|
Post by Joewson on Apr 6, 2013 17:43:33 GMT 1
Jensen kan lätt bli en bra andra cf, med rätt yf. Håller inte alls med. Valpig spelare trots sin ålder. Gör många bra saker men lika många dåliga. Måste höja laget och av en import (ja, jag räknar faktiskt Jensen som import) så begär jag mycket mer. Vi är inte kända för att ha samma åsikt Sverker, det är precis som det brukar med andra ord
|
|
|
Post by ksoze on Apr 6, 2013 17:50:29 GMT 1
Niklas.. förstår inte riktigt din totala sågning? Det är trots allt så att vi måste behålla en del, blir svårt att byta ut 20 spelare.. då är jag mer negativ till Hjalmarsson, han har väl inte visat något överhuvudtaget? Där är jag helt övertygad att man kan hitta en bättrespelare till den rollen! Sen är jag nog inte helt övertygad att Jens är den ledande centern vi behöver, läxan vi har lärt oss i år är att fart är A och O, en egenskap som Jens knappast besitter.. han är kanske en2:a eller 3:e center isf..
|
|
|
Post by benderman on Apr 6, 2013 18:01:39 GMT 1
Jensen kan lätt bli en bra andra cf, med rätt yf. Håller med dig sverker. Ny första center, Jensen som andra, J Svensson som tredje och Söder och N. Johansson som 4 o 5. Då har vi löst centrarna..........
|
|
|
Post by Sverker on Apr 6, 2013 18:10:49 GMT 1
Ser ni FBK-Luleå nu, så tycker jag ni ska kolla på mv spelet. Jag är orolig att man förlängt med Timo. Vi behöver 2 nya mv, den ene kan vara Modig.
|
|
|
Post by Sverker on Apr 6, 2013 18:13:29 GMT 1
Jensen kan lätt bli en bra andra cf, med rätt yf. Håller inte alls med. Valpig spelare trots sin ålder. Gör många bra saker men lika många dåliga. Måste höja laget och av en import (ja, jag räknar faktiskt Jensen som import) så begär jag mycket mer. Vi är inte kända för att ha samma åsikt Sverker, det är precis som det brukar med andra ord Linus Klasen är ganska valpig också, men ganska bra ändå.
|
|
|
Post by Joewson on Apr 6, 2013 18:15:35 GMT 1
Ser ni FBK-Luleå nu, så tycker jag ni ska kolla på mv spelet. Jag är orolig att man förlängt med Timo. Vi behöver 2 nya mv, den ene kan vara Modig. Håller, hör och häpna, helt med. Modig kan absolut vara en av två.
|
|
|
Post by Joewson on Apr 6, 2013 18:18:19 GMT 1
Linus Klasen är ganska valpig också, men ganska bra ändå. Såg han i Malmö och där gjorde han ingen lycklig iaf
|
|
|
Post by matse on Apr 6, 2013 20:32:36 GMT 1
Tycker absolut Niklas ska fortsätta. Gör sällan en dålig match. En bra breddspelare som dessutom gör en del poäng.
Samma sak gäller Elofsson, men då måste hans skadebekymmer lösa sig.
Ruiz, Ågren, Larsson, Wallmark, Grönlund, JP, Östlund, Fimpen, Bergman, får nog vandra vidare.
|
|
|
Post by dragkrok on Apr 6, 2013 20:40:07 GMT 1
OK, utan att ta någon direkt hänsyn till ev. kontrakt så skulle jag vilja behålla följande:
Av det "gamla" gardet: Wahla Fille Söder Emil Jimma (väldigt tveksam till Jimma, då han inte alls kommer upp i standard i år, framförallt inom grisandet som borde vara hans adelsmärke).
Av årets värvningar: Kurki Kevin (blir nog väldigt svårt)
Av lånespelarna: Janohls Gurra Rosén Lucas
Vidare hade jag gärna sett Pudas på tryout under försäsongen, gillade det jag såg av honom när han var nere i januari.
Intressanta spelare som det tisslas om ute i marginalen är: Johan Andersson VLH Zacke Taif Kim Karlsson Taif
|
|
|
Post by dragkrok on Apr 6, 2013 20:43:59 GMT 1
Timo har man ju förlängt med tanken att han ska vara andremålvakt kommande säsong, MEN hur ska den tjurskalliga finnen kunna jobba med Janne Karlsson efter dennes eminenta sågning av finnen?!
|
|
|
Post by 31an on Apr 6, 2013 20:52:04 GMT 1
Tycker absolut Niklas ska fortsätta. Gör sällan en dålig match. En bra breddspelare som dessutom gör en del poäng. Samma sak gäller Elofsson, men då måste hans skadebekymmer lösa sig. Ruiz, Ågren, Larsson, Wallmark, Grönlund, JP, Östlund, Fimpen, Bergman, får nog vandra vidare. Vet inte om inte Larsson får stanna i min bok. Sen är Fimpen en liten favorit. Problemet är ju att det händer för lite, både med Fimpen och Larsson... Nicke... njaaaa Fast huvudet känns fortfarande mosigt efter denna idiotsäsongen. Kan inte riktigt fatta att vi klarade oss kvar trots allt... Jag kanske ska vänta lite med denna tråden...
|
|
|
Post by dragkrok on Apr 6, 2013 21:02:06 GMT 1
Tycker absolut Niklas ska fortsätta. Gör sällan en dålig match. En bra breddspelare som dessutom gör en del poäng. Samma sak gäller Elofsson, men då måste hans skadebekymmer lösa sig. Ruiz, Ågren, Larsson, Wallmark, Grönlund, JP, Östlund, Fimpen, Bergman, får nog vandra vidare. Vet inte om inte Larsson får stanna i min bok. Sen är Fimpen en liten favorit. Problemet är ju att det händer för lite, både med Fimpen och Larsson... Nicke... njaaaa Fast huvudet känns fortfarande mosigt efter denna idiotsäsongen. Kan inte riktigt fatta att vi klarade oss kvar trots allt... Jag kanske ska vänta lite med denna tråden... Det här med personliga favoriter är alltid jobbigt, men nu måste vi nog tyvärr inse att en hel del av dessa måste lämna plats för nya bättre spelare om vi ska bygga ett bättre lag för framtiden.
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 6, 2013 21:33:03 GMT 1
Niklas.. förstår inte riktigt din totala sågning? Det är trots allt så att vi måste behålla en del, blir svårt att byta ut 20 spelare.. då är jag mer negativ till Hjalmarsson, han har väl inte visat något överhuvudtaget? Där är jag helt övertygad att man kan hitta en bättrespelare till den rollen! Sen är jag nog inte helt övertygad att Jens är den ledande centern vi behöver, läxan vi har lärt oss i år är att fart är A och O, en egenskap som Jens knappast besitter.. han är kanske en2:a eller 3:e center isf.. Javisst måste vi behålla en del, men inte Niklas som inte får någonting uträttat på en match och inte har några riktiga styrkor alls, för klen, ingen tillräckligt bra teknik, inget bra skott och inget överjävligt spelsinne..det enda som jag kan komma på som hamnar på pluskontot är hans skridskoåkning men den betyder ju nada när han inte kombinerar det med något av de andra jag nämnt..så jag säger hejdå Niklas, tack för allt och lycka till! Om det nu var mitt inlägg du syftade på så skrev jag faktiskt "Jens OCH en förstecenter". Väldigt tveksam med många spelare men den positionen som vi legat sämst till i jämfört med andra lag är just centerplatsen..tycker vi ska satsa på 2 men helst tre nya då Jensen visat att han iofs duger till i botten av ha och i mellanskiktet HA och div1 men det är väl intedär mmålsättningen ska va nästa säsong? Nä behåll Söder och skeppa resten!
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 6, 2013 21:35:37 GMT 1
Tycker inte man ska sätta några gränser för vilka eller hur många som ska skeppas, laget visade med all tydlighet att det inte håller, det var inte ens nära..så storstädning deluxe vill jag se!
|
|
|
Post by Teddybear on Apr 6, 2013 21:55:52 GMT 1
OK, utan att ta någon direkt hänsyn till ev. kontrakt så skulle jag vilja behålla följande: Av det "gamla" gardet: Wahla Fille Söder Emil Jimma (väldigt tveksam till Jimma, då han inte alls kommer upp i standard i år, framförallt inom grisandet som borde vara hans adelsmärke). Av årets värvningar: Kurki Kevin (blir nog väldigt svårt) Av lånespelarna: Janohls Gurra Rosén Lucas Vidare hade jag gärna sett Pudas på tryout under försäsongen, gillade det jag såg av honom när han var nere i januari. Intressanta spelare som det tisslas om ute i marginalen är: Johan Andersson VLH Zacke Taif Kim Karlsson Taif Det är tur att man ser saker och ting olika. Som jag ser det är det bara Kurki, Kevin H, Janhols och Söder som bör få nytt kontrakt! (av dom du nämnde)
|
|