|
Post by time on Feb 20, 2014 16:12:38 GMT 1
Spelarbudgeten slut kanske? Bra ekonomi hade inneburit extra tillskott. Så du tror att man lägger en budget med förhoppning om att få större utrymme längre fram? Sådana glädjekalkyler hoppas jag att man inte håller på med! Man är ju idioter om man lägger sej över budget redan från början. Nej
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 20, 2014 16:39:16 GMT 1
Så du tror att man lägger en budget med förhoppning om att få större utrymme längre fram? Sådana glädjekalkyler hoppas jag att man inte håller på med! Man är ju idioter om man lägger sej över budget redan från början. Nej Konstigt..de var de du sa nämnligen
|
|
|
Post by gloriel64 on Feb 20, 2014 17:22:09 GMT 1
Lika bra att lägga ner tråden, blir inget mer denna säsongen, oavsett vad någon i KHK säger, finns inget intresse i det varken i KHK eller bland lediga spelare. Bara att köra på med det vi har och hoppas säsongen snart tar slut så att vi kan börja om på nytt, göra om, göra rätt.
|
|
|
Post by Zäta on Feb 20, 2014 19:24:42 GMT 1
Lika bra att lägga ner tråden, blir inget mer denna säsongen, oavsett vad någon i KHK säger, finns inget intresse i det varken i KHK eller bland lediga spelare. Bara att köra på med det vi har och hoppas säsongen snart tar slut så att vi kan börja om på nytt, göra om, göra rätt. Du menar alltså det inte finns en enda div1 spelare som vill ta klivet upp i KHK tex? Ju fortare säsongen tar slut ju sämre är det ju för klubben ekonomiskt. Hur tänker du egentligen?
|
|
|
Post by gloriel64 on Feb 20, 2014 19:42:28 GMT 1
Lika bra att lägga ner tråden, blir inget mer denna säsongen, oavsett vad någon i KHK säger, finns inget intresse i det varken i KHK eller bland lediga spelare. Bara att köra på med det vi har och hoppas säsongen snart tar slut så att vi kan börja om på nytt, göra om, göra rätt. Du menar alltså det inte finns en enda div1 spelare som vill ta klivet upp i KHK tex? Ju fortare säsongen tar slut ju sämre är det ju för klubben ekonomiskt. Hur tänker du egentligen? Tydligen inte, skulle vi inte ha fått dem redan nu då? Vi är klara för kval, det blir 6 matcher, vi är inte världens formstarkaste lag, jag är ruskigt besviken på KHK som förening, jag är otroligt stolt över vad spelarna har presterat, men jag gillar inte hur pengar rinner iväg, det spelar ingen roll hur mycket supporters och sponsorer puttar in i föreningen, vi går ändå sanslöst dåligt ekonomiskt, det får mig att må illa, mycket illa. Hellre en välmående förening i lägre divisioner, helt klart.
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 20, 2014 20:04:49 GMT 1
Håller med dig i det mesta, Gloriel , förutom när du säger att det inte skulle finnas något intresse från spelarhåll att lira i KHK! Klart som fan det gör men KHK har inga pengar..
|
|
|
Post by Teddybear on Feb 20, 2014 22:03:56 GMT 1
Jag tror definitivt att det kommer in något mer, frågan är bara av vilken klass?
Borde kunna finnas en del intressanta div-1 spelare som vill visa upp sig i en playoff-serie!
|
|
|
Post by 31an on Feb 20, 2014 22:36:49 GMT 1
Vi har många ggr pekat finger åt andra att rätta mun efter matsäck. Nu får vi göra detsamma. Trist, det är nu vi skulle ha breddat. Vi hade behövt bättre spelare in än de vi har men har inte ens råd med avlastare. Sånt är läget, bara att acceptera.
|
|
|
Post by Zäta on Feb 22, 2014 13:11:41 GMT 1
Kellman tillbaka på måndag.
|
|
|
Post by time on Feb 24, 2014 18:19:01 GMT 1
Konstigt..de var de du sa nämnligen Tror inte man kalkylerade med top7 när man la spelarbudgeten på samma nivå som säsongen innan.
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 24, 2014 19:36:54 GMT 1
Konstigt..de var de du sa nämnligen Tror inte man kalkylerade med top7 när man la spelarbudgeten på samma nivå som säsongen innan. Ok..nä det gjorde man nog inte men hur som så utnyttjade man inte hela budget utan den har blivit förändrad..vad är de som är så svårt att förstå med det???
|
|
|
Post by time on Feb 24, 2014 23:26:55 GMT 1
Tror inte man kalkylerade med top7 när man la spelarbudgeten på samma nivå som säsongen innan. Ok..nä det gjorde man nog inte men hur som så utnyttjade man inte hela budget utan den har blivit förändrad..vad är de som är så svårt att förstå med det??? Tror jag inte. Däremot hade man (om ekonomin varit i balans) tillfört ytterligare pengar för at spetsa till laget för att nå KS.
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Feb 24, 2014 23:44:28 GMT 1
Ska vi spekulera så kan vi göra det ordentligt: Jag tror nog att spelarbudgeten kan vara tömd. I så fall skulle det betyda att SB fick mer eller mindre OK från KC att bränna på lite extra för det skulle ordna sig "senare" som alltid. Sedan började man få lite kalla fötter rätt tidigt och lät Somma och Cepis gå för att börja mjukbromsa. Utlovade extramedel skulle aldrig infinna sig sedan heller och när vidden av hela svinnet gick upp så var det nödbromsen och den historia vi känner.
BARA spekulationer, men likväl som att tro att klubbledningen ljuger nu så kan man tro en sådan här historia.
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 25, 2014 9:45:01 GMT 1
Ja varför inte..men otroligt förbannat korkat om det går rill på de viset när man sätter en budget!
|
|
|
Post by Rocket on Feb 25, 2014 14:19:05 GMT 1
En budget är ju tyvärr levande hela tiden. Därför extremt viktigt med kontinuerliga budgetuppföljningar. Jag tar inte MJ i försvar, men det är fortfarande kassörens uppgift i styrelsen att sköta den praktiska delen av ekonomin i en förening. Detta innefattar intäkter, utgifter, bokföringen och den sk. handkassan. Kassören gör ett utkast till bokslut, följer med budgeten och informerar styrelsen, bistår styrelsen vid planering av ekonomin det vill säga gör mellanbokslut och budgeten, finansieringskalkyl och gör ett utkast till skattedeklaration, om en dylik måste göras. Om MJ har lagt budgeten så har styrelsen ett ansvar att se till att klubbchefen eller VD:n följer budgeten. Här vaknade styrelsen 5 månader för sent och har brustit i sitt uppdrag. Kassören bör se till, för sitt eget bästa, att styrelsen nedtecknar alla viktiga ekonomiska beslut i protokollen. MJ skulle inte haft det attestmandatet han hade. KHK hade sparat många tusenlappar om man hade haft större krav på MJ budgetkontroll och på sig själva som förening.
Just budgetkontrollen har brustit i KHK. På den nivån KHK är så bör detta egentligen ske efter varje match eller åtminstone 2 ggr i veckan för att 100% koll på intäkter och utgifter. Problemet är att KHK budgeterat för att si och så mycket pengar ska komma in vid X datum och inte reglerat inköpen efter intäkter utan efter en spekulativ budget. Detta ekonomiska tänk håller aldrig oavsett i förening eller i ett företag. Spelarbudgeten har naturligtvis påverkats av detta också.
|
|