|
Post by Zäta on Mar 26, 2013 14:20:20 GMT 1
Det är väl organisationen som ska rulla! De som helt ligger bakom fiaskot! Är det spelarnas fel att de fått kontrakt? Eller att vi under säsongen värvat den ena floppen efter den andra? Personligen blir jag alltid kvar i hallen, men det skulle kännas fruktansvärt att ha samma organisation till att bränna mina pengar igen. En organisation som framför allt Power Team påtalat inte alls kan sköta pengarna på rätt sätt. Som t o m fått dem att dra sig ur Jag instämmer till fullo. Men jag tror det kan vara ett sätt för organisationen att få fortsätta. Att man har ett uttalat mål att genast ta sig tillbaka.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 26, 2013 15:42:40 GMT 1
Där har du rätt...vi vet att "återtåg" sällan blir några såna speciellt snabbt. Jag vill bara ha sagt att rejäla satsningar måste komma direkt för att behålla publiken. Att VILJAN verkligen syns. Tror också att ett antal huvuden måste rulla, för att det ska se trovärdigt ut och locka till nya säsongskortsköp Här håller jag med dig exempelvis
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Mar 26, 2013 17:45:54 GMT 1
Åker vi ut så tror jag att klubben kommer att göra en rejäl satsning redan nästa säsong. Man känner nog att man är skyldig (man skäms säkert en del efter denna säsong) supportrarna detta. Dessutom så skulle en rejäl satsning betyda att man inte kommer att tappa mycket i publikväg... OIK & KRIF kommer i alla fall garantera några matcher med 3000+ på läktarna även nästa säsong.
Ledningen kanske inte är de mest kompetenta när det gäller att bygga ett lag men dumma i huvudet är de inte. En rejäl satsning med en gång för att inte tappa intresset står nog högst upp på agendan.
Man måste försöka behålla en stomme av nuvarande lag och sedan göra ett par rejäla förstärkningar med absoluta toppspelare från ettan/några bra HA-spelare i klass med Janolhs, kanske ta en titt på CHL igen?
|
|
|
Post by time on Mar 26, 2013 17:58:05 GMT 1
Jag diskuterade lite med bänkgrannarna igår. Om vi åker ur, tror ni klubben kommer satsa stenhårt på ett återtåg direkt? Eller lägger man upp en flerårsplan? Vill man ha ett etablerat tränarnamn osv.... Vad tror ni? Första alternativet.
|
|
|
Post by time on Mar 26, 2013 18:10:20 GMT 1
Om det nu blir tal om en satsning redan nästa säsong, så tror jag inte att det kommer rulla några huvuden. I spelarleden blir det naturligtvis men jag tror org. kommer förbli som den är. Det tror inte jag. I alla fall om man vill behålla sponsorerna så krävs det förändring. Man har ju sparkat två tränare och några spelare. Då borde man ju även vara öppen för att förstärka sportsliga organisationen.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Mar 26, 2013 19:02:21 GMT 1
I dag ska också Patrik Klüft och sportchefen Calle Höök varit synliga tillsammans i Health arena… – Bara som vänner hälsar, Klüft. Usch..
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Mar 26, 2013 19:05:17 GMT 1
Inte en chans!
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Mar 26, 2013 19:06:58 GMT 1
|
|
|
Post by 31an on Mar 26, 2013 19:17:36 GMT 1
Frågan är om det inte KRÄVS att något huvud rullar för att visa att man är handlingskraftig och har kontroll. Allt för att behålla förtroendet hos ffa sponsorer. Mats Js tjänst måste också bort enligt mig.
Det enda som kan få mig att tveka om en nytt säsongskort är om Kluft tas in som tränare...
Edit: Kiruna är det hetaste ryktet om vart Kluften tar vägen
|
|
|
Post by Sverker on Mar 26, 2013 19:28:42 GMT 1
Om det nu blir tal om en satsning redan nästa säsong, så tror jag inte att det kommer rulla några huvuden. I spelarleden blir det naturligtvis men jag tror org. kommer förbli som den är. Det tror inte jag. I alla fall om man vill behålla sponsorerna så krävs det förändring. Man har ju sparkat två tränare och några spelare. Då borde man ju även vara öppen för att förstärka sportsliga organisationen. Enligt mej ett måste! Har redan nu ex slutat köpa 50/50, jag vill fan inte betala klubbchefens lön!
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 26, 2013 20:05:30 GMT 1
Förstår inte riktigt hur de som tänker skita i att köpa säsongskort för att "straffa" klubben tänker? Vad skulle bli bättre av de? Alla vill vi ju se bättre hockey?
|
|
|
Post by Provocare on Mar 26, 2013 20:52:54 GMT 1
Absolut inget fel på Klüft! Gjorde ett bra jobb i både KRIF och Vita Hästen... Han kan kanske piska in lite "jävlanamma" på spelare som inte går in helhjärtat för klubben!
|
|
|
Post by krickan on Mar 26, 2013 20:56:20 GMT 1
Förstår inte riktigt hur de som tänker skita i att köpa säsongskort för att "straffa" klubben tänker? Vad skulle bli bättre av de? Alla vill vi ju se bättre hockey? Det fattar inte jag heller. Även om man kan vara riktigt bitter nu, och inte alls sugen på att se helsingborg istället för djurgården, så kommer jag aldrig släppa min plats. Jag vill se ett hopp uppåt igen, och då vill jag sitta på min plats på G-sektionen och vara med på den resan också.
|
|
|
Post by Zäta on Mar 26, 2013 22:08:25 GMT 1
Förstår inte riktigt hur de som tänker skita i att köpa säsongskort för att "straffa" klubben tänker? Vad skulle bli bättre av de? Alla vill vi ju se bättre hockey? Tror inte det är så många som vill "straffa" klubben. Däremot finns det säkert ett flertal som inte orkar ladda om. Kanske är det en ekonomisk uppoffring för en del. Kanske är det bara en otrolig besvikelse. Orsakerna kan vara många. Blir det degradering så kan vi med stor säkerhet räkna bort en hel del. Iaf i grundserien. Tycker egentligen inte det är så konstigt. Jag kommer köpa min plats som vanligt. Men säkert inte se alla matcher.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 26, 2013 22:16:00 GMT 1
Lite konstigt är det ju,för hjälps alla hockeyintresserade åt så får ju klubben in bra med pengar,pengar är förvisso inte allt men ett sjukt bra redskap för att nå resultat! Publiken är ju själva navet i allt..mindre publik blir mindre sponsorer som leder till att man inte kan värva som man vill. Allt detta handlar om OM vi hamnar i ettan.
Jag förstår fullt ut om man inte har råd,jag har det själv ganska knapert och får prioritera bort en del saker för att kunna gå på ishockey.Men om mina farhågor slår in så kommer nästan säsongskorten att halveras och så många tror jag inte det är som får försämrad ekonomi på en säsong.
|
|