|
Post by khkkrille on Dec 13, 2013 18:50:11 GMT 1
Helt sjukt! Att de vill ha lönetak och ha upp klubbar med god ekonomi kan jag köpa men de ska ge fan i att ta det bästa vi supportrar vet..ge fan i kvalen!
|
|
|
Post by kaffe on Dec 16, 2013 9:28:39 GMT 1
|
|
|
Post by Sverker on Dec 16, 2013 9:32:00 GMT 1
Detta är väl fjolårets inkomst, så den är helt ointressant. För Emil Larsson tjänar väl inte mer än Angell, Lindholm, Smotherman osv?
|
|
|
Post by kaffe on Dec 16, 2013 9:54:35 GMT 1
Detta är väl fjolårets inkomst, så den är helt ointressant. För Emil Larsson tjänar väl inte mer än Angell, Lindholm, Smotherman osv? Jaså är det så illa? Jag kom ju inte åt den då frugan sitter på PLUS-kontot. Det borde jag ju ändå ha förstått att det handlade om den taxerade inkomsten från året innan. Men Smotherman borde väl ha haft en rätt bra lön i Tengsry förra året? Om han inte blev avlönad direkt från kakburken då.
|
|
|
Post by Zäta on Dec 16, 2013 11:00:54 GMT 1
Bergström tjänade inte dåligt i malmö förra säsongen.......
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 16, 2013 13:17:37 GMT 1
Han tjänar riktigt bra här med men här gör han skäl för de
|
|
|
Post by time on Jan 21, 2014 17:10:39 GMT 1
OM vi skulle missa top3 så är det mycket viktigt att vi blir 4a
|
|
|
Post by 31an on Jan 23, 2014 17:55:46 GMT 1
Förhandlingsläget inför detta årets (!) KS till SHL: blogg.svt.se/hockey/stangs-shl-den-har-sasongen/"Det förhandlas för fulla muggar just nu mellan Hockeyligans representanter och svenska ishockeyförbundet. I potten ligger svensk ishockeys form och framtid. Enligt mina uppgifter har målet hela tiden varit att hitta en lösning innan OS. Alltså ha klart med hur SHL ska se ut, med antal lag men även Allsvenskan och neråt i systemen. Men framför allt då SHL och Allsvenskan. Man har diskuterat följande scenarion. 1: Ska de 12 lagen som i detta nu befinner sig i SHL också garanteras en plats i nästa års upplaga av serien och låta 6 Allsvenska lag göra upp om ytterligare 2 platser i en kvalserie, där serien nästa säsong innehåller 14 lag. 2: Att låta de 2 lägst rankade lagen i SHL få göra upp om 4 platser i en kvalserien med 6 lag. Ambitionen var att ha en modell klar redan innan OS alltså men så ser inte ut att bli fallet. Förhandlingarna drar ut på tiden. Men vad tycker ni? Vilket alternativ är bäst, 1 eller 2? Det finns säkert fler alternativ men dessa har jag lyckats snoka fram.
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 23, 2014 18:46:02 GMT 1
Nr 2 tycker jag..AIK är för jäkla dåliga för att få vara kvar!
|
|
|
Post by time on Jan 23, 2014 20:45:31 GMT 1
Förhandlingsläget inför detta årets (!) KS till SHL: blogg.svt.se/hockey/stangs-shl-den-har-sasongen/"Det förhandlas för fulla muggar just nu mellan Hockeyligans representanter och svenska ishockeyförbundet. I potten ligger svensk ishockeys form och framtid. Enligt mina uppgifter har målet hela tiden varit att hitta en lösning innan OS. Alltså ha klart med hur SHL ska se ut, med antal lag men även Allsvenskan och neråt i systemen. Men framför allt då SHL och Allsvenskan. Man har diskuterat följande scenarion. 1: Ska de 12 lagen som i detta nu befinner sig i SHL också garanteras en plats i nästa års upplaga av serien och låta 6 Allsvenska lag göra upp om ytterligare 2 platser i en kvalserie, där serien nästa säsong innehåller 14 lag. 2: Att låta de 2 lägst rankade lagen i SHL få göra upp om 4 platser i en kvalserien med 6 lag. Ambitionen var att ha en modell klar redan innan OS alltså men så ser inte ut att bli fallet. Förhandlingarna drar ut på tiden. Men vad tycker ni? Vilket alternativ är bäst, 1 eller 2? Det finns säkert fler alternativ men dessa har jag lyckats snoka fram. Tycker det vore helt fel om man kan ändra förutsättningarna mitt under säsongen. Vill man ändra så gör det till säsongen 14/15
|
|
|
Post by time on Jan 26, 2014 23:16:43 GMT 1
Någon som vet anledningen till uppehållet vecka 6? Hade väl passat bättre vecka 8.
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Jan 27, 2014 23:38:41 GMT 1
Jag har lekt lite i excel och kollat formen på vårt kära KHK. Jag har dragit ett 10-omgångars fönster och kikat på poängskörden. Ja, det hänger förstås på vilka lag vi möter och när, men lite intressant blev det ändå. Vi började de tio första omgångarna med 24 poäng. Omgången därefter gav de tio senaste omgångarna 23 p, sedan 22, 22, 22, 19, 22, 22, 19, 19, 19, 17, 15, 15, 15, 15, 14, 11, 14, 14, 17, 17, 20, 18, 16, 19, 17, 20, 17, 17, 17 Om vi nu tar i snitt 17p per tio veckor så skulle de tolv sista omgångarna ge oss 20p, dvs vi skulle hamna på 97. Vad skulle det räcka till? Den definitiva dippen inföll dock medan vi mötte BIK och VIK borta, och det har vi åter framför oss. Med 14 p / tio matcher skulle vi få 17 till, dvs landa på 94. Värdelöst spånande men lite spännande Om inte annat så kan man konstatera att vi har lagt oss på en god nivå men ändå en klart lägre nivå än inledningen. 1,7p per match är nog där vi hör hemma,
|
|
|
Post by Sverker on Jan 28, 2014 8:14:05 GMT 1
Vi tog 31 p i omg 1, 20 p i omg 2 och 23 p i omg 3, tar vi lika många nu som i omg 2 får vi 94 p. Räcker till minst en fjärdeplats.
|
|
|
Post by time on Jan 28, 2014 9:11:41 GMT 1
Vad tror ni om HA-lagens möjligheter att avancera till SHL till våren? (med utgångspunkt från att reglerna för avancemang inte ändras) Själv tror jag inget lag i HA (som trupperna nu ser ut) är tillräckligt bra för att rubba något annat lag än möjligtvis AIK om de nu inte höjer sig framöver.
|
|
|
Post by time on Jan 28, 2014 9:15:36 GMT 1
Någon som sett några resultat redan av delårsboksluten? MIF låg väl på några 100-tusen plus om jag inte minns fel.
|
|