|
Post by fun on May 5, 2006 14:22:28 GMT 1
Boro, Värnamo o Västervik blir nog bland de sex som går till kval
|
|
|
Post by fun on May 5, 2006 14:26:27 GMT 1
Västerviks tränarpar har brutit kontrakten
|
|
|
Post by kraftwerk on May 7, 2006 6:29:28 GMT 1
fr Kalmar
Kalmar har haft upptaktsmöte ;D
"Blues - i sjukhusets likbod - 060427
Nu var det några dagar sedan det skrevs något här på sidan. För att inte sidan ska stå still och i väntan på information om hur läget ser ut i truppen kan du här läsa om bandet Malted Milk.
Malted Milk är ett bluesband där alla tre medlemmarna tidigare har spelat hockey. Bandet, som är på uppgång, spelade på Kalmar Knights avslutningsfest för några veckor sedan tillsammans med rockbandet Belladonna. Här i Kalmar har de även haft spelning på Söderport Café och fler spelningar är på gång.
Bandet består av tre medlemmar. Det är Josef på gitarr och sång. Vanja på bas och Linus på trummor. De bildades i Vetlanda 2001, för att vara exakt var det den 18 september i deras replokal som är gamla sjukhusets likbod.
Sin musik beskriver de som gammal okomplicerad rhythm & blues och det är mest covers som gäller men några få egna låtar har de gjort.
När de får frågan om vad de själva lyssnar på så svarar de flera olika stilar,
Josef: ”Just nu Billy Paul, Bill Withers och annan sen 70 tals soul.” Vanja: ”Jag är bred i mitt lyssnande. Pop, hårdrock, jazz och latin.” Linus: ”Beatles är dom stora favoriterna.”
De har några gemensamma förebilder och det är gamla blueshjältar som till exempel Muddy Waters, Robert Johnson, Howlin Wolf och Elmore James.
Två skivor har Malted Milk spelat in, den senaste som heter just Malted Milk, spelades in i Tailrecords studio utanför Jönköping för snart två år sedan. Men en ny skiva är nu på gång.
En gemensam nämnare de har utöver musiken är att alla tre har spelat hockey,
Linus: ”Jag spelade med Linus (Andersson) och Lukas (Karlsson) i Boro tills jag var tio år och började spela trummor istället.” Josef: ”Jag spelade i Boro tills jag var 14 år och har de senaste säsongerna börjat följa laget igen.” Vanja: ”Jag spelade forward i Färjestad tills jag var 16 år.”
Håll utkik efter Malted Milk, dessa bluesspelande före detta hockeyspelare som repar i sjukhusets gamla likbod. Ny skiva och spelningar är på gång!
Stort tack till Malted Milk! Nästa gång sidan uppdateras blir det med nyheter om vad som händer i truppen. " "
|
|
|
Post by kraftwerk on May 7, 2006 6:39:40 GMT 1
saxat fr Trelleborg Jag har ett förslag på spelare till TIF. Göran Hall Det finns 13 lag i serien jag vill se honom i. "Silly Season Vikings: Trelleborg siktar även nästa säsong på att tillhöra toppen på Div 2, med kval till Ettan som mål. Ingen av spelartruppen har deklarerat att man tänker lämna föreningen. Förhandlingar pågår med Fredrik Hallberg om en fortsättning som tränare säsong 06/07. Naturligtvis behöver Vikings förstärka i samtliga lagdelar. Föreningen tittar på flera intressanta spelare som kan förstärka och bredda truppen. Har du något tips om spelare eller vill du kanske själva prova och ta en plats att i nästa års Vikings? Kontakta undertecknad så skickar jag det vidare till våra ledare. NiklasVikings@bredband.net"
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on May 8, 2006 11:11:13 GMT 1
Vill höja ett varningensfinger för Värnamo denna säsong, kan få ihop ett riktigt starkt lag med nyförvärv från Troja. Japp, Värnamo har fyllt på med forwarderna Stefan Kylbrink, Andreas Skärin, samt backen Christian Andersson, alla från Troja.
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 8, 2006 11:50:35 GMT 1
Annat än Trelleborg.... Dock vet jag inte något om dessa..om de varit ordinarie osv...kanske orkar "grävlingen" JJB ta reda på det också...
|
|
|
Post by doroaloclair1 on May 8, 2006 12:09:50 GMT 1
Annat än Trelleborg.... Dock vet jag inte något om dessa..om de varit ordinarie osv...kanske orkar "grävlingen" JJB ta reda på det också... Jag fixar det istället! Stefan Kylbrink, vänsterforward 10 matcher 1 mål 0 ass Andreas Skärin, högerforward 44 matcher 0 mål 0 ass Christian Andersson, vänsterback 44 matcher 0 mål 1 ass. Verkar inte vara några kanoner direkt!!! T om Hall hade nog presterat bättre i div 1
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 8, 2006 12:12:28 GMT 1
Hehe...tack...inte många poäng där... ;D Hall hade nog presterat bättre ja...
|
|
|
Post by Sir Ironpants on May 8, 2006 12:18:28 GMT 1
Misstänker att de har agerat "bänkvärmare". Brukar var så när man "spelat" 44 matcher och skrapat ihop 0 päong som foward.
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 8, 2006 12:27:01 GMT 1
Nästan lika många poäng som Alm... ;D
|
|
|
Post by Teddybear on May 8, 2006 13:20:17 GMT 1
Från Trelleborgs hemsida:
Senaste nytt: 8/5 Vad händer i Vikings? André Sandberg har lämnat Vikings för spel i Karlskrona. Nya jobbet som säljare passade bättre med spel i Karlskrona, och vi önskar honom lycka till i framtiden. André Jönsson funderar på sin framtid, och vi hoppas naturligtvis att den duktige backen/centern väljer Trelleborg även kommande säsong. När det gäller tränarfrågan kommande säsong så är det fortfarande några kandidater som vi tittar extra noga på. Vi vill naturligtvis hitta den bästa killen som kan utveckla hockeyn i Trelleborg, och vi räknar med att kunna presentera detta inom kort. Nya spelare - Vi har långt gångna förhandlingar med två spelare - en back som provat på spel i Allsvenskan, samt en duktig forward. Fler spelare är på ingång - dock så väntar vi på 100% besked.
|
|
|
Post by fun on May 19, 2006 13:20:42 GMT 1
från Trelleborgs Allehanda
Kristian Andersson kräver sina pengar av Tif Vikings
Tif Vikings släpar efter med lönerna. Spelarna har ännu inte fått alla pengar för den gångna säsongen och Kristian Andersson är irriterad. "Hälften av hela säsongens lön saknas. För mig är det mycket pengar", säger Vikingsforwarden.
Hur mycket pengar klubben är skyldig honom vill Kristian Andersson inte berätta.
Enligt vad TA-sporten erfar handlar det om upp mellan 75 000 till 100 00o kronor som Tif Vikings är skyldig spelartruppen i löner som ännu inte har betalts ut.
Situationen har varit likadan under flera säsonger.
– I slutet av säsongen är det tajt med pengar vilket innebär att spelarna får vänta på sina löner. Det är tråkigt men så är det, säger klubbens ordförande Hans Dahlbom som talar om en ond cirkel.
– De pengar vi får in för den nya säsongen går åt till att betala den gamla. Allt går tillbaka till perioden i slutet på 80-talet då vi var farmarklubb åt Mif. De skulderna lever vi med fortfarande.
Kommer spelarna att få sina pengar?
– De kommer att få sina pengar, även om det dröjer. Så har det varit i alla år, säger Hans Dahlbom.
I fjol dröjde det till augusti innan spelarna fick sista utbetalningen för föregående säsong.
Så länge är Kristian Andersson inte beredd att vänta.
Före sista maj – Sista maj ska det vara betalt. Annars får jag gå vidare till någon som kan driva in pengarna, säger han.
Någon förståelse för klubbens ansträngda ekonomi har han inte.
– Det kan jag inte ha. I det här fallet är det ju en budget som har spruckit för flera hundra tusen.
De uppgifterna dementeras av Hans Dahlbom.
– Vi har gjort ett preliminärt bokslut som visar på en förlust på 100 000. Märkligt att Kristian inte talar med oss i stället, säger Vikings ordförande.
Kristian Andersson har varit i tidigare klubbar där lönerna också har släpat efter.
– Men då har det bara handlat om 10-15 dagar.
Den gångna säsongen var Kristian Andersson lagets näst bäste målskytt i division två.
Inför den hockeysäsong som stundar känner han stor osäkerhet. Han har sagt upp kontraktet men vill gärna spela kvar i Tif Vikings.
– Hockeymässigt har det varit roligt, men fungerar det inte utanför så går det ju inte. Först och främst måste de göra rätt för sig. Sista maj ska jag ha mina pengar, säger han.
Hans Dahlbom ger inget sådant löfte.
– Det kan jag inte så här rakt upp och ned, men alla kommer att få sina pengar, försäkrar han.
|
|
|
Post by fun on May 19, 2006 13:26:46 GMT 1
fr Trelleborgs Allehanda
Spelare och tränare lämnar Tif Vikings
Efter tre framgångsrika säsonger tackar målkungen André Sandberg för sig i Tif Vikings. Vapendragaren André Jönsson följer med till Karlskrona och Fredrik Hallberg blir inte heller han kvar i Trelleborg
André Sandberg och André Jönsson flyttar till Karlskrona. Två av Tif Vikings bästa spelare lämnar klubben. Dessutom deklarerar Fredrik Hallberg att han inte lär fortsätta på tränarposten.
Medan seriekonkurrenterna rustar för fullt är det fortfarande mest frågetecken kring Tif Vikings inför 2006/2007.
Sandberg, Jönsson och Hallberg är tre tunga avbräck. Tre kuggar som hade stor del i att laget blev fyra i division två och gick till andra play off-rundan.
Målkungen André Sandberg gjorde 26 mål på 26 omgångar i serien.
– Alltid tråkigt att lämna en klubb man har trivts i, men jag vill lite mer med min hockey och det kändes rätt att lämna nu, efter en bra säsong, berättar André Sandberg.
Karlskrona HK blir ny klubbadress. Enligt säkra källor kommer även den skridskostarke backen och centern André Jönsson att spela för Karlskrona HK nästa säsong.
Parhästarna följs åt 27-årige Sandberg och 26-årige Jönsson har följts åt i flera klubbar genom karriären och ofta spelat i samma femma.
Karlskrona HK har haft publiksiffror på över 2 000 i division tre. Som nykomlingar i tvåan siktar Karlskrona på play off.
– Ett lag som satsar framåt. Klubben verkar oerhört professionell, säger André Sandberg som också gör gällande att osäkerheten kring Tif Vikings har påverkat hans beslut.
– Vem som ska vara tränare är en stor sak när man ska välja ett lag, säger han.
Och Tif Vikings har ännu inte klart med någon tränare inför nästa säsong.
Fredrik Hallberg är förtegen om sin framtid men låter meddela att Trelleborg inte är aktuellt.
– De är inget av de alternativ jag väljer bland. Vi har inte inlett några förhandlingar, säger han.
Vikings ordförande Hans Dahlbom tolkar läget annorlunda.
– Det låter konstigt. Fredrik är det enda namn vi har, säger Hans Dahlbom angående Hallbergs kommentar.
Men om han säger nej?
– Då får vi titta på andra namn. Jag tror inte det ska bli svårt i så fall.
Vem som ska träna Vikings nya division tre-lag är heller inte klart. Inte heller när försäsongsträning ska dra igång.
Och vad gäller nyförvärv är det intet nytt. I stället har flera spelare ur fjolårstruppen valt att säga upp kontrakten.
Men Vikings ordförande känner ingen panik.
– I slutet av maj räknar vi med att ha allt klart.
På hemsidan står det att ni ska bli ett topplag. Känns det fortfarande som en rimlig målsättning?
– Det anser jag fortfarande. Vi hade inte räknat med att Sandberg skulle försvinna, men han är fri att göra som han vill. Vi tittar på spelare men har inget namn klart just nu.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on May 19, 2006 13:59:57 GMT 1
Lyckat till Trelleborg div. 3 väntar runt hörnet.
Hur fan skall detta lag ha råd att ha ett lag i trean och ett i tvåan?
|
|
|
Post by Teddybear on May 19, 2006 14:47:33 GMT 1
Lyckat till Trelleborg div. 3 väntar runt hörnet. Hur fan skall detta lag ha råd att ha ett lag i trean och ett i tvåan? Det kanske blir två lag i trean nästa år! ;D Hade varit kul om de två lagen hade mötts i kvalet.
|
|