|
Post by time on Apr 9, 2013 19:57:08 GMT 1
Har vi?Det är väl pjäser med defensiven som adelsmärke som saknats?En bättre "Wahla" skulle man kunna säga.. Det kan knappast vara fel att plocka en eller två spelare från ettan.. Ska man plocka spelare underifrån ska det vara spelare på väg uppåt. Om Janne blir kvar har jag svårt att se att Tommie kommer hit.
|
|
|
Post by GermanBastard on Apr 10, 2013 12:48:17 GMT 1
Håller med ska man plocka spelare från Div1 så är det unga hungriga spelare påväg uppåt som är aktuellt. Rutin tar man uppifrån. Och mixen blir förhoppningsvis bra.
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 10, 2013 13:53:22 GMT 1
Nä en sådan som Thomas Mitell har det ju gått dåligt för och Johan Åkerman slog igenom som 32 åring eller liknande.. Jag är övertygad om att man måste kolla personlighet och attityd och inte stirra sig blind på en siffra och så hoppas jag man tänker när de gäller alla värvningar!
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Apr 12, 2013 19:01:53 GMT 1
Tom Linder går från Växjö till Leksand.
Känns lite som en chansning av ES-nykomlingen
|
|
|
Post by Zäta on Apr 23, 2013 10:34:32 GMT 1
Mark Hurtubise till AIK enligt Madhawk........
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 23, 2013 10:47:02 GMT 1
Oh, AIK känns aningen desperata isåfall..visst är det en duktig spelare men inte något för ett Elitserielag som har någon slags ambition att klara sig ifrån kvalserien!
|
|
|
Post by Zäta on Apr 23, 2013 12:46:16 GMT 1
Jag tror M.H kan bidra väldigt mycket i PP även i Es.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Apr 23, 2013 15:45:19 GMT 1
Känns som AIKs värvning av Hurtubise är en jättechansning. Är han verkligen tillräckligt bra för spel i Elitserien?
Skall bli spännande att följa men jag tror på att det blir en jätteflopp.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 23, 2013 15:55:05 GMT 1
Hjalmarsson har spelat i Elitserien...Hurtubise är storstjärna i jämförelse, av vad jag sett... Macke Johansson spelade i elitserien, efter att känts kass hos oss Känns som det är omöjligt att veta något på förhand!
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 23, 2013 16:04:26 GMT 1
Hur kan du jämföra Hjalmar och Mark?? två helt skilda spelartyper ju
|
|
|
Post by Zäta on Apr 23, 2013 16:07:45 GMT 1
Jimma, Petter Henning, Norberg. Macke det är många som har spelat i Elitserien. Många olika typer utav spelare. Hittar man bara sin roll behöver inte serie har avgörande roll.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 23, 2013 16:07:45 GMT 1
Jämför dom inte som spelare, bara vad de uträttar i sitt "fack"
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Apr 23, 2013 16:17:33 GMT 1
Jimma, Petter Henning, Norberg. Macke det är många som har spelat i Elitserien. Många olika typer utav spelare. Hittar man bara sin roll behöver inte serie har avgörande roll. Allvarligt vad hade Norberg för roll i ES... bänkvärmare? ;D
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 23, 2013 16:49:43 GMT 1
Enligt rapporter skötte han värmningen riktigt bra,ja som en stjärna!!
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 23, 2013 16:58:04 GMT 1
Jämför dom inte som spelare, bara vad de uträttar i sitt "fack" Jag tänker såhär,Marks defensiv och skridskoåkning är i det närmsta bedrövlig..han har inte kvaliteer nog för att lira i en 1 eller 2 femma som brukar vara de producerande och han är definitivt ingenting för en checkingline,så vart ska de stoppa in han? Jag tror hans rätta element är allsvenskan men han får gärna bevisa mig fel!' Skulle vara kul att veta vad vårt "monsterbud" på honom innehöll. Tydligen matchade vi AIK iaf. Skönt att ha en kille med ansvar som även tar ansvar för det ekonomiska..
|
|