|
Post by 31an on Oct 5, 2012 17:56:25 GMT 1
Shit!!! Här kommer man hem och sätter sig i soffan i lugn å ro för att kolla dagens hockeynyheter. Slår upp EP och ser HYVÖNEN TILL KHK!!! Fan, ramlade ur soffan!!!
Stort välkommen Hannes till staun och KHK!!!
Bra jobbat Höök och KHK!
|
|
|
Post by Sverker on Oct 5, 2012 17:59:51 GMT 1
När FBK hade måltorka förra året tog man in Hyvönen. Har för mig att han gjorde mål direkt... Sen är det ingen defensiv spelare och det tror jag hööken vet. Färjestad är ett av Sveriges bästa lag på senare tid. Tar dom in Hyvönen så vet dom vad dom gör...Tror Hööken har gjort rätt här och jag tyckte Hyvönen var bra i FBK. Jo han gjorde mål i första matchen i PP. Vi kan hoppas han producerar i PP, för det behövs verkligen. Jag tror inte vi ska vänta oss för mycket i spel 5-5, tyvärr.
|
|
|
Post by Sverker on Oct 5, 2012 18:00:55 GMT 1
Är inte lätt förövrigt att ta plats i FBK. Där finns bara bra spelare :-) Tänk på att det var kris i FBK när de tog in honom, riktig kris!
|
|
|
Post by kaffe on Oct 5, 2012 18:03:29 GMT 1
Negativa kommentarer när KHK har värvat Hannes Hyvönen??
Hade vi tatt in Sidney Crosby så hade väl någon fällt den här kommentaren.
"Han är inte vad KHK behöver. Han är för liten och skadebenägen samt bara van vid liten rink"
|
|
|
Post by kaffe on Oct 5, 2012 18:06:02 GMT 1
När FBK hade måltorka förra året tog man in Hyvönen. Har för mig att han gjorde mål direkt... Sen är det ingen defensiv spelare och det tror jag hööken vet. Färjestad är ett av Sveriges bästa lag på senare tid. Tar dom in Hyvönen så vet dom vad dom gör...Tror Hööken har gjort rätt här och jag tyckte Hyvönen var bra i FBK. Jo han gjorde mål i första matchen i PP. Vi kan hoppas han producerar i PP, för det behövs verkligen. Jag tror inte vi ska vänta oss för mycket i spel 5-5, tyvärr. Precis. Han var en stor del i uppryckningen som Färjestad gjorde efter den dåliga inledningen dom hade förra säsongen. Men i KHK räcker han inte till......
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Oct 5, 2012 18:11:02 GMT 1
Negativa kommentarer när KHK har värvat Hannes Hyvönen?? Hade vi tatt in Sidney Crosby så hade väl någon fällt den här kommentaren. "Han är inte vad KHK behöver. Han är för liten och skadebenägen samt bara van vid liten rink" Du har så rätt.
|
|
|
Post by Sverker on Oct 5, 2012 18:13:43 GMT 1
Negativa kommentarer när KHK har värvat Hannes Hyvönen?? Hade vi tatt in Sidney Crosby så hade väl någon fällt den här kommentaren. "Han är inte vad KHK behöver. Han är för liten och skadebenägen samt bara van vid liten rink" Läs om läs rätt! Kanon att Calle agerar! Så du menar att så fort KHK värvar ngn måste man med automatik tycka att det är en bra spelare? Min förhoppning är att det blir bra, men jag är ändå skeptisk. Jag är verkligen en FBK fan, men HH har jag i princip aldrig gillat. Det är möjligt att HA passar honom bättre än Elitserien, det hoppas jag verkligen. Detta forumet tycker jag kan läggas ner om man inte får ha åsikter oavsett om de är pos eller neg. Varför ska man ifågasättas om man inte är med i "KHKs pos gäng"?
|
|
|
Post by Sverker on Oct 5, 2012 18:15:19 GMT 1
Jo han gjorde mål i första matchen i PP. Vi kan hoppas han producerar i PP, för det behövs verkligen. Jag tror inte vi ska vänta oss för mycket i spel 5-5, tyvärr. Precis. Han var en stor del i uppryckningen som Färjestad gjorde efter den dåliga inledningen dom hade förra säsongen. Men i KHK räcker han inte till...... Vem har sagt att han inte räcker till?
|
|
|
Post by kaffe on Oct 5, 2012 18:17:59 GMT 1
Precis. Han var en stor del i uppryckningen som Färjestad gjorde efter den dåliga inledningen dom hade förra säsongen. Men i KHK räcker han inte till...... Vem har sagt att han inte räcker till? Om vi måste hoppas att han kan producera i PP, som vi får minst eller nästan minst av i HA av alla lag, och inte förvänta oss för mycket i övrigt så kan man väl inte säga att man tycker att han räcker till?
|
|
|
Post by fbk666 on Oct 5, 2012 18:25:16 GMT 1
Jag tror inte vi ska vänta oss för mycket i spel 5-5, tyvärr. Det är mycket upp till våra backar att ordna, ett bra första pass klarar Hyvönen av och han går rakt på mål....Men vem ska slå den passningen? Finns bara en back å det är Kurki. Sen har vi bara 2 backar som tacklas. Magnuson försöker men missar ibland vid viktiga lägen. Sen är det Logan den ENDA back som spelar fysiskt när inte Wahlqvist är på isen.......Logan tacklar i ALLA lägen, tar spelare före puck. Sen har vi Aaro...(efterträdare av skog...) Man skrattar bara man ser han försöka spela hockey Och Julius B kommer inte få nötta bänk hur mycket fel han än gör.. För han är ung och utvecklingsbar... Lär av sina misstag... Men SSk:s forwards hade lekstuga mot dessa backar....
|
|
|
Post by kaffe on Oct 5, 2012 18:29:04 GMT 1
Negativa kommentarer när KHK har värvat Hannes Hyvönen?? Hade vi tatt in Sidney Crosby så hade väl någon fällt den här kommentaren. "Han är inte vad KHK behöver. Han är för liten och skadebenägen samt bara van vid liten rink" Läs om läs rätt! Kanon att Calle agerar! Så du menar att så fort KHK värvar ngn måste man med automatik tycka att det är en bra spelare? Min förhoppning är att det blir bra, men jag är ändå skeptisk. Jag är verkligen en FBK fan, men HH har jag i princip aldrig gillat. Det är möjligt att HA passar honom bättre än Elitserien, det hoppas jag verkligen. Detta forumet tycker jag kan läggas ner om man inte får ha åsikter oavsett om de är pos eller neg. Varför ska man ifågasättas om man inte är med i "KHKs pos gäng"? Det är självklart så att man får ha åsikter på detta forumet. Dessutom är det ju knappast jag som bestämmer vilka åsikter man har. Det råkar bara vara så att jag själv är av den åsikten att ditt första inlägg om Hannes, läs det igen, är... milt sagt överdrivet negativ. Min åsikt är att det är i det närmaste löjligt att vi har fått tag på en sådan måltjuv som Hannes. Det betyder inte att han inte har brister och att man inte får påtala dem. Jag påtalade en av hans brister själv för övrigt i mitt första inlägg om honom. Personligen tycker jag att det är häpnadsväckande att man kan klämma ur sig ett så negativt inlägg om detta nyförvärv som du gjorde. Men det är min personliga åsikt. Samtidigt har du förstås rätt att ha denna åsikt. Men då har jag förstås också rätt att framföra min åsikt att du är överdrivet negativ.
|
|
|
Post by kaffe on Oct 5, 2012 18:30:09 GMT 1
Jag tror inte vi ska vänta oss för mycket i spel 5-5, tyvärr. Det är mycket upp till våra backar att ordna, ett bra första pass klarar Hyvönen av och han går rakt på mål....Men vem ska slå den passningen? Finns bara en back å det är Kurki. Sen har vi bara 2 backar som tacklas. Magnuson försöker men missar ibland vid viktiga lägen. Sen är det Logan den ENDA back som spelar fysiskt när inte Wahlqvist är på isen.......Logan tacklar i ALLA lägen, tar spelare före puck. Sen har vi Aaro...(efterträdare av skog...) Man skrattar bara man ser han försöka spela hockey Och Julius B kommer inte få nötta bänk hur mycket fel han än gör.. För han är ung och utvecklingsbar... Lär av sina misstag... Men SSk:s forwards hade lekstuga mot dessa backar.... Nu har Sverker påverkat dig för mycket
|
|
|
Post by fbk666 on Oct 5, 2012 18:36:24 GMT 1
Nä :-) svarade bara på hans 5-5 spel... Hyvönen kommer bli kanon Men det är inte offensivt vi så dåliga utan backsidan är fruktansvärt DÅLIG..... Tror det hade varit bättre att gjort säg av med Aaro som tjänar nästan en halv miljon... Men finns nog inget div 2 lag som vill ha honom....
|
|
|
Post by Sverker on Oct 5, 2012 18:46:07 GMT 1
Läs om läs rätt! Kanon att Calle agerar! Så du menar att så fort KHK värvar ngn måste man med automatik tycka att det är en bra spelare? Min förhoppning är att det blir bra, men jag är ändå skeptisk. Jag är verkligen en FBK fan, men HH har jag i princip aldrig gillat. Det är möjligt att HA passar honom bättre än Elitserien, det hoppas jag verkligen. Detta forumet tycker jag kan läggas ner om man inte får ha åsikter oavsett om de är pos eller neg. Varför ska man ifågasättas om man inte är med i "KHKs pos gäng"? Det är självklart så att man får ha åsikter på detta forumet. Dessutom är det ju knappast jag som bestämmer vilka åsikter man har. Det råkar bara vara så att jag själv är av den åsikten att ditt första inlägg om Hannes, läs det igen, är... milt sagt överdrivet negativ. Min åsikt är att det är i det närmaste löjligt att vi har fått tag på en sådan måltjuv som Hannes. Det betyder inte att han inte har brister och att man inte får påtala dem. Jag påtalade en av hans brister själv för övrigt i mitt första inlägg om honom. Personligen tycker jag att det är häpnadsväckande att man kan klämma ur sig ett så negativt inlägg om detta nyförvärv som du gjorde. Men det är min personliga åsikt. Samtidigt har du förstås rätt att ha denna åsikt. Men då har jag förstås också rätt att framföra min åsikt att du är överdrivet negativ. Du kunde inte se ngt pos i mitt första inlägg gällande HH? Jag vet att det är lätt att notera det negativa, så det är ok för mej.
|
|
|
Post by ksoze on Oct 5, 2012 18:48:13 GMT 1
Perfekt kontrakt med "try-out" första månaden.. Håller han inte och är "over the hill" så var det värt en chansning och ingen skada skedd.. är han riktigt bra och vi förlänger så är det en kanonvärvning..
|
|