|
Post by Sverker on Jan 28, 2014 9:17:21 GMT 1
Vad tror ni om HA-lagens möjligheter att avancera till SHL till våren? (med utgångspunkt från att reglerna för avancemang inte ändras) Själv tror jag inget lag i HA (som trupperna nu ser ut) är tillräckligt bra för att rubba något annat lag än möjligtvis AIK om de nu inte höjer sig framöver. Jag tror lite på DIF faktiskt.
|
|
|
Post by time on Jan 28, 2014 9:24:59 GMT 1
Vad tror ni om HA-lagens möjligheter att avancera till SHL till våren? (med utgångspunkt från att reglerna för avancemang inte ändras) Själv tror jag inget lag i HA (som trupperna nu ser ut) är tillräckligt bra för att rubba något annat lag än möjligtvis AIK om de nu inte höjer sig framöver. Jag tror lite på DIF faktiskt. Då får mitt tips bli att Malmö tar AIK's plats.
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 28, 2014 10:05:56 GMT 1
Tror att både Malmö och Dif kan gå upp i år
|
|
|
Post by 31an on Jan 28, 2014 18:00:15 GMT 1
Vad tror ni om HA-lagens möjligheter att avancera till SHL till våren? (med utgångspunkt från att reglerna för avancemang inte ändras) Själv tror jag inget lag i HA (som trupperna nu ser ut) är tillräckligt bra för att rubba något annat lag än möjligtvis AIK om de nu inte höjer sig framöver. MIF är nog det enda laget som har riktig chans tror jag. Om de nu kan hålla den höga lägsta-nivå de visat upp på sistone. Innan hade de ju otroliga dippar som de nu verkar fått bukt med. Sen tycker jag både VIK och DIF borde få ut mer av sina trupper. Får de ihop det framemot KS kan de kanske hota men tror inte de räcker ända fram. Men de två senaste åren har ett lag från förkvalserien gått hela vägen till ES/SHL, så...
|
|
|
Post by wodmatte on Jan 28, 2014 19:42:59 GMT 1
jag tror karlskrona karlskoga vesterås örebro tar platserna eftersom dom kommer utöka deta året tror jag
|
|
|
Post by time on Jan 29, 2014 20:30:52 GMT 1
BIK-VIK ikväll önskeresultat?
|
|
|
Post by Zäta on Jan 29, 2014 21:31:23 GMT 1
BIK-VIK ikväll önskeresultat? Bikvinst såklart!! Men Vik vann.
|
|
|
Post by time on Jan 29, 2014 21:43:17 GMT 1
DIF-MIF 5-2 :-)
|
|
|
Post by Zäta on Jan 29, 2014 21:46:19 GMT 1
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 29, 2014 23:31:30 GMT 1
Svårt att veta vad jag ville...DIF kan blanda sig i på allvar, samtidigt som jag anser MIF, borde byta plats med BIK eller VIK, då de är bättre. Tror de oavsett förlust idag, kommer att hamna topp 3, samtidigt som DIF närmar sig. Och missar vi topp 3, vilket jag antar, så är plötsligt femteplatsen också närmare. Tung matte nu...
|
|
|
Post by Sverker on Jan 30, 2014 8:18:14 GMT 1
Svårt att veta vad jag ville...DIF kan blanda sig i på allvar, samtidigt som jag anser MIF, borde byta plats med BIK eller VIK, då de är bättre. Tror de oavsett förlust idag, kommer att hamna topp 3, samtidigt som DIF närmar sig. Och missar vi topp 3, vilket jag antar, så är plötsligt femteplatsen också närmare. Tung matte nu... Ja det vore ju katastrof/jättedåligt om vi kom 5:a i HA andra säsongen vi spelar där.
|
|
|
Post by beaverblogg16 on Jan 30, 2014 8:52:58 GMT 1
Svårt att veta vad jag ville...DIF kan blanda sig i på allvar, samtidigt som jag anser MIF, borde byta plats med BIK eller VIK, då de är bättre. Tror de oavsett förlust idag, kommer att hamna topp 3, samtidigt som DIF närmar sig. Och missar vi topp 3, vilket jag antar, så är plötsligt femteplatsen också närmare. Tung matte nu... Ja det vore ju katastrof/jättedåligt om vi kom 5:a i HA andra säsongen vi spelar där. [/uote] Förstår din ironi Sverker men om man har legat topp 3 hela säsongen så är det ju faktiskt inte bra om man tappar positionen i serien de 3 sista omgångarna eller något sådant. KHK är ett nytt lag jämfört med förra året och en femteplats är bra oavsett men du förstår säkert vad jag menar.
|
|
|
Post by Sverker on Jan 30, 2014 9:37:49 GMT 1
Ja det vore ju katastrof/jättedåligt om vi kom 5:a i HA andra säsongen vi spelar där. [/uote] Förstår din ironi Sverker men om man har legat topp 3 hela säsongen så är det ju faktiskt inte bra om man tappar positionen i serien de 3 sista omgångarna eller något sådant. KHK är ett nytt lag jämfört med förra året och en femteplats är bra oavsett men du förstår säkert vad jag menar. Det är faktiskt både lite ironi och allvar. Vi har under säsongen hittills inte haft ngn riktig dipp som ett flertal av våra toppkonkurrenter haft. Vi har väl aldrig förlorat mer än 2 matcher i rad? Vi har under säsongen varit förskonade från skador på våra "viktigaste" spelare. Nu har vi skador på två av våra fyra bästa fw. Kanske vi också får en dipp med förlust 3 matcher i rad. Av den anledningen ser inte jag det som ngn katastrof om vi kommer på platserna 4-7.
|
|
|
Post by time on Jan 30, 2014 10:25:41 GMT 1
Såg igår en toppmatch i HA och sedan en medioker SHL-match. Men jisses vad mycket snabbare det gick i SHL-matchen.
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 2, 2014 13:18:00 GMT 1
MrMadhawk tar upp en intressant grej om SHL spelare i HA under OS uppehållet..lite lockout light kan man säga. Många HA klubbar har ju mer eller mindre öppna samarbeten med SHL klubbar..kanske främst Asplöven men även andra. Vad har vi för kopplingar? Frölunda Växjö och Färjestad kanske? Undrar om SB kommer utnyttja detta? Är ju ett gyllene tillfälle att förstärka under två veckor iaf och kan ge andrum i sökandet efter mer permanenta lösningar. Vad tycker ni? Hur bör vi agera?
|
|