|
Post by ksoze on Apr 12, 2013 16:49:11 GMT 1
Styrelsen är för svag och okunnig, så enkelt är det!
|
|
|
Post by 31an on Apr 12, 2013 17:21:43 GMT 1
jag anser att styrelsens beslut att ha kvar höök utan att kolla av med medarbetarna/ledning är det största fiaskot!tror fan att ett sådant felbeslut får protester då det lyser "hålla om ryggen"!hoppas nu att vi får in en sportchef utifrån med hög allsvensk kompetens,skulle lönen bli ett problem som kanske ligger ivägen så slopa klubbchef tillsvidare och lägg den lönen på sportchef.så skulle gjorts redan förra året.ett nyval till styrelsen hade oxå varit välkommet för oss medlemmar på årsmötet.cirkusen är åter igång,fullt fokus på allt utom det sportsliga som vanligt.vi får väl plocka smulorna till dyra pengar på spelarmarknaden när det blir dax,eller förlänga med vår div1 trupp.. Så jäkla rätt Slavko! DÄR ligger den stora skandalen!. Är ju helt overkligt att styrelsen går till beslut utan skaffa sig tillräckligt på fötterna! Klart som fan att sedan medarbetare protesterar när de från styrelsen håller alla kompisarna bakom ryggen.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 12, 2013 20:10:52 GMT 1
Handla först och tänka sedan är väl signumet!? Treårskontrakt med spelare som vi inte har en aning ifall de håller i allsvenskan är ett höjdarexempel. Att de inte kollar med omvärlden och verkligheten, är ju ingen nyhet. Ett strålande exempel är säsongskortspriserna, som inte var i närheten av realistiska, i relation till laget. Hur logiskt är det att vi är dyrast med en div 1-trupp? Jo, det behövs väl, för att de är världens mest välbetalda div 1-splare... Man blir så jävla trött på hela skiten..inte minst på ärkefloskeln att man lär sig hela tiden! Tycker inte man lär sig ett skit snarare! Som slavko säger, jävla skitstyrelse, som inte förankrar besluten i verkligheten! Hade hoppats att det ställts ultimatum på Mats också...
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 12, 2013 20:19:48 GMT 1
Det, Callahan, var nog det bästa inlägget du skrivit nånsin
|
|
|
Post by krickan on Apr 12, 2013 20:31:32 GMT 1
Ett strålande exempel är säsongskortspriserna, som inte var i närheten av realistiska, i relation till laget. Hur logiskt är det att vi är dyrast med en div 1-trupp? Jo, det behövs väl, för att de är världens mest välbetalda div 1-splare... För fasen, vi har ju fått 50 spelare i truppen, de med lägre pris brukar ju bara ha 25-30 ;D
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 12, 2013 20:37:27 GMT 1
tänkte inte på det...
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 12, 2013 20:49:34 GMT 1
När är årsmötet?
|
|
|
Post by Back to Front on Apr 13, 2013 19:26:05 GMT 1
Då var vi tillbaka där vi var förra året med en sportgrupp med tränare och styrman K som ska värva ihop laget.. Den evige Ledaren finns nog också med på ett hörn alltså 2 av 4:a (Kempe o oskar) har ersatts med Janne K som ingen vet kommer att vara kvar!!!!!!!!!!!!!! Jag gråter mig till söms om natten..........
Lönken, som jag skrattat åt tidigare och tyckt i allmänt varit en gaphals, framstår i detta gäng som en slipad ,proffsig sportchef med koll på grejerna! Vad kostar ett säsongskort på Jössa?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 13, 2013 19:48:27 GMT 1
det mesta är väl proffsigare i vilken div 1-klubb som helst...!?
Hur som, jag fattar inte riktigt varför man måste ha en sportchef...inte mer än som medhjälpare till tränaren. Det är väl HAN som vet vad han vill ha!? Skulle Janne och Tobbe kunna vara detta teamet? Varför kan man ha managers i gigantiska fotbollsklubbar? Vet inte om det går att organisera om, så kanske tränaren/managern inte har hand om alla träningar? OBS..jag bara spånar runt bl a för att inte få för många löneposter...för att få bort den eviga Ledaren till förmån för en sportchef, är väl uteslutet...
|
|
|
Post by krickan on Apr 13, 2013 19:55:48 GMT 1
Qallahan: Problemet blir ju, om man inte har en sportchef, en hel del. 1: Spelarna har ingen att vända sig till när något inte fungerar, inte bra om detta är samma person. 2: Tränare måste få fokusera på att just träna och leda laget. Han kan inte gå ifrån och förhandla mitt i en träning, eller gå och faxa ett transferkort. 3: Tränaren skall givetvis vara med och påverka, i stor utsträckning, kanske ge sportchefen profiler på önskade spelare, som SC sedan försöker leta upp och presenterar för tränaren. 3: Utesluter inte att få bort honom och ersätta med en sportchef, men det gör säkert han själv och Åkesson. Nej, det jag vill ha sagt är att jag tror det är oerhört viktigt att ha en sportchef på plats av flera olika anledningar. Han sitter ju inte bara och sufar eliteprospect och skriver kontrakt.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 13, 2013 19:58:26 GMT 1
ställer åter då frågan..hur funkar det med managers?
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Apr 13, 2013 20:04:47 GMT 1
det mesta är väl proffsigare i vilken div 1-klubb som helst...!? Hur som, jag fattar inte riktigt varför man måste ha en sportchef.... Jag har för mig att jag läste i dagens tidning att man inte var helt säker på att man skall ha en ny sportchef. Å andra sidan verkar ledningen inte särskilt säkra på något just nu, vilken cirkus. ;D
|
|
|
Post by krickan on Apr 13, 2013 20:05:04 GMT 1
ställer åter då frågan..hur funkar det med managers? Ja du, där har jag inte något bra svar. Fotboll är ju en sport där elva personer jagar en boll, och sen vinner tyskland, så den intresserar mig inte så jättemycket. ;D Men missade nog lite i ditt förra inlägg. Det är faktiskt en rätt intressant frågeställning. Dock är ju KHK en stor apparat, rent ekonomiskt och på ungdomssidan, så Per Kentää är väl som en manager i lilla Asplöven, frågan är om det kunde funkat i KHK? Är faktiskt skeptisk.
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Apr 13, 2013 21:09:39 GMT 1
Fotboll är ju en sport där elva personer jagar en boll, och sen vinner tyskland, så den intresserar mig inte så jättemycket. ;D ;D ;D ;D
|
|
|
Post by xeal on Apr 13, 2013 23:05:10 GMT 1
det mesta är väl proffsigare i vilken div 1-klubb som helst...!? Hur som, jag fattar inte riktigt varför man måste ha en sportchef...inte mer än som medhjälpare till tränaren. Det är väl HAN som vet vad han vill ha!? Skulle Janne och Tobbe kunna vara detta teamet? Varför kan man ha managers i gigantiska fotbollsklubbar? Vet inte om det går att organisera om, så kanske tränaren/managern inte har hand om alla träningar? OBS..jag bara spånar runt bl a för att inte få för många löneposter...för att få bort den eviga Ledaren till förmån för en sportchef, är väl uteslutet... I fotbollsklubbar använder dem sig också utav sportchefer. Fast jag kanske fattar din fråga fel
|
|