|
Post by Zäta on Mar 26, 2013 11:18:57 GMT 1
Frågan är ju om klubben är beredda att satsa utav det egna kapitalet.............. Kan blir dyrt om det inte gå vägen.
|
|
|
Post by ksoze on Mar 26, 2013 11:36:42 GMT 1
Åker vi ur, vilket är det mest troliga, så är vi inte tillbaka på många år. Det ska bytas ut 15-17 spelare, dessa ska spelas in, vi ska ha flyt med att de är så bra som vi tror de är, det ska bli ett lag av det osv..
Intresset kommer dala (det kan jag garantera) intäkterna blir därefter, vilket betyder att vi kanske inte är så attraktiva på spelarmarknaden längre.. Bygga ett helt nytt lag för att gå raka vägen upp ser jag som näst intill omöjligt.. Vi fick vår chans men vi sket bort den.. Kan låta överdrivet negativt.. men jag tror att det är såhär det kommer bli..
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 26, 2013 11:38:45 GMT 1
Ja det kommer kosta och intäkterna kommer antagligen att minska.Tror inte sponsorerna är villiga att stoppa in lika mycket som förut då det tycks utifrån ha misskötts ganska rejält. Det är en skakig men samtidigt spännande period vi kliver in i efter denna säsongen då supportrarnas lojalitet kommer sättas på prov och vi alla kommer få dra ett ännu större strå till stacken om vi återigen ska bli vad vi en gång var.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 26, 2013 11:54:21 GMT 1
Detta snack om att det måste ta tid...spelas ihop osv...tycker det är megafloskler! Asplöven är väl det bara det senaste beviset! KRIF kan sätta ihop en segermaskin på nolltid, utan närheten av våra resurser...osv Bra spelare, är bra spelare och rinken ser likadan ut oavsett var. Målet sitter också på samma ställe
|
|
|
Post by ksoze on Mar 26, 2013 12:06:31 GMT 1
Detta snack om att det måste ta tid...spelas ihop osv...tycker det är megafloskler! Asplöven är väl det bara det senaste beviset! KRIF kan sätta ihop en segermaskin på nolltid, utan närheten av våra resurser...osv Bra spelare, är bra spelare och rinken ser likadan ut oavsett var. Målet sitter också på samma ställe Floskler är det nog inte.. Det är väl mer eller mindre bevisat att du inte kan köpa dig framgång, oavsett sport! Annars borde väl lag som Man City och PSG vinna Champions league tämligen enkelt.. Funkar ju inte riktigt så.. Om du ska värva cirka 15 nya spelare så måste du ha ett jävla flyt att alla dessa ska passa in och vara så bra som man trodde de var när man värvade dem.. Vi om några har väl bevis på att detta är sällan fallet! Asplöven har gjort det bra, men givetvis har de haft en hel del flyt med just ovanstående.. Truchno tex.. har visade sig vara just så bra som de förväntade sig eller tom ännu bättre. Om du hade frågat Per Kentää innan säsongen om vem han skulle valt av Truchno och Kent McDonell så tror jag han skulle valt Kent..
|
|
|
Post by matse on Mar 26, 2013 12:32:30 GMT 1
KHK har köpt sig framgång. Bara denna säs som det sket sig, pga kunskapsbrist mm. Vi har under flera år handplockat från grannklubbar de spelare klubben(Tobbe?) velat ha. Det har väl inte varit särskillt snyggt alla gånger. Dvs låta andra sportchefer göra jobbet, sedan köpa över dem till året efter.
Så visst kan man köpa framgång. I alla fall på kort sikt.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 26, 2013 12:42:35 GMT 1
Detta snack om att det måste ta tid...spelas ihop osv...tycker det är megafloskler! Asplöven är väl det bara det senaste beviset! KRIF kan sätta ihop en segermaskin på nolltid, utan närheten av våra resurser...osv Bra spelare, är bra spelare och rinken ser likadan ut oavsett var. Målet sitter också på samma ställe Floskler är det nog inte.. Det är väl mer eller mindre bevisat att du inte kan köpa dig framgång, oavsett sport! Annars borde väl lag som Man City och PSG vinna Champions league tämligen enkelt.. Funkar ju inte riktigt så.. Om du ska värva cirka 15 nya spelare så måste du ha ett jävla flyt att alla dessa ska passa in och vara så bra som man trodde de var när man värvade dem.. Vi om några har väl bevis på att detta är sällan fallet! Asplöven har gjort det bra, men givetvis har de haft en hel del flyt med just ovanstående.. Truchno tex.. har visade sig vara just så bra som de förväntade sig eller tom ännu bättre. Om du hade frågat Per Kentää innan säsongen om vem han skulle valt av Truchno och Kent McDonell så tror jag han skulle valt Kent.. Håller med dig totalt! Björklöven är väl ett bra exempel på att en lite långsammare modell är att föredra? Callahan tycks glömma (han glömmer ofta mycket då allt är svart eller vitt) de ekonomiska detaljerna.Hur mår Asplöven ekonomiskt?Vill vi ha det så? Någon (läs Callahan) har ju mer eller mindre föreslagit att vi ska sätte klubbens ekonomi på spel hela säsongen..dumdristigt! Bättre att nu göra en liten omstart för att sedan bygga på lite längre sikt så att ekonomin,juniorverksamheten,organisationen..ja ALLT är i fas!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 26, 2013 12:57:44 GMT 1
Jo, att använda pengarna för att stanna i en allsvenska, som nästan är omöjlig att ta sig till, är ju dumdristigt. I synnerhet som det i ettan sades att man skulle bygga ett kapital, för att använda om det behövdes i allsvenskan.... Snacka bygga på längre sikt är halvt självmord för intresset. Det får inte uttalas i nuläget! Sånt säger man när man har ekonomisk kris...DÅ är det något som nästan alla fans sväljer. Då det handlar om att leva eller dö. Jag TROR att allt officiellt snack från klubben, blir omedelbart återtåg!
|
|
|
Post by Sverker on Mar 26, 2013 13:10:44 GMT 1
Finns inget alternativ till ett återtåg, om man ska hålla intresset vid liv!
Jag tror man ångrar djupt att man sparade pengar istället för att ta hit JensS! Det hade kostat, men jag tror det hade lönat sej!
|
|
|
Post by ksoze on Mar 26, 2013 13:26:25 GMT 1
Jag tror oxå att klubbens nya motto blir "återtåget" men det jag vill ha sagt är att det kommer inte bli så jävla lätt.. Björklöven har satsat enormt i år, och de har det svårt i kvalserien och kommer troligtvis gå upp på vår bekostnad.. Och enda anledningen till att de gör det är att de har haft turen att allsvenskans sämsta lag någonsin är med i kvalserien.. Hade det tex varit två Taif med i kvalserien hade de förmodligen inte gått upp, trots en massiv satsning! Vita Hästen har oxå satsat målmedvetet i många herrans år, utan att komma ens nära!
Så att vi skulle gå igenom detta nålsöga två år i rad, ena året med mer eller mindre ett helt nytt lag.. ja det håller jag inte som troligt!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 26, 2013 13:55:16 GMT 1
Där har du rätt...vi vet att "återtåg" sällan blir några såna speciellt snabbt. Jag vill bara ha sagt att rejäla satsningar måste komma direkt för att behålla publiken. Att VILJAN verkligen syns. Tror också att ett antal huvuden måste rulla, för att det ska se trovärdigt ut och locka till nya säsongskortsköp
|
|
|
Post by Sverker on Mar 26, 2013 13:57:56 GMT 1
Löven har denna säsong tagit "hem" en hel del egna produkter födda 1987 som varit i andra klubbar. De är också tongivande i laget ex Alexander Sundström.
Vi ville inte ha hem våra av ngn konstig anledning, jag syftar på Br W och Bobo!
|
|
|
Post by Back to Front on Mar 26, 2013 14:00:12 GMT 1
Där har du rätt...vi vet att "återtåg" sällan blir några såna speciellt snabbt. Jag vill bara ha sagt att rejäla satsningar måste komma direkt för att behålla publiken. Att VILJAN verkligen syns. Tror också att ett antal huvuden måste rulla, för att det ska se trovärdigt ut och locka till nya säsongskortsköp Blir det du som sköter gljotinen?? ;D
|
|
|
Post by Zäta on Mar 26, 2013 14:07:33 GMT 1
Om det nu blir tal om en satsning redan nästa säsong, så tror jag inte att det kommer rulla några huvuden. I spelarleden blir det naturligtvis men jag tror org. kommer förbli som den är.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 26, 2013 14:14:19 GMT 1
Det är väl organisationen som ska rulla! De som helt ligger bakom fiaskot! Är det spelarnas fel att de fått kontrakt? Eller att vi under säsongen värvat den ena floppen efter den andra? Personligen blir jag alltid kvar i hallen, men det skulle kännas fruktansvärt att ha samma organisation till att bränna mina pengar igen. En organisation som framför allt Power Team påtalat inte alls kan sköta pengarna på rätt sätt. Som t o m fått dem att dra sig ur
|
|