|
Post by Fd sponsor on Feb 2, 2015 11:15:02 GMT 1
Då är en kandidat som sportchef ledig...
|
|
|
Post by noll1 on Feb 2, 2015 11:18:02 GMT 1
En sak som jag funderat på med JK är att han verkar inte kunna bryta dåliga trender. Tex, KHK första säsongen då vi inte blev poängmässigt bättre under hans styre jämfört med Kempe. Andra säsongen lyckades han inte bryta trenden med att vi var usla på bortaplan, inte heller när det började gå sämre mot slutet kunde han vända det. Jag gissar på att han är dålig på gruppdynamik och kan inte gjuta nytt mod i en grupp som inte riktigt fungerar men det är så klart bara gissningar.
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 2, 2015 11:54:43 GMT 1
En sak som jag funderat på med JK är att han verkar inte kunna bryta dåliga trender. Tex, KHK första säsongen då vi inte blev poängmässigt bättre under hans styre jämfört med Kempe. Andra säsongen lyckades han inte bryta trenden med att vi var usla på bortaplan, inte heller när det började gå sämre mot slutet kunde han vända det. Jag gissar på att han är dålig på gruppdynamik och kan inte gjuta nytt mod i en grupp som inte riktigt fungerar men det är så klart bara gissningar. Låter som en vettig förklaring.
|
|
|
Post by vsn on Feb 2, 2015 12:43:49 GMT 1
Men han lyckades bryta trenden med att vi var usla både på hemma och bortaplan innan han kom då?
|
|
|
Post by vsn on Feb 2, 2015 12:44:13 GMT 1
Då är en kandidat som sportchef ledig... JK som sportchef? Njaaaaaaaa...
|
|
|
Post by Zäta on Feb 2, 2015 12:56:09 GMT 1
Han är nog inte aktuell i någon roll i något allsvensk klubb.
|
|
|
Post by kaffe on Feb 2, 2015 12:57:46 GMT 1
Visade sig vara ett smart drag att bryta med oss...med facit i hand, kanske det bara var bra... Ett mysterium hur det kan pendla så här för tränare Ja det är mycket som ska stämma runt omkring för att det ska lyckas. Spelarna måste för de första köpa speliden sen ska de köpa sina roller och en del spelare har säkert svårt att möta upp högt ställda förväntningar. Man kan bara spekulera men jag tror vi hade varit där vi är idag eller nära även med Janne i båset. Jag har tagit upp det tidigare men se på Bengt-Åke som tränare för Tre kronor. 2006 blev vi första laget att vinna VM och OS-guld samma år. Då var Bengt-Åke en gud. Det följdes sen upp med två raka VM utanför pallen 2007 och 2008. Då var han plötsligt sämsta tränaren genom tiderna. Hur stor del av framgången ett lag har på isen som kan tillskrivas tränaren är förstås i det närmaste omöjligt att säga. Jag tror heller inte att det är så svart eller vitt om man har en bra tränare eller inte. Det är väl mer kombinationen att man har rätt tränare för rätt lag. I år har jag känslan att Hånberg varit en lyckträff för oss, men hade spelarmaterialet varit ett annat kanske han inte varit den mest lämpade. Hur Janne hade klarat det med årets manskap får vi ju aldrig veta.
|
|
|
Post by gloriel64 on Feb 2, 2015 13:20:08 GMT 1
Då är en kandidat som sportchef ledig... JK som sportchef? Njaaaaaaaa... Absolut ett nej tack
|
|
|
Post by nns on Feb 2, 2015 13:36:59 GMT 1
Frågan är om det inte blir sista matchen för Jan mot Björklöven ikväll... Ja det behövde jag inte vara Einstein för att räkna ut.
|
|
|
Post by aloviak on Feb 2, 2015 13:59:13 GMT 1
|
|
|
Post by noll1 on Feb 2, 2015 14:01:54 GMT 1
Men han lyckades bryta trenden med att vi var usla både på hemma och bortaplan innan han kom då? Inte under den säsongen.
|
|
conny
Ungdomslirare
|
Post by conny on Feb 2, 2015 14:17:30 GMT 1
Har mycket svår att se vilket lag och vilken division den mannen kommer att vara tränare för ! JK får nog börja att jobba med sig som person och människa innan han blir tränare för något nytt lag i dom högre serierna, men vad vet jag ! Sportshef ......; ja jisses !!!!!
|
|
|
Post by vsn on Feb 2, 2015 15:27:09 GMT 1
Men han lyckades bryta trenden med att vi var usla både på hemma och bortaplan innan han kom då? Inte under den säsongen. Nej men till nästa?
|
|
conny
Ungdomslirare
|
Post by conny on Feb 2, 2015 15:28:01 GMT 1
Klockren analys på Bäverns blogg ! Angående sportchef så finns det i alla fall ett par personer här på forumet som måste se sig som kandidater till posten om man nu ska se sig till deras egen uppfattning om hockeykunnande !
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Feb 4, 2015 7:37:49 GMT 1
Klockren analys på Bäverns blogg ! Angående sportchef så finns det i alla fall ett par personer här på forumet som måste se sig som kandidater till posten om man nu ska se sig till deras egen uppfattning om hockeykunnande ! Hade varit kul med mrQ som sportchef.
|
|