|
Post by Joewson on Apr 18, 2013 10:58:07 GMT 1
Det sa du väl förra säsongen också....precis som du ALLTID säger... Precis som du alltid är negativ. Allt är sig likt med andra ord. Det är saker på gång i KHK, is i magen är faktiskt nödvändigt i det här fallet. Självklart vill alla ha info men det är många yttre omständigheter som gör det svårt just nu.
|
|
|
Post by Zäta on Apr 18, 2013 10:58:48 GMT 1
Jag har många kontakter i hockeySverige. (sagt utan att det ska låta skrytigt, men det vore väl konstigt annars, med tanke på att man bloggat snart i 2 år + alla man träffat i "Sunes Hörna") Jag vill inte säga vilka källor jag fått det ifrån, men jag kan lova att det händer saker i KHK också. Spelare av bra Allsvensk klass kommer att komma in. Är det spikat att det är Janne/Tobbe som sköter rekryteringen? Eller kan alla inblande i klubben hjälpa till? Tänker på kiosksäljarna m.m?
|
|
|
Post by gloriel64 on Apr 18, 2013 11:02:34 GMT 1
Jag har många kontakter i hockeySverige. (sagt utan att det ska låta skrytigt, men det vore väl konstigt annars, med tanke på att man bloggat snart i 2 år + alla man träffat i "Sunes Hörna") Jag vill inte säga vilka källor jag fått det ifrån, men jag kan lova att det händer saker i KHK också. Spelare av bra Allsvensk klass kommer att komma in. Är det spikat att det är Janne/Tobbe som sköter rekryteringen? Eller kan alla inblande i klubben hjälpa till? Tänker på kiosksäljarna m.m? Ingen i kommunen vet vem som söter rekryteringen.
|
|
|
Post by gloriel64 on Apr 18, 2013 11:04:14 GMT 1
Det sa du väl förra säsongen också....precis som du ALLTID säger... Precis som du alltid är negativ. Allt är sig likt med andra ord. Det är saker på gång i KHK, is i magen är faktiskt nödvändigt i det här fallet. Självklart vill alla ha info men det är många yttre omständigheter som gör det svårt just nu. Om man inte är negativ efter denna säsongen, ja då har man inga förväntningar alls som supporter.
|
|
|
Post by Back to Front on Apr 18, 2013 11:05:01 GMT 1
Klassikern "Is i magen " känns som en repig,sönderspelad vinylversion av Den enes bröd (Asta Kask Med is i magen -85) .. Nu finns det fan ingen is å kyka ned sig med ..Inte ens i Dannemarksfjärden..
|
|
|
Post by invalidname on Apr 18, 2013 11:06:23 GMT 1
Jag har många kontakter i hockeySverige. (sagt utan att det ska låta skrytigt, men det vore väl konstigt annars, med tanke på att man bloggat snart i 2 år + alla man träffat i "Sunes Hörna") Jag vill inte säga vilka källor jag fått det ifrån, men jag kan lova att det händer saker i KHK också. Spelare av bra Allsvensk klass kommer att komma in. Jättebra att du är positiv Sune, men du måste förstå att vi supporters tycker att KHK sköts på ett uruselt sätt, ingen respekt alls mot supportrar, till och med bävern reagerar ju. Till och med Bävern? Nåt speciellt med honom?
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Apr 18, 2013 11:18:05 GMT 1
Precis som du alltid är negativ. Allt är sig likt med andra ord. Det är saker på gång i KHK, is i magen är faktiskt nödvändigt i det här fallet. Självklart vill alla ha info men det är många yttre omständigheter som gör det svårt just nu. Om man inte är negativ efter denna säsongen, ja då har man inga förväntningar alls som supporter. Vissa är till 99% bara negativ, mr Q är en utav dem.
|
|
|
Post by Joewson on Apr 18, 2013 11:19:16 GMT 1
Om man inte är negativ efter denna säsongen, ja då har man inga förväntningar alls som supporter. Vissa är till 99% bara negativ, mr Q är en utav dem. Precis min poäng.
|
|
|
Post by oneandonly on Apr 18, 2013 11:40:02 GMT 1
Jag har många kontakter i hockeySverige. (sagt utan att det ska låta skrytigt, men det vore väl konstigt annars, med tanke på att man bloggat snart i 2 år + alla man träffat i "Sunes Hörna") Jag vill inte säga vilka källor jag fått det ifrån, men jag kan lova att det händer saker i KHK också. Spelare av bra Allsvensk klass kommer att komma in. Jättebra att du är positiv Sune, men du måste förstå att vi supporters tycker att KHK sköts på ett uruselt sätt, ingen respekt alls mot supportrar, till och med bävern reagerar ju. Jag hoppas att jag också räknas som supporter. Jag väntar med att såga eller hylla till vi ser hur lagbygget blir.
|
|
|
Post by oneandonly on Apr 18, 2013 11:44:15 GMT 1
Precis som du alltid är negativ. Allt är sig likt med andra ord. Det är saker på gång i KHK, is i magen är faktiskt nödvändigt i det här fallet. Självklart vill alla ha info men det är många yttre omständigheter som gör det svårt just nu. Om man inte är negativ efter denna säsongen, ja då har man inga förväntningar alls som supporter. De styrande i KHK har klivit fram och sagt att man gjorde fel. Att HA underskattades osv... Det nöjer jag mig med som supporter. Det VIKTIGA i mina ögon är att man lärt av sina misstag och ändå vågar forcera framåt. Misslyckande kommer i alla klubbar förr eller senare. Som jag sagt innan: När det nu trots allt slutade i dur, så tror jag fjolårets misslyckande var det bästa som kunde hända klubben och supportrar. En lärdom vi alla kommer ha stor nytta av framöver i vår unga klubb.
|
|
|
Post by Sverker on Apr 18, 2013 11:51:59 GMT 1
Från ABs nätbilaga:
Det blir ännu en säsong i allsvenskan för Djurgården. Klubben bommade kvalserien efter en tung säsong. Ekonomiska åtstramningar väntar och spelarbudgeten kommer att minskas.
Nu jagar Djurgården spelare från division 1.
Enligt hockeybloggen MrMadhawk vill klubben värva hela Huddinges förstakedja.
Det handlar om Måns Krüger, 21 (bror till NHL-proffset Marcus med samma efternamn), AIK-fostrade Nicklas Heinerö, 21 och Matthias Sundberg, 20, som är en Huddingeprodukt.
Sportbladet har sökt Djurgårdens sportchef Challe Berglund.
/Linus Norberg
|
|
|
Post by oneandonly on Apr 18, 2013 11:54:32 GMT 1
Från ABs nätbilaga: Det blir ännu en säsong i allsvenskan för Djurgården. Klubben bommade kvalserien efter en tung säsong. Ekonomiska åtstramningar väntar och spelarbudgeten kommer att minskas. Nu jagar Djurgården spelare från division 1. Enligt hockeybloggen MrMadhawk vill klubben värva hela Huddinges förstakedja. Det handlar om Måns Krüger, 21 (bror till NHL-proffset Marcus med samma efternamn), AIK-fostrade Nicklas Heinerö, 21 och Matthias Sundberg, 20, som är en Huddingeprodukt. Sportbladet har sökt Djurgårdens sportchef Challe Berglund. /Linus Norberg Det är redan duktiga killar med hög utvecklingspotential. Jag förstår Djurgårdens intresse. Blytungt för Huddinge om man tappar hela trion.
|
|
|
Post by ristoloob on Apr 18, 2013 12:10:20 GMT 1
Vet inte om just Krüger imponerade men de andra två åkte åttor runt våra killar båda i TAK och i Huddinge. Intressant om de verkligen lyckas knipa en hel kedja.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Apr 18, 2013 12:42:10 GMT 1
Jag har många kontakter i hockeySverige. (sagt utan att det ska låta skrytigt, men det vore väl konstigt annars, med tanke på att man bloggat snart i 2 år + alla man träffat i "Sunes Hörna") Jag vill inte säga vilka källor jag fått det ifrån, men jag kan lova att det händer saker i KHK också. Spelare av bra Allsvensk klass kommer att komma in. Den där har jag hört mången gång förut.
|
|
|
Post by Sverker on Apr 18, 2013 14:13:47 GMT 1
Från ABs nätbilaga: Det blir ännu en säsong i allsvenskan för Djurgården. Klubben bommade kvalserien efter en tung säsong. Ekonomiska åtstramningar väntar och spelarbudgeten kommer att minskas. Nu jagar Djurgården spelare från division 1. Enligt hockeybloggen MrMadhawk vill klubben värva hela Huddinges förstakedja. Det handlar om Måns Krüger, 21 (bror till NHL-proffset Marcus med samma efternamn), AIK-fostrade Nicklas Heinerö, 21 och Matthias Sundberg, 20, som är en Huddingeprodukt. Sportbladet har sökt Djurgårdens sportchef Challe Berglund. /Linus Norberg Det är redan duktiga killar med hög utvecklingspotential. Jag förstår Djurgårdens intresse. Blytungt för Huddinge om man tappar hela trion. Visst är dom duktiga, jag hade hoppats på ngn av dem hos oss.
|
|