|
Post by Zäta on Apr 6, 2013 21:59:22 GMT 1
Har svårt att tänka mig att Janhols stannar.
|
|
|
Post by dragkrok on Apr 6, 2013 22:00:46 GMT 1
OK, utan att ta någon direkt hänsyn till ev. kontrakt så skulle jag vilja behålla följande: Av det "gamla" gardet: Wahla Fille Söder Emil Jimma (väldigt tveksam till Jimma, då han inte alls kommer upp i standard i år, framförallt inom grisandet som borde vara hans adelsmärke). Av årets värvningar: Kurki Kevin (blir nog väldigt svårt) Av lånespelarna: Janohls Gurra Rosén Lucas Vidare hade jag gärna sett Pudas på tryout under försäsongen, gillade det jag såg av honom när han var nere i januari. Intressanta spelare som det tisslas om ute i marginalen är: Johan Andersson VLH Zacke Taif Kim Karlsson Taif Det är tur att man ser saker och ting olika. Som jag ser det är det bara Kurki, Kevin H, Janhols och Söder som bör få nytt kontrakt! (av dom du nämnde) Men du anser det finns andra som borde få nytt kontrakt som jag inte nämnt? Vilka?
|
|
|
Post by Teddybear on Apr 6, 2013 22:39:01 GMT 1
Det är tur att man ser saker och ting olika. Som jag ser det är det bara Kurki, Kevin H, Janhols och Söder som bör få nytt kontrakt! (av dom du nämnde) Men du anser det finns andra som borde få nytt kontrakt som jag inte nämnt? Vilka? Självklart Jensen! Tror faktiskt att jag gärna sett McDonell också!
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 6, 2013 22:51:57 GMT 1
Har svårt att tänka mig att Janhols stannar. Ingen omöjlighet, är ingen elitseriespelare så lär inte få följa med LIF upp. Visar det sej att han trivs här och att det presenteras en satsning värd namnet så tror jag definitivt att chansen är god att han blir kvar..
|
|
|
Post by 31an on Apr 6, 2013 23:58:42 GMT 1
Vet inte om inte Larsson får stanna i min bok. Sen är Fimpen en liten favorit. Problemet är ju att det händer för lite, både med Fimpen och Larsson... Nicke... njaaaa Fast huvudet känns fortfarande mosigt efter denna idiotsäsongen. Kan inte riktigt fatta att vi klarade oss kvar trots allt... Jag kanske ska vänta lite med denna tråden... Det här med personliga favoriter är alltid jobbigt, men nu måste vi nog tyvärr inse att en hel del av dessa måste lämna plats för nya bättre spelare om vi ska bygga ett bättre lag för framtiden. Visst är det så. Vi har förhoppningsvis lärt oss den läxan nu... Många och svåra beslut att ta. Skönt att man inte är sportchef
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Apr 7, 2013 12:09:47 GMT 1
Är det bara jag som tycker att Wahlqvist verkligen är ett gränsfall när det gäller allsvensk kvalité?
|
|
|
Post by krickan on Apr 7, 2013 12:25:00 GMT 1
Jag var väldigt skeptisk innan säsongen drog igång till Wahlqvist, men tycker han ändå gjort det godkänt. Om han ska fortsätta.... Jag vet inte, men ser hellre honom än vissa andra.
|
|
|
Post by 31an on Apr 7, 2013 12:30:08 GMT 1
Var som Krickan skeptiskt inför säsongen ang Wahla. Men man kommer långt på hjärta och krigarvilja. Dessutom tar han nog en plats som 9e back utan att gnälla om så blir fallet, förutsatt att han själv vill satsa ett år till. Men visst har han brister, det kommer man inte ifrån tyvärr. Men inställningen och hjärtat väger upp och över tycker jag nog.
|
|
|
Post by GermanBastard on Apr 7, 2013 12:47:31 GMT 1
Var som Krickan skeptiskt inför säsongen ang Wahla. Men man kommer långt på hjärta och krigarvilja. Dessutom tar han nog en plats som 9e back utan att gnälla om så blir fallet, förutsatt att han själv vill satsa ett år till. Men visst har han brister, det kommer man inte ifrån tyvärr. Men inställningen och hjärtat väger upp och över tycker jag nog.[/quote Håller med wahlas krigarinställning är guld värd.
|
|
|
Post by ksoze on Apr 7, 2013 12:54:09 GMT 1
Trots allt så behöver vi några stycken som krigar för klubbmärket, Wahla är en av dem som skulle offra en tandrad i en viktig match.. Tror han känner att detta är "hans" klubb.. Vi har trots allt inte allt för många som känner så.
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 7, 2013 13:07:08 GMT 1
Är det bara jag som tycker att Wahlqvist verkligen är ett gränsfall när det gäller allsvensk kvalité? Går till mej själv här, han är en av få som gjort vad jag förväntade och kanske lite mer än det tom, men det kan ha ayt göra med att jag hade låga förväntningar på han inför säsongen. Ingen spelare man märkt av särskilt mycket men det brukar vara ett ganska bra betyg för en defensiv back. Gör inte så många misstag utan spelar enkelt.Vore ju dock taxksamt om han kunde träna på att slå förstapass.. Men ja..nä han får gärna vara kvar.
|
|
|
Post by Zäta on Apr 7, 2013 13:19:26 GMT 1
Enligt mig är det självklart att han ska få stanna.
|
|
|
Post by dragkrok on Apr 7, 2013 13:45:12 GMT 1
Är det bara jag som tycker att Wahlqvist verkligen är ett gränsfall när det gäller allsvensk kvalité? Wahlas visar ett hjärta för klubben och inställning/attityd inför VARJE match som ingen annan gör. Defensiva backar är en bristvara inom svensk hockey, att då inte behålla någon som gör jobbet sju dagar i veckan utan att klappa igenom i prestation vore galenskap enligt mig......Wahla ska vara kvar!...PUNKT!
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Apr 7, 2013 15:22:56 GMT 1
Hoppas att man nu snabbt sätter ingång med lagbygget inför nästa säsong! Förra säsongen så fick man intrycket att det var för mycket firande & jippon innan sportguppen fick tummarna ur r***n och påbörjade arbetet med laget.
|
|
|
Post by Sverker on Apr 7, 2013 15:49:54 GMT 1
Denna säsongen kommer att medföra dyrare resor. Flyg till Sundsvall Umeå och Haparanda. Borde vara flyg och då har vi nog en resekostnad på över 1 milj! Kanske man kan fixa en roadtripp?
|
|