|
Post by kaptensvart on Apr 2, 2014 9:08:11 GMT 1
Är det nu Mats som ligger bakom detta elände som drabbat tycker jag han ska förklara sig på torget. WORD! Dags att vi får reda på hans del i detta elände!
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 2, 2014 9:23:06 GMT 1
Råder inga tvivel..vilken idiot de va!
|
|
|
Post by Zäta on Apr 2, 2014 11:12:11 GMT 1
Haha ngt på twitter tycker att Mats ska få besöksförbud till arenan. Låter bra!!!!
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 2, 2014 11:23:45 GMT 1
Begriper inte hur han nöt visa sej där efter han fått sparken..en skrupelfri människa!
|
|
|
Post by Zäta on Apr 2, 2014 12:26:09 GMT 1
Han lär fortsätta nästa säsong och sprida sitt smile i hallen.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Apr 2, 2014 14:58:17 GMT 1
Så, då var det klart med vår klubbdirektör. Jag tror faktiskt att det kan bli bra. Han är engagerad och han är framförallt en van chef. Det är något som underskattas många gånger, men som är en viktig kvalitet och som det inte finns så mycket av i KHK (t.ex. Höökens klavertramp med Sibbe är ju ett bra exempel på någon som inte har chefserfarenhet) Jag tror faktiskt att det kan bli bra med en stark person i ledningen och speciellt med den stora försvagningen på styrelsesidan är det viktigt med en tydlig och aktiv chef. Jag tror dessutom att det är en billig lösning. Jag tror inte att Mats varken behöver en hög lön efter alla år som höginkomsttagare, eller att han vill ha särskilt mycket betalt eftersom det är ett uppdrag i en ideell idrottsförening. Så det blir bra för alla. Det ska förresten bli intressant att se ifall de offentliggör administrationens löner nu när Åkesson har aviserat öppenhet och kommunikation. Det skulle stoppa mycket rykten och felaktiga spekulationer om man öppet redovisade detta. Jag kan förstå om man inte vill redovisa spelarnas löner, där är det ju en konkurrenssituation och mycket mer rävspel. Men det gäller ju inte för administrationen, där vore det ärligt och rakryggat att redovisa för oss som betalar lönerna hur mycket vi betalar för olika funktioner i klubben. Löner är ju offentliga genom deklarationen, så det är ju inga konstigheter att redovisa detta. Så, det ska bli spännande att se hur mycket Åkesson menar med sina fina ord, eller om det bara var en ny floskelmaskin vi har fått på ordförandeposten. PS. Här finns ju ytterligare en anledning till öppenhet. Åkesson utredde och kom fram till en arbetsbeskrivning som var skräddarsydd för Johansson, vilket gör att Åkesson efterträder Johansson och sedan anställer Johansson på det jobb som har skräddarsytts för honom och där Åkesson ska förhandla lön med sin företrädare Johansson... Ja, ja, man behöver ju inte vara särskilt konspiratoriskt lagd för att hitta lite ofräsch lukt här;-) Du hade inte många rätt här va??....;-)
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 2, 2014 15:13:26 GMT 1
Hahaha
|
|
|
Post by nissebult on Apr 2, 2014 17:04:50 GMT 1
|
|
|
Post by hoackii on Apr 2, 2014 19:31:47 GMT 1
Så, då var det klart med vår klubbdirektör. Jag tror faktiskt att det kan bli bra. Han är engagerad och han är framförallt en van chef. Det är något som underskattas många gånger, men som är en viktig kvalitet och som det inte finns så mycket av i KHK (t.ex. Höökens klavertramp med Sibbe är ju ett bra exempel på någon som inte har chefserfarenhet) Jag tror faktiskt att det kan bli bra med en stark person i ledningen och speciellt med den stora försvagningen på styrelsesidan är det viktigt med en tydlig och aktiv chef. Jag tror dessutom att det är en billig lösning. Jag tror inte att Mats varken behöver en hög lön efter alla år som höginkomsttagare, eller att han vill ha särskilt mycket betalt eftersom det är ett uppdrag i en ideell idrottsförening. Så det blir bra för alla. Det ska förresten bli intressant att se ifall de offentliggör administrationens löner nu när Åkesson har aviserat öppenhet och kommunikation. Det skulle stoppa mycket rykten och felaktiga spekulationer om man öppet redovisade detta. Jag kan förstå om man inte vill redovisa spelarnas löner, där är det ju en konkurrenssituation och mycket mer rävspel. Men det gäller ju inte för administrationen, där vore det ärligt och rakryggat att redovisa för oss som betalar lönerna hur mycket vi betalar för olika funktioner i klubben. Löner är ju offentliga genom deklarationen, så det är ju inga konstigheter att redovisa detta. Så, det ska bli spännande att se hur mycket Åkesson menar med sina fina ord, eller om det bara var en ny floskelmaskin vi har fått på ordförandeposten. PS. Här finns ju ytterligare en anledning till öppenhet. Åkesson utredde och kom fram till en arbetsbeskrivning som var skräddarsydd för Johansson, vilket gör att Åkesson efterträder Johansson och sedan anställer Johansson på det jobb som har skräddarsytts för honom och där Åkesson ska förhandla lön med sin företrädare Johansson... Ja, ja, man behöver ju inte vara särskilt konspiratoriskt lagd för att hitta lite ofräsch lukt här;-) Du hade inte många rätt här va??....;-) He, he, nä det kan man inte säga. Men den var faktiskt skriven med en ironi och en liten tagg för att få fram dom i ljuset om du läser mellan raderna. Jag tyckte att han borde ha en låg lön och framförallt att de borde redovisat lönerna i administrationen eftersom Åkesson lovat öppenhet. Och att kalla Mats lämnande från styrelsen en stor försvagning var kanske inte riktigt det jag skrivit innan i forumet. Läs dessutom PS:et ;-) Men inte gick det som jag önskade, så nej, inte många rätt här nej;-)
|
|
|
Post by vsn on Apr 3, 2014 0:02:41 GMT 1
Det är alltid lätt att vara efterklok. Jag tror att många hoppades/trodde på att det skulle bli bra med MJ som KC.
|
|
|
Post by khkkrille on May 6, 2014 18:32:48 GMT 1
Hörde en fågel viska att rikspuckot numera bor i sitt sommarhus..var visst inte så smidig med de privata affärerna heller...
|
|
|
Post by Zäta on May 6, 2014 19:19:37 GMT 1
Hörde en fågel viska att rikspuckot numera bor i sitt sommarhus..var visst inte så smidig med de privata affärerna heller... ?
|
|
|
Post by khkkrille on Jun 26, 2014 16:29:34 GMT 1
Jaha..han kom inte merän in genom dörren på Hästös kansli innan de visade röda siffror
|
|
|
Post by khkkrille on Jul 15, 2014 20:01:57 GMT 1
För att MJ säger en annan sak så är det så?? Väldigt säker källa har ju de visat sej va.. För din skulle kontaktade jag en person i KHK som jag litar fullt ut på. Han bekräftade också att 48000 stämde. 48000 är också för mycket om man inte sköter sitt jobb. Men till skillnad från en del andra tror jag inte på allt som skrivs här. Hade han med "säkra källorna" sagt 85000 så hade en del trott på detta med om det passade deras åsikter. Nej bra att SB är KC nu tills vidare. Sen är frågan om han kan/vill vara det även framöver. Sverker du känner ju många i klubben. Varför inte kolla upp detta istället för att gissa? OBS inte skrivet för att vara syrlig. Detta var väl inget "välkommen hit" inlägg som det var tvunget att vara? Ska jag ge mer exempel?
|
|
|
Post by time on Jul 15, 2014 20:36:44 GMT 1
För din skulle kontaktade jag en person i KHK som jag litar fullt ut på. Han bekräftade också att 48000 stämde. 48000 är också för mycket om man inte sköter sitt jobb. Men till skillnad från en del andra tror jag inte på allt som skrivs här. Hade han med "säkra källorna" sagt 85000 så hade en del trott på detta med om det passade deras åsikter. Nej bra att SB är KC nu tills vidare. Sen är frågan om han kan/vill vara det även framöver. Sverker du känner ju många i klubben. Varför inte kolla upp detta istället för att gissa? OBS inte skrivet för att vara syrlig. Detta var väl inget "välkommen hit" inlägg som det var tvunget att vara? Ska jag ge mer exempel? Nej det var ett svar till dig när du kom med faktafel
|
|