|
Post by Zäta on Apr 23, 2013 18:00:52 GMT 1
Även denna säsong blir det tre nykomlingar i allsvenskan.
Vet inte riktigt varför jag skapade denna tråd. Men det bör väl komma upp saker som kan luftas i denna tråd.....
|
|
|
Post by Zäta on Apr 23, 2013 19:19:55 GMT 1
Enligt Expressen ligger Timrå riktigt illa till :
Under ett extrainsatt kommunstyrelsemöte under tisdagen tog Timrå upp den prekära ekonomiska situationen för kommunstyrelsen, rapporterar Mittnytt. Men enligt SVT-redaktionen har kommunen gett avslag på en rekonstruktion av klubben, som hade inneburit ett banklån på E.On Arena samt att kommunen garanterar att köpa tillbaka hallen vid en konkurs. – Den uppgörelsen är inte möjlig. En kommun kan inte gå in i den typen av åtaganden utan att bryta mot kommunallagen. Tyvärr ligger klubben oerhört illa till, säger en initierad källa som deltog vid mötet till Mittnytt. Riskerar konkurs Klubben är enligt uppgifter i behov av tiotals miljoner för att få ordningen på de ekonomiska problemen. Därför återstår antingen en ackorduppgörelse – eller konkurs – för Timrå. På sin hemsida understryker Timrå kommunens betydelse för hockeyföreningen: "Vi är nu i ett läge där banken och Kommunen tillsammans har huvudrollen. Kommunen är och kommer alltid vara den viktigaste partnern för vår förening. Vi är i särklass deras viktigaste varumärke och sysselsätter hundratals ungdomar och vuxna med vår stora verksamhet." Något formellt beslut ska inte ha tagits på tisdagens möte med kommunstyrelsen. SportExpressen.se har sökt representanter i Timrås ledning utan att lyckas.
|
|
|
Post by 31an on Apr 23, 2013 19:28:44 GMT 1
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Apr 23, 2013 19:37:47 GMT 1
I så fall tror jag att TAIF kommer att tacka nej ... då de heller inte har ekonomi till att spela i HA.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 23, 2013 19:50:36 GMT 1
torsten och den sportchefen tacka nej,,,dream on...
|
|
|
Post by wodmatte on Apr 23, 2013 20:45:30 GMT 1
vad mister c sa ^^
|
|
|
Post by Sardaukar on Apr 24, 2013 10:01:50 GMT 1
torsten och den sportchefen tacka nej,,,dream on... Precis, de lär ta chansen om de så kommer spela med J20-laget.
|
|
|
Post by hoackii on Apr 24, 2013 15:00:30 GMT 1
I så fall tror jag att TAIF kommer att tacka nej ... då de heller inte har ekonomi till att spela i HA. Om de får chansen att spela i allsvenskan så får vi verkligen hoppas att de tackar ja. Ett ganska självklart bottenlag som ligger inom några mils avstånd är ju helt perfekt för oss.
|
|
|
Post by pekka on Apr 24, 2013 17:26:49 GMT 1
I så fall tror jag att TAIF kommer att tacka nej ... då de heller inte har ekonomi till att spela i HA. Om de får chansen att spela i allsvenskan så får vi verkligen hoppas att de tackar ja. Ett ganska självklart bottenlag som ligger inom några mils avstånd är ju helt perfekt för oss. Sakta i backarna nu. Har du redan glömt vilka som var toksist från omgång 1 förra säsongen?
|
|
|
Post by hoackii on Apr 24, 2013 21:20:47 GMT 1
Om de får chansen att spela i allsvenskan så får vi verkligen hoppas att de tackar ja. Ett ganska självklart bottenlag som ligger inom några mils avstånd är ju helt perfekt för oss. Sakta i backarna nu. Har du redan glömt vilka som var toksist från omgång 1 förra säsongen? Ja, det är tokglömt. Och jag hörde vad vår sportchef sa om nästa säsong. Nu har vi både kompetens och pengar att få ihop ett bra lag. Tingsryd har varken kompetens eller pengar. Sååååååååå. Ett bra stryklag inom ett par mils avstånd är mumma...
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Apr 25, 2013 5:57:37 GMT 1
Sakta i backarna nu. Har du redan glömt vilka som var toksist från omgång 1 förra säsongen? Ja, det är tokglömt. Och jag hörde vad vår sportchef sa om nästa säsong. Nu har vi både kompetens och pengar att få ihop ett bra lag. Tingsryd har varken kompetens eller pengar. Sååååååååå. Ett bra stryklag inom ett par mils avstånd är mumma... Ett par derbyn är aldrig fel...
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Apr 26, 2013 9:03:28 GMT 1
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 26, 2013 9:06:34 GMT 1
Jaha...flyt för TAIF igen..?
|
|
|
Post by Zäta on Apr 29, 2013 9:36:12 GMT 1
Jaha...flyt för TAIF igen..? Timrå får igen en rekonstruktion.
|
|
|
Post by Zäta on Apr 29, 2013 9:44:17 GMT 1
Malmö har en imponerande stab utav ledare i båset. Nu förstärker man med en idrottspsykolog..
"Susanne Pettersson ska i fortsättnings agera idrottspsykologisk rådgivare åt Malmö Redhawks"
|
|