|
Post by time on Mar 24, 2013 11:27:05 GMT 1
|
|
|
Post by Zäta on Mar 24, 2013 11:35:02 GMT 1
Saxat från MrMadhawk:
Karlskrona ligger pyrt till i kvalserien till HockeyAllsvenskan. Men sportchefen Calle Höök måste naturligtvis se över truppen över kommande säsong. Oavsett vad. MrMadhawk.se kan berätta om två spelare som han har på sin lista och som det finns ett intresse för. Stort intresse.
Den ena är Tingsryds Kim Karlsson. Karlsson kommer med all sannolikhet att lämna TAIF. Och Karlskrona var tydligen intresserade redan inför denna säsongen. En förutsättning för en sådan flytt borde dock vara att KHK är fortsatt allsvenskt. Annars lär Karlsson inte sakna anbud hos andra allsvenska klubbar.
Karlskrona är även intresserat av Mariestads Johan Persson. Persson har varit pålitlig på division 1-nivå ett antal säsonger och är ursprungligen från Mora. Detta skulle även kunna vara ett potentiellt nyförvärv för KHK även om man inte spelar i HockeyAllsvenskan och måste ta ny sats i ettan.
Intresset från KHK kring dessa spelare har inte bekräftats. Och det kommer Calle Höök knappast göra mitt under kvalserien heller. Imorgon möter Karlskrona Tingsryd i en riktig ödesmatch. Förlust i den matchen och man kan börja sikta in sig på att spela division 1-hockey nästa säsong.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 24, 2013 13:00:06 GMT 1
Känns inte som några riktigt bra förvärv vilken serie vi än tillhör,Kim har gjort det hyfsat och Johan med men är det spelare som skulle kunna ta oss tillbaka?tveksamt
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 24, 2013 13:18:45 GMT 1
Ska Höök fixa nästa säsongs trupp...?
|
|
|
Post by Zäta on Mar 24, 2013 13:25:44 GMT 1
Kim tror jag kan bli kanon. Men tror knappast han kommer att spela i ettan.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 24, 2013 13:39:51 GMT 1
Ska Höök fixa nästa säsongs trupp...? Ja det är väl sportchefens roll?Eller ska han bara sitta med armarna i kors och vänta på att eventuellt bli utbytt? Personligen både tror o hoppas jag att han får vara kvar!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 24, 2013 13:43:25 GMT 1
Det har vi nog alla förstått...och nästan lika många undrar nog varför...
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Mar 24, 2013 13:49:44 GMT 1
Ska Höök fixa nästa säsongs trupp...? Hade du förväntat dig något annat? Lika säkert som att Mats J. blir kvar som klubbchef, bättre att lägga pengarna på en klubbchef (så att vi blir ensam om det i div. 1) än att spendera dem på spelare... det kommer nog att blir några fantastiskt spännade säsonger i ettan.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 24, 2013 13:52:52 GMT 1
Ska Höök fixa nästa säsongs trupp...? Hade du förväntat dig något annat? Lika säkert som att Mats J. blir kvar som klubbchef, bättre att lägga pengarna på en klubbchef (så att vi blir ensam om det i div. 1) än att spendera dem på spelare... det kommer nog att blir några fantastiskt spännade säsonger i ettan. vågar inte förvänta mig annat, nej...och jag bävar...
|
|
|
Post by time on Apr 9, 2013 15:26:18 GMT 1
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 9, 2013 15:56:49 GMT 1
Jag hoppas KHK på allvar är med och hugger på Tommie..
|
|
|
Post by Zäta on Apr 9, 2013 16:10:34 GMT 1
Jag hoppas verkligen att dom hugger på bättre backar än honom.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 9, 2013 16:41:42 GMT 1
Ja, nu jävlar gäller det att inte gå i fällan en gång till...spelare som man tycker är kanon i ettan, behöver inte uträtta ett skit i allsvenskan!
|
|
|
Post by ksoze on Apr 9, 2013 17:04:38 GMT 1
Håller med Zäta.. får jag verkligen hoppas! Tommie har lirat i ettan i 5 år.. Såna backar har vi i drivor själva..
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 9, 2013 18:26:11 GMT 1
Har vi?Det är väl pjäser med defensiven som adelsmärke som saknats?En bättre "Wahla" skulle man kunna säga.. Det kan knappast vara fel att plocka en eller två spelare från ettan..
|
|