt. Nej fick man väl för att den tillfrågade inte fick den lön han begärde, eller? Allt handlar om pengar och hur man prioriterar dessa pengar. Verkar ju som KHK har gott om pengar iaf vad man hör. Hävdar ff att man skulle betalt det KIK begärde för Jens S, då hade vi varit i ett annat läge. Det är iaf vad jag tror.
|
|
|
Post by Sverker on Mar 21, 2013 9:28:41 GMT 1
Har inte full koll på Mats arbetsbeskrivning.. men är det inte hans jobb att se till så att det finns en sportslig del? Ingen var ju ansvarig för den delen, det fanns ju ingen sportchef? Det fanns en sportgrupp som bestod av Tobbe, Kempe och Mats.. Så, rätta mig om jag har fel, men han är väl i allra högsta grad ansvarig. Höök blev sportchef redan i April så han har stor del i lagbyget. Kempe hade vad jag förstår en klausul att hans kontrakt skulle omförhandlas i Jan 2012. Om vi bytt tränare då tror jag inte vi gått upp i Allsv. Vi hade inte nog bra lag då heller utan en hel del tur gjorde att vi gick upp. Truppen var ju mer eller mindre satt när Calle började. Kontraktet var ju förlängt redan innan matchen mot KIK hemma (11 jan tror jag). Vem bestämde det? Hade man kollat med spelarna? Hade kanske varit bra med en säsong till i Div 1? För som du skriver laget var inte tillräckligt bra. Sen gör man inte rätt, dvs ser till att värva innan säsongen. Jag hävdade redan då att man behövde värva 2 nya femmor som var bättre än det vi hade. Det gjorde man inte. Man prioriterade annat och hade en övertro på laget man signat, vems fel det var har jag ingen aning om. Nu är det ju som så att KHK kan fixa detta ännu och då blir alla glada och nöjda. Om man inte blir 1:a eller 2:a i kvalserien kanske ngt lag går i KK. Vilket iofs inte jag hoppas eller önskar.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 21, 2013 17:23:43 GMT 1
Amen på de Sverker!
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Mar 21, 2013 18:48:09 GMT 1
Som en polare sade till mig idag; ingen Mats Johansson = förmodligen inte heller någon ny ishall?
|
|
|
Post by Sverker on Mar 21, 2013 19:20:28 GMT 1
Som en polare sade till mig idag; ingen Mats Johansson = förmodligen inte heller någon ny ishall? Om vi åker ur, får vi väl vara nöjda med den vi har och då behöver vi ingen ny ishall eller klubbchef. Då räcker det med en ny isyta och omklrum. Jag tror iofs att din polare har en övertro på Mats. Han är inte Gudfadern! Förresten det räcker väl isf att han är ideel ordf, eller?
|
|